Autor |
Wiadomość
|
Jarek73
|
Wysłany: Nie 15:42, 13 Lip 2014 Temat postu: Zapłon SHL M04 (silnik WFM) |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 14 Lis 2012
Posty: 18
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Witam
Może mam głupie pytanie ale nie mogę nigdzie znaleźć potrzebnej informacji. Chodzi mi dokładnie o zapłon w silniku WFM S01 - jak wiadomo zapłon bez cewki ładowania z dużym, aluminiowym kołem. W którym dokładnie miejscu znajduje się cewka WN? Kogo zapytam to mówi inaczej.
Czy ma być (patrząc zgodnie z ruchem wskazówek zegara): platynki, cewka WN, cewka świateł i cewka świateł czy może platynki, cewka świateł, cewka WN i cewka świateł? A może jest to obojętne gdzie jest zamontowana chodziarz wydaje mi się że nie jest to obojętne. Mój problem polega na tym że, cewka NW jest nowa, platynki też nowe (ze starych zapasów) i po złożeniu zapłonu kabel WN delikatnie kopie ale iskry nie ma. Bardzo proszę o pomoc albo może jakieś zdjęcie tak zmontowanego zapłonu (tylko działającego:) )
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Jarek73
|
Wysłany: Śro 9:36, 16 Lip 2014 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 14 Lis 2012
Posty: 18
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Witam
Nikt nie może podpowiedzieć?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
towot
|
Wysłany: Śro 12:59, 16 Lip 2014 Temat postu: |
|
|
Elita forum
Dołączył: 13 Paź 2011
Posty: 1100
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Musisz sprawdzić czy cewka wysokiego napięcia, którą posiadasz, jest przeznaczona do tego rodzaju zapłonów z tzw. wysokim stojanem. Zapłon ten ma inne koło magnesowe. Różnią się one on cewek i kół stosowanych w WSK-ach i SHL-kach.
Jeśli chodzi o cewkę ładowania, to ich funkcję pełni uzwojenie pierwotne cewek świetlnych.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Jarek73
|
Wysłany: Czw 14:52, 17 Lip 2014 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 14 Lis 2012
Posty: 18
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Dzięki za pierwsze sugestie.
Czyli cewka od WSK (tradycyjny niski stojan) jest inna niż cewka do WFM z wysokim stojanem? O kurcze nie wiedziałem tego - jesteś pewien? Czyli na cewce od tradycyjnej WSK może nie być iskry lub może być iskra ale słaba? Proszę o odpowiedź i jeszcze raz dziękuję.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
towot
|
Wysłany: Czw 17:41, 17 Lip 2014 Temat postu: |
|
|
Elita forum
Dołączył: 13 Paź 2011
Posty: 1100
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Pewnie, że tak. Jeśli masz cewkę świetlną WSK, to sobie porównaj z cewką z WFM i zobacz czy się różnią?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Jarek73
|
Wysłany: Sob 10:17, 19 Lip 2014 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 14 Lis 2012
Posty: 18
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Ale nie pytam o świetlną cewkę tylko o cewkę WN - czy jest różnica między WSK a WFM?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
towot
|
Wysłany: Nie 22:19, 20 Lip 2014 Temat postu: |
|
|
Elita forum
Dołączył: 13 Paź 2011
Posty: 1100
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wydaje mi się, że się różnią, ale na razie nie mam możliwości ich porówanania.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
picek
|
Wysłany: Pon 8:16, 21 Lip 2014 Temat postu: |
|
|
Moderator
Dołączył: 14 Mar 2006
Posty: 1378
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: zwoleń
|
jeśli na przewodzie jest słaba iskra to wina najczęściej w przebiciu w kierunku kondensatora lub platynek (często jest tak że przy platynkach jest zwarcie i prad zamiast na świece zmyka na silnik.)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
motomaciey
|
Wysłany: Wto 11:57, 22 Lip 2014 Temat postu: |
|
|
Moderator
Dołączył: 21 Cze 2010
Posty: 1194
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Grudziądz
|
Cewki WN iskrowników 31-03 oraz 31-06 nie różnią się.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
towot
|
Wysłany: Wto 22:21, 22 Lip 2014 Temat postu: |
|
|
Elita forum
Dołączył: 13 Paź 2011
Posty: 1100
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Czyli jeśli chodzi o cewki wysokiego napięcia to mamy zagadkę rozwiązaną. A czy próbowałeś Jarek73 sprawdzić iskrę na innym kole?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Jarek73
|
Wysłany: Śro 15:17, 23 Lip 2014 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 14 Lis 2012
Posty: 18
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Ślicznie dziękuję za zainteresowanie.
Już odpowiadam: kondensatory próbowałem 2 (jeden ten co był przy silniku a później nowy), platynki są nowe (znalazłem gdzieś na półce zapakowane ze starych zapasów) i sprawdzałem z 10 razu ich ułożenie (czy nie stykają gdzieś i czy nie robią zwarcia), nawet dołożyłem podkładki izolujące i nic to nie dało. Silnik mam osobno i nie mogę go do niczego przykręcić ponieważ nie mam do niego ramy, iskrę próbuję kręcąc kołem magnesowym. Może kręcenie kołem nie wystarcza (jest za słabe) ale kiedyś zauważyłem coś dziwnego. Wkurzało mnie ciągłe gapienie się w iskrę na świecy (której nie ma) więc zakupiłem sobie fajkę, która jest przeźroczysta i ma taką diode która świeci jak przeskakuje iskra (sprawdzałem na innym silniku i działa). Pomyślałem też, że jak silnik leżał kupę czasu to może cewki są wilgotne i zacząłem je podgrzewać delikatnie opalarką żeby się nagrzały. Jak koło było dość mocno gorące zakręciłem nim i iskra na fajce się pojawiła ale tylko raz - później dalej kicha. I znowu podgrzałem i znowu przeskoczyła raz. Macie jakieś sugestie - czy może spróbować wymienić jeszcze cewkę WN?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
towot
|
Wysłany: Śro 22:21, 23 Lip 2014 Temat postu: |
|
|
Elita forum
Dołączył: 13 Paź 2011
Posty: 1100
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Powiem szczerze, że podgrzewanie cewek opalarką to śliski temat, ja bym tego nie robił.
Spróbuj wymienić cewkę i koło magnesowe oraz ustawić prawidłowo zapłon. Sprawdź też zamocowanie przewodu wysokiego napięcia.
Ja osobiście wolałbym sprawdzić iskrę za pomocą świecy z tym, że najlepiej jakbyś miał jakąś sprawdzoną i wykręconą z jeżdżącego motocykla. W końcu to iskra ma być na świecy, a nie w fajce w której mogła paść dioda.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Jarek73
|
Wysłany: Czw 18:21, 24 Lip 2014 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 14 Lis 2012
Posty: 18
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Dziekuje za sugestie.
1) Iskrę sprawdzam i na kablu i na świecach (wypróbowanych w innych silnikach).
2) Przewód WN jest nowy i zamontowany OK.
3) Dioda w fajce nie padła bo na innym silniku świeci.
4) Dlaczego nie można delikatnie podgrzać cewki WN? W kosiarce miałem przypadek braku iskry - ustawiałem cewkę to bliżej to dalej i nic. W sklepie krzyknęli mi za cewkę 350 zł to mnie zesłabiło i nie kupiłem. Woziłem ją w aucie chyba z 1,5 tygodnia. Założyłem z powrotem do kosiarki i hula już 2 miesiąc - wyschła w aucie na upałach.
5) Kolejny ciekawy przypadek - ja to chyba nie mogę grzebać przy prądach . Kolega dał mi do odpalenia taką starą motorynkę. wyczyściłem gaźnik, wykręciłem zapłon do czyszczenia i patrze uszkodzony simering więc zmieniłem. Wyczyściłem zapłon i ustawiłem. Badam iskrę - piękna, duża, niebieściutka zapaliła za 3 kopem, wyregulowałem gaźnik. Gasiłem i paliłem chyba z 5 razy i wszystko było OK. Nagle nie zapali. Odkręcam świece, iskra dalej piękna - wkręcam w głowice i iskry nie ma. Na wykręconej świecy iskra jest cały czas na wkręconej nie ma. Dodam że sprawdzałem ponownie simering i jest na swoim miejscu. Doradzicie coś.
A wracając do tematu silnika S01 to chyba zostaje mi wymienić cewkę ale jak nadal nie będzie iskry to już nie wiem - nie jestem z tych co kupują wszystko nowe i wymieniają po kolei, ja wolę byc pewny przyczyny i naprawić albo jak się nie da to wtedy kupić.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Jarek73 dnia Czw 18:27, 24 Lip 2014, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
towot
|
Wysłany: Czw 22:23, 24 Lip 2014 Temat postu: |
|
|
Elita forum
Dołączył: 13 Paź 2011
Posty: 1100
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Nie pisałeś dokładnie jak podgrzewałeś, ale jeśli zrobisz to za mocno, to może stopić się emalia, która pokrywa zwoje i dostanie przebicia i wtedy cewka kaput. Powiem szczerze, że pierwszy raz słyszę o czymś takim. Zauważ, że przy niskich temperaturach zawsze na metalu skrapla się wilgoć, a przecież w zimę też niektórzy jeżdżą motocyklem.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Jarek73
|
Wysłany: Pią 15:42, 25 Lip 2014 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 14 Lis 2012
Posty: 18
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
No tak ale jeżdżą więc ta wilgoć odparowuje (wysusza się bo silnik się nagrzewa) a jak ten stał może z 20 lat to ta wilgoć może być.
A co sądzisz o tym drugim przypadku - iskra jest na wykręconej swiecy a na wkręconej nie ma?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|