Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna  Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna  
  Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe
FAQ  FAQ   Szukaj  Szukaj   Użytkownicy  Użytkownicy   Grupy  Grupy  Galerie  Galerie
 
Rejestracja  ::  Zaloguj Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
 
Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna->Elektryka->mostek graetza w wsk 125

Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4  Następny
mostek graetza w wsk 125 <-Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat->
Autor Wiadomość
dudek83
PostWysłany: Pią 23:05, 07 Cze 2013 Temat postu:


Elita forum
Elita forum

Dołączył: 19 Lip 2012
Posty: 433
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa

Na każdej diodzie prostowniczej jest symbol diody, który mówi o kierunku przewodzenia. Trzeba podłączyć ją tak żeby symbol na diodzie był w tym samym kierunku co na schemacie prostownika jednopołówkowego. Niestety musze cię zmartwić bo ostatnio odpalałem motor bez aku i klakson nie chciał działać z samej cewki. Światła dają radę. Ale mój klakson kiepsko działa nawet z aku. Skoro u ciebie na selenie dawał rade to na diodzie powinno byc lepiej. A tak dla formalności-do selena wchodzi jeden kabel i wychodzi też jeden tak jak w m11?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gazela
PostWysłany: Pią 23:24, 07 Cze 2013 Temat postu:


Elita forum
Elita forum

Dołączył: 12 Gru 2012
Posty: 2390
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wągrowiec

Czyli prąd płynie z tego co Mruty ma na rysunku od minusa do plusa?
Podłączyć kabel od cewki do minusa mrutego a od plusa dalej na klakson?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
dudek83
PostWysłany: Sob 9:40, 08 Cze 2013 Temat postu:


Elita forum
Elita forum

Dołączył: 19 Lip 2012
Posty: 433
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa

tak. I odizoluj diodę od masy. Ona ma byc założona przelotowo na kablu od cewki

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gazela
PostWysłany: Sob 10:09, 08 Cze 2013 Temat postu:


Elita forum
Elita forum

Dołączył: 12 Gru 2012
Posty: 2390
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wągrowiec

Tak zrobiłem.
Smiga wszystko.
Zamykam temat.
Dzięki Chłopaki


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
dudek83
PostWysłany: Sob 14:15, 08 Cze 2013 Temat postu:


Elita forum
Elita forum

Dołączył: 19 Lip 2012
Posty: 433
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa

Super. Klakson też głośno trąbi? Jeśli tak to znaczy że mój jest do wymiany, albo jeszcze raz musze do niego zajżeć.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mruty
PostWysłany: Sob 15:52, 08 Cze 2013 Temat postu:


Elita forum
Elita forum

Dołączył: 09 Sty 2010
Posty: 1752
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Miłomłyn

Tak dla sprostowania.
Przyjęte jest na świecie że prąd płynie z plusa do minusa, to jest teoria i takie opisy znajdziecie w książkach.
A w praktyce prąd płynie z minusa do plusa. Taka tam ciekawostka.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
motomaciey
PostWysłany: Sob 20:27, 08 Cze 2013 Temat postu:


Moderator
Moderator

Dołączył: 21 Cze 2010
Posty: 1194
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Grudziądz

Dla potomnych:


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gazela
PostWysłany: Sob 22:36, 08 Cze 2013 Temat postu:


Elita forum
Elita forum

Dołączył: 12 Gru 2012
Posty: 2390
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wągrowiec

Super dzięki.
No wiem Marcin że prąd płynie z minusa do plusa.
A klakson szału nie ma coś znów zaszwankował.
Pewnie musiał bym go poregulować.
Dudek tylko ja zmieniłem rok temu klakson na chyba od jakiegoś simsonka taki mniejszy jest.
Pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mruty
PostWysłany: Nie 21:44, 09 Cze 2013 Temat postu:


Elita forum
Elita forum

Dołączył: 09 Sty 2010
Posty: 1752
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Miłomłyn

W Gazeli też mam od Simsona klakson bo przed samym przeglądem wyzioną ducha, ale stary jest na miejscu Mruga

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Halski_lpu
PostWysłany: Pon 10:53, 25 Lis 2013 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 01 Sty 2012
Posty: 219
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Puławy

motomaciey napisał:
Dla potomnych:


dla potomnych:
- czarny "-" do ramy,
- lewy żółty do cewki ładowania,
- prawy żółty też do ramy,
- czerwony "+" do akumulatora.

Tak ma być?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Pawlasty
PostWysłany: Pon 12:31, 25 Lis 2013 Temat postu:


Junior Admin
Junior Admin

Dołączył: 14 Lip 2011
Posty: 1324
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Krosno Odrzańskie

A nie wystarczy pojedyncza dioda prostownicza w układzie prostownika jednopołówkowego?
Wtedy zamiast prostownika podpina się diodę anodą do kabla białego (wychodzącego z cewki), katodą do kabla czerwonego, który idzie do styku 52 stacyjki. Ten zacisk jest połączony ze stykiem 46a, który kablem zielonym połączony jest z plusem akumulatora. Na logikę, wg tego schematu powinno to działać. Sam kupiłem niedawno diodę P1000M do 10A i zamierzam w wolnym czasie ją zaaplikować do mojej SHLki.
Według tego schematu


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
pipi
PostWysłany: Pon 12:41, 25 Lis 2013 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 13 Cze 2009
Posty: 124
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Mińsk Mazowiecki

Można jeszcze odlutować przewód od masy z cewki ładowania i połączyć go z zaciskiem AC (prawym żółtym) mostka, wtedy będzie ładowanie dwupołówkowe.

Post został pochwalony 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Halski_lpu
PostWysłany: Pon 13:19, 25 Lis 2013 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 01 Sty 2012
Posty: 219
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Puławy

no właśnie, jedni polecają pojedynczą diodę, inni mostek gretza...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Pawlasty
PostWysłany: Pon 14:13, 25 Lis 2013 Temat postu:


Junior Admin
Junior Admin

Dołączył: 14 Lip 2011
Posty: 1324
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Krosno Odrzańskie

pipi napisał:
Można jeszcze odlutować przewód od masy z cewki ładowania i połączyć go z zaciskiem AC (prawym żółtym) mostka, wtedy będzie ładowanie dwupołówkowe.

Z tego co pisze pipi wynika, że w niemodyfikowanej instalacji cewka generuje napięcie jednopołówkowe, więc w tym układzie wystarczy pojedyncza dioda. Mostek Gretza to prostownik dwupołówkowy.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
pipi
PostWysłany: Pon 14:57, 25 Lis 2013 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 13 Cze 2009
Posty: 124
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Mińsk Mazowiecki

Pawlasty w zasadzie masz rację, z tym że cewka daje prąd zmienny. Jak go "wyprostujemy" diodą to będzie ładować jednopołówkowo ( mostkiem z grafiki halskiego też jednopołówkowo) a jak dodamy jeden przewód i połączymy tak jak wcześniej pisałem to będzie ładować dwupołówkowo. Taka przeróbka dla nieortodoksów :-).

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4  Następny Strona 2 z 4

Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna->Elektryka->mostek graetza w wsk 125
Skocz do:  



Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
 
 


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
DAJ Glass (1.0.5) template by Dustin Baccetti
EQ graphic based off of a design from www.freeclipart.nu
Powered by phpBB Š 2001, 2002 phpBB Group