Autor |
Wiadomość
|
picek
|
Wysłany: Pon 20:39, 16 Lut 2009 Temat postu: |
|
|
Moderator
Dołączył: 14 Mar 2006
Posty: 1378
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: zwoleń
|
ja bym zadał pytanie co oznacza litera U? przecież wersja U była przed T więc nie bardzo pasuje U jak ulepszona
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
barteq
|
Wysłany: Pon 20:50, 16 Lut 2009 Temat postu: |
|
|
Administrator
Dołączył: 26 Lis 2005
Posty: 666
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Rybnik
|
a myślisz że jak konstruowali wersje U to myśleli że powstanie nowsza T
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
SM-500
|
Wysłany: Pon 20:59, 16 Lut 2009 Temat postu: |
|
|
Moderator
Dołączył: 20 Wrz 2006
Posty: 1001
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Zagnańsk
|
U jako ulepszony model M06 przejęty z WFM.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
barteq
|
Wysłany: Pon 21:07, 16 Lut 2009 Temat postu: |
|
|
Administrator
Dołączył: 26 Lis 2005
Posty: 666
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Rybnik
|
Cytat: |
U jako ulepszony model M06 przejęty z WFM. |
jak już Doli pisał kilka postów wcześniej, też tak mi wiadomo
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
picek
|
Wysłany: Pon 21:54, 16 Lut 2009 Temat postu: |
|
|
Moderator
Dołączył: 14 Mar 2006
Posty: 1378
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: zwoleń
|
no mogło by tak być jak piszecie , ale nadal nie wiem w czym ulepszony? Inna pojemność wymusiła inny silnik, zawieszenie przednie? zasada działania taka co w WFM, ale może macie racje.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
SM-500
|
Wysłany: Pon 21:59, 16 Lut 2009 Temat postu: |
|
|
Moderator
Dołączył: 20 Wrz 2006
Posty: 1001
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Zagnańsk
|
Ulepszony: Pełnopiastowe bębny, rama z profilu zamkniętego itd.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
marcinshl
|
Wysłany: Pon 22:40, 16 Lut 2009 Temat postu: |
|
|
Moderator
Dołączył: 08 Lut 2007
Posty: 340
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Busko-Zdrój
|
"U" unifikacja?-większość elementów zunifikowanych z produkowaną w Warszawie WFM-ką i w Świdniku WSK-ą Podobne określenie znalazłem w MOTORZE z dnia 4 marca 1984r artykuł "Powojenne jednoślady" autorstwa Jana Traczyńskiego cytuję
"W 1948 roku rozpoczęto wytwarzanie motocykli SHL 125(ze zmodernizowaną przedwojenną ramą oraz silnikiem S01), budowanego w odmianach : N48-M02-i M02-B (razem około 2000 sztuk), U49-M03(1000 sztuk), oraz M04, która przetrwała aż do połowy lat 50-tych. SHL-ki miały większośc elementów zunifikowanych z produkowanym w Warszawie Sokołem 125 (zwłaszcza seria "U"-unifikacja i późniejsze), zaś podstawowe różnice dotyczyły ramy,zbiornika paliwa, siodła kierowcy i układu wydechowego"
Co do oznaczenia "T" -nie mam na razie.... wiarygodnej informacji
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
SM-500
|
Wysłany: Pon 22:48, 16 Lut 2009 Temat postu: |
|
|
Moderator
Dołączył: 20 Wrz 2006
Posty: 1001
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Zagnańsk
|
Chodzi tu zapewne o U48 dotyczace modelu M04 wlasnie. Upieram sie przy swoim ze w M06 U to Ulepszony.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
picek
|
Wysłany: Pon 23:04, 16 Lut 2009 Temat postu: |
|
|
Moderator
Dołączył: 14 Mar 2006
Posty: 1378
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: zwoleń
|
no marcin rzuciłeś kolejny trop.
ale ten temat jednak będzie chyba nie rozstrzygnięty jeszcze długo.
Ramę zamkniętą miały WSKi wiec SHlki nie były pod tym względem wyjątkowo Ulepszone. Co do kół to się zgadzam choć czy to takie znaczące ulepszenie?
Jeśli bym miał wybierać to bardziej stawiam na U jako unifikacja niż jako ulepszony.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
marcinshl
|
Wysłany: Pon 23:05, 16 Lut 2009 Temat postu: |
|
|
Moderator
Dołączył: 08 Lut 2007
Posty: 340
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Busko-Zdrój
|
Unifikacja dotyczyła nie tylko branży motocyklowej ale też samochodowej - była to podstawa zasada w konstruowaniu nowych pojazdów w tamtym czasie. Projekty niespełniające zasad unifikacji lądowały w koszu i nie miały sznsy ujrzenia światła dziennego. Rozwiązywało to problemy modernizacji taśm produkcyjnych oraz nowego parku maszynowego.......... itd i po co ja to piszę chyba udzieliła mi się socjalistyczna propaganda
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
SM-500
|
Wysłany: Pon 23:13, 16 Lut 2009 Temat postu: |
|
|
Moderator
Dołączył: 20 Wrz 2006
Posty: 1001
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Zagnańsk
|
Nareszcie jaks konstruktywna dyskusja:) U jako unifikacja WSK z WFM jak najbardziej ale SHL z WFM i WSK ma zbyt malo wspolnego. Piotrku a od ktorego roku WSK miala "pelne" ramy? Wydaje mi sie ze duzo pozniej.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
marcinshl
|
Wysłany: Pon 23:21, 16 Lut 2009 Temat postu: |
|
|
Moderator
Dołączył: 08 Lut 2007
Posty: 340
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Busko-Zdrój
|
Hym .... a czy możemy powiedzieć że w tym samym okresie w tych 3 markach motocykli z różną oczywiście liczbą wyprodukowanych egzemplarzy montowano ten sam silnik o poj 148cm3 opracowany i wyprodukowany w WFM?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
SM-500
|
Wysłany: Pon 23:27, 16 Lut 2009 Temat postu: |
|
|
Moderator
Dołączył: 20 Wrz 2006
Posty: 1001
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Zagnańsk
|
W dwoch Marcinku, no chyba ze masz na mysli OSE ale tam byl M06A
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
picek
|
Wysłany: Pon 23:29, 16 Lut 2009 Temat postu: |
|
|
Moderator
Dołączył: 14 Mar 2006
Posty: 1378
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: zwoleń
|
Wski według mojej wiedzy mają zamknięty profil w ramie od 58 roku ale nie wiem od którego miesiąca.
SHL ma dużo wspólnego z WFM, Osa musiała podlegać unifikacji, a późniejsze oznaczenia silników mówią to wyraźnym symbolem - S32SHL, S33 OSA, S34 WFM.
WSK poszła tak jakby inną drogą, co pozwoliło jej na przetrwanie ciężkich czasów.
A Marcin ma racje w trzech motocyklach był wstawiony silnik 150, SHL WSK z 60roku i w OSIE ale u niej musiał mieć delikatną zmianę wynikającą z innego położenia silnika. Ale wszystkie kluczowe elementy są te same.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez picek dnia Pon 23:32, 16 Lut 2009, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
SM-500
|
Wysłany: Pon 23:37, 16 Lut 2009 Temat postu: |
|
|
Moderator
Dołączył: 20 Wrz 2006
Posty: 1001
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Zagnańsk
|
Musze sprawdzic z ramami w WSK. Wydaje mi sie ze pozniej wprowadzono zmiane. Mam rame do M06-64, jutro sprawdze. Macie racje silnik M06 byl montowany takze w WSK M-150 ale... chyba odbiegamy od tematu.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|