Autor |
Wiadomość
|
mruty
|
Wysłany: Wto 16:35, 19 Sie 2014 Temat postu: Alternator z Royal Enfielda do Wiatra W2 |
|
|
Elita forum
Dołączył: 09 Sty 2010
Posty: 1752
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Miłomłyn
|
Poczytałem dość obszerny temat o tym zapłonie na forum WSK
[link widoczny dla zalogowanych]
Dlaczego by nie zamontować takiego do Gazeli. Znam już słaby punkt naszych alternatorów, którym jest rotor. Wystarczy odpowiednio podłączyć cewki i zamontować rotor z RE który ma magnesy neodymowe (znacznie silniejsze). Przy okazji jedną cewkę można poświęcić na CDI i wcale nie trzeba jej od razu wykorzystywać.
Gdyby zebrać kilka osób które by chciały taki rotor, można by zrobić grupowy zakup i oszczędzić na przesyłce.
Nie piszę tego tematu żeby nakłaniać ludzi, bo i tak będę to montował w przyszłym roku.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Gazela
|
Wysłany: Wto 20:55, 19 Sie 2014 Temat postu: |
|
|
Elita forum
Dołączył: 12 Gru 2012
Posty: 2390
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 18 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wągrowiec
|
No masz rację, ja ten temat obcykałem w czerwcu.
Już nawet kupić chciałem komplet w uk na ebayu.
Marcin ale cena!
60 funtów i to indyjski.
Można by poszukać w indiach, pewnie było by taniej.
Teraz jak przewinąłem za 20 zeta dwie cewki od ładowania to problem zniknął.
A w zeszłym roku kupiłem za 200pln cdi.
Dziś sam kupił bym osobno to CDI za 70 pln bo wiem już jak to montować.
To razem za 90 pln i 4 godziny roboty wszystko działa zajebiście.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
mruty
|
Wysłany: Śro 16:24, 20 Sie 2014 Temat postu: |
|
|
Elita forum
Dołączył: 09 Sty 2010
Posty: 1752
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Miłomłyn
|
A czy ja mówię o zakupie całego alternatora? Przecież napisałem że sam stator który nie jest taki drogi.
[link widoczny dla zalogowanych]
A jak sam wiesz nasze statory cały czas się rozmagnesowują więc za jakiś czas znowu będziesz musiał dokładać zwoje, albo kupić używany oryginalny.
Do tego trzeba zmienić połączenie cewek i jak ktoś chce przerobić jedną cewkę na CDI, choć niekoniecznie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gazela
|
Wysłany: Śro 21:14, 20 Sie 2014 Temat postu: |
|
|
Elita forum
Dołączył: 12 Gru 2012
Posty: 2390
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 18 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wągrowiec
|
Maciej a dlaczego trzeba zmienić podłączenie cewek?
Na mój gust chyba nie bo w royalu jest taka sama ilość cewek przecież.
No i w tę samą stronę silnik się obraca.
A ja do cdi cewki nie przerabiałem.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
mruty
|
Wysłany: Czw 16:23, 21 Sie 2014 Temat postu: |
|
|
Elita forum
Dołączył: 09 Sty 2010
Posty: 1752
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Miłomłyn
|
Jestem Marcin.
Czytając Twoje pytania, stwierdzam że pobieżnie zapoznałeś się z tematem do którego link wstawiłem.
Połączenia trzeba zmienić bo nie wytrzymają dwie cewki.
Do tego nie polecam montować całego altka z RE ponieważ silnik RE kręci się do 5tys, czyli mniej niż u nas, po drugie tam alternator jest zanurzony w oleju, czyli ma dodatkowe chłodzenie. Efekty tego widać na fotkach użytkowników z tematu forum WSK.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gazela
|
Wysłany: Czw 20:23, 21 Sie 2014 Temat postu: |
|
|
Elita forum
Dołączył: 12 Gru 2012
Posty: 2390
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 18 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wągrowiec
|
Sory Marcin
No tak to masz rację nie doczytałem pewnie.
Jak będziesz się brał za ten temat to ja też jestem chętny na przeróbkę.
Daj znać to może większe zakupy zrobimy.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
towot
|
Wysłany: Czw 21:13, 21 Sie 2014 Temat postu: |
|
|
Elita forum
Dołączył: 13 Paź 2011
Posty: 1100
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Paweł a czy Ty nie masz CDI w Gazeli? Jeśli tak to czemu chcesz przerabiać, bo chyba pisałeś, że jesteś z niego zadowolony?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gazela
|
Wysłany: Czw 23:59, 21 Sie 2014 Temat postu: |
|
|
Elita forum
Dołączył: 12 Gru 2012
Posty: 2390
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 18 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wągrowiec
|
Tak mam.
Teraz przewinąłem cewki od ładowania i skończył się problem z niedoładowanym aku.
Oczywiście z cdi można z pustym aku jeździć, ale szlag mi trafił aku.
W tej chwili mam już ładowanie ok ale czytałem że z tym wirnikiem to super sprawa.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
mruty
|
Wysłany: Sob 10:23, 23 Sie 2014 Temat postu: |
|
|
Elita forum
Dołączył: 09 Sty 2010
Posty: 1752
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Miłomłyn
|
W Naszym rotorze magnesy niedługo wszędzie się po kończą, o ile jeszcze tego nie zrobiły. Zanosić do ponownego magnesowania nie ma sensu skoro można znaleźć zamiennik który, na dodatek, wygląda jak oryginał i jest znacznie mocniejszy.
Paweł po zwiększeniu ilości zwojów w cewkach będzie miał podobny efekt jak po zamontowaniu oryginalnego rotora, który ma dobre magnesy, ale gdzie takie znaleźć. Tutaj mamy wszystko podane na tacy, cały temat już powstał, słabe punkty wyeliminowane.
Jak będę robił zamówienie to kupię z 5 tych rotorów i kto po moich doświadczeniach będzie chciał to odsprzedam.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
kotek
|
Wysłany: Pon 10:30, 02 Maj 2016 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 01 Gru 2015
Posty: 83
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
|
Siema, Czy coś sie zmieniło w temacie?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|