Autor |
Wiadomość
|
Gość
|
Wysłany: Pią 18:23, 01 Maj 2009 Temat postu: [M17] mostek Graetza zamiast tradycyjnego selenu ??? |
|
|
|
Mam zamiar za jakis czas wymienic montowany standardowo w M17 selen na mostek graetza, poniewaz tego pierwszego sprawnosc juz dawno przeminela i wyczytalem ze zamiast niego mozna zaadoptowac owy mostek graetza. Tylko nie mam pojecia jakie musi miec parametry ten mostek i jaki bylby odpowiedni aby bezproblemowo ladowal akumulator i zebym nie mial problemow z jazda np.na swiatlach. Prosze o jakies podpowiedzi...
p.s. Aha ,moja gazelka nie ma zadnych dzikich przerobek instalacji ani ulepszen,jest wszystko w orginale.
Ostatnio zmieniony przez Gość dnia Pią 18:27, 01 Maj 2009, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
pawe86
|
Wysłany: Pią 19:34, 01 Maj 2009 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 03 Lis 2006
Posty: 906
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: wrocław
|
mostek gretza mozesz kupic na 11-12 A i spokojnie wystarczy, i bardzo dobrze daje rade, ja mam w wsk 175 i nie mam problemow z elektryka
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gość
|
Wysłany: Pią 19:54, 01 Maj 2009 Temat postu: |
|
|
|
DZIEKI za pomoc,rozumiem ze mostek taki dostane w kazdym elektronicznym sklepie... Jeszcze raz dzieki !
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gość
|
Wysłany: Nie 0:50, 03 Maj 2009 Temat postu: |
|
|
|
Nie dostalem dzis mostka nigdzie.
Ale mam kolejny problem...a mianowicie,podlaczylem dwa akumulatory 6v szeregowo tak jak powinny byc,odpalilem motocykl i ok ale po jakims czasie zaczelo sie kopcic cos z okolicy cewek przy silniku a potem spalil mi sie bezpiecznik,po wymianie bezpiecznika znow sie przepalil i nie wiem czym jest to spowodowane,jak na moja glowe to tak jakby napiecie bylo zbyt duze. Czy moze to byc wina uszkodzonego selenu? Czy cos innego?
Dodam ze jak pozniej sprawdzalem iskre na swiecy to rowniez jej nie bylo,tak jakbym cos przepalil... Pierwszy raz mam w posiadaniu motocykl z taka instalacja i "antyczna" technologia,wiec prosze o jakies rady,tzn.co moge zrobic,usprawnic w elektryce zeby nie byla tak awaryjna?
Ostatnio zmieniony przez Gość dnia Nie 0:59, 03 Maj 2009, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
pawe86
|
Wysłany: Nie 10:32, 03 Maj 2009 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 03 Lis 2006
Posty: 906
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: wrocław
|
zapewne gdzies jest zwarcie, jezeli na prostowniku to palisz bezpiecznik z jednej strony a z drugije na odpalonym silniku cewki, zobaczysz jak wyglada stojen cy jest spalony i na przyszlosc jak nie chcesz nic zepsuc to przemysl jak cos zrobic a nie, bo jak odpalasz bez prostownika to odlaczasz ladowanie i na samym aku a nie z zepsutym ladowaniem
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gość
|
Wysłany: Nie 10:55, 03 Maj 2009 Temat postu: |
|
|
|
odpalilem z prostownikiem,wszystko bylo tak jak powinno byc.
A stojan nie jest opalony,wydaje mi sie ze dym przy podlaczonych aku dochodzil z cewki zaplonowej.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gość
|
Wysłany: Pon 9:26, 04 Maj 2009 Temat postu: |
|
|
|
...przebicie na cewce
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gość
|
Wysłany: Czw 19:05, 07 Maj 2009 Temat postu: |
|
|
|
nie zakupilem jeszcze tego mostka bo gdy o niego pytalem w sklepie elektronicznym,to gosc mial takie ale o napieciu 25A, czy mozna taki zamontowac zamiast 12A ?
|
|
Powrót do góry |
|
|
pawe86
|
Wysłany: Czw 19:10, 07 Maj 2009 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 03 Lis 2006
Posty: 906
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: wrocław
|
po pierwsze to o natezeniu, i on ma tylko wieksza "wytrzymałość" tj mozna przez niego przepuscic prad 25A i sie nie spali. a Ty w gazeli nawet 12 nie osiagniesz, wiec sam sobie odpowiedz
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gość
|
Wysłany: Pon 14:08, 28 Cze 2010 Temat postu: |
|
|
|
odkopuje temat bo pasuje iidealnie do problemu. mostek graetza budowa, ze środka wychodzą 3 kable)???? pytanie moze głupie ale jakbyłem w sklepie z częściami do demoludów to Pan sprzedawca pokazywał mi coś produkcji unitry i podobno tego nieda się zgrać zamiast tego selenu. jestem skazany na mostek graetaz i czy było w gazelach montowane cos innego niz ten selen???? przepraszam jesli swoimi pytaniami wywołam paniczny atak śmichu albo zażenowanie ale elektryka to nie moja specjalność
|
|
Powrót do góry |
|
|
mruty
|
Wysłany: Pon 21:25, 28 Cze 2010 Temat postu: |
|
|
Elita forum
Dołączył: 09 Sty 2010
Posty: 1752
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Miłomłyn
|
Tego czy było coś innego montowane to do końca nie wiem ale wydaje mi się że nie. Ja w swojej gazeli zamontowałem właśnie taki mostek i wpasowałem go w obudowę oryginalnego selenu ładowanie jest takie jak być powinno aku się ładuje nawet jeżdżąc na światłach pozycyjnych bo jak pewnie większość wie światła przednie mijania jak i drogowe biorą napięcie bezpośrednio z cewek nie dociążając ładowania a taki mostek można kupić na allegro za nie całe 20 zl
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gość
|
Wysłany: Pon 0:38, 27 Cze 2011 Temat postu: Prostownik elektroniczny Unitra |
|
|
|
Witam.
Czy prostownik firmy Unitra GB-015 będzie pasował do instalacji elektrycznej w Gazeli? Nie wiem na jaki prąd został przeznaczony, stąd moje pytanie.
Z góry dziękuję za odpowiedź.
|
|
Powrót do góry |
|
|
mruty
|
Wysłany: Pon 20:03, 27 Cze 2011 Temat postu: |
|
|
Elita forum
Dołączył: 09 Sty 2010
Posty: 1752
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Miłomłyn
|
Wystarczy w zupełności. Chociaż po zamontowaniu i odpaleniu silnika i po włączaniu wszystkich świateł możesz sprawdzić czy się nie grzeje.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
bitels
|
Wysłany: Wto 22:08, 28 Cze 2011 Temat postu: |
|
|
Moderator
Dołączył: 21 Sty 2007
Posty: 1326
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Rzeszów
|
Ludzie widzę ,że nie macie bladego pojęcia o instalacji zastosowanej w gazeli...
Światła nie maja nic wspólnego z akumulatorem.
Alternator w gazeli ma 6 cewek.
4 cewki zasilają światła, które można włączyć tylko i wyłącznie przy pracującym silniku. Światła są zasilane napięciem przemiennym,tak samo jak w starszych modelach M11 itp.
2 pozostałe cewki służą do ładowania akumulatorów.
Z akumulatora jest zasilany zapłon bateryjny, klakson ,światła postojowe i światło hamowania.To wszystko można włączyć przy zgaszonym silniku.
Oryginalny prostownik selenowy w gazeli ma 3,5 A mostek gretz'a 4A jest wystarczający. Prąd lądowania rzadko przekracza 1,5A .W sklepie elektronicznym koszt takiego mostka to raptem 2-3 PLN.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez bitels dnia Wto 22:11, 28 Cze 2011, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
mruty
|
Wysłany: Śro 20:06, 29 Cze 2011 Temat postu: |
|
|
Elita forum
Dołączył: 09 Sty 2010
Posty: 1752
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Miłomłyn
|
Ja nawet jak bym montował mostek bądź diodę o 10 razy mocniejszą od tego co jest zastosowane oryginalnie to i tak sprawdzam czy czasem się nie grzeje. Często w telewizorach zmieniam części na nawet 5A bardziej wytrzymałe a grzeją się bardziej niż oryginał. A kolega "marsenp" pytał się tylko czy wystarczy to co ma bo jeżeli ten mostek który posiada jest sprawny to po co jeździć po sklepach i kupować nowe.
Do tego o ładowaniu w Gazeli było już chyba dość powiedziane żeby znowu rozpoczynać te same dyskusje. Zdania są podzielone to fakt niech każdy robi jak mu tam pasuje byle działało poprawnie tak jak u mnie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|