Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna  Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna  
  Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe
FAQ  FAQ   Szukaj  Szukaj   Użytkownicy  Użytkownicy   Grupy  Grupy  Galerie  Galerie
 
Rejestracja  ::  Zaloguj Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
 
Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna->Garaż (Nowy nabytek) / M11->SHL M11 z 1961r.

Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Idź do strony Poprzedni  1, 2
SHL M11 z 1961r. <-Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat->
Autor Wiadomość
hajfong
PostWysłany: Czw 3:17, 06 Lut 2025 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 13 Paź 2018
Posty: 29
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5

@Marauder
1. Masz gniazda okrągłe metalowe, czy z taką czarną nasuwką z bakielitu?
Klaksony SDM-6 i SES-6 mają gniazda z bakelitowym izolatorem,
klaksony SMPS-6 i SCS-6 mają gniazda metalowe, okrągłe.

2. Czy faktycznie były jakieś wypusty bez paska?
Kanapa w M11 to zmodyfikowana kanapa z M06U/T -- zmieniony został sposób mocowania kanapy do ramy (inna jest płyta siodła, ale gąbka, pokrycie, pasek, listwy maskujące są takie same).
Pokrycie kanapy szybo się zużywało i było wymieniane. Nie sądzę, żebyś trafił na brak produkcyjny. Brak paska i brak otworów na śruby mocujące pasek w pokryciu kanapy wskazywały by raczej na to, że pokrycie siodła zostało wymienione i przy tej wymianie, z jakichś powodów, nie został zamontowany pasek siodła.
W roczniku 1961 listwy maskujące powinny być zamontowane na śrubach M3 ze specjalnym łbem, a nie na spinko-zawleczkach jak w katalogu z 1968 roku.

3. Co do sprzęgła:...
Faktycznie, nie było kielicha zabezpieczającego. Kielich zabezpieczający stosuje się przy wałkach głównych z gwintem M14x1. Pisałem o tym we wspomnianym wcześniej wątku
http://www.shlka.fora.pl/silnik-i-skrzynia-biegow,15/s32-przelozenie-1-biegu,13483.html
To nie jedyna różnica w silniku S32 z 1961 względem katalogu z 1968 roku


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
seba101626
PostWysłany: Czw 19:20, 06 Lut 2025 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 12 Lis 2015
Posty: 444
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Pszczyna

@hajfong - widzimy, że masz ogromną wiedzę o silnikach SHL M11 S32 (o innych pewnie też). Czy mógłbyś (najlepiej w innym, osobnym, nowym temacie) opisać wszystko co o nich wiesz, z uwzględnieniem głównych różnic?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Marauder
PostWysłany: Sob 10:50, 08 Lut 2025 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 26 Lis 2024
Posty: 10
Przeczytał: 1 temat

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Ozimek

@ hajfong
Dziękuję ci kolego za odpowiedzi!

Tego artykułu o sprzęgle jeszcze nie znalazłem. Barzdo przydatny i wyjaśnia to, co serwisówka opisuje tylko w jednym zdaniu.

Przy moim siodle pewnie był wymieniany pokrowiec. Choć listwy maskujące i śrubki specjalne M3 zostały utrzymane. Przypuszczam, że gąbka została oryginalna, bo jest twarda jak drewno i się kruszy. Nadawa się tylko do wymiany.

Na necie są dostępne szaro-czarne pokrowce. Nadawają się, czy oddać siodło do tapicera?[/b]


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Marauder dnia Sob 10:51, 08 Lut 2025, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
hajfong
PostWysłany: Nie 13:50, 09 Lut 2025 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 13 Paź 2018
Posty: 29
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5

@Marauder
Na necie są dostępne szaro-czarne pokrowce. Nadawają się, czy oddać siodło do tapicera?
To zależy od twoich chęci i umiejętności.
Pokrowce dostępne w sieci są różnej jakości. Do moich motocykli zamawiałem pokrowce kanapy w firmie EW-MARTOM z Chodzieży.

Przypuszczam, że gąbka została oryginalna, bo jest twarda jak drewno i się kruszy. Nadawa się tylko do wymiany.
Oryginalne gąbki były odlewane, tapicer zapewne wytnie ją z gąbki. Gąbki odlewane do kanapy M11 są dostępne w sieci, ale nie znam ich jakości.

Żeby zregenerowana kanapa ładnie wyglądała ważne jest dobre dopasowanie kształtu gąbki do płyty siodła i kształtu pokrowca do kształtu gąbki. Jeżeli zdecydujesz się na samodzielną wymianę pokrowca, porozmawiaj z producentem pokrowca czyje gąbki poleca do swoich pokrowców, albo z producentem gąbek, jakie poleca pokrowce.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez hajfong dnia Nie 13:51, 09 Lut 2025, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Idź do strony Poprzedni  1, 2 Strona 2 z 2

Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna->Garaż (Nowy nabytek) / M11->SHL M11 z 1961r.
Skocz do:  



Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
 
 


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
DAJ Glass (1.0.5) template by Dustin Baccetti
EQ graphic based off of a design from www.freeclipart.nu
Powered by phpBB Š 2001, 2002 phpBB Group