Autor |
Wiadomość
|
rafalg
|
Wysłany: Sob 16:12, 13 Cze 2009 Temat postu: Kolejny nowy nabytek |
|
|
Forumowicz

Dołączył: 22 Cze 2007
Posty: 133
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gorlice
|
Wygląda nieżle prawdopodobnie będę miał jeszcze do niej dokumenty.
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez rafalg dnia Sob 16:13, 13 Cze 2009, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
gabste91
|
Wysłany: Sob 16:53, 13 Cze 2009 Temat postu: |
|
|
Elita forum

Dołączył: 19 Cze 2008
Posty: 812
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Rzeszów
|
o kurde piekna 4 ale to jakas przeróbka z tym wydechem?? rajdowa piatka miała amorki z tyłu a tu nie ma. ale jak beda jeszcze papierki to miodzioo
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Suchy
|
Wysłany: Sob 17:49, 13 Cze 2009 Temat postu: |
|
|
Moderator

Dołączył: 28 Sie 2006
Posty: 1621
Przeczytał: 2 tematy
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kielce
|
Kozacko!!! A jaka jest historia tego wydechu??
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
cross2900
|
Wysłany: Sob 19:13, 13 Cze 2009 Temat postu: |
|
|
Forumowicz

Dołączył: 02 Gru 2007
Posty: 250
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wałbrzych
|
Ładny naprawdę dobrze zachowany dlaczego u mnie takich nie ma eee....
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
ronin
|
Wysłany: Sob 20:50, 13 Cze 2009 Temat postu: |
|
|
Elita forum

Dołączył: 09 Paź 2007
Posty: 1021
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Katowice (Jaworzno)
|
Gratuluję pięknej sztuki!
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez ronin dnia Sob 20:51, 13 Cze 2009, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
SM-500
|
Wysłany: Sob 21:04, 13 Cze 2009 Temat postu: |
|
|
Moderator

Dołączył: 20 Wrz 2006
Posty: 1001
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Zagnańsk
|
To wersja Kielecka rok 1950 model M04 U48 a więc sprzęt ciekawy bo z początku M04. To chyba najciekawszy motocykl jaki ostatnio zobaczyłem. SHL RJ1 nie miała amortyzatorów z przodu ani suwaków z tyłu. Dopiero w RJ2 zastosowano miękkie zawieszenie tyłu. Jednak RJ1 startował w latach 1948/1949. Być może jest to jakiś motocykl zrobiony do rajdów przez zawodnika. Ciężko coś wyrokować bo mało jest materiałów na ten temat. Musiałbyś zrobić porównanie co masz oryginalne co nie a potem sprawdzić zasadność montażu części nieoryginalnych w motocyklu wyczynowym. Np. błotnik przedni ma inne mocowanie. Nie wiem czy dobrze widzę ale chyba nie jest to przetłoczony płaskownik tylko rurka. Taki przekrój był bardziej wytrzymały. Tłumik to oryginał. Kolanko dorobione w domowym warsztacie czy w fabryce nie wiadomo. Na pewno warto odbudować ją z takim wyposażeniem, jest to kawałek historii. durzo bardziej wartościowy niż M05 z suwakami prezentowana w Automobiliście.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez SM-500 dnia Sob 21:06, 13 Cze 2009, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
jorgo
|
Wysłany: Sob 21:12, 13 Cze 2009 Temat postu: |
|
|
Forumowicz

Dołączył: 20 Kwi 2008
Posty: 263
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: lublin
|
gratulacje naprawde piekny motorek
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
SM-500
|
Wysłany: Sob 21:34, 13 Cze 2009 Temat postu: |
|
|
Moderator

Dołączył: 20 Wrz 2006
Posty: 1001
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Zagnańsk
|
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez SM-500 dnia Sob 21:36, 13 Cze 2009, w całości zmieniany 4 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
rafalg
|
Wysłany: Sob 21:56, 13 Cze 2009 Temat postu: |
|
|
Forumowicz

Dołączył: 22 Cze 2007
Posty: 133
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gorlice
|
Właśnie do tego zdjęcia dotarłem i na jego podstawie stwierdziłem, iż może to być model RJ1 poza tym to kolanko wygląda na profesjonalnie wygięte, a na pewno nie jest to amatorska robota, odnośnie mocowania błotnika jest to rurka i też wygląda na fabryczą.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Doktor
|
Wysłany: Pon 1:18, 15 Cze 2009 Temat postu: |
|
|
Elita forum

Dołączył: 07 Lut 2009
Posty: 870
Przeczytał: 8 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Rybnik
|
Bardzo ciekawe!
Zainteresowała mnie Twoja maszyna,koniecznie daj znać dalsze ustalenia
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Fenix
|
Wysłany: Pon 13:10, 15 Cze 2009 Temat postu: |
|
|
Forumowicz

Dołączył: 19 Sie 2007
Posty: 147
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kielce
|
Wiem, że to chyba nie w tym temacie (może oddzielny temat?), ale przy okazji tego motocykla warto podyskutować nad skalą i na sposobem renowacji tak starych maszyn. Trochę do myślenia dało mi to, co Marcin Ł. zamierza zrobić ze swoją "czwórką": faktycznie czyszczenie do gołego metalu i silenie się na lakierowaną "piękność" daje chyba więcej złego niż dobrego. Marcin zamierza swoją maszynę lekko tylko zakonserwować i zatrzymać rdzewienie. Motocykl będzie trwał jakby w ustawicznej rdzawej patynie. I bardzo dobrze, i słusznie. Bo za kilka lat nawet nie będzie śladu, nie będzie materiału do porównań: co jest a co nie jest oryginałem. Zwłaszcza w tak jednostkowych egzemplarzach jak ten nowy nabytek Rafała.
No to jak Rafał powinien odnowić nabytek?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Suchy
|
Wysłany: Pon 13:56, 15 Cze 2009 Temat postu: |
|
|
Moderator

Dołączył: 28 Sie 2006
Posty: 1621
Przeczytał: 2 tematy
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kielce
|
Tylko czy kolor SHL Rafła to oryginał, czy malowanie późniejsze
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
maci3j11
|
Wysłany: Pon 17:26, 15 Cze 2009 Temat postu: |
|
|
Forumowicz

Dołączył: 14 Paź 2008
Posty: 251
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Koźmin Wlkp.
|
No motocykl niespotykany. Porownujac te zdjecia to mi sie zdaje ze na tym zdjeciu orginalnym z rj1 sa troche mniejsze katy nachylenia rury wydechowej.
Suchy napisał: |
Tylko czy kolor SHL Rafła to oryginał, czy malowanie późniejsze  |
Suchy nie wiem czy dobrze widze ale chyba czarny fabryczny lakier tam przebija na niektorych odpryskach.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Doktor
|
Wysłany: Pon 17:44, 15 Cze 2009 Temat postu: |
|
|
Elita forum

Dołączył: 07 Lut 2009
Posty: 870
Przeczytał: 8 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Rybnik
|
Fenix napisał: |
Wiem, że to chyba nie w tym temacie (może oddzielny temat?), ale przy okazji tego motocykla warto podyskutować nad skalą i na sposobem renowacji tak starych maszyn (...)
No to jak Rafał powinien odnowić nabytek? |
Ponieważ moim zdaniem kolor nie jest oryginalny, jedynym słusznym i pożądanym dla potomności kierunkiem jest malowanie motocykla. Wszyscy tak robią,przykładowo perfekcyjnie odrestaurowane Sokoły,czy Wuelki,które oglądałem dopiero co na Rajdzie w Gnieźnie mają kolor zgodny z oryginałem,ale współczesny,i co? Nikt się nie odważy powiedzieć że nie-oryginał.
W branży weterańskiej wiek powłoki lakierniczej czy galwanicznej nie stanowi odstępstwa od oryginału. Pod warunkiem zachowania odpowiedniej palety.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
rafalg
|
Wysłany: Pon 18:21, 15 Cze 2009 Temat postu: |
|
|
Forumowicz

Dołączył: 22 Cze 2007
Posty: 133
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gorlice
|
Macie rację rzeczywiśie motocykl w oryginale był czarny ze złotymi szparunkami, na niebiesko pomalował ją syn właściela z którym na ten temat rozmawiałem.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|