Autor |
Wiadomość
|
damianos56
|
Wysłany: Wto 15:57, 25 Kwi 2017 Temat postu: Zapasowy kondensator |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 09 Lis 2014
Posty: 4
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Witam,
Można podłączyć dwa kondensatory do iskrownika?
Na przykład jeden w oryginalnym miejscu, a drugi w lampie.
Słyszałem,że niektórzy montują drugi kondensator.
Ktoś wie w jakim celu jest to robione i czy nie wpływa negatywnie na zapłon?
Wydaje mi się,że jest to zabezpieczenie w razie ewentualnej awarii jednego kondensatora,ale to tylko moje domysły.
Napiszcie co na ten temat wiecie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
halcik
|
Wysłany: Wto 20:01, 25 Kwi 2017 Temat postu: |
|
|
Moderator
Dołączył: 20 Cze 2011
Posty: 2250
Przeczytał: 14 tematów
Pomógł: 47 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kutno
|
Jest to głupota, a nie zabezpieczenie. Nie wchodząc w szczegóły nie rób tego. Kondensator jak najbliżej platynek i o określonej mocy
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
pittech
|
Wysłany: Wto 21:49, 25 Kwi 2017 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 07 Sty 2017
Posty: 43
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Szczecin
|
jeżeli przebije się jeden z kondensatorów połączonych razem, to ten drugi nawet nie zadziała, jest to po prostu bezsens.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
damianos56
|
Wysłany: Śro 0:35, 26 Kwi 2017 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 09 Lis 2014
Posty: 4
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Ok, dzięki za odpowiedzi.Temat do zamknięcia.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
benicjanin738
|
Wysłany: Pią 1:10, 28 Kwi 2017 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 01 Paź 2015
Posty: 294
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Benice; zachodniopomorskie
|
Aaaa ....nie tak bardzo do zamknięcia,bo ja mam problem z moim Wiatrem ,i podejrzewam,że przyczyną jest kondensator właśnie?
Motor pali na wolnych obrotach,ale każde dodanie gazu na luzie go przydusza,pod obciążeniem natomiast zbiera się dobrze,tyle tylko,że po kilku,km zarzuca świecę i tyle mojej jazdy?dodam jeszcze,że włączenie świateł powoduje spadek obrotów i silnik zamierz zgasnąć?
przerwa na platynkach 0.3mm,na świecy 0,4mm,tak jak Pancewicz nakazuje...czyli kondensator prawda?...przebieg 1300km
podpowiedzi- odpowiedzi oczekiwane usilnie?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
halcik
|
Wysłany: Sob 11:26, 29 Kwi 2017 Temat postu: |
|
|
Moderator
Dołączył: 20 Cze 2011
Posty: 2250
Przeczytał: 14 tematów
Pomógł: 47 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kutno
|
Nie koniecznie, platynki mocno iskrzą? Gaźnik regulowałeś? Platynki proponuję jednak na 0,2
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
benicjanin738
|
Wysłany: Pon 15:59, 01 Maj 2017 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 01 Paź 2015
Posty: 294
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Benice; zachodniopomorskie
|
Gaźnik regulowałem,ale w poprzednim sezonie? Teraz na początku kwietnia Wiatr odpalił ładnie,pojechałem do Ace Cafe ,i szedł jak burza, nic się nie działo,wszystko było w porządku...aż nagle Waitr zgasł??!! w połowie drogi??patrzę świeca zaspawana,więć zmieniłem ,i po kilku minutach odpaliłem i dojechałem w jak najlepszym porządku tam. Powrót niestety już porażka bo etapami dojechałem jakoś na prking w pracy,i tam zoastawiłem ,bo jazdy starczalo tylko na kilka km.po odpaleniu,i często musiałem ruszać na zapych?
Przywiozłem moto na drugi dzień na przyczepie,i odpala normalnie,ale po dodaniu gazy wkręca się dobrze tylko gdy silnik jest obciążony.Po włączeniu świateł,zamierza zgasnąć od razu?
Świeca 0,4mm ,platynki 0,3mm; iskrzyły jak byk ,ale przemyłem benzyną,wysuszyłem,i teraz już nie iskrzą?
Drugi mój Wiaterek,na CDI, ani razu nawet nie próbował zgasnąć,i podczas ostatniego pobytu w Polsce w ciągu 6 dni zrobiłem nim 1400km,bez żadnej przygody? 150-180km dziennie
Tego tutaj, w UK, chcę zachować w oryginale,ale zapał mój znacznie przygasł teraz?
Co mi podpowiesz Halcik?
Dziękuję z góry i pozdrawiam!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
halcik
|
Wysłany: Pon 23:43, 01 Maj 2017 Temat postu: |
|
|
Moderator
Dołączył: 20 Cze 2011
Posty: 2250
Przeczytał: 14 tematów
Pomógł: 47 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kutno
|
Platyny mają to do siebie, że trzeba je często regulować. Sprawdź czy zapłon jest ustawiony ok, a przy okazji zmniejsz przerwę (będzie lepiej chodzić na światłach).
Iskrzenie platyn to objaw walniętego kondensatora. Dziwne że minął po umyciu. Może masz problem z masą na kondensatorze? Zawsze możesz go podmienić i testować.
Śruba składu o ćwierć obrotu wkręcić
Tylko nie rób wszystkiego na raz, bo nie poznamy przyczyny.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez halcik dnia Pon 23:46, 01 Maj 2017, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
benicjanin738
|
Wysłany: Śro 21:48, 03 Maj 2017 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 01 Paź 2015
Posty: 294
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Benice; zachodniopomorskie
|
O i tutaj pojawiają się jakieś konrety już !
Dziękuję Ci Halcik!
Jutro po pracy, jak skończę w miarę wcześnie, to zacznę wcielać Twoje wskazówki w życie; zwłaszcza,że mam od ponedziałku ściągacz do magneta już
?
Nie za bardzo wiem,jak się ustawia zapłon,bo to gość,który remontował mi moto zrobił,ale silnik chodził bez zarzutu do tej pory?
Gaźnik ustawialem onegdaj sam( jest on nowy!! z PRL). Zajęło mi to ok 1h o rozgrzaniu i każdej "pokrętce - przykrętce" rundka 2km była?I byłem zadowolony ,tyleż samo co zaskoczony efektami?
Mam też nowy kondensator,choć nie wiem jakiej pojemności jest i jakiej ma być?Przewertuję Pancewicza. może znajdę.
Już sam nie jestem pewien,czy te platynki iskrzą wciąż?
Dziękuję za podpowiedzi Kolego!
c.d.n.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
halcik
|
Wysłany: Śro 22:06, 03 Maj 2017 Temat postu: |
|
|
Moderator
Dołączył: 20 Cze 2011
Posty: 2250
Przeczytał: 14 tematów
Pomógł: 47 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kutno
|
Iskrzenie to normalna sprawa, ale jak iskrzą za mocno to wymienia się kondensator. Gaźnik pozwalał na zimnym silniku na normalną jazdę? Za nim zdejmiesz koło poszukaj jakiegoś filmu o ustawieniu platyn, może być w wsk 125, tylko tutaj inne wyprzedzenie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
benicjanin738
|
Wysłany: Nie 17:27, 07 Maj 2017 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 01 Paź 2015
Posty: 294
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Benice; zachodniopomorskie
|
Na zimnym na jałowym biegu nie wkręca się,ale pod obciążeniem rusza dobrze i ciągnie ładnie na każdym biegu, az do zagrzania się ,bo potem kaplica?
Ruszam do Polski dzisiaj,więc naprawianki dopiero pod koniec maja nastąpią?
Dziękuję Ci Halcik again!
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez benicjanin738 dnia Nie 17:32, 07 Maj 2017, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
benicjanin738
|
Wysłany: Pią 7:53, 19 Maj 2017 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 01 Paź 2015
Posty: 294
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Benice; zachodniopomorskie
|
Witam!
Na urlopie w Polsce zrobiłem na Wiaterku CDI 800KM w cztery dni ...w tym wczoraj 350km tam i s powrotem
Zamontowałem gaźnik od rajdoota;wymagał małych przeróbek bo otwory nie pasowały do króćca,wydaje mi się ,że na pegazie moto zbierało się lepiej,ale ten nie cieknie,i na wolnych chyba lepiej trzyma
Wracam wkrótce do UK i zabieram sie do oryginału z naprawiankami wg wskazówek Kolegi Halcika:)?
Pozdrawiam!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
halcik
|
Wysłany: Pią 9:49, 19 Maj 2017 Temat postu: |
|
|
Moderator
Dołączył: 20 Cze 2011
Posty: 2250
Przeczytał: 14 tematów
Pomógł: 47 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kutno
|
800km i mnie nie odwiedziłeś? To nawet z jednego końca Polski w drugi można dojechać
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
benicjanin738
|
Wysłany: Pon 22:58, 22 Maj 2017 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 01 Paź 2015
Posty: 294
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Benice; zachodniopomorskie
|
ajajaj, ojojoj
....tak pacze, że rzeczywiście może i mógłbym, gdyby nie czas,którego wciąż było mało ?
troszkę nie po drodze było do Ciebie Halcik,
Ledwo przeżyłem całodzienną wyprawę tam i nazad na weteranie 165km <>
Ale nastepnym razem popatrze na trasę do Ciebie,bo z fachowcem pogadać miłonby było?
Przepraszam i pozdrawiam!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
halcik
|
Wysłany: Wto 7:28, 23 Maj 2017 Temat postu: |
|
|
Moderator
Dołączył: 20 Cze 2011
Posty: 2250
Przeczytał: 14 tematów
Pomógł: 47 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kutno
|
Do fachowca mi daleko. Bliżej masz też lepszych i udzielających się w rajdach i zlotach, więc takich którzy testują swoje maszyny bardziej intensywnie. Ale jeśli się nie boisz drogi to zapraszam.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|