Autor |
Wiadomość
|
Domcioxoxo
|
Wysłany: Nie 23:46, 21 Sie 2022 Temat postu: Palenie żarówek |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 21 Sie 2022
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Mazowieckie
|
Witam wszystkich. Ostatnio w mojej SHL M11 przepalają się żarówki na wysokich obrotach. Po badaniu cewek amperomierzem natężenie- książkowo, jednakże napięcie skacze aż do 15v Wie ktoś czemu tak się dzieje? Pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
halcik
|
Wysłany: Pon 21:52, 22 Sie 2022 Temat postu: |
|
|
Moderator
Dołączył: 20 Cze 2011
Posty: 2250
Przeczytał: 14 tematów
Pomógł: 47 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kutno
|
Może ktoś dokręcił kilka zwojów więcej? Napisz też jakie masz żarówki i jak mierzysz prąd. Z tego co podajesz wychodzi, że jest to prąd mierzony bez obciążenia. Czyli odłączyłem żarówkę i mierzysz ile jest na odpalonym silniku, a to błąd.
Szkoda że nie było cię w powitalni i zaraz pewnie też cię już tu nie będzie.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez halcik dnia Pon 21:54, 22 Sie 2022, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Domcioxoxo
|
Wysłany: Pon 22:29, 22 Sie 2022 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 21 Sie 2022
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Mazowieckie
|
Tak mierzyłem bez obciążenia. Mianowicie kabel idący od cewki świateł szosowych podpiąłem pod miernik pod jedną jego wtyczkę a drugą przyłożyłem do pinu stacyjki. Wcześniej wtyczkę miernika jedna przełożyłem wyżej żeby badać prąd i ustawiłem pokrętłem na 10 A. Tak sprawdziłem Natężenie. A napięcie zmierzyłem podpinając się do kabla cewki a drugą wtyczkę przyłożyłem do masy SHL. Oczywiście w obydwu przypadkach SHL była na chodzie. Jeżdżę bez akumulatora już 4 lata i dawała sobie radę hmm. Żarówki przód mam 12v 25 w i 12v 5w a z tyłu 12v 5w Takie założyłem będąc pewnym że będą mocniej dawać światło Dziś zauważyłem że prostownik selenowy ma wadę. A dokładnie podpiąłem pod żarówkę i nie zaświeciła, zaś sprawdzając miernikiem, kabel z prostownika pokazywał wartość ujemną. Może to powód? Odnośnie wejścia do powitalni. Oczywiście wejdę żeby zostawić po sobie ślad jak również zostanę tutaj 😁
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
halcik
|
Wysłany: Wto 11:12, 23 Sie 2022 Temat postu: |
|
|
Moderator
Dołączył: 20 Cze 2011
Posty: 2250
Przeczytał: 14 tematów
Pomógł: 47 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kutno
|
Obwód z żarówka musi mieć podłączona żarówkę podczas pomiaru. Prąd jest w tym przypadku sinusoida, więc nie można mierzyć prądu stałego, tylko zmienny. Natomiast obwód ładowania który obsługuje światła tył powinien podczas pomiaru mieć podłączony akumulator ponieważ wartość napięcia jest zależna od obrotów, które akumulator wygasza.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Domcioxoxo
|
Wysłany: Śro 17:36, 24 Sie 2022 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 21 Sie 2022
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Mazowieckie
|
Dzięki wielkie. W takim razie biorę się za robotę
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|