Autor |
Wiadomość
|
jurus0007@interia.pl
|
Wysłany: Czw 20:07, 08 Sie 2019 Temat postu: Brak dalszej regulacji wyprzedzenia zapłonu |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 08 Sie 2019
Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Witam pacjent shl m11 175cm3 7kW.
Problem polega na za późnym zapłonie, iskrownik na maxa przesunięty. Na forum znalazłem spekulacje w tym temacie a mianowicie że czop się obrócił. Zaznaczę że motocykl odpala na pych.
Rok temu pękł środek magneta wzdłuż klina na postoju odpalił lecz później odmówił posłuszeństwa, powodem była za słabo dokręcona nakrętka.
Motocykl chciałem uruchomić a gdy zacznie prawidłowo pracować chciałem go rozpołowić i uszczelnić.
Pytanie brzmi czy wie ktoś jak sobie poradzić z problemem?
Jak myślicie czy może zapłon CDI nie był by dobrym rozwiązaniem w tym przypadku, myślałem o firmie AudioBas.
Z góry dziękuje za zainteresowanie i pozdrawiam.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez jurus0007@interia.pl dnia Czw 21:00, 08 Sie 2019, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
halcik
|
Wysłany: Czw 20:57, 08 Sie 2019 Temat postu: |
|
|
Moderator
Dołączył: 20 Cze 2011
Posty: 2251
Przeczytał: 15 tematów
Pomógł: 47 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kutno
|
Szkoda że nie zacząłeś od powitalni.
Nie znam tego silnika ale... jeśli jest podobny z tą cechą to ... w Gmp miejsce na klin w czopie powinno być skierowane w przeciwnym kierunku do tłoka. Możesz to potraktować jako punkt wyjścia i ewentualnie możesz poszukać zdjęć tego wału aby to zweryfikować.
Czy cdi byłoby rozwiązaniem. W moim przekonaniu nie. Jeśli czop się przestawił, to znaczy że nie jest już to trwałe połączenie.
Cdi od audiobasa, raczej ok, ale zawsze można mieć jakieś ale. Ogólnie, ten producent należy do tych którzy się starają. Wracając do CDI, nie chodzi mi o plusy i minusy tego rozwiązania, to łatwo możesz doczytać. Chodzi mi raczej o niedopracowanie zapłonu. Ogólnie sam posiadam cdi, ale nie zawsze jest to dobre rozwiązanie. Będziesz chciał kupić, a raczej gdy będziesz już miał to powiem ci o co chodzi i co musisz sprawdzić.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez halcik dnia Czw 21:10, 08 Sie 2019, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
jurus0007@interia.pl
|
Wysłany: Czw 21:43, 08 Sie 2019 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 08 Sie 2019
Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Dzięki za podpowiedź szukam książek i zerknę w poniedziałek jak jest w moim moto z tym czopem.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
jurus0007@interia.pl
|
Wysłany: Pon 22:03, 12 Sie 2019 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 08 Sie 2019
Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
halcik jest tak jak napisałeś klin u dołu tłok w GMP.
Myślę jesze czy przyczyną nie jest magneto tylko nie wiem jak to zweryfikować, Typ silnika który jest u mnie to S32 a Nr 66879.
W jaki sposób kupić prawidłowe magneto? Sprzedający nie zawsze musi w 100% wiedzieć co sprzedaje a kupić nie prawidłowe i dalej się denerwować...
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez jurus0007@interia.pl dnia Pon 22:07, 12 Sie 2019, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
halcik
|
Wysłany: Wto 6:40, 13 Sie 2019 Temat postu: |
|
|
Moderator
Dołączył: 20 Cze 2011
Posty: 2251
Przeczytał: 15 tematów
Pomógł: 47 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kutno
|
A jednak się pomyliłem. Ten silnik znam dobrze, myślałem (Nie wiem dlaczego) że piszesz o wietrze.
Zmierz wysokość krzywki w miejscu gdzie ma największą średnicę. Masz rację że koło magnesowe może być przyczyną braku możliwości regulacji twojego zapłonu. Ja dorzucę jeszcze startą platynkę w miejscu styku z krzywką.
Platynki polecam z elproma, a o krzywce napiszę jak podasz wymiar
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
jurus0007@interia.pl
|
Wysłany: Wto 21:19, 13 Sie 2019 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 08 Sie 2019
Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wymiar który udało mi się odczytać to 6mm. Oznaczenie magneta 31-06.
Próbowałem znaleźć jakąś krzywkę ale znajduje tylko do pojemności 125.
Cała reszta przerywacz, cewka, kondensator, przewód zapłonowy, świeca, nowe.
A jeszcze tak na marginesie jak dorzucać fotki?
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez jurus0007@interia.pl dnia Wto 21:20, 13 Sie 2019, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
halcik
|
Wysłany: Wto 23:41, 13 Sie 2019 Temat postu: |
|
|
Moderator
Dołączył: 20 Cze 2011
Posty: 2251
Przeczytał: 15 tematów
Pomógł: 47 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kutno
|
Do wrzucania zdjęć jest toturtial. Dodatkowo mamy takie coś jak galeria forum, a w międzyczasie jedna niewiasta/moderator do tego celu założyła nam bloga który był hostingiem zdjęć. Jednak część osób wrzuca tutaj przez hostingi zewnętrzne, a po jakimś czasie wszystko szlak trafia.
Wracając do tematu 6 mm to pomiar nie tego o co mi chodzi. Patrząc na koło magnesowe od strony cewkę masz gaźnik sterujący praca platyn. Pisząc średnica miałem na myśli średnice zewnętrzną właśnie tego miejsca, nie wymiar grubości mierzonej do środka, a po zewnątrz. Dlaczego tak, bo tylko ten pomiar mówi o możliwym ruchu platyny, a nie tylko wychyleniu max. Zresztą mierząc po zewnątrz łatwiej znaleźć średnice maksymalną.
Jak nie zapomnę to jutro poszukam tej info w mądrej książce i postaram się wrzucić tu zdjęcie.
Wracając do samego porównania krzywek to są ich dwa rodzaje. Możesz je łatwo rozróżnić porównując położenie miejsca na klin względem otworu do demontażu koła. Patrząc od strony koła 31-06 ma otwór, tak jakby po 12 która wyznacz klin, a 31-05 ma ten otwór przed 12. Koła powiedzmy, że nie były dedykowane do motocykla więc te od wsk 125 będą jak najbardziej ok.
Jeśli jednak rozumiesz co napisałem powyżej i ci raz zweryfikować czy musisz kupować krzywkę to podaj mi właściwy wymiar i daj chwilę na odnalezienia tej wartości w książce.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez halcik dnia Wto 23:50, 13 Sie 2019, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
jurus0007@interia.pl
|
Wysłany: Pon 22:27, 19 Sie 2019 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 08 Sie 2019
Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Witam i sory że tak długo udało się zmierzyć 27mm, po zewnętrznej. Szczęki suwmiarki tworzyły godzine 14.45 względem wycięcia na klin. (Miejsce na klin było godziną 12)
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez jurus0007@interia.pl dnia Pon 22:32, 19 Sie 2019, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
jurus0007@interia.pl
|
Wysłany: Sob 15:06, 07 Wrz 2019 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 08 Sie 2019
Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Problem rozwiązany, kupiłem magneto ustawiłem zapłon i motocykl pali. Tylko że podstawka z cewkami przesunięta na maxa w jedną stronę, zapłon otwiera się idealnie 4,4mm przed GMP. Dziękuję za zaangażowanie i czytam o gaźnikach aby jakoś bestie ustawić.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|