Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna  Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna  
  Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe
FAQ  FAQ   Szukaj  Szukaj   Użytkownicy  Użytkownicy   Grupy  Grupy  Galerie  Galerie
 
Rejestracja  ::  Zaloguj Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
 
Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna->Elektryka->[M11] Koło magnesowe a przerywacz.

Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Idź do strony Poprzedni  1, 2
[M11] Koło magnesowe a przerywacz. <-Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat->
Autor Wiadomość
bitels
PostWysłany: Pon 15:28, 21 Kwi 2008 Temat postu:


Moderator
Moderator

Dołączył: 21 Sty 2007
Posty: 1326
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rzeszów

Kloszard napisał:
Czy występowanie iskry może zależeć od samego koła magnesowego? Bo mam jedno dobre koło na którym dotychczas pracował silnik, ale teraz nie chce. Niepewny Gdy założę drugie starsze koło magnesowe to iskra jest piękna! Hyhy Dodam tylko że przerywacza nie ruszam przy zmianie tych kół.


Jeżeli typ kół jest taki sam i mają tak samo rozmieszczone magnesy ,to jedyny powód takie sytuacji jest rozmagnesowanie koła.
Kolega tak miał w Vespie, tyle ,że tam nie było żadnej iskry.
Kumpel zabrał je do roboty, dał je na szlifiernie ,koło poleżało parę tygodni na stole elektromagnetycznym szlifierki w trakcie jej pracy i iskra wróciła.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość
PostWysłany: Wto 12:05, 22 Kwi 2008 Temat postu:







No ale nie moze byc chyba zbyt rozmagnesowane skoro przyciąga inne metalowe części do siebie np śrubki nakrętki itp. ?!
Powrót do góry
Gość
PostWysłany: Czw 21:36, 08 Maj 2008 Temat postu:







Na pewno chodzi tu o przerwe na przerywaczu. Na jednym kole może być bardzo duża albo nie ma jej wcale a na drugim była dobra i juz. Magneto raczej nie może sie rozmagnesować..
Powrót do góry
Gość
PostWysłany: Czw 21:52, 08 Maj 2008 Temat postu:







Oj może może, jak każdy magnes trwały.
Powrót do góry
marianek_spox
PostWysłany: Pią 0:08, 09 Maj 2008 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 28 Lut 2007
Posty: 175
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Myszków/Kraków-DS14kapitol

stawiam na krzywkę Mruga

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
wild
PostWysłany: Nie 13:20, 17 Sie 2008 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 14 Sie 2008
Posty: 352
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

bitels napisał:
Kloszard napisał:
Czy występowanie iskry może zależeć od samego koła magnesowego? Bo mam jedno dobre koło na którym dotychczas pracował silnik, ale teraz nie chce. Niepewny Gdy założę drugie starsze koło magnesowe to iskra jest piękna! Hyhy Dodam tylko że przerywacza nie ruszam przy zmianie tych kół.


Jeżeli typ kół jest taki sam i mają tak samo rozmieszczone magnesy ,to jedyny powód takie sytuacji jest rozmagnesowanie koła.
Kolega tak miał w Vespie, tyle ,że tam nie było żadnej iskry.
Kumpel zabrał je do roboty, dał je na szlifiernie ,koło poleżało parę tygodni na stole elektromagnetycznym szlifierki w trakcie jej pracy i iskra wróciła.


Po zastanowieniu się.. Jeśli koło magnesowe jest krzywe i ociera się o jedną z cewek - iskry po prostu nie będzie, tylko słabe impulsy. Chyba dobrze myślę?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
bitels
PostWysłany: Nie 17:29, 17 Sie 2008 Temat postu:


Moderator
Moderator

Dołączył: 21 Sty 2007
Posty: 1326
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rzeszów

Krzysztof napisał:


Po zastanowieniu się.. Jeśli koło magnesowe jest krzywe i ociera się o jedną z cewek - iskry po prostu nie będzie, tylko słabe impulsy. Chyba dobrze myślę?


Nie - iskra będzie tak miałem w moim Wiatrze koło było krzywe i ocierało o cewki, ciężko było go zapalić nie przez brak iskry, a przez opór jaki stawiało koło ocierając o cewki.
Ale jeżdżąc z takim kołem spowodujesz wybicie łożysk i zniszczysz cewki , będą się nadmiernie grzały co doprowadzi wcześniej czy później do przebicia.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
J_M_M
PostWysłany: Nie 22:18, 17 Sie 2008 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 18 Lis 2007
Posty: 159
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poręba Górna

Jeśli koło jest rozmagnesowane to proponuję wziąść stary dławik lub elektromagnes na który trzeba podać stałe napięcie 12 lub 24 V i jeden koniec rdzenia elektromagnesu (najlepiej ten który jest przyciągany) dostawić do magnesu koła na kilka sekund a następnie wyłączyć napięcie i dopiero odsunąć.
Dławik lub elektromagnes musi po zasileniu być odpowiednio silny aby namagnesował magneto.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość
PostWysłany: Czw 23:10, 21 Sie 2008 Temat postu:







Kupilem na 'Bajzlu' nowe kolo magnesowe i caly kompletny iskrownik. Iskra działa jak pastuch na byka Mruga Problem tkwił raczej w brak izolacji na przerywaczu oraz na krzywo umieszczonej krzywce w kole magnesowym. Zdegustowany
Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Idź do strony Poprzedni  1, 2 Strona 2 z 2

Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna->Elektryka->[M11] Koło magnesowe a przerywacz.
Skocz do:  



Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
 
 


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
DAJ Glass (1.0.5) template by Dustin Baccetti
EQ graphic based off of a design from www.freeclipart.nu
Powered by phpBB Š 2001, 2002 phpBB Group