Autor |
Wiadomość
|
przemek198787
|
Wysłany: Czw 11:57, 24 Lip 2014 Temat postu: [M 11] izolacja przerywacza |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 21 Lip 2014
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Hrubieszów
|
W jaki sposób izolowany jest przerywacz w shl? Coś tam w necie pisało o podkładkach izolujących, że są 3 sztuki w tym jedna z tulejką. Ktoś mógłby dokładniej naświetlić temat. 2 sztuki mam, brakuje tej z tulejką, ewentualnie z czego i jak ją dorobić? Macie jakieś swoje patenty? Niestety z nowym przerywaczem nie było żadnych podkładek, a podejrzewam, że to jest przyczyną takiej mizernej iskry, bo reszta elementów układu zapłonowego sprawna na 100%.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Pawlasty
|
Wysłany: Czw 13:56, 24 Lip 2014 Temat postu: |
|
|
Junior Admin
Dołączył: 14 Lip 2011
Posty: 1324
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 18 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Krosno Odrzańskie
|
Połączenie między młoteczkiem a kowadełkiem przerywacza izolowane jest przez dwie podkładki. Przynajmniej jedna z nich musi mieć tulejkę, która po włożeniu w otwór odizoluję śrubę od podstawy przerywacza z kowadełkiem. Natomiast przerywacz na osi izolowany jest przez tulejkę, która musi po obu stronach odpowiednio wystawać poza obrys młoteczka, żeby nie zrobić zwarcia. W katalogu podane są podkładki, ale w dzisiejszych przerywaczach raczej tego nie uświadczysz.
Najlepiej sprawdzić czy przerywacz jest dobrze zaizolowany podłączając do niego omomierz, jeden koniec do śruby, gdzie przykręcane są kable, a drugi do podstawy przerywacza. Jeśli przerywacz jest zwarty to opór powinien być bliski zeru, to też zależy od jakości miernika jaki posiadasz, a gdy rozewrzesz ręcznie przerywacz, wtedy miernik pokaże, że nie ma przejścia. Proste I tu jeszcze jedna ważna sprawa. Jak będziesz sprawdzał przerywacz to odkręć przewód łączący go z cewką. Cewka to zwykły kawałek druta, który z jednej strony podłączony jest do przerywacza a z drugiej do masy. Więc z podłączoną cewką, nieważne czy przerywacz jest zwarty czy rozwarty, omomierz wskaże zwarcie.
Kupując nowy przerywacz miałem komplet podkładek i wszystko działa jak trzeba.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
przemek198787
|
Wysłany: Sob 8:31, 26 Lip 2014 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 21 Lip 2014
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Hrubieszów
|
A z czego można dorobić taka podkładkę z tulejką? Ewentualnie gdzie mogę coś takiego nabyć.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Pawlasty
|
Wysłany: Sob 12:38, 26 Lip 2014 Temat postu: |
|
|
Junior Admin
Dołączył: 14 Lip 2011
Posty: 1324
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 18 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Krosno Odrzańskie
|
Czy osobno dostaniesz podkładki to nie wiem, jak już to dają w komplecie z przerywaczem. Ale poszukaj na allegro albo na [link widoczny dla zalogowanych] A najlepiej jak masz w okolicy sklep z częściami do starych motocykli.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
przemek198787
|
Wysłany: Wto 8:11, 29 Lip 2014 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 21 Lip 2014
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Hrubieszów
|
Niestety nie udało mi się zdobyć tej podkładki. Temat rozwiązałem póki co przez użycie koszulek termokurczliwych. Iskra jakaś mizerna jest, a czasami zanika i zalewa mi świecę. Zapłon ustawiony prawidłowo.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
CZESIO1958
|
Wysłany: Śro 7:13, 30 Lip 2014 Temat postu: |
|
|
Elita forum
Dołączył: 10 Maj 2009
Posty: 2079
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Myslowice
|
Ja sobie taką podkładkę dorobiłem.
Kawałekk tekstolitu odpowiedniej grubości. Otwór na śrubkę. Odpowiednia sruba , zamocowane w wiertarce. Wiertarkę w imadło i odpowiednie pilniczki
Rzeźba ale działa.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
przemek198787
|
Wysłany: Czw 15:58, 31 Lip 2014 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 21 Lip 2014
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Hrubieszów
|
Zamówiłem na alegro oryginalny, fabrycznie nowy i kompletny przerywacz z epoki. Mam nadzieję, że to ostatecznie załatwi temat właściwej izolacji i motor w końcu zacznie normalnie gadać.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|