Autor |
Wiadomość
|
Gość
|
Wysłany: Pią 16:26, 18 Gru 2009 Temat postu: Prądnica, które cewki od czego??. Spójrz na zdjęcie |
|
|
|
Witam.Podaje kilka fotek mojej prądnicy od gazeli. Mam pytanie, które przewody są od ładowania akumulatoraa które od swiateł? Do jednej cewki są podłączone dwa kable żółty i czerwony a do tej niżej jeden żółty. Wszystkie cewki są połączone. Czy ktoś wie co jest od czego??
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
bitels
|
Wysłany: Pią 16:59, 18 Gru 2009 Temat postu: |
|
|
Moderator
Dołączył: 21 Sty 2007
Posty: 1326
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Rzeszów
|
Po pierwsze to nie jest prądnica tylko alternator.
Te dwie cewki z grubszym uzwojeniem naprzeciwko siebie sa od ładowania akumulatora. Wyprowadzone są z nich dwa żółte przewody, które podłącza się do prostownika.
Te cztery cewki z cieńszym uzwojeniem z jednej strony podłączone do masy a z drugiej strony czerwonym przewodem to cewki oświetleniowe.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gość
|
Wysłany: Pią 18:17, 18 Gru 2009 Temat postu: |
|
|
|
[quote="bitels"]Po pierwsze to nie jest prądnica tylko alternator.
Witam bitels. A czym jest alternator jak nie prądnicą pradu przemiennego??
[link widoczny dla zalogowanych] a za resztę wypowiedzi dzieki lecz dalej nie rozumiem gdyż te cewki są wszystkie połączone ze sobą i wydaje mi sie że trzy cewki mają grubsze uzwojenia.
Ostatnio zmieniony przez Gość dnia Pią 19:06, 18 Gru 2009, w całości zmieniany 3 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
bitels
|
Wysłany: Pią 21:55, 18 Gru 2009 Temat postu: |
|
|
Moderator
Dołączył: 21 Sty 2007
Posty: 1326
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Rzeszów
|
Najlepiej weź sobie miernik i sprawdź.
Cewki są łączone szeregowo.
A ze są rozmieszczone na przeciwko siebie to przewód łączący musi biegnąć po izolatorach cewek świetlnych i na odwrót.
A jeżeli są podłączone inaczej to ktoś już w to ingerował.Ale z zamieszczonych zdjęć wynika ,że powinno być ok.
Wyjątkiem jest jedynie alternator Haldex z pierwszych Gazel w którym cewki ładowania znajdowały się obok siebie, ale wyglądał on całkiem inaczej jak późniejszy polski był węższy.
Zasada działania jest tu prosta cztery cewki wytwarzają prąd zmienny który jest przeznaczony tylko i wyłącznie do zasilania żarówki lampy głównej,żarówce prąd zmienny nie przeszkadza więc jest wyprowadzone napięcie jednym przewodem ,drugi stanowi masa pojazdu.
Dwie pozostałe cewki przeznaczone są do ładowania akumulatora ,który nie może być ładowany prądem zmiennym dlatego z obu końców uzwojenia sa wyprowadzone przewody któr sa przłączone do prostownika typowego mostka Gretza.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gość
|
Wysłany: Pią 22:25, 18 Gru 2009 Temat postu: |
|
|
|
Wielkie dzieki bitels. Zrobie tak jak mówisz. A tak przy okazji skompletowałem już gaźnik( brakowało przepustnicy), ten kolega z forum miał tak jak mówiłeś. Prawie cały gaźnik mi podesłał tylko komorę pływakową przełożyłem z mojego i zamontowałem ten od niego bo w lepszym stanie jest. Dzięki
Okazuję sie po pomiarach, że są dwie cewki o cieńszym uzwojeniu i do nich są podłączone żółte przewody i maja przejście . Są to te na 2 zdjeciu na dodzinie 12 i 6. Pozostałe 4 nie miały przejscia bo jeden lut puścił ale juz jest dobrze.
Ostatnio zmieniony przez Gość dnia Pon 23:26, 21 Gru 2009, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|