Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna  Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna  
  Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe
FAQ  FAQ   Szukaj  Szukaj   Użytkownicy  Użytkownicy   Grupy  Grupy  Galerie  Galerie
 
Rejestracja  ::  Zaloguj Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
 
Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna->Elektryka->Proszę o opinie

Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
Proszę o opinie <-Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat->
Autor Wiadomość
Gość
PostWysłany: Nie 15:20, 14 Cze 2009 Temat postu: Proszę o opinie







Witam!
[link widoczny dla zalogowanych]
Czy to jest fabryczne rozwiązanie z Gazeli? Do tego mam akumulator 6V.
Czy w tym układzie mogę zastosować regulator napięcia dedykowany do gazeli ze skuterdebica.hg.pl
Powrót do góry
Suchy
PostWysłany: Nie 16:46, 14 Cze 2009 Temat postu:


Moderator
Moderator

Dołączył: 28 Sie 2006
Posty: 1621
Przeczytał: 4 tematy

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kielce

Do gazeli idą 2 aku 6V podłączone szeregowo, nie jeden Hyhy

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość
PostWysłany: Nie 18:21, 14 Cze 2009 Temat postu:







Wiem, ale już zgłupiałem bo na tej pradnicy ze zdjęcia napisane jest :
ładowanie 6V
oświetlenie 12V
Czyli wychodzi na to ze zestawem do niej jest akumulator 6V?
Powrót do góry
bitels
PostWysłany: Nie 20:14, 14 Cze 2009 Temat postu:


Moderator
Moderator

Dołączył: 21 Sty 2007
Posty: 1326
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rzeszów

Po pierwsze to jest alternator, a po drugie ile jest przewodów w tej szarej wiązce, jeżeli 4 to powinieneś mieć 12V a jeżeli 5 to jest to prądnica z WSK M21 i tam masz napięcie 6V ale aby ja zastosować w gazeli trzeba odpowiednio podłączyć.
A co do regulatora napięcia to w gazeli ani w WSK takie ustrojstwo nie występuje i nie jest potrzebne przy prądzie ładowania w szczytowej formie 4A (a jak jest ze 2 A to jest dobrze)przeładowanie akumulatora jest wprost niemożliwe.,tylko co najwyżej prostownik selenowy lub diodowy. Wklej link tego co chciałeś kupić w skuterze.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość
PostWysłany: Nie 22:22, 14 Cze 2009 Temat postu:







Jutro wieczorkiem sprawdzę ile przewodów jest w tej wiązce i wkleję fotkę prostownika który jest zastosowany.
Ogólnie cewka zapłonowa jest 6V żarówki 12V i akumulator 6V
Światła praktycznie nie istnieją no może z 2 metrów widać plame światła na murze Zalamany
Ostatnio po dłuższej jeździe (35km) na światłach (chyba) padł akumulator bo motór zaczął gasnąć (na samych pozycjach było ok) jak by prądu brakowało na iskrę.
Ze skuterdebica myślałem nad prostownikiem elektronicznym za 28zł
Powrót do góry
Gość
PostWysłany: Pon 22:57, 15 Cze 2009 Temat postu:







OK, sprawdziłem
Są 4 kabelki wchodzące jakby w środek + piąty czarny łączący się z kondensatorem.
Rozumiem ze to nieoryginalne rozwiązanie tylko wsk M21
Czy ma ono jakieś zalety w porównaniu do oryginału skoro poprzedni właściciel właśnie tak to rozwiązał?
Powrót do góry
bitels
PostWysłany: Wto 7:43, 16 Cze 2009 Temat postu:


Moderator
Moderator

Dołączył: 21 Sty 2007
Posty: 1326
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rzeszów

Pewnie nie miał innego alternatora i mógł zastosować akumulator 6V.
Piszesz ,że masz słabe światła. W gazeli i wsk światła nie są zasilane z akumulatora tylko z dwóch cewek świetlnych alternatora( te z grubszym uzwojeniem).
Więc albo coś jest źle podłączone albo cewki maja przebicie.
Stawiał bym raczej na to pierwsze gdyż ciężko jest podłączyć alternator sześcio Voltowy nie ingerując głęboko w instalację gazeli. WSK z tym alternatorem miała całkiem inną instalację elektryczną z płodziłem zasilania poszczególnych odbiorników z poszczególnych cewek ,realizowana za pomocą stacyjki 5 położeniwej.

Moja rada poszukaj alternatora czerto przewodowego , włącz w instalację zgodnie z schematem nie kupuj tego prostownika ze skutera tylko w sklepie elektronicznym mostek Graetza 4A )kosztuje parę groszy),podłącz go w sposób dwa żółte z alternatora na nóżki oznaczone AC ub symbolem fali(najczęściej są to dwie środkowe przy takich małych mostkach) + do aumulatora i przewodu na instalację motocykla minus na masę powinno być ok. Tyle że musisz wymienić aku na 12 V i żarówki .


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość
PostWysłany: Wto 10:36, 16 Cze 2009 Temat postu:







Dzięki za rzeczową odpowiedź!!!
Powrót do góry
Gość
PostWysłany: Pią 10:01, 03 Lip 2009 Temat postu:







Wracając do tematu, czy obudowa takiego prostownika ma być izolowana od masy?
[link widoczny dla zalogowanych]
Powrót do góry
Marcio
PostWysłany: Śro 12:49, 15 Lip 2009 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 30 Sty 2008
Posty: 356
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraków

Podlacze sie.

Czy kondensator jaki autor tematu ma na pierwszym zdjeciu moge bezproblemu zastosowac w silniku S01?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość
PostWysłany: Śro 19:07, 15 Lip 2009 Temat postu:







Widzę że ruch w temacie aż szumi!!!
To sam sobie odpowiem:
Nie musi!
Jezyk
Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Strona 1 z 1

Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna->Elektryka->Proszę o opinie
Skocz do:  



Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
 
 


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
DAJ Glass (1.0.5) template by Dustin Baccetti
EQ graphic based off of a design from www.freeclipart.nu
Powered by phpBB Š 2001, 2002 phpBB Group