|
|
|
ustawianie zapłonu w skośnej głowicy (shl 04, wfm) |
<-Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat-> |
Autor |
Wiadomość
|
teo
|
Wysłany: Pią 21:06, 27 Gru 2019 Temat postu: ustawianie zapłonu w skośnej głowicy (shl 04, wfm) |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 27 Gru 2019
Posty: 1
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Podkarpacie
|
Witam
Jak ustawić zapłon w silniku s01 ze skośną głowicą?
Nie wejdzie tam czujnik zegarowy.
Z góry dziękuje za pomoc.
Pozdrawiam
teo
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
halcik
|
Wysłany: Pią 22:42, 27 Gru 2019 Temat postu: |
|
|
Moderator
Dołączył: 20 Cze 2011
Posty: 2248
Przeczytał: 12 tematów
Pomógł: 47 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kutno
|
Szkoły są 3
1. Zdjąć głowice i przy pomocy np suwmiarki. Dodatkowo zaznaczyć np mazakiem gmp i miejsce zapłonu (na przyszłość jak znalazł).
2. Do ustawienia zapłonu w skośnych głowicach służą specjalne przyrządy. Jako przykład w serwisówce do mz trophy jest pokazany taki przyrząd.
3. Po kącie zapłonu, czy jak się to nazywa. Każdym bądź razie jest to koło z zaznaczonymi fazami pracy silnika i zaznaczonym momencie zapłonu. Drukuje się takie coś, przykład w pod koło i ustawia pod gmp. Później cofasz do miejsca oznaczonego jako moment zapłonu i wszystko. Tylko takie cudo trzeba gdzieś znaleźć. Lata świetlne temu na tym forum ktoś takie coś wrzucił, ale wątpię czy teraz to znajdziesz tu. Nawet poświęciłem chwilę żeby to znaleźć, niestety bez powodzenia. Pewnie z uwagi na to że ten schemat, zegar kątowy itp. Pewnie ma inna właściwa nazwę.
Przez chwilę wpadłem na pomysł żeby to sobie samemu wyznaczyć dzieląc szukany moment przez skok tłoka i przemnożony przez 360, ale tłok niestety zwalnia swój ruch przed gmp i dmp.
Podsumowanie 2
W obecnej chwili jakoś paliw jest mocno inna niż w latach produkcji naszych zabawek. Ważniejsze konstrukcje silników miały znosić paliwa podłej jakości. Dodatkowo w dużej mierze posiadane przez nas głowice noszą "ślady" planowania dla osiągów lub w celach wyrównania powierzchni styku. Kiedy silnik ma najlepiej ustawiony zapłon? Oczywiście jest to stałe z nazwy miejsce i zlokalizowane jest dokładnie na granicy spalania stukowego. Kiedy silnik okrywa najbardziej i pracuje na granicy.... to już temat daleko wykraczający poza tematykę tego forum, gdzie 90% użytkowników i tak ma ustawione książkowe 4.4 lub 3mm przed gmp w zależności od posiadanego silnika.
Post został pochwalony 4 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
|
|
Strona 1 z 1 |
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
|
|
|