Autor |
Wiadomość
|
krzysiekM11
|
Wysłany: Wto 20:50, 05 Lip 2016 Temat postu: [M11 S32] CDI - zginęła iskra |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 14 Sty 2014
Posty: 519
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: podlasie
|
Jak w temacie. SHL (S32) odpalała od "szczała", aż nagle zginęła iskra. Sprawdzałem inne świece, sprawdzałem masę, wszystkie połączenia z modułem, z cewką, masę cewki nawet regulator i nic podejrzanego nie znalazłem. Impulsator ustawiony na szczelinomierz o ile dobrze pamiętam na 0,10 mm.
Co mogło paść ? Moduł czy cewka ?
Wiem, pytanie na poziomie - jakie cyfry skreślić aby trafić w szóstkę totka...
Rozglądałem się dziś za modułem i cewką.
Nie mam pojęcia jaki moduł kupić? Moduł od chinola o poj 50ccm czy szukać od 125 ccm ? (poj skokowa a rodzaj modułu ma jakieś znaczenie ?)
Moduł musi być od 2t ? Co by się stało gdybym zastosował moduł od 4 t ? (tak z czystej ciekawości chciałbym się dowiedzieć)
Cewka zapłonowa musi być od 2t czy też od 4t też podejdzie?
Jestem zielony, pytania moje mogą się wydać co poniektórym głupie no ale gdybym znał odpowiedzi nie umieszczałbym tu tego topicu.
Dodam, że przed zaniknięciem iskry silnik się wkręcał bardzo ładnie, równo pracował, odpalał od strzała czy to z aku czy bez.
Chciałem we czwartek zrobić przegląd i rejestrować ale póki co jestem w czarnej du...e
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez krzysiekM11 dnia Śro 16:31, 06 Lip 2016, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
halcik
|
Wysłany: Wto 22:46, 05 Lip 2016 Temat postu: |
|
|
Moderator
Dołączył: 20 Cze 2011
Posty: 2248
Przeczytał: 12 tematów
Pomógł: 47 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kutno
|
To jak coś to skreślaj liczby ... A tak bardziej poważnie, są inne fora oraz jest google które wytłumaczy Ci Twoje wszelkie wątpliwości i opisze różnice lub ich brak.
Cewki się nie rożnią, ale kup wyglądem przypominającą Twoją obecną. Moduł są do 2t i do 4t różne, są też stałoprądowe i zmiennoprądowe, kup taki jak masz lub pokaż zdjęcie (będzie to raczej standardowy moduł w cenie do 20zł). Cewkę możesz pożyczyć od jakiegoś skutera, moduł jest ciężko sprawdzić, mógł się jeszcze zepsuć impulsator (ale wątpię) lub cewki stojanu.
Sprawdź na tej ostatniej, czy nie masz przetarć, a konkretnie na tej największej, która ładuje moduł
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
motomaciey
|
Wysłany: Śro 8:19, 06 Lip 2016 Temat postu: |
|
|
Moderator
Dołączył: 21 Cze 2010
Posty: 1194
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Grudziądz
|
Nie zatytułowałeś tematu zgodnie z regulaminem ani nie określiłeś jaki typ/model zapłonu posiadasz, modułu posiadasz. Wiesz, nikt wróżką nie jest. Poczytaj sobie na temat zasady działania CDI, potem weź miernik w rękę i sprawdź gdzie skończył się prąd.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
ruszi
|
Wysłany: Śro 9:57, 06 Lip 2016 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 08 Paź 2015
Posty: 431
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Lublin
|
gdzieś w necie trafiłem na wartości oporów pomiędzy poszczególnymi stykami w module zapłonowym. poszukaj, weź miernik i sprawdzaj. to by była chyba pierwsza wskazówka jeśli nie będziesz niczego widział gołym okiem
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gazela
|
Wysłany: Śro 11:49, 06 Lip 2016 Temat postu: |
|
|
Elita forum
Dołączył: 12 Gru 2012
Posty: 2390
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 18 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wągrowiec
|
Najczęściej to brak masy.
Posprawdzaj masy czy są na module i innych.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Savier
|
Wysłany: Śro 14:35, 06 Lip 2016 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 26 Sie 2012
Posty: 48
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
|
Sprawdź oporność cewki zasilającej moduł w statorze, cewki zewnętrznej, impulsatora.
Czy na podłączonej instalacji przy kopaniu na kablu pomarańczowym w module coś się pojawia? (jakieś napięcie?)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
krzysiekM11
|
Wysłany: Pią 18:52, 08 Lip 2016 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 14 Sty 2014
Posty: 519
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: podlasie
|
Okazało się, że upalony był moduł. Podmieniłem dziś na szybko moduł i pojawiła się iskra
Tylko, że na pracującym silniku na dwóch kabelkach w stacyjce jest duże napięcie - dotknąłem palcami i mocno kopie... Muszę do jakiegoś magika zaprowadzić aby zrobił z tym porządek. Z elektryki jestem zielony jak liście na drzewie
Dodam, że są światła pozycyjne przód/tył oraz STOPu, natomiast nie ma całkowicie przedniego mijania/drogowego. Żarówka OK - świeci się gdy podłącze pod aku.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
halcik
|
Wysłany: Sob 21:40, 09 Lip 2016 Temat postu: |
|
|
Moderator
Dołączył: 20 Cze 2011
Posty: 2248
Przeczytał: 12 tematów
Pomógł: 47 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kutno
|
Jak nie czujesz się na siłach, to pewnie najlepiej będzie tak zaprowadzić, ale przygotuj się i weź ze sobą schemat.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
wild
|
Wysłany: Czw 23:52, 09 Lut 2017 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 14 Sie 2008
Posty: 352
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Przebicie na uzwojenie pierwotne - masz niewłaściwie wyregulowany zapłon, ale bardziej prawdopodobne, że kondensator przebija na masę. Ale najpierw to tak jak radził kolega motomaciey, trzeba sobie poczytać o zasadzie działania. A tak w ogóle, to lepiej wrócić do oryginału.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|