Autor |
Wiadomość
|
Pawlasty
|
Wysłany: Pią 17:03, 08 Maj 2015 Temat postu: |
|
|
Junior Admin
Dołączył: 14 Lip 2011
Posty: 1324
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 18 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Krosno Odrzańskie
|
Polecam zaopatrzyć się w multimetr cyfrowy. U ruskich na bazarze można kupić za 15 zł taki podstawowy, którym zmierzysz napięcie, prąd i rezystancję. Do amatorskiego użytku w sam raz.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Pawlasty dnia Pią 17:04, 08 Maj 2015, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
veco666
|
Wysłany: Pią 21:46, 08 Maj 2015 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 27 Cze 2013
Posty: 20
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Elbląg
|
mruty napisał: |
veco666 napisał: |
Światła są na odpalonym silniku ale tylko poki aku trzyma, pojezdzilem troche i widze ze żarówki ledwo sie żarzą najwyraźniej ladowania nie ma bo aku zdechł. |
Jakie światła Ci świecą w tym momencie? |
Świecą mi wszystkie możliwe swiatła i klakson, aż do wyczerpania akumulatora.
Pokazałem caly iskrownik elektrykowi i doradził mi abym wymienił cewki świetlne i ładowania z tego względu że każda z nich ma naruszone zwoje i może robić się "jakiś tam pierścień" i prądu nie budiet dawały
Tak więc zaopatrzyłem się w nowe cewki i mostek Gretza KBPC5010 który zamontuje zgodnie z poradnikiem kolegi Pawlasty ktory jest naprawde przydatny i mam nadzieje że bedzie śmigać wszystko.
Właśnie doczytałem że przewody powinny mieć przekroj:
PROSTOWNIK - CEWKA ŁADOWANIA (1 x 0,75mm)
STACYJKA - ZAPŁON (1 x 0,75mm)
STACYJKA - CEWKA ŚWIETLNA (1 x 1,5mm)
u mnie zaś wszystkie z iskrownika puściłem 1,5mm jak duży to może mieć wpływ na iskre napięcie itp?
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez veco666 dnia Pią 23:02, 08 Maj 2015, w całości zmieniany 3 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Pawlasty
|
Wysłany: Pią 23:01, 08 Maj 2015 Temat postu: |
|
|
Junior Admin
Dołączył: 14 Lip 2011
Posty: 1324
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 18 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Krosno Odrzańskie
|
Przekrój tych przewodów nie ma żadnego wpływu na moc iskry. Tu chodzi o obciążalność prądową. Generalnie im większy przekrój przewodu tym wyższe natężenie może przez niego płynąć. Jeśli przekrój jest za mały to przewód będzie się grzał, może też dojść do jego przepalenia i powstanie przerwa w obwodzie. Czyli im więcej tym lepiej.
Jeśli światła mijania u Ciebie są ok to cewek świetlnych nie musisz zmieniać.
Piszesz, że masz wszystkie światła i klakson dopóki nie wyładuje się akumulator, czyli ewidentnie jest problem z ładowaniem. Sprawdź wszystkie połączenia z cewką ładowania, wstaw mostek i wymień cewkę. Powinno być dobrze. Więcej nie może się popsuć.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
veco666
|
Wysłany: Pią 23:12, 08 Maj 2015 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 27 Cze 2013
Posty: 20
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Elbląg
|
Sprawdzal mi koles multimetrem napięcie na kazdej z cewek i tylko zaplonowa cos pokazywala reszta tj. swietlne i ladowania wynik 0,00.
Dziwne skoro sa swiatła a powinny teoretycznie nie swiecic przy niesprawnych cewkach i podłączenie instalacji poprawne.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
mruty
|
Wysłany: Sob 8:02, 09 Maj 2015 Temat postu: |
|
|
Elita forum
Dołączył: 09 Sty 2010
Posty: 1752
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Miłomłyn
|
veco666 napisał: |
Świecą mi wszystkie możliwe swiatła i klakson, aż do wyczerpania akumulatora. |
Po raz kolejny napiszę, masz źle podłączoną instalację, co ma akumulator do gasnących świateł mijania i drogowych? NIC!!!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
DZIKUS
|
Wysłany: Pon 20:53, 03 Kwi 2017 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 01 Lis 2016
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: LUBOŃ
|
mam problem z ładowaniem akumulatora przez prostownik na akumulatorze jest 6,2 v a na wyjściu z prostownika 7,2 v ,ale na akumulatorze jest nadal 6,2 v co może być przyczyną że akumulator nie otrzymuje tego napięcia z góry dzięki za odpowiedż dzikus
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|