Autor |
Wiadomość
|
Gazela
|
Wysłany: Pon 20:39, 02 Lis 2015 Temat postu: |
|
|
Elita forum
Dołączył: 12 Gru 2012
Posty: 2390
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 18 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wągrowiec
|
Ćwicz do bólu.
Kluczyk wciśnięty lub nie.
Jak w prawo to wyjm kluczyk i sprawdź czy postój masz.
Wiesz o co chodzi.
Kombinuj, kombinuj.
Sprawdź czy rysunek nie jest źle oznaczony lub zaciski.
Jak trzymasz stacyjkę ? kluczykiem na dół czy do góry.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Gazela dnia Pon 21:55, 02 Lis 2015, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Piekarz
|
Wysłany: Pon 23:24, 02 Lis 2015 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 12 Paź 2015
Posty: 241
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Łódź
|
Już mną szapie, że wychodzą takie kwiatki :-(.
Na nowych stacyjkach (sprawdzałem na 2 sztukach) nie mam klaksonu i stopu.
Na oryginalnej tak samo podłączonej jest stop i klakson ale załączając światła pozycyjne pali się tylko z przodu a nie pali z tyłu i nie mam podświetlania licznika.
Co za dziadostwo... Wrrrrrrr
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Piekarz dnia Pon 23:27, 02 Lis 2015, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
towot
|
Wysłany: Wto 9:25, 03 Lis 2015 Temat postu: |
|
|
Elita forum
Dołączył: 13 Paź 2011
Posty: 1100
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Kolego mi instalacja zaczęła działać prawidłowo dopiero po podpięciu chyba 3 stacyjki, bo zawsze coś było nie tak. Nie działały albo jakieś światła, albo klakson. Faktem jest, że winna była stacyjka, nawet kupiłem ze dwie nowe i też coś zawsze nie łączyło, te nowe to straszne dziadostwo. Nie chce mi się porównywać schematów, ale ja robiłem instalację według schematu z książki "Naprawa motocykli SHL".
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Piekarz
|
Wysłany: Wto 10:56, 03 Lis 2015 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 12 Paź 2015
Posty: 241
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Łódź
|
Schematy na jakie natrafiłem do M11 były tylko 2.
Albo mostkujesz prostownik seledynowy z klaksonem podpinając pod pin 47 albo prostownik podpinasz pod pin 52.
Masakra z tymi stacyjkami. Na 100% one muszą być przyczyną nieprawidłowego działania instalacji elektrycznej.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
ruszi
|
Wysłany: Wto 11:48, 03 Lis 2015 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 08 Paź 2015
Posty: 431
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Lublin
|
Podepnij 'na któtko' te kable ktore powinny sie laczyc ze soba w stacyjce w danej pozycji i sprawdzaj po kolei poszczegolne elementy. Wtedy dopiero bedziesz mial pewnosc ze to wina stacyjki
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Piekarz
|
Wysłany: Wto 12:13, 03 Lis 2015 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 12 Paź 2015
Posty: 241
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Łódź
|
Żebym to ja wiedział, które powinny łączyć się ze sobą to pewnie bym tak zrobił :-)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
halcik
|
Wysłany: Wto 12:23, 03 Lis 2015 Temat postu: |
|
|
Moderator
Dołączył: 20 Cze 2011
Posty: 2256
Przeczytał: 5 tematów
Pomógł: 47 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kutno
|
Pozycja 53 to podświetlenie licznika i pozycja tył, a nie trąbik i Stop. Trąbka i Stop to 47.
Podłącz aku do SHL. Kluczyk ustaw na 0. Jednym kablem wpływa prąd do stacyjki z aku i jest rozdzielany, jest to zielony nr 46a przy stacyjce. Odłącz go i przyłóż kolejno do klaksonu - czerwony 47 (użyj przycisku klaksona) sprawdź też stop, pozycja przód - czerwony 54, pozycja tył - brązowy 53, podświetlenie licznika - żółty 53.
Jeśli coś nie działa to sprawdź żarówkę lub użyj miernika sprawdzając czego nie ma (+, czy -) łącząc odpowiednio z aku.
Napisz co działa a co nie
Jeśli wszystko jest podłączone i sprawne kluczyk w prawo - pozycje, a kluczyk w lewo mijania i pozycja.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez halcik dnia Wto 12:51, 03 Lis 2015, w całości zmieniany 5 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Piekarz
|
Wysłany: Wto 14:37, 03 Lis 2015 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 12 Paź 2015
Posty: 241
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Łódź
|
Pod 53 mam podłączoną pozycję i licznik (żółty od licznika i brązowy kabel od tylnej pozycji). Aku mam podłączone do SHLki.
Wszystko podłączyłem według schematu. Moim zdaniem podłączenie jest ok ponieważ na 2 różnych stacyjkach (oryginalna używka i nowy zamiennik) instalacja zachowuje się inaczej przy takim samym podłączeniu kabli.
Na oryginalnej używanej stacyjce - mam sygnał i światło stopu ale przy przekręceniu kluczyka w prawo pali mi się tylko przednia pozycja a nie pali tylna i podświetlenie licznika
Na nieoryginalnej stacyjce (ówczesnej, nowej) - palą się pozycje z przodu i z tyłu ale niestety nie chodzi klakson ani światło stopu.
Tak sobie teraz myślę, że skoro na oryginalnej stacyjce przy włączonej pozycji nie pali się tył i podświetlenie licznika to może zrobić mostek 53 z 54?.
Na nieoryginalnej stacyjce może zrobić mostek 47 z 54?
Czy takie rozwiązania można zastosować? :-)
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Piekarz dnia Wto 14:55, 03 Lis 2015, w całości zmieniany 3 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
halcik
|
Wysłany: Wto 15:24, 03 Lis 2015 Temat postu: |
|
|
Moderator
Dołączył: 20 Cze 2011
Posty: 2256
Przeczytał: 5 tematów
Pomógł: 47 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kutno
|
Czyli co, wszystko działa, ale jest to zależne od tego którą stacyjkę w danej chwili zamontujesz? Obie pozycje, podświetlenie licznika, stop i klakson?
Teoretycznie możesz mostkować, ale jaki prąd będzie wtedy płynął przej jeden styk? I czy się nie okopci/opali za szybko.
A czytałeś w instrukcji co i jak powinno się palić? Tą stronę przesłałem Ci na maila, ale od Osy więc się nie zdziw że jest kontrolka dla postojówki
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez halcik dnia Wto 15:25, 03 Lis 2015, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Piekarz
|
Wysłany: Wto 15:41, 03 Lis 2015 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 12 Paź 2015
Posty: 241
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Łódź
|
Teoretycznie wszystko działa na 2 stacyjkach ale nieprawidłowo na każdej z osobna:
- sygnał i klakson działa na oryginalnej stacyjce ale w niej nie działa tylna pozycja i licznik przy przekręceniu kluczyka na zapalenie pozycji.
- pozycje działają prawidłowo (przód i tył) w stacyjne nieoryginalnej ale w niej natomiast nie działa klakson i światło stopu.
Właśnie zrobiłem mostek 53 z 54 i palą się wszystkie pozycje wraz z podświetlaniem licznika. Jedyna wada jest taka, że na włączonym świetle mijania będzie palić sie także pozycja. W sumie to może nawet nie wada tylko zaleta bo jak spali się żarówka mijania to będzie palić się pozycja tak jak w samochodzie :-)
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Piekarz dnia Wto 17:07, 03 Lis 2015, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
halcik
|
Wysłany: Wto 22:21, 03 Lis 2015 Temat postu: |
|
|
Moderator
Dołączył: 20 Cze 2011
Posty: 2256
Przeczytał: 5 tematów
Pomógł: 47 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kutno
|
Czyli problem rozwiązany Przynajmniej nie będzie Cię już męczyć
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gazela
|
Wysłany: Wto 22:40, 03 Lis 2015 Temat postu: |
|
|
Elita forum
Dołączył: 12 Gru 2012
Posty: 2390
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 18 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wągrowiec
|
I do przodu na rajd w Tuszynie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Piekarz
|
Wysłany: Wto 22:45, 03 Lis 2015 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 12 Paź 2015
Posty: 241
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Łódź
|
Koleżanki i Koledzy.
Już wiem czemu w 4 nowych, ówczesnych stacyjkach, które miałem w łapie nie świecił stop i nie było trąbki. Mianowicie w każdej z nich między stykiem 46 a cienką blaszką była cienka, prawie niewidoczna warstwa przezroczystego kleju. Wystarczy wziąć nożyk, wyskrobać delikatnie styk 46 oraz blaszkę i wszystko jest ok.
Poniżej prezentuję tutoriala zrobionego specjalnie dla Was :-)
[link widoczny dla zalogowanych]
Po wykonaniu powyższego zabiegu na mierniku wszystko jest ok. Mam nadzieję, że jak podłączę stacyjkę do SHLki to nie będzie już problemów :-).
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Piekarz dnia Wto 22:49, 03 Lis 2015, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
halcik
|
Wysłany: Wto 22:55, 03 Lis 2015 Temat postu: |
|
|
Moderator
Dołączył: 20 Cze 2011
Posty: 2256
Przeczytał: 5 tematów
Pomógł: 47 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kutno
|
No to jeszcze lepiej. Jednak wytrwałość popłaca
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gazela
|
Wysłany: Wto 23:02, 03 Lis 2015 Temat postu: |
|
|
Elita forum
Dołączył: 12 Gru 2012
Posty: 2390
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 18 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wągrowiec
|
Bingo
A mówiłem Tobie że problem się sam rozwiąże.
Gratuluję.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|