Autor |
Wiadomość
|
Gość
|
Wysłany: Czw 17:35, 24 Lip 2008 Temat postu: [M11] Dziwny problem z elektryką |
|
|
|
Cześć
Wczoraj zacząłem robić nową elektrykę, nie jestem ekspertem ale wydawało mi się ze to podłączenie kilku kabli nie będzie problemem, a jednak. Myślałem że podłączenie pod prostownik to tylko formalność a tu niespodzianka bo praktycznie nic nie działa. Po przekręceniu kluczyka w lewą stronę działa tylne światło i tyle. Nie wiem dlaczego reszta nie działa bo kable są połączone zgodnie ze schematem. I tu pytanie do Was, może wiecie co może być źle, albo Macie przeczucie co jest walnięte ?
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/DAJ_Glass/images/spacer.gif) |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
barteq
|
Wysłany: Czw 20:06, 24 Lip 2008 Temat postu: |
|
|
Administrator
![Administrator Administrator](http://www.shlka.fora.pl/images/galleries/3186064895155b6ac464ba-571820-wm.gif)
Dołączył: 26 Lis 2005
Posty: 666
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Rybnik
|
to masz dobrze podłączone
gdy przekręcisz kluczyk w prawo powinno sie świecić światło postojowe, tylna lampa i licznik, światło główne zasilane jest z cewek, będzie świeciło dopiero gdy odpalisz motocykl
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/DAJ_Glass/images/spacer.gif) |
Gość
|
Wysłany: Czw 20:14, 24 Lip 2008 Temat postu: |
|
|
|
Jak przekręcę w prawo to nic się nie świeci, nawet tylna lampa gaśnie, oświetlenie licznika też nie działa. A jak jest z klaksonem też działa tylko po odpaleniu silnika ? Podejrzewam że z sygnałem może być coś nie tak, przechodzą przez niego 3 kable. Tylko czy sam klakson blokował by resztę świateł?
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/DAJ_Glass/images/spacer.gif) |
Suchy
|
Wysłany: Czw 20:20, 24 Lip 2008 Temat postu: |
|
|
Moderator
![Moderator Moderator](http://www.shlka.fora.pl/images/galleries/14216255815155b6b963574-571833-wm.gif)
Dołączył: 28 Sie 2006
Posty: 1621
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kielce
|
No cóż , trzeba rozkminić powoli analitycznie wszytsko i tyle. Pociesz się ze jak ja założyłem najpierw prąd to, włączałem światła klaksonem i tylko to działało
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Suchy dnia Czw 20:21, 24 Lip 2008, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/DAJ_Glass/images/spacer.gif) |
barteq
|
Wysłany: Czw 20:35, 24 Lip 2008 Temat postu: |
|
|
Administrator
![Administrator Administrator](http://www.shlka.fora.pl/images/galleries/3186064895155b6ac464ba-571820-wm.gif)
Dołączył: 26 Lis 2005
Posty: 666
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Rybnik
|
klakson będzie działał tylko przy założonym akumulatorze,
z tego co piszesz to może masz słaby prostownik, albo jednak coś źle podłączyłeś
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/DAJ_Glass/images/spacer.gif) |
Gość
|
Wysłany: Czw 20:49, 24 Lip 2008 Temat postu: |
|
|
|
Cóż, wydaje mi się ze wszystko jest dobrze podłączone. Jeśli prostownik byłby za słaby to czy dawał by światło tylko do jednej lampki a do reszty już nie bo nie daje rady, czy do wszystkich równomiernie ? Pewnie trzeba będzie kupić akumulator i odpalić silnik to wtedy będzie wszystko jasne
Ostatnio zmieniony przez Gość dnia Czw 20:59, 24 Lip 2008, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/DAJ_Glass/images/spacer.gif) |
bitels
|
Wysłany: Czw 21:01, 24 Lip 2008 Temat postu: |
|
|
Moderator
![Moderator Moderator](http://www.shlka.fora.pl/images/galleries/14216255815155b6b963574-571833-wm.gif)
Dołączył: 21 Sty 2007
Posty: 1326
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Rzeszów
|
Do klaksonu mają iść trzy przewody. Jeden do wyłącznika na kierownicy(masa).Drugi zasilanie ze stacyjki,tu zależy którego schematu użyłeś - w najstarszym klakson jest podłączony cały czas do akumulatora przez stacyjkę pod zacisk11 , w nowszym robi sie mostek pomiędzy zaciskami 11 i 46 a przewód zasilający klakson podłącza pod zacisk 47 wtedy klakson działa dopiero po "wbiciu "kluczyka jak przy zapłonie. Trzeci przewód leci od klaksonu do wyłącznika światła stopu.
Jeżeli masz dobrze podłączony akumulator to może być to wina stacyjki, mogły zaśniedzieć styki - tak było w wiatrze co ostatnio go kupiłem - rozebrałem stacyjkę (uwaga na sprężynki i kulki ) czyszczenie sykówi i wszystko ok.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez bitels dnia Czw 21:03, 24 Lip 2008, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/DAJ_Glass/images/spacer.gif) |
Gość
|
Wysłany: Czw 21:13, 24 Lip 2008 Temat postu: |
|
|
|
Mam zrobione według nowszego schematu, czyli z tym mostkiem. Znalazłem jeszcze jedną różnicę miedzy schematem który był na stronce a tym z książeczki "Instrukcja obsługi SHL" \. Mianowicie w schemacie ze stronki kabel od prostownika idzie do zacisku 52 a kabel od klaksonu do 47, w schemacie z książki oba kable idą do zacisku 47 a 52 jest wolny.
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/DAJ_Glass/images/spacer.gif) |
bitels
|
Wysłany: Czw 21:30, 24 Lip 2008 Temat postu: |
|
|
Moderator
![Moderator Moderator](http://www.shlka.fora.pl/images/galleries/14216255815155b6b963574-571833-wm.gif)
Dołączył: 21 Sty 2007
Posty: 1326
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Rzeszów
|
To drugie rozwiązanie jest lepsze bo odłącza prostownik od akumulatora przy wyłączonym zapłonie. Prostownik nie rozładowuje wtedy akumulatora. Podłącz w ten sposób. Ale na twoje przypadłości nie ma wpływu. Sprawdź czy wszędzie dochodzi prąd. Najlepiej miernikiem. Może ginie gdzieś po drodze na zaśniedzonych stykach.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/DAJ_Glass/images/spacer.gif) |
Gość
|
Wysłany: Nie 21:50, 08 Mar 2009 Temat postu: |
|
|
|
musisz zrozumiec schemat:)...co do czego i po co..powodzenia!
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/DAJ_Glass/images/spacer.gif) |
|