Autor |
Wiadomość
|
CrazyMario
|
Wysłany: Pon 11:27, 07 Mar 2022 Temat postu: SHL M06-U - automat hamulca nożnego |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 05 Kwi 2013
Posty: 221
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Stolno
|
Witam
Jak macie rozwiązany montaż automatu hamulca nożnego - w SHL M06-U
Oryginalnie chyba takowego nie było - ze względu na specyficzne światło z tyłu..
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
hajfong
|
Wysłany: Czw 16:31, 28 Wrz 2023 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 13 Paź 2018
Posty: 14
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
W SHL M06-U był automat stopu.
Co prawda w tylnej lampce była zamontowana jedna żarówka (6V 3W), ale była ona podłączona do dwóch obwodów:
1. do obwodu świateł pozycyjnych,
2. do obwodu światła stop.
Różnica natężenia światła między światłem pozycyjnym a światłem stop była realizowana poprzez rezystor (przewód oporowy) w obwodzie świateł pozycyjnych. W przyszłym tygodniu sprawdzę położenie wyłącznika stop
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
CrazyMario
|
Wysłany: Czw 21:20, 28 Wrz 2023 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 05 Kwi 2013
Posty: 221
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Stolno
|
hajfong napisał: |
W SHL M06-U był automat stopu.
Co prawda w tylnej lampce była zamontowana jedna żarówka (6V 3W), ale była ona podłączona do dwóch obwodów:
1. do obwodu świateł pozycyjnych,
2. do obwodu światła stop.
Różnica natężenia światła między światłem pozycyjnym a światłem stop była realizowana poprzez rezystor (przewód oporowy) w obwodzie świateł pozycyjnych. W przyszłym tygodniu sprawdzę położenie wyłącznika stop |
Dwu włóknowa ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
hajfong
|
Wysłany: Czw 23:41, 28 Wrz 2023 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 13 Paź 2018
Posty: 14
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
@CrazyMario -- jednowłóknowa, dwa równoległe zasilania.
Połączenia światła pozycyjne: +akumulatora, +klaksonu (wyłącznik klaksonu jest na połączeniu z masą), stacyjka (styk zasilania stacyjki po przekręceniu kluczyka łączony ze stykiem zasilania tylnego światła pozycyjnego), przewód oporowy, lampa tylna (styk zasilania żarówki -- żarówka -- masa).
Połączenia światło stop: +akumulatora, wyłącznik światła stop, lampa tylna (styk zasilania żarówki -- żarówka -- masa).
Po włączeniu świateł na zasilaniu żarówki jest napięcie poniżej 6V ze względu na spadek napięcia na przewodzie oporowym -- żarówka nie świeci z pełną mocą. Po naciśnięciu hamulca na żarówkę podawane jest 6V -- żarówka świeci z pełną mocą.
Według dzisiejszych standardów rozwiązanie trochę bez sensu, bo energia marnuje się ma rezystorze (zamienia się w ciepło), ale umożliwia zmianę natężenia światła przy zastosowaniu jednej żarówki.
SHL ogłosiło, że od 7 maja 1959 została zmieniona instalacja elektryczna światła stop i wprowadzono plastikową lampę z dwoma żarówkami (S7-6V3W dla światłą pozycyjnego i S8-6V5W dla światła stop). Ponieważ w maju 1959 rozpoczęto seryjną produkcję modelu M06-T, nie umiem odpowiedzieć na pytanie, czy z fabryki wyszły SHL M06-U z plastikową lampą. Z pewnością wiele z nich (na przykład moja) zostały przez ówczesnych użytkowników zmodernizowane do nowego rozwiązania. Ponieważ przymierzam się do przywrócenia oryginalnego rozwiązania z metalową lampą i jedną żarówką poszukuję informacji o przewodzie oporowym zastosowanym do zasilania tylnego światła pozycyjnego. Na razie w jednym źródle odnalazłem informację, że był to przewód oporowy o średnicy 0,7 mm.
Odnośnie położenia wyłącznika światła stop, to wydaje mi się, że jest umieszczony na ramie na wewnętrznej stronie (od strony koła) wspornika lewego podnóżka pasażera, ale jak pisałem wcześniej sprawdzę to w przyszłym tygodniu.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez hajfong dnia Pią 13:42, 29 Wrz 2023, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
halcik
|
Wysłany: Czw 23:41, 28 Wrz 2023 Temat postu: |
|
|
Moderator
Dołączył: 20 Cze 2011
Posty: 2248
Przeczytał: 12 tematów
Pomógł: 47 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kutno
|
Nie, z opisu można wnioskować że była zasilana przez opornik,.którym tu był przewód (mógł być np.cienki).
Ogólnie ciekawa sprawa. Przy MZ TS również ciekawie jest rozwiązany układ jednej żarówki do sygnalizacji ładowaniami włączonych migaczy. Plus który aktualnie nie podaje prądu staje się pozorną masą dla drugiego plusa. Czytając Twoja odpowiedź zastanawiam się jak wyglądało to rozwiązanie. Nie patrząc w schematy obstawiał bym dwa plusy, jeden cieńszym przewodem w celu zwiększenia oporu (w sumie bardzo dziwne rozwiązanie przy słabym ładowaniu) i drugi przewód z automatu stopu. Ewentualnie ona jako masa, bo tak częściej jest robiony automat chyba. Oraz stały przewód odpowiednio albo masowy, albo plusowy.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
hajfong
|
Wysłany: Czw 0:17, 05 Paź 2023 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 13 Paź 2018
Posty: 14
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Sprawdziłem, wyłącznik światła stop jest umieszczony na ramie na wewnętrznej stronie (od strony koła) wspornika lewego podnóżka pasażera.
W tym samym miejscu umieszczony jest wyłącznik światła stop w M06-T i wczesnych M11.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|