Autor |
Wiadomość
|
bitels
|
Wysłany: Pią 13:47, 26 Sty 2007 Temat postu: |
|
|
Moderator
Dołączył: 21 Sty 2007
Posty: 1326
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Rzeszów
|
Macie dalsze fotki tym razem mojej helci tylko w częściach ,pod przetartym lakierem wyraźnie widać ,że nie była przemalowywana.
Pierwsze serie(nawet czarnych przykład czarnej 62 rok z szerokim błotnikiem i zbiornikiem typu M06:
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Pochodzi ona z Muzeum Motoryzacji Miejskiej w Krakowie ) maiły błotniki przednie i zbiorniki właśnie z M06,a było to spowodowane dużą ilością wyprodukowanych tych właśnie elementów ,a trzeba było je gdzieś upchnąć.
Mam też taką hipotezę ,że właśnie część tych elementów było polakierowanych lakierem wiśniowym i to było powodem wypuszczenia kródkiej serii M11 w tym kolorze(moja rama numer 001399)ciekawe ile jeszcze ich było po mojej ?
Ciekawi mnie też jak najniższy numer czarnej. Ta z Krakowa ma numer ramy 15146.
Co do książki "Polskie Motocykle...." czytałem wiele niepochlebnych opini znanych historyków motoryzacji,zawiera ona wiele błędów nie pokrywających się z faktami.Dla mnie ona nie stanowi wyroczni choć ma wiele ciekawych fotografii.
Bardzo wiarygodne są stare wydania "MOTORU"z tamtych lat ,duzo się ich pojawia obecnie na allegro,rzucaja wiele światła na różne sprawy.
Do SM-500: Moje zdjęcia możesz wykożystywać pod jednm warunkiem! Jak coś dowiesz się nowego na temat wiśniówki (numery ram ,silników tylko podparte dowodami)masz mnie informować,albo tu na forum albo na maila A gdzie ten temat jeszcze chodzi? Jeśli sie można zapytać?
A co do szarej helci to nie mogło jej być z jednego względu:
stan gospodarki PRL-u czyli reglamentacje lakierów.
Całą produkcję szarego lakieru otrzymywała warszawska FSO i bielska FSM (na samochody),nawet w połowie lat 6o WFM miała problemy z pozyskaniem szarego na osy dlatego część była lakierowana na kość słoniową .
O reglamentacjach wiem od zaopatrzeniowca z WSK Mielec,opwiadał mi jakie były problemy podczas produkcji Mikrusa z pozyskaniem lakierów nadających sie do lakierowania pojazdów,czasami łatwiej było załatwić jakiś kolor jak szary!Opierało się do często o komitet partii!
A legenda szarych powstała z tego że podkład pod piecówkę ma taki kolor!
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez bitels dnia Śro 1:23, 14 Lut 2007, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
SM-500
|
Wysłany: Pią 14:05, 26 Sty 2007 Temat postu: |
|
|
Moderator
Dołączył: 20 Wrz 2006
Posty: 1001
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Zagnańsk
|
[link widoczny dla zalogowanych]
Zapraszam na forum WSK. Kolego widzę że interesuje cię ten sam temat co mnie. Też chciałbym wyśledzić od którego do którego roku wychodziły SHL'ki i czy była zależność malowania wyposażenia itd. w stosunku do roku. Coś na kształt niemieckich motocykli. Piszesz numer ramy i wiesz jaki kolor miał Twój motocykl i jakie wyposażenie.
No to w tej chwili interesuje nas ta SHL z Buska. Jaki ma numer stopień oryginalności ITD
Jeszcze jedno. Wiem że od nr 82 - 000460 to rok produkcji 1961. Musimy znależć najniższy numer z 1962r i najwyrzszy z 1961.
Muszę pstryknąć kilka fotek tej SHL'ce o której mówiłem. Najniższy numer ramy o jakim słyszałem 82 numer silnika 002. Są to dane z tabliczki znamionowej. Niestety silnik został wymieniony. Rok produkcji 1961. Moto jest ok 50 km odemnie i to trochę za daleko żeby tam podjechać. Może w niedzielę mi się uda.
Jeśli ktoś ma jeszcze inne zdjęcia bordowj M11. Nawet jeśli niejest 100% pewny stopnia oryginalności niech zapoda zdjęcia. Postaramy się to zweryfikować.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
SM-500
|
Wysłany: Sob 10:45, 27 Sty 2007 Temat postu: |
|
|
Moderator
Dołączył: 20 Wrz 2006
Posty: 1001
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Zagnańsk
|
Ta SHL z krakowa z którego jest roku?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Doli_M11
|
Wysłany: Sob 12:07, 27 Sty 2007 Temat postu: |
|
|
Moderator
Dołączył: 31 Lip 2006
Posty: 1090
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Szczecin
|
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
bitels
|
Wysłany: Sob 12:41, 27 Sty 2007 Temat postu: |
|
|
Moderator
Dołączył: 21 Sty 2007
Posty: 1326
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Rzeszów
|
Ta krakowska to jest już późny 1962 świadczy o tym numer. Mam jeszcze jedną starą czarną muszę podjechać i spisać numery.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
barteq
|
Wysłany: Pon 11:25, 29 Sty 2007 Temat postu: |
|
|
Administrator
Dołączył: 26 Lis 2005
Posty: 666
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Rybnik
|
hey bitels, szukając info na temat modeli SHL 250 znalazłem pare informacji na temat tego jak mogły powstać właśnie wiśniowe SHL ale nie jest to na 100% sprawdzone, oto wycinki z paru materiałów:
Produkcję modelu M06 Rozpoczęto w maju 1959 roku. Wszystkie motocykle SHL były w tym okresie malowane na wiśniowo.
Dążąc do dalszego rozwoju motocykli SHL, kieleccy konstruktorzy opracowali następny model, który charakteryzował się lepszymi osiągami i jeszcze wyższym komfortem jazdy niż motocykl typu M06 T.
Nowy model otrzymał oznaczenie M11, a pierwsze trzy prototypy rozpoczęły jazdy próbne jeszcze w 1959 roku.
stąd mogły wziąć się oznaczenia silników SP jak pisałeś przedprodukcyjne czy też prototypy, więc być może te wiśniowe SHL to były prototypy, które potem poszły na sprzedaż.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
SM-500
|
Wysłany: Pon 11:43, 29 Sty 2007 Temat postu: |
|
|
Moderator
Dołączył: 20 Wrz 2006
Posty: 1001
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Zagnańsk
|
Raczej nie ponieważ część z wiśniowych SHL to rok prod. 1961 a może nawet 1962. Natomiast dziwi mnie taka rozbieżność pomiędzy numerem silnika i ramy. Skąd w motocyklu o nr 82 silnik z nr 002? Jakie silniki były montowane do maszyn z numerem poniżej 80?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
barteq
|
Wysłany: Pon 12:18, 29 Sty 2007 Temat postu: |
|
|
Administrator
Dołączył: 26 Lis 2005
Posty: 666
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Rybnik
|
oficjalnie produkcja m11 zaczęła się w maju 1961r natomiast mój model został wyprodukowany w 1962 a zakupiony w połowie maja 1962r i jest czarna, więc ograniczamy się do okresu 1 roku, co do nr ramy i silnika to w żadnej m11 nie są chyba takie same, tylko właśnie ciekawe że nr silników są mniejsze od nr ramy a w późniejszych modelach nr silnika jest już większy ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
SM-500
|
Wysłany: Pon 12:37, 29 Sty 2007 Temat postu: |
|
|
Moderator
Dołączył: 20 Wrz 2006
Posty: 1001
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Zagnańsk
|
Kiedyś gdy próbowałem rozpracować ten temat pisałem do gości z allegro wystawiających M11 aby podali mi numery ram silników i rok prod. ale jak się pewnie domyślacie nikt mi nieodpowiedział. Generalnie mały odzew na temat
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
SM-500
|
Wysłany: Pon 14:36, 29 Sty 2007 Temat postu: |
|
|
Moderator
Dołączył: 20 Wrz 2006
Posty: 1001
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Zagnańsk
|
SM-500 napisał: |
Natomiast dziwi mnie taka rozbieżność pomiędzy numerem silnika i ramy. Skąd w motocyklu o nr 82 silnik z nr 002? Jakie silniki były montowane do maszyn z numerem poniżej 80? |
No i już sobie odpowiadam na pytanie. Otóż prawdopodobnie do KZWM trafiła partia silników może 500szt KZWM przygotował motocykle i pakowali silniki jak leci pokolei. Nikt niepatrzył na to żeby do najniższego numeru ramy trafił silnik o najniższym numerze. Pakowali za koleją silniki z magazynowych półek. To jest chyba jedyna możliwa opcja.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
bitels
|
Wysłany: Pon 18:56, 29 Sty 2007 Temat postu: |
|
|
Moderator
Dołączył: 21 Sty 2007
Posty: 1326
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Rzeszów
|
Z tymi silnikami to rzeczywiście problem z, tego co przed zauważyłem to musiały iść tzry serie przedprodukcyjne,świadczy o tym to ,że ta m11 z forum wueskowego ma nr silnika S32SP3*415* a moja S32SP1*029*.
Wsówam hipotezę ,że serie przedprodukcyjne liczyły po 500szt. i było wyprodukowane przynajmniej trzy serie.
od S32SP1*001* do S32SP1*500* itd.
SM500- ten silnik w tym motorze co widziałeś też musiał nosić oznaczenie S32SP?*002* tylko z której serii.
U mnie na przykład numer silnika jest dużo niższy niż ramy.
Czekam na odpowiedź z Buska o numery.Jeszcze muszę podjechac pooglądać tą czarną tu u mnie w Rzeszowie jakie ma numery.
Orginalne wiśniowe mamy juz trzy,dwie czarne 62 ro dzałajmy dalej i szuajmy!!!
Napisze do Fenixa co ma stronę aby wrzucił odzew do ludzi z jego strony o wysyłanie numerów celem weryfikacji.
Temat zaczyna mnie intrygować. Pasowało by złapać z kimś kontakt kto pracował w dawnym WFM może zna historię silników z oznaczeniem S32SP?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
SM-500
|
Wysłany: Pon 20:41, 29 Sty 2007 Temat postu: |
|
|
Moderator
Dołączył: 20 Wrz 2006
Posty: 1001
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Zagnańsk
|
[link widoczny dla zalogowanych]
Spójrzcie na tę aukcję
Numer ramy:006958
Rok: 1961
Czarna?
Więc Twój motocykl bitles jest na bank z 1961r. Swoją drogą 7000 motocykli przez pół roku to niezły wynik biorąc pod uwagę ilość wszystkich wyprodukowanych sztuk.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
bitels
|
Wysłany: Wto 10:02, 30 Sty 2007 Temat postu: |
|
|
Moderator
Dołączył: 21 Sty 2007
Posty: 1326
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Rzeszów
|
Mam też numer telefonu do tego gościa chcę aby zrobił fotki tabliczki i tej karty gwarancyjnej.Pisałeś do tego gościa ? Jaki jest numer silnika? Ja złapałem kontakt z innym z allegro ma niebieską milicyjną ponoć orginalna dla robiona tylko dla milicji 1962 rama 017219(coś dużo numerów) silnik 19846 późniejsza niż mamy.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
SM-500
|
Wysłany: Wto 10:26, 30 Sty 2007 Temat postu: |
|
|
Moderator
Dołączył: 20 Wrz 2006
Posty: 1001
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Zagnańsk
|
Prosiłem go o numer silnika i ramy dostałem tylko to. A w książce gwarancyjnej jest dokładna data opuszczenia fabryki. Będziemy znali dokładny miesiąc produkcji. Jak dostaniesz te zdjęcia zpodaj na forum lub meila jestem ciekaw z jakiego miesiąca jest motocykl z tak wysokim numerem ramy.
Znajomy teścia jeździ na LUX'ie też podobno policyjnym. Następnym razem jak będzie też pstryknę fotki.
Dlaczego uważasz że dużo numerów? Twoja też ma 6 cyfr.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
barteq
|
Wysłany: Wto 10:32, 30 Sty 2007 Temat postu: |
|
|
Administrator
Dołączył: 26 Lis 2005
Posty: 666
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Rybnik
|
jak tylko będziecie miec fotki tych policyjnych SHL to podeślijcie na maila [link widoczny dla zalogowanych] lub dajcie na forum, niech inni też zobaczą
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|