Autor |
Wiadomość
|
towot
|
Wysłany: Pon 21:58, 25 Lis 2013 Temat postu: |
|
|
Elita forum
Dołączył: 13 Paź 2011
Posty: 1100
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Jeśli moglibyście trochę wyjaśnić co to jest ładowanie jednopołówkowe i dwupołówkowe?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
pipi
|
Wysłany: Wto 0:43, 26 Lis 2013 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 13 Cze 2009
Posty: 124
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Mińsk Mazowiecki
|
znajdziesz wszystko w sieci, dwupołówkowe powinno dać prawie 2X więcej ładowania, to tak w skrócie...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
towot
|
Wysłany: Wto 19:35, 26 Lis 2013 Temat postu: |
|
|
Elita forum
Dołączył: 13 Paź 2011
Posty: 1100
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
W takim razie czy jedna dioda prostownicza wystarczy?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
pipi
|
Wysłany: Wto 20:45, 26 Lis 2013 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 13 Cze 2009
Posty: 124
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Mińsk Mazowiecki
|
Spokojnie wystarczy...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
towot
|
Wysłany: Pią 22:43, 29 Lis 2013 Temat postu: |
|
|
Elita forum
Dołączył: 13 Paź 2011
Posty: 1100
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
OK, dzięki, tak właśnie zrobiłem u siebie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
mruty
|
Wysłany: Nie 1:21, 01 Gru 2013 Temat postu: |
|
|
Elita forum
Dołączył: 09 Sty 2010
Posty: 1752
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Miłomłyn
|
Ja o tym czy starczy czy nie już pisałem kiedyś i była o tym niemała kłótnia. Nie po to ktoś kiedyś mimo braków magazynowych wstawił mostek a nie diodę. Sprawdźcie sobie oscyloskopem, potem radźcie mniej zaawansowanym. a sami róbcie jak uważacie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Pawlasty
|
Wysłany: Pon 6:52, 14 Kwi 2014 Temat postu: |
|
|
Junior Admin
Dołączył: 14 Lip 2011
Posty: 1324
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 18 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Krosno Odrzańskie
|
Postanowiłem w końcu zakończyć sprawy elektryki w mojej SHL, decydując się na montaż mostka Gretza. Być może moje wykonanie skłoni kogoś z Was do podobnej przeróbki.
Sprawa jest bardzo prosta i zaczyna się od dolutowania dodatkowego przewodu, który będzie połączeniem mostka z cewką ładowania. Wystarczy tylko odłączyć przewód wychodzący z cewki od masy i dolutować do niego przewód.
[link widoczny dla zalogowanych]
Następnie przewód można wpuścić w wiązkę przewodów z silnika i poprowadzić prosto do stacyjki. Dobrze zrobić gdzieś połączenie rozłączne, zastosować np. konektory, żeby można było go łatwo rozłączyć przy wyjmowaniu silnika itp. Albo zastosować kostkę z 4 łączami.
[link widoczny dla zalogowanych]
Tak wygląda mostek. Dolutowałem do niego konektory męskie, a na końcówki przewodów konektory żeńskie, właśnie do umożliwienia szybkiego demontażu. W obudowie mostka była dziura, którą wykorzystałem do przymocowania go we wnętrzu lampy. Użyłem tutaj też resztek starego prostownika selenowego, a dokładniej uchwytu, który służy mi za dystans.
[link widoczny dla zalogowanych]
Połączenie elektryczne takiego mostka jest bardzo proste. Przewód po lewej to - dla prądu stałego i podłączamy go do masy, natomiast przewód po prawej to + dla prądu stałego i do niego z kolei podłącza się przewód czerwony, który połączy prostownik ze stacyjką, a dokładnie zaciskiem 52. Dwa środkowe przewody służą do podłączenia prądu zmiennego, tu podłącza się biały kabel prowadzący do cewki ładowania, oraz ten dodatkowy, który przed chwilą zrobiliśmy. Tutaj już nie ma znaczenia, który do którego, bo przecież jak włożymy wtyczkę do gniazdka na odwrót to i tak zasilanie jest
No i to by było na tyle. Skręcać, lutować, jeździć A tak to wygląda na schemacie.
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Pawlasty dnia Pon 7:09, 14 Kwi 2014, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
pipi
|
Wysłany: Pon 9:36, 14 Kwi 2014 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 13 Cze 2009
Posty: 124
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Mińsk Mazowiecki
|
I oto chodzi..., zanim wstawiłem zapłon elektroniczny też tak przerobiłem.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
veco666
|
Wysłany: Wto 16:33, 05 Maj 2015 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 27 Cze 2013
Posty: 20
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Elbląg
|
Panowie mam shl m11 zamontowalem nowy akumulator podlaczylem nowa instalacje wedlug ogolnodostepnego schematu do nowej stacyjki (moto po kapitalnym remoncie cewka zaplonowa i kondensator nowy, natomiast swietlna i ladowania epokowe ale sprawne). Światła są na odpalonym silniku ale tylko poki aku trzyma, pojezdzilem troche i widze ze żarówki ledwo sie żarzą najwyraźniej ladowania nie ma bo aku zdechł.
I teraz moje bolaczki:
1. Czy nie powinno być tak ze mimo padnietego aku na włączonym silniku światła mijania sie świecą a tylko klakson i stop nie dziala?
2. Czym powinienem zastąpić ten nieszczesny prostownik selenowy - bo to chyba jego sprawka - diodą czy gretzem i jakie konkretnie parametry ma mieć jedno albo drugie? Konkretnie jaki model kupić.
3. Co moze mieć wplyw na słabą iskre skoro nowa cewka i kondensator i reszta ustawiona podrecznikowo czy rozladowany akumulator ma na to wpływ ? Iskra jest naprawdę marna mimo tego ze swieca jest nowa BR8HS NGK zaznaczam ze juz po wygrzaniu. Aha moto odpala od kopa tylko jak cieply silnik inaczej trzeba pchać.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez veco666 dnia Wto 16:44, 05 Maj 2015, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
halcik
|
Wysłany: Wto 20:13, 05 Maj 2015 Temat postu: |
|
|
Moderator
Dołączył: 20 Cze 2011
Posty: 2250
Przeczytał: 14 tematów
Pomógł: 47 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kutno
|
Nowe świece, cewki i kondensatory to jednym słowem shit. Świece się szybciej przepalają, cewki są robione z cienkiego drucika który nie daje takiej iskry jak oryginał, a kondensatory potrafią paść po jednej przejażdżce. Wymień świecę, później podmień kondensator i przy okazji sprawdź koło magnesowe i jego magnesy. Po tylu latach zazwyczaj są już lekko rozmagnesowane.
Na pozostałe pytania masz odpowiedź, albo wcześniej albo na tym forum
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
mruty
|
Wysłany: Wto 21:36, 05 Maj 2015 Temat postu: |
|
|
Elita forum
Dołączył: 09 Sty 2010
Posty: 1752
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Miłomłyn
|
1. Bez aku można jeździć i będziesz miał światła mijania i drogowe, brak będzie klaksonu, światła STOP i światła postojowego z przodu.
2. Tak zastąp selen mostkiem
3. Akumulator nie ma nic do iskry. Sądząc jakie zadałeś wcześniej pytania, stwierdzam że nie masz pojęcia o elektryce w tym motocyklu i obawiam się że nie wiesz jak powinna wyglądać prawidłowa iskra, to nie żarówka. Uważam że coś pomieszałeś w podłączeniu instalacji. Jak stwierdziłeś że cewkę ładowania masz sprawną?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
veco666
|
Wysłany: Wto 22:24, 05 Maj 2015 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 27 Cze 2013
Posty: 20
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Elbląg
|
W jaki sposób mam sprawdzić kolo magnesowe/magnesy ? Panowie zanim wziąłem sie za remont moto jeździłem na starej cewce zaplonowej i kondenstorze ale kondensator pewnego dnia szlak trafil a przy jego wymianie spostrzeglem ze drut wystajacy z cewki jest luzny wiec ją tez wymienilem na nową i tak jak pisze halcik pewnie to jakis chinski bubel. Nie wiem jak mialbym to naprawić zeby mi nie wyleciał calkowicie mozna go po prostu przykleić czymś? Jesli jest na to sposób jestem w stanie sie z nia przeprosić
Powiedzcie mi jakie parametry powinien mieć ten mostek ktory mialbym zamontować bo nie orientuje sie wogole w temacie i skad ten wynalazek dostac na allegro chyba nie ma.
Mruty podłączenie jest dobrze na 99% ale jeszcze sie upewnie.
Co do iskry to jest bardzo drobna i pojawia sie zarowno na starej swiecy jak i na nowej w 2-3 miejscach naraz zupelnie jak z zapalaczki do gazu (wiecie o jaka mi biega)
Na starej cewce zaplonowej i kondensatorze byla zdrowsza i pojedyncza gruba i jasniejsza od elektrody do elektrody.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Pawlasty
|
Wysłany: Śro 10:58, 06 Maj 2015 Temat postu: |
|
|
Junior Admin
Dołączył: 14 Lip 2011
Posty: 1324
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 18 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Krosno Odrzańskie
|
[link widoczny dla zalogowanych] Taki mostek mam u siebie. Musisz tylko do tego zmodyfikować instalację elektryczną, żeby mieć ładowanie dwupołówkowe. W dziale "elektryka" jest temat "samodzielne wykonanie instalacji elektrycznej" i tam masz opisaną przeróbkę. Możesz też wstawić zwykłą diodę prostowniczą w miejsce selenu ale wtedy ładowanie będzie tylko jednopołówkowe. A wiadomo, im więcej tym lepiej.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
veco666
|
Wysłany: Śro 14:29, 06 Maj 2015 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 27 Cze 2013
Posty: 20
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Elbląg
|
Dzięki za mostek, gites majonez
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
mruty
|
Wysłany: Pią 15:15, 08 Maj 2015 Temat postu: |
|
|
Elita forum
Dołączył: 09 Sty 2010
Posty: 1752
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Miłomłyn
|
veco666 napisał: |
Światła są na odpalonym silniku ale tylko poki aku trzyma, pojezdzilem troche i widze ze żarówki ledwo sie żarzą najwyraźniej ladowania nie ma bo aku zdechł. |
Jakie światła Ci świecą w tym momencie?
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez mruty dnia Pią 15:16, 08 Maj 2015, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|