Autor |
Wiadomość
|
rybamlooda
|
Wysłany: Czw 16:09, 26 Sie 2010 Temat postu: dobrze podłączone a źle działa |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 09 Mar 2009
Posty: 340
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wrocław
|
witam, przez ostatni tydzień walczyłem z brakiem iskry i wreszcie mi się udało! No ale niestety nadeszły kolejne problemy, po załączeniu akumulatora zobaczyłem że nie działa tylko klakson (reszta działała, a przynajmniej światła z przodu), więc go odłączyłem, sprawdziłem czy działa (na prostowniku) i podłączyłem, przy okazji w stacyjce posprawdzałem czy jest wszystko podłączone. Od tego czasu nic nie działa poza światłem stopu które się świeci cały czas. Wszystko sprawdzałem 100 razy czy jest dobrze podłączone. Wiecie w czym problem? Dodam że kable w instalacji są nowe.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Suchy
|
Wysłany: Czw 16:29, 26 Sie 2010 Temat postu: |
|
|
Moderator
Dołączył: 28 Sie 2006
Posty: 1621
Przeczytał: 4 tematy
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kielce
|
Ojciec, posprawdzaj obwody tyle moge Ci powiedzieć, czy jest przewodzenie śródło-odbiornik czy nie, tu sie na odległosc nie nie poradzi.
Ale pociesz sie jednym, że jak ja pierwszy raz podlączyłem to światła uruchamiał klakson, albo odwrotnie powaga, to nie kawał.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
rybamlooda
|
Wysłany: Czw 17:23, 26 Sie 2010 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 09 Mar 2009
Posty: 340
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wrocław
|
jedno co mnie zastanawia, to to że schemat który dostałem gratis z kablami jest troszkę inny od tego z książki.
taki schemat dostałem:
[link widoczny dla zalogowanych]
a to jest ten z książki:
[link widoczny dla zalogowanych]
różnica jest we wtykach 52 i 47. Który schemat jest poprawny?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
bitels
|
Wysłany: Czw 21:15, 26 Sie 2010 Temat postu: |
|
|
Moderator
Dołączył: 21 Sty 2007
Posty: 1326
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Rzeszów
|
Obydwa są prawidłowe. Na tym kolorowym jest specjalnie zrobiona zamiana po to aby po wyłączeniu stacyjki odłączać akumulator od instalacji(co po pewnym czasie odbije się na styku stacyjki ale to już inna bajka)
Sprawdź czy po włożeniu stacyjki jest dobre połączenie pomiędzy stykiem 46 a blaszką, przez nią płynie cały prąd.
Skoro świeci cały czas światło stop możesz mieć zwarty wyłącznik stopu.
Sprawdź tez czy jest w porządku mostek pomiędzy stykiem 46 a 11/19.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
rybamlooda
|
Wysłany: Pią 12:57, 27 Sie 2010 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 09 Mar 2009
Posty: 340
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wrocław
|
zrobiłem dzisiaj duży krok na przód, posprawdzałem wszystko próbnikiem i zobaczyłem że blaszka 11/19 się poluzowała i nie była na stałe podłączona do blaszki 46. Przylutowałem styk i wszystko działa poza światłami drogowymi/mijania . Działa klakson, pozycyjne tył i przód, stop, podświetlanie stacyjki ale drogowe nie. Macie pomysł co może być jeszcze nie tak? PS. Światła powinny być włączone gdy kluczyk jest przekręcony w prawo czy w lewo?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Suchy
|
Wysłany: Pią 13:49, 27 Sie 2010 Temat postu: |
|
|
Moderator
Dołączył: 28 Sie 2006
Posty: 1621
Przeczytał: 4 tematy
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kielce
|
U mnie są dwa położenia i drogowe zapalone mam w lewo, a w prawo tylko pozycja- może źle, ale leje na to. A co do Twoich, to może poczyść styki, trafia sie czasem że nie przewodzą. Albo w ostateczności rozbierz stacyjkę i popatrz czy moze w środku zaśniedziało. Ino delikatnie coby tych blaszek nie łurwoć.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
bitels
|
Wysłany: Pią 14:24, 27 Sie 2010 Temat postu: |
|
|
Moderator
Dołączył: 21 Sty 2007
Posty: 1326
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Rzeszów
|
Nie wiem czy masz tego świadomość ale drogowe działa tylko na odpalonym silniku.
Najpierw sprawdź czy dochodzi napięcie z cewek do styku 16 jeżeli tak to czy po przełączeniu stacyjki w prawo wychodzi napięcie ze styku 55. Jeżeli tak sprawdź przełącznik świateł na kierownicy.
A jeszcze jedno sprawdź masę w lampie.
Jeszcze jedno czasami się zdarza ,że stacyjka jest wyrobiona i przełączenie stacyjki nie koniecznie przełącza bębenek z stykami.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez bitels dnia Pią 14:26, 27 Sie 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
rybamlooda
|
Wysłany: Pią 14:37, 27 Sie 2010 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 09 Mar 2009
Posty: 340
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wrocław
|
czyli że tak naprawdę to nie przekonam się czy działają światła drogowe/mijania jeśli nie odpalę silnika? Przełącznik na kierownicy działa, bo podłączałem światła pod akumulator i działał.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez rybamlooda dnia Pią 14:38, 27 Sie 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Suchy
|
Wysłany: Pią 14:41, 27 Sie 2010 Temat postu: |
|
|
Moderator
Dołączył: 28 Sie 2006
Posty: 1621
Przeczytał: 4 tematy
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kielce
|
Tak Nasze pierdopędy są w taki przecudnie prymitywny sposób zrobione, że na przednią lampę jest zasilanie bezpośrednie z cewek. Ojciec, a może te lampki Ci nie palą bo się przepaliły, np?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
rybamlooda
|
Wysłany: Pią 15:46, 27 Sie 2010 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 09 Mar 2009
Posty: 340
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wrocław
|
żarówka jest ok, sprawdzałem. A co myślicie o podłączeniu świateł pod pozycyjne? Wtedy będzie z akumulatora szło.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Johny4421
|
Wysłany: Pią 15:51, 27 Sie 2010 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 19 Sty 2010
Posty: 112
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Głogów/Polkowice
|
Jezeli podlaczysz swiatla pod pozycje to rozładujesz aku i tyle bedziesz miał z jazdy na swiatelkach, ładowanie w pierdopedach jest tak słabe ze i tak co jakis czas trzeba aku doladowywac.
Posprawdzaj masy, tak jak wyzej napisano w Lampie - ta jest najwazniejsza w tej instalacji.
Mozesz odlaczyc przewody od silnika i podlaczyc pod nie prostownik- wtedy nie bedziesz musiał odpalac silnika. pod prostownik podlacz tylko przewody od cewek swietlnych, pozniej po kolei walcz w instalacja. Tyle moge pomóc, w ten sposób bedziesz sprawdzał tak jakby "po nitce do kłębka " tak mi sie napisało .
Powodzenia.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Johny4421 dnia Pią 15:55, 27 Sie 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
bitels
|
Wysłany: Pią 15:56, 27 Sie 2010 Temat postu: |
|
|
Moderator
Dołączył: 21 Sty 2007
Posty: 1326
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Rzeszów
|
rybamlooda napisał: |
żarówka jest ok, sprawdzałem. A co myślicie o podłączeniu świateł pod pozycyjne? Wtedy będzie z akumulatora szło. |
Tak jakieś 5 minut potem wydoi akumulator.
Zostaw tak jak w oryginale. Tak to jest skonstruowane i nic nie poprawisz.
A jak chcesz mieć lepsze światło wystarczy założyć żarówkę 12V , będzie lepiej świecić.
A czego tak jest pisałem już raz na forum wystarczy poszukać.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez bitels dnia Pią 15:58, 27 Sie 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
rybamlooda
|
Wysłany: Pią 16:15, 27 Sie 2010 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 09 Mar 2009
Posty: 340
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wrocław
|
zrobiłem tak jak powiedział Johny4421, odłączyłem światła od cewki i podpiąłem pod prostownik, działają, co za tym idzie wszystko już działa jak należy Zostało mi jeszcze założyć łańcuch i usunąć problem z tym że nie zaciąga paliwa do silnika i mogę ruszyć w pierwszą trasę po remoncie a co do podłączenia świateł do akumulatora to macie racje, zostawię jak w oryginale. dzięki za pomoc
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|