Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna  Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna  
  Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe
FAQ  FAQ   Szukaj  Szukaj   Użytkownicy  Użytkownicy   Grupy  Grupy  Galerie  Galerie
 
Rejestracja  ::  Zaloguj Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
 
Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna->Garaż (Nowy nabytek) / M11->SHL M11 z 1961r.

Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
SHL M11 z 1961r. <-Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat->
Autor Wiadomość
Marauder
PostWysłany: Śro 21:58, 08 Sty 2025 Temat postu: SHL M11 z 1961r.


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 26 Lis 2024
Posty: 6
Przeczytał: 120 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Ozimek

Cześć!

Wrzucam kilka fotek mojej SHL-ki, którą nabyłem krótki czas temu.
Ma numer ramy 0019XX.
Wiem, że kilka części brakuje. Gaźnik mam jeszcze oryginalny z czerwca 61r. i bardzo fajnie na nim pracuje.
Kluczy do zamków oryginalnych nie mam, ale wczoraj je otwarłem i pojadę do zakładu dorobić klucze.
Czytałem na forum już o detalach z 1961 roku. Mimo to mam kilka pytań dla was:

1) Kranik paliwa z krótkim lub z większym odstojnikiem jak n. p. w Junaku?
2) Cylinder chyba był żeliwny? Mój jest aluminiowy.
3) Czy muszą być osłonki na łańcuch przy silniku (góra i dół)?
4) Obręcze kół były malowane na kolor srebny?
5) Śruby górne osłon bocznych były metalowe czy plastikowe jak w późniejszych?
6) Czujnik światła stop był po lewej wewnętrzej stronie przy podnóżkach pasażera?

Jestem ciekawy na opinie.

[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
halcik
PostWysłany: Czw 0:43, 09 Sty 2025 Temat postu:


Moderator
Moderator

Dołączył: 20 Cze 2011
Posty: 2261
Przeczytał: 7 tematów

Pomógł: 47 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kutno

1) Kranik paliwa zawsze był długi.
2) Cylinder alu był w wersjach lux, ale od 65 lub 66. Aluminiowy jest ciut lepiej wykonany i ma większą moc. Ale spokojnie nie zauważysz różnicy Wesoly
3) Czy muszą być osłonki? Nie mam pewności czy różniło się to w latach, ale z pewnością z racji na upierdliwy montaż, późniejsze problemy ludzie je nagminnie demontowali.
4) Obręcze kół były malowane na kolor srebrny. Gdzieś na forum jest chyba podany zbliżony RAL.
5) Śruby górne osłon bocznych tego też nie pamiętam, ale wiem że na forum dla mojego rocznika gdzieś znalazłem tą informację.
6) Czujnik światła ... Musisz ściągnąć katalog części i popatrzeć na rysunki. Tam będziesz miał lokalizację, a dodatkowo dowiesz się czy gdzieś była podkładka, śruba specjalna itd. gorąco polecam.

Co do stanu to naprawdę fajny egzemplarz, wymienione były chyba ośki, bo wyglądają na drążone. Nie mam pewności czy przedni wahacz nie powinien być inny,.cylinder sam opisałeś, pokrywa od strony sprzęgła jest nie ta i w sumie tyle. Lampa, amortyzatory, koła, zbiornik wyglądają jak najbardziej poprawnie.
Sprawdź na wszelki wielki czy numery silnika zgadzają się z tabliczką i w sumie tyle.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez halcik dnia Czw 0:52, 09 Sty 2025, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Marauder
PostWysłany: Czw 20:45, 09 Sty 2025 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 26 Lis 2024
Posty: 6
Przeczytał: 120 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Ozimek

Witaj!
Dzięki ci za odpowiedzi!

1) O kranik pytałem, bo na forum czytałem, że w 61r. kranik był trochę inny.
2) Zobaczę w jakim stanie będzie silnik. Jak cylinder będzie się nadawał do szlifu, to poporostu wymienię na żeliwny, bo taki dostałem razem z motocyklem.
6) Czytałem, że w 61r. rozwiązanie z czujnikiem światła stop było tak jak w SHL M06, podobnie jak ośkami kół.

Numer silnika jest zgodny z tabliczką znamionową, a tabliczka jest oryginalna. Może wymienili tylko dekiel lewy, czemu nie wiem?!
Nie wiem, gdzie się dowiedzieć jaki dekiel powinen być w 61r.?
Co z wahaczem jest nie tak? Jest z kalamitkami i właściciel poprzedni mi mówił, że tam nic nie kombinował.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
halcik
PostWysłany: Czw 21:24, 09 Sty 2025 Temat postu:


Moderator
Moderator

Dołączył: 20 Cze 2011
Posty: 2261
Przeczytał: 7 tematów

Pomógł: 47 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kutno

Mogę nie być w 100% obiektywny co do kranika, ale te krótkie były rzemieślnicze. Zarówno do shl, jak i junaka, czy gazeli były te z długim gwintem. Ale czy w 61 nie stosowali np tych samych co w WSK lub WFM tego już nie wiem.
Co do czujnika to zobacz gdzie masz instalację elektryczną, gdzie masz jakiś element montażowy i wtedy będziesz wiedział gdzie automat był. Jeśli masz coś kombinowane w obu miejscach to będzie gorzej podjąć decyzję Wesoly nie wiem czy znajdziesz katalog części lub coś innego z 61 aby podejrzeć.
Dekle były dwa rodzaje, ten z wlewem na boku (masz go na silniku) był montowany od 62 lub 63 roku. Uważam że w 61 powinien być taki, gdzie śruba jest w tylnej, górnej części pokrywy.
Wahacz wydawali mi się że jest bez kalamitek. Jeśli są to wszystko ok.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Marauder
PostWysłany: Czw 21:59, 09 Sty 2025 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 26 Lis 2024
Posty: 6
Przeczytał: 120 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Ozimek

No dobra!
Kraniki mam z długim gwintem / odstojnikiem, a katalog części też tylko ten z 1968r.
Z 61r. jeszcze nie widziałem. Jeżeli takie istnieją, to proszę dać znać!

Jeszcze nie zaglądałem pod motocykl, bo w garażu narazie za zimno. W moim motocyklu przełożyli czujnik pod lewą osłonę boczną. Jest przykręcony do skrzynki narzędziowej. Ale to się da ogarnąć.

Zapomniałem się zapytać ... Mam licznik z białymi cyframi na czarnym tle. Tak było w 61r.?

Pozdrawiam i dziękuję za pomoc!


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
seba101626
PostWysłany: Pią 18:09, 10 Sty 2025 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 12 Lis 2015
Posty: 438
Przeczytał: 6 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Pszczyna

Co do tarczy licznika to nie jestem pewnie, ale musisz zobaczyć jak to wygląda w innych motocyklach z tego roku:
[link widoczny dla zalogowanych]


Ogólnie bardzo ładna baza do odrestaurowania lub nawet pozostawienia w tym stanie co jest teraz.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez seba101626 dnia Pią 18:12, 10 Sty 2025, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
hajfong
PostWysłany: Śro 15:34, 15 Sty 2025 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 13 Paź 2018
Posty: 15
Przeczytał: 2 tematy

Ostrzeżeń: 0/5

@Marauder
ad. 2) Cylinder chyba był żeliwny? Mój jest aluminiowy.
Cylinder powinien być żeliwny starego typu, czyli z dzielonymi żebrami

ad. 3) Czy muszą być osłonki na łańcuch przy silniku (góra i dół)?
Krótkie osłony łańcucha były montowane, z tym, że dolna osłona łańcucha była starego typu (czyli z jajowatym otworem umożliwiającym odkręcenie śruby mocowania silnika podobna do tej z M06 U/T)

ad. 5) Śruby górne osłon bocznych były metalowe czy plastikowe jak w późniejszych?
Wydaje mi się, że nakrętki przedniej śruby osłon bocznych były metalowe, a tylne śruby osłon bocznych miały pokrętła plastikowe

ad. 6) Czujnik światła stop był po lewej wewnętrznej stronie przy podnóżkach pasażera?
Tak położenie wyłącznika stopu jest takie jak w M06 U/T, powinny tam być dwa otwory do mocowania wyłącznika stopu. Dostęp do wyłącznika gdy założony jest wahacz jest bardzo utrudniony

ad. Co z wahaczem jest nie tak? Jest z kalamitkami i właściciel poprzedni mi mówił, że tam nic nie kombinował.
Wahacz przedniego koła jest właściwy (z kalamitkami w sworzniach). To rozwiązanie jest żywcem wzięte z M06T -- patrz katalog SHL 150 lub SHL M11 z 1963 roku

@halcik
ad. Mogę nie być w 100% obiektywny co do kranika, ale te krótkie były rzemieślnicze.
Wydaje mi się, że kraniki z krótkim odstojnikiem (nr katalogowy odstojnika KP-9.2.1) były montowane w niektórych Gazelach (SHL M17)

Inne uwagi:
1. Silnik M11 (S32) z 61 roku ma inne przełożenie pierwszego biegu niż silniki późniejszych roczników. Koło zębate I biegu ma 34 zęby (w kolejnych rocznikach 35), a wałek główny 15 zębów (w kolejnych rocznikach 14). więcej na ten temat tutaj http://www.shlka.fora.pl/silnik-i-skrzynia-biegow,15/s32-przelozenie-1-biegu,13483.html#126655

2. Nie natknąłem się na katalog części opisujący M11 z początku produkcji. Podczas renowacji polecam korzystanie z katalogów SHL M150 i SHL M11 z 1963 roku oraz zdrowego rozsądku


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Strona 1 z 1

Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna->Garaż (Nowy nabytek) / M11->SHL M11 z 1961r.
Skocz do:  



Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
 
 


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
DAJ Glass (1.0.5) template by Dustin Baccetti
EQ graphic based off of a design from www.freeclipart.nu
Powered by phpBB Š 2001, 2002 phpBB Group