Autor |
Wiadomość
|
Piniolk
|
Wysłany: Nie 13:17, 17 Maj 2020 Temat postu: Gazela M17 - cewka zapłonowa |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 12 Maj 2020
Posty: 15
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kielce
|
Witam.
Mam mały dylemat ponieważ borykam się z totalnym brakiem iskry postanowiłem poszukać cewki - u mnie w M17 jest cewka 12V, a kiedy wszedlem na gmoto.pl po wpisaniu cewki do m17 wyskakuje mi cewka 6V - co więcej pod towarem są opinie klientów i jeden koleś napisał że pasuje do SHL Gazela i działa super - no i przyznam szczerze ze troche zdębiałem przeciez w M17 jest instalacja 12V. Czy zatem można też zamontować cewkę 6 voltową - bo taką to nawet mam w zapasie ze starego Simsonka ??
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
ruszi
|
Wysłany: Nie 17:39, 17 Maj 2020 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 08 Paź 2015
Posty: 431
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Lublin
|
Sprobuj. Najwyzej rozwalisz cewke. Najlepiej kup od mz malucha czy czegokolwiek innego. Aby byla 12V. To jest bardzo uniwersalna rzecz. Ja u siebie poki nie pogodzilem sie z tym ze moje jest uszkodzona i nie doroslem do decyzji zeby kupic nowa to jezdzilem z rok na cewce od malucha zlapanej trytka do ramy (bo jest duzo wieksza i nie miesci sie w obejme). Kupilem jakas wspolczesna i nie ma problemu
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Paweł2018
|
Wysłany: Nie 23:45, 17 Maj 2020 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 08 Mar 2018
Posty: 96
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Świętokrzyskie
|
Możesz założyć nawet od skutera byle miała 12v. Cewka 6v to tylko na próbę, tak żeby zobaczyć czy instalacja w porządku. Do dłuższej jazdy się nie nada, będzie się mocno grzałka aż padnie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Piniolk
|
Wysłany: Pon 11:04, 18 Maj 2020 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 12 Maj 2020
Posty: 15
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kielce
|
Dzięki za rozwianie wątpliwości - też mi sie wydawało że powinna być 12V - ale wolałem się upewnić na 100%
Oby to tylko byłą cewka
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
seba101626
|
Wysłany: Pią 11:36, 29 Maj 2020 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 12 Lis 2015
Posty: 433
Przeczytał: 7 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Pszczyna
|
Panowie, a tak przy okazji, czy macie jakieś sposoby by sprawdzić, czy cewka jest sprawna?
W przypadku zwykłych cewek to wystarczy sprawdzić oporność najprostszym miernikiem, powinna wynosić ok. 4,3, ale pojęcia nie mam jak właściwie sprawdzić sprawność "butelkowej" cewki.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
halcik
|
Wysłany: Pią 12:40, 29 Maj 2020 Temat postu: |
|
|
Moderator
Dołączył: 20 Cze 2011
Posty: 2250
Przeczytał: 14 tematów
Pomógł: 47 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kutno
|
Masz dwa podłączenia kablowe i wyjście na fajkę. Robisz dwa pomiary pomiędzy masą a uzwojeniem pierwotnym i między masą i uzwojeniem wtórnym.
Albo łatwiej odkręć fajkę i w to miejsce przyłóż jeden z kabli miernika, drugi daj na 1 (masa). Drugi pomiar między 1 i 15. W pierwszym przypadku omomierz ustawiamy na kOhmy, drugi wystarczy w Ohmach. Pierwszy wynik powinien być w granicach 2,8 kOhma, drugi powyżej 2 Ohmów
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
ruszi
|
Wysłany: Sob 0:03, 30 Maj 2020 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 08 Paź 2015
Posty: 431
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Lublin
|
Proste. Weź prostownik na 12V (albo akumulator) i podłącz pod jeden z zacisków cewki (ten na który ma być + z akumulatora wg schematu instalacji od Gazeli). Załóż fajkę i dobrą świecę. Drugi zacisk podłącz do gwintu świecy. I do gwintu przyłóż minus z prostownika. W momencie przykładania powinna przeskoczyć iskra. Najlepiej zrobić to jeszcze z kondensatorem czyli po prostu na silniku podpiąć ‚na krótko’ instalację.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|