Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna  Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna  
  Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe
FAQ  FAQ   Szukaj  Szukaj   Użytkownicy  Użytkownicy   Grupy  Grupy  Galerie  Galerie
 
Rejestracja  ::  Zaloguj Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
 
Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna->Archiwum->SHL M12 / 250

Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
SHL M12 / 250 <-Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat->
Autor Wiadomość
seba101626
PostWysłany: Wto 13:19, 15 Maj 2018 Temat postu: SHL M12 / 250


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 12 Lis 2015
Posty: 433
Przeczytał: 7 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Pszczyna

Witam

Tak wstępnie - nikt nigdy nie poruszył tego tematu?


Jakie jest wasze zdanie na temat ewentualnych, chyba niepowstałych motocykli SHL M12 z silnikiem 250? Czy wg Was taki projekt zyskałby uznanie?


Kilka słów ode mnie:
1. Szkic i zdjęcie niedokończonego prototypu różnią się przednimi amortyzatorami czy też wahaczami - na zdjęciu jest niemal taki sam jak w SHL M11, a na szkicu... sam nie wiem co to za typ amortyzatora.
2. Zarówno na zdjęciu jak i na szkicu brakuje mocowania ramy między przednim błotnikiem, a silnikiem.
3. Silnik chyba taki sam jak S32, tyle, że z napisem SHL oraz z cylindrem chyba z MZ ES - 250/1 Jaskółka. Swoją drogą, czy cylinder do ramy jest jakoś przymocowany?
4. Przednia lampa tak jakby z SHL M05 U (albo większa) podobnie jak licznik, natomiast kierownica z Gazeli?

Jeśli macie jeszcze jakieś ciekawe informacje lub spostrzeżenia to chętnie czegoś się dowiem.
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
CZESIO1958
PostWysłany: Śro 16:18, 16 Maj 2018 Temat postu:


Elita forum
Elita forum

Dołączył: 10 Maj 2009
Posty: 2079
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Myslowice

Ot ciekawe 😊
Wydaje mi się że silnik powinien mieć mocowanie głowicy do ramy.
Rama jest otwarta ale tej masy silnik powinien mieć dodatkowy punkt podparcia.
To nie Komarek 😅
Junak mimo trzech punktów mocowania silnika do ramy ma też odciąg od głowicy do ramy.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Pająk
PostWysłany: Czw 13:21, 17 Maj 2018 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 04 Mar 2018
Posty: 23
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa

Głowica mocowania nie ma ale cylinder już tak. Na szkicu i na zdjęciu widać że z tyłu cylindra tuż pod głowicą jest mocowanie idące do ramy.
Jaskółka ma wyjście wydechu na prawą stronę. Zawieszenie ze szkicu przypomina nsu max.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Pająk dnia Czw 13:31, 17 Maj 2018, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
seba101626
PostWysłany: Pon 13:04, 21 Maj 2018 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 12 Lis 2015
Posty: 433
Przeczytał: 7 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Pszczyna

Faktycznie, SHL M12 wydaje się być zainspirowana motocyklami NSU MAX 250, ale one miały nieco inne cylindry, tak więc nadal pozostaję przy cylindrze z Jaskółki, chociaż nie wiem na ile taka przekładka by była możliwa, bo sam silnik (z proporcji) na prawdę wydaje się być taki sam jak S32. Ciekawe jak wał z M11 by sobie poradził z tak dużym tłokiem.

Dodam, że kolanko wydechu projektanci SHL 250 mogli sami dość szybko zrobić.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Pająk
PostWysłany: Pon 23:26, 21 Maj 2018 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 04 Mar 2018
Posty: 23
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa

Moim zdaniem zrobili nowy cylinder. W jaskółce czy jawie cz 175 jest ustawiony bardziej w pionie i użebrowanie nie zgrywało by się z żebrami osłony gaźnika.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Kacperek_77u
PostWysłany: Czw 9:26, 29 Kwi 2021 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 28 Kwi 2021
Posty: 19
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: dąkS

tak tylko o tym przypomnie Mruga

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
halcik
PostWysłany: Czw 9:51, 29 Kwi 2021 Temat postu:


Moderator
Moderator

Dołączył: 20 Cze 2011
Posty: 2250
Przeczytał: 14 tematów

Pomógł: 47 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kutno

Tak się kończy wrzucanie czegoś w zewnętrzny hosting. Temat nie ma już sensu trzymać, bo nikt nie wie co było na zdjęciach

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
seba101626
PostWysłany: Czw 19:51, 29 Kwi 2021 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 12 Lis 2015
Posty: 433
Przeczytał: 7 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Pszczyna

O dziwo zdjęcia nadal są dostępne pod linkiem z pierwszego postu.
[link widoczny dla zalogowanych]

Nie wiem dlaczego "zdechły".
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]

W każdym razie i tak NIKT nie był w stanie nic nowego i ciekawego napisać, no ale oczywiście nie mam do NIKOGO żalu...


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez seba101626 dnia Czw 19:51, 29 Kwi 2021, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
seba101626
PostWysłany: Pią 19:31, 28 Maj 2021 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 12 Lis 2015
Posty: 433
Przeczytał: 7 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Pszczyna

Raz jeszcze dodaję zdjęcia motocykla SHL M12 o poj. 250 cm3.
Cały czas czekam też na informacje na temat tego niezwykłego motocykla oraz jak można by go było przywrócić do życia.

Lata produkcji: 1959 (czyli tuż przed SHL M11, ewentualnie były to motocykle projektowane jednocześnie, czy też model M11 to "odchudzona" alternatywa dla M12)
Ilość egzemplarzy: 3



Źródło zdjęć: Automobilista


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kajot858
PostWysłany: Sob 9:24, 29 Maj 2021 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 22 Lut 2021
Posty: 18
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Szkoda że nie weszła do produkcji..
Wygląda b. fajnie, przypomina mi trochę motocykle DKW z połowy lat 50 - pojemności 175, 250, 350 4 biegi, przód na amortyzatorze olejowym a w końcowej fazie wahacz pchany w VS

DKW RT 250S


DKW RT 175VS który był ostatnią próbą zainteresowania klientów..niestety nieudana bo ludzie woleli jeździć już samochodami..


swoją drogą te motocykle są niezłą alternatywą dla polskich wsk czy shl - ceny nieznacznie wyższe ale jakość wykonania to przepaść.. każdy element, każda nawet osłona gumowa linki lub podnóżek ma swój nr po którym można namierzyć go w katalogu.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez kajot858 dnia Sob 9:44, 29 Maj 2021, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Kacperek_77u
PostWysłany: Pon 9:22, 02 Sie 2021 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 28 Kwi 2021
Posty: 19
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: dąkS

Mnie zastanawia co się stało z tymi trzema egzemplarzami tej M12

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Strona 1 z 1

Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna->Archiwum->SHL M12 / 250
Skocz do:  



Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
 
 


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
DAJ Glass (1.0.5) template by Dustin Baccetti
EQ graphic based off of a design from www.freeclipart.nu
Powered by phpBB Š 2001, 2002 phpBB Group