Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna  Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna  
  Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe
FAQ  FAQ   Szukaj  Szukaj   Użytkownicy  Użytkownicy   Grupy  Grupy  Galerie  Galerie
 
Rejestracja  ::  Zaloguj Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
 
Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna->Elektryka->Pytań kilka zapłon Gazela.

Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
Pytań kilka zapłon Gazela. <-Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat->
Autor Wiadomość
Gość
PostWysłany: Czw 21:58, 07 Sty 2010 Temat postu: Pytań kilka zapłon Gazela.







Witam.
1 czy aby była iskra na swiecy kopiac musi być kluczyk w stacyjce ?? Jesli tak to w jakiej pozycji. STacyjka 3-położeniowa.

2 Jeśli pyt.1 = tak to czy żle założone przewody do stacyjki mogą być powodem braku iskry?

3 Czy jesli odłącze 4 przewody wychodzące z silnika to z końca, któregoś przewodu powinna iść iskra podczas kopania?

4 Czy iskra pojawi siędopiero gdy podłącze akumulatory?

5 Czy dobrze ustawiam zapłon? : Wkładam śrubokręt w otwór głowicy ustawiam tłok 3,4 mm poniżej szczytowego zwrotu zewnetrznego i ustawiam odległość styków 0,3-0,4 mm kręcąc nakrętką na kluczyk 10. Czy należy regulować coś, luzując śrubkę na podstawce przerywacza i całą podstawką kręcic czy jeszcze luzująć styk ruchomy??

hmmm, moze narazie starczy... wszelkie rady są cenne Padam Zawstydzony
Powrót do góry
bitels
PostWysłany: Pią 6:16, 08 Sty 2010 Temat postu:


Moderator
Moderator

Dołączył: 21 Sty 2007
Posty: 1326
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rzeszów

Ad.1 Tak kluczyk musi być tylko wciśnięty pozycje w prawo lub w lewo to wybór świateł.

Ad.2 Tak

Ad.3 Nie. Napięcie do wywołania iskry powstaje w cewce zapłonowej pod zbiornikiem, bardzo ważny jest czarny przewód dochodzący do przerywacza który steruje napięciem podawanym na uzwojenia cewki zapłonowej.

Ad.4 Tak Gazela ma zapłon bateryjny bez akumulatora nie ma iskry.Wystarczy jeden 12 V.

Ad.5 Nie. Po pierwsze na śrubokręt nie ustawisz zapłonu. Lepiej ściągnąć głowicę i zrobić to suwmiarka z głębokościomierzem.

Najpierw ustawiasz przerwę na przerywaczu. Obracasz silnikiem i szukasz największego otwarcia przerywacza, puszczasz śrubki mocujące przerywacz zmniejszasz lub zwiększasz przerwę mierząc szczelinomierzem.
Po ustawieniu przerwy skręcasz i już go dalej nie ruszasz !!!!
Każda późniejsza zmiana przerwy powoduje zmianę konta wyprzedzenia zapłonu.
Ustawiasz tłok w górnym martwym punkcie wracasz do tyłu, tyle że najpierw o większą odległość niż te 3,4 mm, a po to że jakbyś tylko cofną układ korobowo tłokowy ma pewne luzy które tylko przy samym cofnięciu powodowały by błąd pomiaru. Należy najpierw cofnąć a potem dojechać do właściwej odległości wyprzedzenia zapłonu.
Do styku przerywacza podłączasz żarówkę obracasz całą podstawą przerywacza aż żarówka zgaśnie.
Dokręcasz podstawę i masz właściw kat wyprzedzenia zapłonu.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość
PostWysłany: Pią 20:03, 08 Sty 2010 Temat postu:







Dzięki Bitels. Powoli małymi kroczkami zmierzam ku końcowi. Mimo srogiego mrozu posiedziałem parę godzin w moim blaszaku i min. zapłon zdaje się, że jest ustawiony.Iskra jest tylko nie jestem pewien czy taka może być bo jest podwójna. Jak mocniej kopne to tak to wygląda że jest wtedy gdy tłok jest na górze i później gdy na dole. Ponoć to nie przeszkadza w niczym. Jeśli jest inaczej to piszcie.
Tylne światło jest , w którą sronę bym nie przekręcił kluczyk tylko na środkowej pozycji nie ma. A stop jest tylko gdy przekręcę kluczyk w jedną ze stron chyba w lewo.
Czy sygnał i światła przednie powinny działać jak silnik nie jest uruchomiony? I czy w tych lampach jest również światło długie?? Dodam, że mam włożony tam element optyczny od ursusa (spostrzeżenie bitelsa, w którymś poście, że idealnie pasuje) i żarówkę H4 35/35 W.


Ostatnio zmieniony przez Gość dnia Pią 20:32, 08 Sty 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Gość
PostWysłany: Czw 17:54, 08 Lip 2010 Temat postu:







,,Do styku przerywacza podłączasz żarówkę obracasz całą podstawą przerywacza aż żarówka zgaśnie.
Dokręcasz podstawę i masz właściw kat wyprzedzenia zapłonu.''


Witam. Pojawił sie problem z tym bo żarówka w ogóle nie świeci. Przerywacz jest ciągle styknięty obracając podstawą. Jak to teraz ustawić??


Ostatnio zmieniony przez Gość dnia Czw 17:55, 08 Lip 2010, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Strona 1 z 1

Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna->Elektryka->Pytań kilka zapłon Gazela.
Skocz do:  



Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
 
 


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
DAJ Glass (1.0.5) template by Dustin Baccetti
EQ graphic based off of a design from www.freeclipart.nu
Powered by phpBB Š 2001, 2002 phpBB Group