Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna  Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna  
  Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe
FAQ  FAQ   Szukaj  Szukaj   Użytkownicy  Użytkownicy   Grupy  Grupy  Galerie  Galerie
 
Rejestracja  ::  Zaloguj Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
 
Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna->Elektryka->[M 11] izolacja przerywacza

Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
[M 11] izolacja przerywacza <-Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat->
Autor Wiadomość
przemek198787
PostWysłany: Czw 11:57, 24 Lip 2014 Temat postu: [M 11] izolacja przerywacza


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 21 Lip 2014
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Hrubieszów

W jaki sposób izolowany jest przerywacz w shl? Coś tam w necie pisało o podkładkach izolujących, że są 3 sztuki w tym jedna z tulejką. Ktoś mógłby dokładniej naświetlić temat. 2 sztuki mam, brakuje tej z tulejką, ewentualnie z czego i jak ją dorobić? Macie jakieś swoje patenty? Niestety z nowym przerywaczem nie było żadnych podkładek, a podejrzewam, że to jest przyczyną takiej mizernej iskry, bo reszta elementów układu zapłonowego sprawna na 100%.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Pawlasty
PostWysłany: Czw 13:56, 24 Lip 2014 Temat postu:


Junior Admin
Junior Admin

Dołączył: 14 Lip 2011
Posty: 1324
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Krosno Odrzańskie

Połączenie między młoteczkiem a kowadełkiem przerywacza izolowane jest przez dwie podkładki. Przynajmniej jedna z nich musi mieć tulejkę, która po włożeniu w otwór odizoluję śrubę od podstawy przerywacza z kowadełkiem. Natomiast przerywacz na osi izolowany jest przez tulejkę, która musi po obu stronach odpowiednio wystawać poza obrys młoteczka, żeby nie zrobić zwarcia. W katalogu podane są podkładki, ale w dzisiejszych przerywaczach raczej tego nie uświadczysz.

Najlepiej sprawdzić czy przerywacz jest dobrze zaizolowany podłączając do niego omomierz, jeden koniec do śruby, gdzie przykręcane są kable, a drugi do podstawy przerywacza. Jeśli przerywacz jest zwarty to opór powinien być bliski zeru, to też zależy od jakości miernika jaki posiadasz, a gdy rozewrzesz ręcznie przerywacz, wtedy miernik pokaże, że nie ma przejścia. Proste Mruga I tu jeszcze jedna ważna sprawa. Jak będziesz sprawdzał przerywacz to odkręć przewód łączący go z cewką. Cewka to zwykły kawałek druta, który z jednej strony podłączony jest do przerywacza a z drugiej do masy. Więc z podłączoną cewką, nieważne czy przerywacz jest zwarty czy rozwarty, omomierz wskaże zwarcie.

Kupując nowy przerywacz miałem komplet podkładek i wszystko działa jak trzeba.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
przemek198787
PostWysłany: Sob 8:31, 26 Lip 2014 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 21 Lip 2014
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Hrubieszów

A z czego można dorobić taka podkładkę z tulejką? Ewentualnie gdzie mogę coś takiego nabyć.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Pawlasty
PostWysłany: Sob 12:38, 26 Lip 2014 Temat postu:


Junior Admin
Junior Admin

Dołączył: 14 Lip 2011
Posty: 1324
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Krosno Odrzańskie

Czy osobno dostaniesz podkładki to nie wiem, jak już to dają w komplecie z przerywaczem. Ale poszukaj na allegro albo na [link widoczny dla zalogowanych] A najlepiej jak masz w okolicy sklep z częściami do starych motocykli.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
przemek198787
PostWysłany: Wto 8:11, 29 Lip 2014 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 21 Lip 2014
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Hrubieszów

Niestety nie udało mi się zdobyć tej podkładki. Temat rozwiązałem póki co przez użycie koszulek termokurczliwych. Iskra jakaś mizerna jest, a czasami zanika i zalewa mi świecę. Zapłon ustawiony prawidłowo.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
CZESIO1958
PostWysłany: Śro 7:13, 30 Lip 2014 Temat postu:


Elita forum
Elita forum

Dołączył: 10 Maj 2009
Posty: 2079
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Myslowice

Ja sobie taką podkładkę dorobiłem.
Kawałekk tekstolitu odpowiedniej grubości. Otwór na śrubkę. Odpowiednia sruba , zamocowane w wiertarce. Wiertarkę w imadło i odpowiednie pilniczki
Rzeźba ale działa.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
przemek198787
PostWysłany: Czw 15:58, 31 Lip 2014 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 21 Lip 2014
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Hrubieszów

Zamówiłem na alegro oryginalny, fabrycznie nowy i kompletny przerywacz z epoki. Mam nadzieję, że to ostatecznie załatwi temat właściwej izolacji i motor w końcu zacznie normalnie gadać.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Strona 1 z 1

Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna->Elektryka->[M 11] izolacja przerywacza
Skocz do:  



Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
 
 


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
DAJ Glass (1.0.5) template by Dustin Baccetti
EQ graphic based off of a design from www.freeclipart.nu
Powered by phpBB Š 2001, 2002 phpBB Group