Autor |
Wiadomość
|
Gość
|
Wysłany: Wto 16:55, 28 Lis 2006 Temat postu: [M17] Iskrownik - zamiana. |
|
|
|
cześci. mam pytanko czy do shl gazeli można założyci iskrownik od wsk 175 !!!!!
pozdro.
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
pawe86
|
Wysłany: Wto 18:55, 28 Lis 2006 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 03 Lis 2006
Posty: 906
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: wrocław
|
z tego co widzialem to tak bo w gazeli jest silnik wiatra nie wiem napewno ktory, a w wsk 175 sa tylko pozniejsze modele tego silnika i zaplon chyba sie nie zmienil.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Doli_M11
|
Wysłany: Śro 1:23, 29 Lis 2006 Temat postu: |
|
|
Moderator
Dołączył: 31 Lip 2006
Posty: 1090
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Szczecin
|
Powołując sie na ksiazke Pancewicza moge tylko powiedziec ze w Gazeli nie bylo iskrownika tylko PRĄDNICA PRĄDU ZMIENNEGO (ALTERNATOR) 12V o mocy znamionowej 50 W...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gość
|
Wysłany: Śro 11:32, 29 Lis 2006 Temat postu: |
|
|
|
Silnik Gazeli to Wiatr o symbolu W2, w wsk 175 był montowany Wiatr o symbolu W2B(nie wchodząc w szczegóły, bo wsk zaczęła zmieniać oznaczenie w trakcie produkcji, np przy okazji zastosowania prądnicy prądu zmiennego 6 voltowej od 1974 silnik nazywa się 059). Nazwanie elektrowni silnika Wiatr alternatorem to zbyt duże uproszczenie, do altka mu trochę brakuje, przede wszystkim wzbudzenia na wirniku(zauważcie że nie ma w tym motocyklu regulatora napięcia, jest tylko prostownik!). Silnik W2 i W2B mają elektrownie 12 voltowe, jak wcześniej napisałem zamieniono ją na 6 voltową w WSK 175, bo Centra nie dała rady wyprodukować małogabarytowego akumulatora 12V i trzeba było montować 2 sztuki 6V co podnosiło koszty i komplikowało konstrukcję.
wszystkie te moje wywody nie zmieniają faktu, że elektrownie Zelmot typu 3206 do silnika Wiatr typu W2 i późniejszych są zamienne między sobą i trzeba tylko pamiętać, aby przechodząc z wersji 12V na 6V, albo odwrotnie wymienić również na odpowiednie akumulator, żarówkę światła postojowego i prostownik. Zarówki świateł drogowych są w obu przypadkach 12 voltowe. Wersję 6V od 12V najprościej rozróżnić po ilości kabli wychodzących z elektrowni, w 12V jest ich 4, w 6V 5.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gość
|
Wysłany: Śro 11:37, 29 Lis 2006 Temat postu: |
|
|
|
o najważniejszym zapomniałem, trzeba też pamiętać o wymianie cewki zapłonowej, bo od tego zależy iskra na świecy, no i ciekawostka na koniec:
elektrownia Zelmot 3206 to licencyjny szwedzki Haldex, taki był montowany w pierwszych gazelach.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gość
|
Wysłany: Pią 18:39, 01 Gru 2006 Temat postu: |
|
|
|
dzieki wszystkim bardzo mi pomogliście.
|
|
Powrót do góry |
|
|
|