Autor |
Wiadomość
|
pawe86
|
Wysłany: Czw 10:14, 23 Lis 2006 Temat postu: Jerzy Pancewicz i SHL 250 |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 03 Lis 2006
Posty: 906
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: wrocław
|
Mam takie pytanko natknal sie moze ktos na kontakt do Jerzego Pancewicza lub innych żyjacych konstruktorow motocykli SHL????
Lub moze ktos natknąl sie na jakies rysunki dot silnka S07 ??
pytam o to gdyz chcialbym sam sobie zrobic taki silnik na zamowienie tylko nie mam zadnych danych na ten temat.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Suchy
|
Wysłany: Czw 10:55, 23 Lis 2006 Temat postu: |
|
|
Moderator
Dołączył: 28 Sie 2006
Posty: 1621
Przeczytał: 5 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kielce
|
Mam wielkie szczęście mieszkać w Kielcach tu gdzie robiono najlepsze polskie dwusówy, bywając co tydzień na bazarku, trafiłem troche orginalnych nieużywanych części , byłem tez kiedys spytac sie o rejestracje na żółte tablice, skierowano mnie do jednego gościa, który jest jako chyba konsultant w książce pancewicza, może on by coś wiedział, jestem nie u siebie teraz, więc numeru nie podam i tak na pewno juz nie znajde bo to ponad rok temu było. Ale jak Ci bardzo zależy to zadzwoń do kieleckiego głównego konserwatora zabytków, niech znajdzis ei tam ktos kompetentny, kto ci poda nr do niego.
sory, to ja byłem wasz Ojciec Dyrektor
****************************************
wymoderowano, barteq
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Doli_M11
|
Wysłany: Czw 22:13, 23 Lis 2006 Temat postu: |
|
|
Moderator
Dołączył: 31 Lip 2006
Posty: 1090
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Szczecin
|
A masz jakies czesci na zbyciu? :>
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Suchy
|
Wysłany: Pią 9:45, 24 Lis 2006 Temat postu: |
|
|
Moderator
Dołączył: 28 Sie 2006
Posty: 1621
Przeczytał: 5 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kielce
|
Niby mam kupe 2 motor nadkompletny 3 silniki , ale jak sprzedam a będe potrzebował to nie będe miał z czego, strasznie sie opłaca mieć nadkompletowe części, ponieważ zamierzam używać m-11 w dalekiej turystyce w 2 osoby to musze usztywnić tylne zawieszenie, dlatego przetne jedna sprężyne na pół i wsadze te połówki do tyłów . Natomiast części nieuzywane to taki mój fetysz, będe je trzymał i patrzył z uwielbieniem jak zyskują na wartości , niektóre maja nawet metki.
Kup jakąs shl do remontu w ogłoszeniach w prasie lokalnej z praktyki wiem ze tam jest najtaniej.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gość
|
Wysłany: Nie 0:04, 17 Gru 2006 Temat postu: |
|
|
|
"Natomiast części nieuzywane to taki mój fetysz...."
Dobre dobre, i prawdziwe
|
|
Powrót do góry |
|
|
barteq
|
Wysłany: Nie 18:43, 28 Sty 2007 Temat postu: |
|
|
Administrator
Dołączył: 26 Lis 2005
Posty: 666
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Rybnik
|
czy ktoś ma coś więcej na temat tego silnika S07 ??
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Doli_M11
|
Wysłany: Nie 23:39, 28 Sty 2007 Temat postu: |
|
|
Moderator
Dołączył: 31 Lip 2006
Posty: 1090
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Szczecin
|
[link widoczny dla zalogowanych]
"Do tego miejsca kieleccy
konstruktorzy mogli być twórcami
nowego silnika 250:
ogólne założenia, gabaryty zewn,
pochylenie cylindra, kształt kadłuba,
osłon, sposób mocowania. I do tego
miejsca był to nowoczesny model.
Dalej - w środku maszynerii
decydowali już konstruktorzy bielscy.
I tu kończyła się "europa" a zaczynały
"polskie schody" : wicie, rozumicie!
My by chcieli, ale nie wyszło...
No i nie wyszło! Ale jak zrobić
motocykl bez silnika? "
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
barteq
|
Wysłany: Nie 14:34, 04 Lut 2007 Temat postu: |
|
|
Administrator
Dołączył: 26 Lis 2005
Posty: 666
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Rybnik
|
a czy ktoś ma jezcze coś więcej niz pisze fenix na swoich stronach? czy w książce Pancewicza jest tam coś wspomniane o tym modelu albo jakies innej literaturze??
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Fenix
|
Wysłany: Sob 22:19, 25 Sie 2007 PRZENIESIONY Wto 13:59, 25 Gru 2012 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 19 Sie 2007
Posty: 147
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kielce
|
Wytwórnia SHL znana był od początku produkcji z dbałości o swoje konstrukcje, także o nowoczesność konstrukcji. W tym modelu ze zdjęcia ( [link widoczny dla zalogowanych] ) widać nowoczesną (tak wtedy sądzono) ramę rurową typu otwartego, to dziś taką konstrukcję ramy uważa się za słaby pomysł (niska sztywność). No ale dążenie do nowczesności było tak silne, że taką właśnie ramę (raczej wadliwą) skonstruowano dla SHL 250. Na usprawiedliwienie konstruktorów można pewnie zapisać to, że ta wada poznana była dopiero znacznie póżniej.
Niektóre firmy motocyklowe długo jeszcze wytwarzały motocykle z taką ramą: np. motocykle MZ z końcowej serii.
A swoją drogą to dobrze, że w eshaelce nie produkowano tego typu ramy, bo pewnie do dzisiaj komentowano by ten fakt jako ściągnięcie pomysłu właśnie z niemieckiego wzoru. Zobaczcie też tyni wahacz --> podobny do emzetowskiego (choć w emzetce - zdaje się - pojawił się trochę później niż zrobiono to w Kielcach).
Do dziś jeszcze spotyka się "komentarze" o skopiowaniu Gazeli (zwłaszcza lampy i baku) z emzetki! A są one nieprawdziwe (tak mogą "komentować" jedynie dyletanci słabo znający historię motocykli połowy ubiegłego wieku). Bo obydwa motocykle projektowane były w stylu zapoczątkowanym przez angielskiego ARIEL-a ( a nie prze emzetkę) - [link widoczny dla zalogowanych] . I wzajemne podobieństwo Gazeli oraz MZ 250 Trophy było raczej niezamierzone. Podobnie było z ramą SHL 250 - moda to moda! Zobaczcie, ile podobnych do siebie samochodów produkuje się obecnie! A motocykli?! Czasami trudno rozróżnić co jest co...
Przy okazji -jeśli dyskusja, to dyskusja - ten artykuł świetnie pokazuje, jak tendecyjne i nieprawdziwe są obiegowe opinie że Polakom zabroniono produkować motocykle o pojemności większej niż 175 ccm i że była to domena jedynie niemiecka i czeska.
Cytat: |
...czy gdyby nie komunistyczne władze Polska nie była by potęgą motocyklową... |
Dziś, jak opadły trochę emocje antykomunistyczne, jak już na chłodno patrzy się na czasy PRL-u, to trzeba powiedzieć raczej że to właśnie dzięki komunie Polska była... potęgą w liczbie produkowanych motocykli!!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|