Autor |
Wiadomość
|
mruty
|
Wysłany: Wto 18:09, 22 Paź 2013 Temat postu: |
|
|
Elita forum
Dołączył: 09 Sty 2010
Posty: 1752
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Miłomłyn
|
Gazele nie miały stacyjek cztero-pozycyjnych, ale czy Twoja jest oryginalna, raczej tak choć już zapomniałem wygląd oryginalnej.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
kuki-83
|
Wysłany: Śro 10:22, 14 Sty 2015 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 22 Gru 2014
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gołczewo
|
Chyba kandyduję do "złotej kopary" ale temat znów ciekawy więc dołożę swoje 3 grosze...
Mam Gazelę, rocznik 1969, od nowości w jednej rodzinie i stacyjka jest na płaski kluczyk, pięciopołożeniowa 0-4... Ojciec zaklina się, że nic nie przerabiał i tak bylo jak kupił. Wersja z chromowanym bagażnikiem i nakładką, czasem określana jako LUX, więc może stąd inna stacyjka?
pozdrawiam, PK
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
JCB
|
Wysłany: Śro 12:35, 14 Sty 2015 Temat postu: |
|
|
Elita forum
Dołączył: 25 Sie 2014
Posty: 205
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Polska Centralna
|
Żeby bardzie skomplikować - moja gazela rocznik 1970 jest z chromowanym bagażnikiem i chromowaną nakładką na widelec przedni i posiada stacyjkę 3 położeniową. :-)
Szczerze mówiąc biorąc pod uwagę realia PRL i kłopoty z dostępnością części nie zdziwiłbym się gdyby rzeczywiście trafiały się fabryczne wersje ze stacyjką 4 pozycyjną i ręcznie pilnikiem rozpiłowywanym otworem na stacyjkę :-)
Montowano na liniach taki osprzęt jaki był w danym momencie dostępny, podobne sytuacje miały miejsce w fabrykach samochodów.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez JCB dnia Śro 12:38, 14 Sty 2015, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
mruty
|
Wysłany: Czw 22:40, 15 Sty 2015 Temat postu: |
|
|
Elita forum
Dołączył: 09 Sty 2010
Posty: 1752
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Miłomłyn
|
Moja Gazela to samo, full chromy i stacyjka 3 pozycyjna. Do instrukcji był dokładany poprawiony schemat instalacji elektrycznej. Z tego co mi wiadomo, żadna Gazela oficjalnie nie miała stacyjki 4 pozycyjnej. Były one tylko zawarte w pierwotnych planach i pierwszym schemacie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Marco
|
Wysłany: Czw 23:49, 15 Sty 2015 Temat postu: |
|
|
Elita forum
Dołączył: 22 Sie 2011
Posty: 2237
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 25 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Bydgoszcz
|
Na logikę, po co komu stacyjka cztero, pięcio pozycyjna. W tego typu motocyklach chyba zastosowania nie ma inna stacyjka niż standartowa.
Do czego mogą służyć dodatkowe pozycję ?
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Marco dnia Czw 23:50, 15 Sty 2015, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gazela
|
Wysłany: Pią 1:18, 16 Sty 2015 Temat postu: |
|
|
Elita forum
Dołączył: 12 Gru 2012
Posty: 2390
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 18 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wągrowiec
|
Pozycja 1-goli
2-pier...li
3- krawaty wiąże
4- usuwa ciąże
Dla tych co nie wiedzą oczywiście.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
kuki-83
|
Wysłany: Pią 10:36, 16 Sty 2015 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 22 Gru 2014
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gołczewo
|
mruty, skąd ta oficjalna wiedza? Bo troszke wygląda mi to jak w temacie "suwaki" - nie widziałem = nie było, a jak ktoś ma to zaraz "wersja papieska"
A historie swojej M17 znasz w 100%? Bo chyba kiedys widziałem ja na projekt-gazela.blodspot.com i kojarzę, że coś tam z emblematami "pokićkane" było...
Najbardziej skłaniam sie do opinii JCB - "realia PRL-u": trudności z dostawami od kooperantów, upraszczanie, "potanianie" konstrukcji, a w 1970 "wypychanie" resztek części...
pozdrawiam, PK
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
CZESIO1958
|
Wysłany: Pią 12:05, 16 Sty 2015 Temat postu: |
|
|
Elita forum
Dołączył: 10 Maj 2009
Posty: 2079
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Myslowice
|
Takie były wtedy realia echh
I tyle
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
mruty
|
Wysłany: Pią 21:58, 16 Sty 2015 Temat postu: |
|
|
Elita forum
Dołączył: 09 Sty 2010
Posty: 1752
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Miłomłyn
|
mruty napisał: |
żadna Gazela oficjalnie nie miała stacyjki 4 pozycyjnej. |
Czytajcie ze zrozumieniem. Napisałem "oficjalnie" w praktyce nigdy nic nie wiadomo.
Pracowałem w produkcji jachtów i tam też konkretny model szedł ze standardowym wyposażeniem, a jak czegoś brakowało korzystało się z innych rozwiązań. W praktyce nie było dwóch identycznych modeli. Różnice w pasowaniu elementów itd.
W mojej Gazeli faktycznie zbiornik powinien być inny, bez miejsca na plastikowe emblematy i był czerwony jak ją kupiłem, więc sądzę że poprzedni właściciel go wymienił.
Poczytaj trochę historię SHL, oryginalną instrukcję obsługi Gazeli i książkę Panacewicza. Mimo wszystko dalej sądzę że stacyjki nie miałeś oryginalnie takiej. Jak byś podparł się jakimś zdjęciem z obu jej stron i samej obudowy lampy, może to coś wyjaśni.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|