Autor |
Wiadomość
|
dudek83
|
Wysłany: Pią 23:05, 07 Cze 2013 Temat postu: |
|
|
Elita forum
Dołączył: 19 Lip 2012
Posty: 433
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa
|
Na każdej diodzie prostowniczej jest symbol diody, który mówi o kierunku przewodzenia. Trzeba podłączyć ją tak żeby symbol na diodzie był w tym samym kierunku co na schemacie prostownika jednopołówkowego. Niestety musze cię zmartwić bo ostatnio odpalałem motor bez aku i klakson nie chciał działać z samej cewki. Światła dają radę. Ale mój klakson kiepsko działa nawet z aku. Skoro u ciebie na selenie dawał rade to na diodzie powinno byc lepiej. A tak dla formalności-do selena wchodzi jeden kabel i wychodzi też jeden tak jak w m11?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Gazela
|
Wysłany: Pią 23:24, 07 Cze 2013 Temat postu: |
|
|
Elita forum
Dołączył: 12 Gru 2012
Posty: 2390
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 18 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wągrowiec
|
Czyli prąd płynie z tego co Mruty ma na rysunku od minusa do plusa?
Podłączyć kabel od cewki do minusa mrutego a od plusa dalej na klakson?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
dudek83
|
Wysłany: Sob 9:40, 08 Cze 2013 Temat postu: |
|
|
Elita forum
Dołączył: 19 Lip 2012
Posty: 433
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa
|
tak. I odizoluj diodę od masy. Ona ma byc założona przelotowo na kablu od cewki
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gazela
|
Wysłany: Sob 10:09, 08 Cze 2013 Temat postu: |
|
|
Elita forum
Dołączył: 12 Gru 2012
Posty: 2390
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 18 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wągrowiec
|
Tak zrobiłem.
Smiga wszystko.
Zamykam temat.
Dzięki Chłopaki
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
dudek83
|
Wysłany: Sob 14:15, 08 Cze 2013 Temat postu: |
|
|
Elita forum
Dołączył: 19 Lip 2012
Posty: 433
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa
|
Super. Klakson też głośno trąbi? Jeśli tak to znaczy że mój jest do wymiany, albo jeszcze raz musze do niego zajżeć.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
mruty
|
Wysłany: Sob 15:52, 08 Cze 2013 Temat postu: |
|
|
Elita forum
Dołączył: 09 Sty 2010
Posty: 1752
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Miłomłyn
|
Tak dla sprostowania.
Przyjęte jest na świecie że prąd płynie z plusa do minusa, to jest teoria i takie opisy znajdziecie w książkach.
A w praktyce prąd płynie z minusa do plusa. Taka tam ciekawostka.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
motomaciey
|
Wysłany: Sob 20:27, 08 Cze 2013 Temat postu: |
|
|
Moderator
Dołączył: 21 Cze 2010
Posty: 1194
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Grudziądz
|
Dla potomnych:
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gazela
|
Wysłany: Sob 22:36, 08 Cze 2013 Temat postu: |
|
|
Elita forum
Dołączył: 12 Gru 2012
Posty: 2390
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 18 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wągrowiec
|
Super dzięki.
No wiem Marcin że prąd płynie z minusa do plusa.
A klakson szału nie ma coś znów zaszwankował.
Pewnie musiał bym go poregulować.
Dudek tylko ja zmieniłem rok temu klakson na chyba od jakiegoś simsonka taki mniejszy jest.
Pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
mruty
|
Wysłany: Nie 21:44, 09 Cze 2013 Temat postu: |
|
|
Elita forum
Dołączył: 09 Sty 2010
Posty: 1752
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Miłomłyn
|
W Gazeli też mam od Simsona klakson bo przed samym przeglądem wyzioną ducha, ale stary jest na miejscu
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Halski_lpu
|
Wysłany: Pon 10:53, 25 Lis 2013 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 01 Sty 2012
Posty: 219
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Puławy
|
motomaciey napisał: |
Dla potomnych:
|
dla potomnych:
- czarny "-" do ramy,
- lewy żółty do cewki ładowania,
- prawy żółty też do ramy,
- czerwony "+" do akumulatora.
Tak ma być?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Pawlasty
|
Wysłany: Pon 12:31, 25 Lis 2013 Temat postu: |
|
|
Junior Admin
Dołączył: 14 Lip 2011
Posty: 1324
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 18 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Krosno Odrzańskie
|
A nie wystarczy pojedyncza dioda prostownicza w układzie prostownika jednopołówkowego?
Wtedy zamiast prostownika podpina się diodę anodą do kabla białego (wychodzącego z cewki), katodą do kabla czerwonego, który idzie do styku 52 stacyjki. Ten zacisk jest połączony ze stykiem 46a, który kablem zielonym połączony jest z plusem akumulatora. Na logikę, wg tego schematu powinno to działać. Sam kupiłem niedawno diodę P1000M do 10A i zamierzam w wolnym czasie ją zaaplikować do mojej SHLki.
Według tego schematu
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
pipi
|
Wysłany: Pon 12:41, 25 Lis 2013 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 13 Cze 2009
Posty: 124
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Mińsk Mazowiecki
|
Można jeszcze odlutować przewód od masy z cewki ładowania i połączyć go z zaciskiem AC (prawym żółtym) mostka, wtedy będzie ładowanie dwupołówkowe.
Post został pochwalony 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Halski_lpu
|
Wysłany: Pon 13:19, 25 Lis 2013 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 01 Sty 2012
Posty: 219
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Puławy
|
no właśnie, jedni polecają pojedynczą diodę, inni mostek gretza...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Pawlasty
|
Wysłany: Pon 14:13, 25 Lis 2013 Temat postu: |
|
|
Junior Admin
Dołączył: 14 Lip 2011
Posty: 1324
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 18 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Krosno Odrzańskie
|
pipi napisał: |
Można jeszcze odlutować przewód od masy z cewki ładowania i połączyć go z zaciskiem AC (prawym żółtym) mostka, wtedy będzie ładowanie dwupołówkowe. |
Z tego co pisze pipi wynika, że w niemodyfikowanej instalacji cewka generuje napięcie jednopołówkowe, więc w tym układzie wystarczy pojedyncza dioda. Mostek Gretza to prostownik dwupołówkowy.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
pipi
|
Wysłany: Pon 14:57, 25 Lis 2013 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 13 Cze 2009
Posty: 124
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Mińsk Mazowiecki
|
Pawlasty w zasadzie masz rację, z tym że cewka daje prąd zmienny. Jak go "wyprostujemy" diodą to będzie ładować jednopołówkowo ( mostkiem z grafiki halskiego też jednopołówkowo) a jak dodamy jeden przewód i połączymy tak jak wcześniej pisałem to będzie ładować dwupołówkowo. Taka przeróbka dla nieortodoksów :-).
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|