Autor |
Wiadomość
|
pauluss33
|
Wysłany: Wto 16:50, 13 Cze 2017 Temat postu: Zapłon CDI Gazela |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 05 Lis 2012
Posty: 28
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kielce
|
Dzień dobry wszystkim.
Zakupiłem w ubiegłym roku zapłon CDI do Gazeli. Podłączyłem wg schematu i nawet zapaliła, jednak nie było świateł i nie dało się zgasić z kluczyka. Generalnie potrzebuję trochę pomocy. Jest ktoś w Kielcach lub okolicach kto pomógłby mi ogarnąć ten zapłon?
Z góry dziękuję.
Pozdrawiam.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
halcik
|
Wysłany: Wto 22:50, 13 Cze 2017 Temat postu: |
|
|
Moderator
Dołączył: 20 Cze 2011
Posty: 2250
Przeczytał: 15 tematów
Pomógł: 47 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kutno
|
Wrzuć schemat według którego podłączałeś elektrykę i Cdi. Jaką masz stacyjkę i jaki rodzaj Cdi (moduł na prąd stały, czy zmienny). Raczej bez przekaźnika się nie obejdzie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
kotek
|
Wysłany: Nie 11:03, 25 Cze 2017 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 01 Gru 2015
Posty: 83
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
|
Gaszenie przez stacyjkę nie będziesz miał. Musisz pokombinować. Ja u siebie dołożyłem jedno przejście w stacyjce 5 położeniowej (rozebrałem i wstawiłem dodatkowy trójkąt) i gaszę poprzez przkaźnik.
Co do braku świateł to nie wiem czemu nie masz, coś źle podłączyłeś. Może też być problem z schematem. Ja musiałem się prosić, wręcz błagać o schemat do gazeli. Za każdym razem gościu wysyłał do czego innego. Nie mówiąc już o jakości wykonania tulei od rotora/magnesu
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez kotek dnia Nie 11:07, 25 Cze 2017, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
halcik
|
Wysłany: Nie 12:24, 25 Cze 2017 Temat postu: |
|
|
Moderator
Dołączył: 20 Cze 2011
Posty: 2250
Przeczytał: 15 tematów
Pomógł: 47 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kutno
|
A od kogo brałeś?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
JCB
|
Wysłany: Pon 11:08, 26 Cze 2017 Temat postu: |
|
|
Elita forum
Dołączył: 25 Sie 2014
Posty: 205
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Polska Centralna
|
kotek napisał: |
Gaszenie przez stacyjkę nie będziesz miał. Musisz pokombinować. Ja u siebie dołożyłem jedno przejście w stacyjce 5 położeniowej (rozebrałem i wstawiłem dodatkowy trójkąt) i gaszę poprzez przkaźnik.
Co do braku świateł to nie wiem czemu nie masz, coś źle podłączyłeś. Może też być problem z schematem. Ja musiałem się prosić, wręcz błagać o schemat do gazeli. Za każdym razem gościu wysyłał do czego innego. Nie mówiąc już o jakości wykonania tulei od rotora/magnesu |
Ja mam gotowy zestaw do Gazeli z allegro i nie było problemu ani z podłączeniem ani z gaszeniem przez stacyjkę. Tyle , że to DC-CDI czyli zasilane z akumulatora a stacyjkę mam trzypozycyjną.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
kotek
|
Wysłany: Czw 8:58, 29 Cze 2017 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 01 Gru 2015
Posty: 83
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
|
halcik napisał: |
A od kogo brałeś? |
a już nie pamiętam.
Ale mam też inny problem, może pomożecie. Mam dodatkowe cewki czyli więcej watow. Że statora wychodzi dodatkowy kabel (zielony) i nie wiem gdzie go podpiąć. Pod któryś z żółtych wchodzących do prostownika???
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gazela
|
Wysłany: Czw 14:29, 29 Cze 2017 Temat postu: |
|
|
Elita forum
Dołączył: 12 Gru 2012
Posty: 2390
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 18 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wągrowiec
|
Jak chiński stator to zielony do masy.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Andrzej17
|
Wysłany: Nie 21:57, 02 Lip 2017 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 16 Lis 2009
Posty: 100
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Zalewo/Warmia
|
Witajcie, org. stacyjkę trzy położeniową od gazeli można bez problemu użyć do gaszenia CDI. Jak wiemy ma ona dwie blaszki które działają na przemian .jedna po włożeniu kluczyka zwiera ( org. podaje "+"prąd na cewkę WN) a druga rozwiera styk( niewykorzystywana w gazeli a w Wsk 125 ,służy do gaszenia) . wystarczy zobaczyć jak to działa i podłączyc pod jeden styk masę a pod drugi kabel do gaszenia , w module zapłonowym jest taki jeden kabel króry po dotknięciu na masę pojazdu odcina zapłon.
Przepraszam ze nie podaję nr. styków tylko tłumaczę po swojemu, ale nie pamiętam.
Pozdrawiam forumowiczów
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
kuba_ce
|
Wysłany: Pon 7:42, 03 Lip 2017 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 30 Paź 2012
Posty: 208
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Buk
|
Jak umiejscowiliście moduły CDI w Gazeli? Udało wam się schować nową cewke w oryginalnej? Właśnie jestem na tym etapie i zastanawiam się jak to najlepiej zrobić
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Andrzej17
|
Wysłany: Pon 21:03, 03 Lip 2017 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 16 Lis 2009
Posty: 100
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Zalewo/Warmia
|
Ja mam wszystko w okolicach klaksonu , fakt pajęczyna bo tymczasowo na próbę ale pod osłonami nie widać. Nie wiem czy jest sens pchać na siłe w oryginalną obudowę cewki. Ja cewke org zostawiłem w spokoju tylko odłączyłem przewód WN a ta z cdi ma długi kabel wiec daje rade za klaksonu
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
kuba_ce
|
Wysłany: Wto 7:40, 04 Lip 2017 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 30 Paź 2012
Posty: 208
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Buk
|
No jest sens, bo jak wszystko ładnie ukryjesz to bedzie wygladalo jak seria
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|