Autor |
Wiadomość
|
Gość
|
Wysłany: Wto 19:18, 05 Paź 2010 Temat postu: Brak świateł. Pomocy!! |
|
|
|
Witam wiem że było milion razy ale nic z tego co pisaliście nie pomaga. Mianowice chodzi o to że chciałem zrobić światła w mojej Elce bo kupiłem ją bez działających. Pogrzebałem w cewkach i w końcu zrobiłem światła ale świeciły tak ledwo ledwo wiec postanowiłem wymienić cewki a żeby tego było mało to była urwana ośka od młoteczka przerywacza. Więc postanowiłem kupic całe kompletne cewki z podstawą dedykowane do WSK 125. i tak tez zrobiłem od razu lepsza iskra i w ogóle ale nie o tym gadka. znowu podłączyłem światła i znowu to samo święcą tak jak by im się nie chciało( mówie o przedniej tylko lampie) i nie wiem co robić mam nową stacyjkę i w ogóle wszystko nowe co związane z prądem przewody itp. Stąd moje pytanie jaki może byc powód tak słabych świateł? Mierzyłem napięcie miernikiem i cewki świetlne dawały na wolnych obrotach ok 4.9 V a przy większych nawet 6.9V . prosze o pomoc bo juz nie wiem gdzie szukać.
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
mruty
|
Wysłany: Wto 19:43, 05 Paź 2010 Temat postu: |
|
|
Elita forum
Dołączył: 09 Sty 2010
Posty: 1752
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Miłomłyn
|
Wymień przednią żarówkę na 6V bo zapewne masz 12V jeżeli mowa o wszystkich elkach oprócz gazeli
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
bitels
|
Wysłany: Wto 20:03, 05 Paź 2010 Temat postu: |
|
|
Moderator
Dołączył: 21 Sty 2007
Posty: 1326
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Rzeszów
|
mruty napisał: |
Wymień przednią żarówkę na 6V bo zapewne masz 12V jeżeli mowa o wszystkich elkach oprócz gazeli |
12 v swieci jeszcze lepiej niz 6v jak nie wierzysz to sprawdź sam.
Musi być 12V 35W, 45W bardzo szybko się spali.
A ty kolego sprawdź jaka masz założoną żarówkę pewnie 6V 35 lub 45W.
Załóż albo taką dwunastkę jak napisałem powyżej albo prawidłową 6V 25W światła zaczyna świecić jaśniej.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez bitels dnia Wto 20:07, 05 Paź 2010, w całości zmieniany 3 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
mruty
|
Wysłany: Wto 20:37, 05 Paź 2010 Temat postu: |
|
|
Elita forum
Dołączył: 09 Sty 2010
Posty: 1752
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Miłomłyn
|
Jakoś mam w motorynce 12V z tyłu bo mi się 6V często przepalała ale nie świeci jaśniej wręcz odwrotnie duuuużo słabiej
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gość
|
Wysłany: Wto 21:10, 05 Paź 2010 Temat postu: |
|
|
|
Niestety sprawdzałem już wszystko 6V 25/25W, następnie 6V 35/35W, 12V 35/35W, i 12V 35/45W i niestety na wszystkim tak samo świeciło sprawdzałem nawet pomijając stacyjkę po prostu z dotkniętym przewodem prosto z cewek sprawdzałem. I nadal to samo juz nie wiem co robić
|
|
Powrót do góry |
|
|
bitels
|
Wysłany: Wto 21:44, 05 Paź 2010 Temat postu: |
|
|
Moderator
Dołączył: 21 Sty 2007
Posty: 1326
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Rzeszów
|
Sprawdź jeszcze masę w lampie. Spróbuj jeszcze podpiąć żarówkę bezpośrednio do przewodu wychodzącego z iskrownika a masę do samego silnika.
Miernik podpinałeś na podłączonej żarówce czy bezpośrednio do cewki i masy bez żarówki?
A dla ciebie kolego mruty poczytaj to co wkleiłem na dole to zrozumiesz o co chodzi.
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez bitels dnia Śro 6:22, 06 Paź 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
drix1994
|
Wysłany: Wto 22:11, 05 Paź 2010 Temat postu: |
|
|
Junior Admin
Dołączył: 07 Sie 2008
Posty: 1677
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: ok. Lublina
|
Bitels, mógłbyś powiedzieć co to za książka, z której korzystasz ??
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
motomaciey
|
Wysłany: Wto 22:48, 05 Paź 2010 Temat postu: |
|
|
Moderator
Dołączył: 21 Cze 2010
Posty: 1194
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Grudziądz
|
Takie objawy mogą występować gdy przykręci się cewki odwrotnie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
barteq
|
Wysłany: Śro 10:33, 06 Paź 2010 Temat postu: |
|
|
Administrator
Dołączył: 26 Lis 2005
Posty: 666
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Rybnik
|
mruty napisał: |
Jakoś mam w motorynce 12V z tyłu bo mi się 6V często przepalała ale nie świeci jaśniej wręcz odwrotnie duuuużo słabiej |
tylko że cewki w motorynce mają dużo mniejszą SEM niż cewki w SHL
do danielx15
masz dobrze podłączone cewki świetlne, równolegle a może masz podłączone jeszcze coś pod te cewki, masz dobrze zrobioną instalację wg oryginału dobrze by było zrobić fotkę
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez barteq dnia Śro 10:38, 06 Paź 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Johny4421
|
Wysłany: Śro 15:53, 06 Paź 2010 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 19 Sty 2010
Posty: 112
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Głogów/Polkowice
|
Odlacz instalacje od cewek i podłacz tylko zarowke, niestety mierzac napiecie w naszych prymitywnych pradnicach bywa zludne, trzeba jeszcze prad sprawdzic...
Gdy podlaczysz sama zarowke bedziemy mogli pomoc cos dalej, jezeli masz dobrze podlaczona instalacje na tym kroku wyjasni sie przyczyna niedomagania.
Daj znac jak swieci zarowka.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
bitels
|
Wysłany: Śro 15:59, 06 Paź 2010 Temat postu: |
|
|
Moderator
Dołączył: 21 Sty 2007
Posty: 1326
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Rzeszów
|
mruty napisał: |
Jakoś mam w motorynce 12V z tyłu bo mi się 6V często przepalała ale nie świeci jaśniej wręcz odwrotnie duuuużo słabiej |
Trzeba trochę poczytać literatury , jeżeli w motorynce i innych pierdopędach gdzie nie ma akumulatora , przepala tylna żarówkę postoju winny jest temu przełącznik świateł na kierownicy.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
mruty
|
Wysłany: Śro 20:21, 06 Paź 2010 Temat postu: |
|
|
Elita forum
Dołączył: 09 Sty 2010
Posty: 1752
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Miłomłyn
|
Cytat: |
Trzeba trochę poczytać literatury , jeżeli w motorynce i innych pierdopędach gdzie nie ma akumulatora , przepala tylna żarówkę postoju winny jest temu przełącznik świateł na kierownicy. |
Bitels nie mów mi żebym poczytał sobie literaturę bo jej już w życiu trochę przeczytałem i to co się dzieje w moich motorach bądź motorowerach z instalacjami to już ja sobie świetnie poradzę dałem tylko przykład.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
bitels
|
Wysłany: Śro 20:41, 06 Paź 2010 Temat postu: |
|
|
Moderator
Dołączył: 21 Sty 2007
Posty: 1326
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Rzeszów
|
Ale to był zły przykład...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gość
|
Wysłany: Pią 18:58, 08 Paź 2010 Temat postu: |
|
|
|
Do Bitels'a: miernikiem mierzyłem bez żarówki tylko przewód z cewek i do masy.
BarteQ: instalacje mam według orginału i tylko przednią lampe mam podpiętą nic inaczej. Sprawdzałem sama żarówke i nic:( a cewki mam raczej równolegle w obu przewód wychodzi z tej samej strony. Tak to już było poskładane w Al- mocie bo taki napis widnieje na dole stojana.
Johny4421:jak podłącze żarówke tak jak by samą po prostu na kabelkach to ten drucik wewnątrz świeci się tak aż na biało ale jak ją włoże do lampy to nadal ten drucik tak świeci na biało ale nie daje takiego światła odblask. od razu wyjaśniam że odblask i szkło wypłukałem wodą letnią tak jak powinno się robić. Już po prostu nie wiem czego szukać;(
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gość
|
Wysłany: Wto 21:08, 19 Paź 2010 Temat postu: |
|
|
|
Widze chłopaki troche coś ucichło w sprawie świateł. Pewnie już nie macie pomysłów co tu dalej robić ja też nie mam już i coraz bardziej trace nadzieje i zapał to mojej Elki:( jeśli wpadniecie na jakiś pomysł jeszcze jeśli chodzi o te światła to czekam z niecierpliwością. A i jeszcze mi sie przypomniało coś kiedyś czytałem o światłach wszystkich z akumulatora ale nie wiem czy to na tym forum było czy gdzie jeśłi ktoś wie o co chodzi to chętnie też posłucham wypowiedzi na ten temat.
|
|
Powrót do góry |
|
|
|