Autor |
Wiadomość
|
Gość
|
Wysłany: Pon 13:52, 05 Lis 2007 Temat postu: [M06T] 175cm3 ????????? |
|
|
|
Witam.
MAm takie pytanko,bo ciagle mnie to meczy,i nie daje mi spokoju:/) Posiadam SHL MO6-T 59r silnik S06 nic dziwnego ale cylinder jest 175cm3 a nie od 150cm3. Wlascieciel od ktorego kupilem, powiedzial ze z kieleckiej tasmy zeszlo 16 takich szt. ( pierwszy wlasnicie, od poczatku ja mial,stary pracownik SHL). Ciekawi mnie to czy to mozliwe,mozecie mi pomuc w rozwiazaniu tej ciekawoski. Za wszystkie info bardzo dziekuje:)
Pozdrawiam Hans
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
pawe86
|
Wysłany: Pon 15:24, 05 Lis 2007 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 03 Lis 2006
Posty: 906
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: wrocław
|
ale jaki jest dokladnie cylinder taki jak w m11? czy tez taki jak w 150????
i co jets na tabliczce znamionowej??? bo cylinder zalozyc inny to zaden problem w shl...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
SM-500
|
Wysłany: Pon 16:32, 05 Lis 2007 Temat postu: |
|
|
Moderator
Dołączył: 20 Wrz 2006
Posty: 1001
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Zagnańsk
|
Dokładnie tak. Cylinder od S32 do S06 można założyć bez problemu. W cylindzrze od S06 można zamontować tłok od S32. Nie twierdzę że tak było ale dowodu może dostarczyć zdjęcie tabliczki znamionowej. A jaki masz numer ramy? Z końca produkcji?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
bitels
|
Wysłany: Pon 18:06, 05 Lis 2007 Temat postu: |
|
|
Moderator
Dołączył: 21 Sty 2007
Posty: 1326
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Rzeszów
|
W pełni sie zgadzam z Przemkiem. Sam posiadam cylinder do szóstki roztoczony na pojemność 175.
Od wielu starszych ludzi słyszałem ,że robiono tak z braku tłoków do 150 które w połowie lat 60 stały się towarem deficytowym oraz braków cylindrów.
Ten cylinder na tyle ma zapasu ,że można go spokojnie roztoczyć do 4 szlifu pod tłok z silnika s32 bez obawy o pękanie ścianek czy przegrzewania . Jak brakło możliwości szlifu na 150 kupowano tłok na 175 a dostawało się dodatkowy gratis większa moc. Ale są i minusy - oryginalne sprzęgło z szóstki nie radzi sobie za bardzo z większą mocą i szybciej sie zużywa (trzy przekładki korkowe nie cztery jak w s32)
Ciekawe właśnie jakie masz sprzęgło.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gość
|
Wysłany: Pon 21:40, 05 Lis 2007 Temat postu: |
|
|
|
Witam Ponownie:)
Cylinder jest od M11 na pewno, chodzilo mi oto czy naprawde zeszly z tasmy z taki cylindrami, ten pan mowil ze tak ( PACOWNIK SHL) . Nr ramy 009085 na silniku oprucz nr jest jeszcze cus wybitego nr 462. A co do sprzegla to nie moge narzekac bo od zakupy szczeze nie mialem klopotow 2 lata, a trasy robilem dosyc spore. SHL to jest to:)
Pozdrowionka
|
|
Powrót do góry |
|
|
Jenny
|
Wysłany: Śro 15:53, 21 Lis 2007 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 03 Lip 2007
Posty: 392
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Jarocin
|
Zdziwiłam się właśnie oglądając filmik Twojej, hans , produkcji, će masz tam ten cylinder...czy sprawa się wyjasniła..??
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gość
|
Wysłany: Śro 19:12, 21 Lis 2007 Temat postu: |
|
|
|
Witam. Kurcze Ten Pan tak mowil i raczeej nie klamal bo po co. (dziadek). Hmmm i to wlasnie ciekawosta jest, a czy cos z numerow sie dowiedzieliscie? Kurcze pierwsze prace nad ShL M11 byly prowadzone przeciez od 59r, , moze faktycznie 16szt zeszlo z tasmy KielecKiej SHL ,z cylindrem od 175cm3 M11 jakas testowka kto wie. (pojade do tego pana w nastepny weekend i spytam sie wiekszych szczegolow, bo teraz bede mial szkole:/ ) PS. I cos wiadomo z numerow?
POZDRAWIAM WSZYSTKICH
|
|
Powrót do góry |
|
|
SM-500
|
Wysłany: Śro 20:42, 21 Lis 2007 Temat postu: |
|
|
Moderator
Dołączył: 20 Wrz 2006
Posty: 1001
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Zagnańsk
|
Numer ramy wskazuje że jest to... M06 U. Natomiast ten drugi numer który podałeś to podejrzewam jest numer karterów.Czy na obydwu są takie same? Jaki jest numer silnika? Jeśli faktycznie jest to M06U to jeszcze bardzo daleko do S32. Jako "unowocześnienie" fabryczne prawdopodobnie pod koniec M06U był montowany wachacz i przejście między modelami było płynne. To jest narazie hipoteza. Podaj numer silnika jeśli wolisz może być na priva. Jak chcesz.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
pawe86
|
Wysłany: Śro 21:38, 21 Lis 2007 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 03 Lis 2006
Posty: 906
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: wrocław
|
no ja np mam SHL ktora ma na tabl znamionowej M06-u a cala reszta jest jak w T i przod i zbirnik a kupilem ja od goscia a ten natomiast byl drugim wlascicielem i watpie aby ktorys z nich bawil sie w przerabianie....
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gość
|
Wysłany: Śro 22:33, 21 Lis 2007 Temat postu: |
|
|
|
Witam. Co do tego ze to M06-U to ten pan mowil ze to jest U ale kurna niechcialem wierzyc,wachacz jest z przodu bo takie wychodzily w kielcach tak jak mowisz. Na magnecie,hamulcu wszedzie pisze ze to SHL M06-U nawet w schowku byla ksiazka M06-U lecz tez jak pisze kolega reszta jest jak w T . Kurde ale historie,nr poszedl na pryw. Pozdrawiam
|
|
Powrót do góry |
|
|
Jenny
|
Wysłany: Czw 0:17, 22 Lis 2007 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 03 Lip 2007
Posty: 392
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Jarocin
|
Jestem ciekawa jak sytuacja się rozwiąże..
Będę śledzić ten temat
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
SM-500
|
Wysłany: Czw 9:23, 22 Lis 2007 Temat postu: |
|
|
Moderator
Dołączył: 20 Wrz 2006
Posty: 1001
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Zagnańsk
|
Obejrzałem filmik i wydaje mi się że przód był wymieniany. Lampa jest z zasówką a nie powinna. Czy lakier jest oryginalny? Przynajmniej na przodzie. Zrób fotki wachacza i jego smarowania. Być może cały przód jest od M11. A silnik też wskazuje na U.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gość
|
Wysłany: Czw 17:50, 22 Lis 2007 Temat postu: |
|
|
|
Witam. Wachacz napewno jest od T jest bez wzmocniej potym mozna zalwazyc najbardziej ze starsze, co do zasowki to niejest zasówka tylko blaszka bo zmienialem stacyjke( sama blaszka musze orginalna stacyjke wstawic bo juz mam:) Lakier nie jest orginalny. Pozdrawiam
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gość
|
Wysłany: Czw 16:19, 20 Mar 2008 Temat postu: |
|
|
|
Odpowiedź na pytania typu:"skąd czesci od M06U w SHLce M06T" jest bardzo prosta.Podzespoły typu magneto czy np.dźwignia hamulca nożnego były trzepane w tysiacach sztuk.Tak więc gdy zaczęli robic M06T to mieli jeszcze mnóstwo częsci na zapasie które pasowały i nie mogły sie zmarnowac.
|
|
Powrót do góry |
|
|
SM-500
|
Wysłany: Czw 21:39, 20 Mar 2008 Temat postu: |
|
|
Moderator
Dołączył: 20 Wrz 2006
Posty: 1001
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Zagnańsk
|
Przeczytaj dokałdnie pierwszego posta i zastanów się co napisałeś !!!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|