Autor |
Wiadomość
|
halcik
|
Wysłany: Pon 13:37, 07 Maj 2018 Temat postu: |
|
|
Moderator
Dołączył: 20 Cze 2011
Posty: 2251
Przeczytał: 15 tematów
Pomógł: 47 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kutno
|
Słabo, cewki jest jakaś polecana firma, teraz Ci na szybko nie napiszę, musisz poszukać, ale jest to firma która jako jedyna chwali się nazwą. Kondensatory jak mi siądzie to zamierzam przesiąść się na poliestrowe (chyba) mają zastosowanie w zapłonach, a są podobno dużo lepsze niż te które są w do shl/wsk, czyli elektrolityczne. Nie chce zachęcać, bo sam jeszcze nie testowałem. do kompletu powinieneś dopisać platynki i tu nazwę pamiętam, elprom.
Kondensator blisko cewki WN, dobre koło magnesowe (lub po namagnesowaniu) i będzie latać.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Szczepan_dg
|
Wysłany: Wto 9:30, 08 Maj 2018 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 03 Gru 2017
Posty: 31
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Szkoda że przeważnie jakość zamienników taka jest. Poszukam jakiegoś iskrownika z epoki, a z tym kondensatorem to mysle ze mógłby być bardzo dobry pomysł. Zasada działania jest ta sama, a nowsza technologia wykonania. Pewnie też coś będę ulepszał, ale na razie muszę maszynę skompletować i wreszcie usłyszeć Choć niestety silnika nie mam orginalnego i zgodności numerycznej juz nigdy nie będzie, to chcę Elkę zrobić w orginale. Świecidełek jest dużo, a taki stary, orginalny polski motocykl ma swoj klimat
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
halcik
|
Wysłany: Wto 10:04, 08 Maj 2018 Temat postu: |
|
|
Moderator
Dołączył: 20 Cze 2011
Posty: 2251
Przeczytał: 15 tematów
Pomógł: 47 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kutno
|
Zgadza się
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
benicjanin738
|
Wysłany: Wto 11:12, 08 Maj 2018 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 01 Paź 2015
Posty: 294
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Benice; zachodniopomorskie
|
Witam!
Pozwolę sobie na małą polemike z Tobą Halcik,ale czysto konstruktywną,bo ciekawi mnie sprawowanie się CDI?
Mam 2 wiatry i w jednym cdi zamontowane.
Teraz jeżdzę na gaźniku z Indii od rajdoota ,przywiezionym od Tushara.wcześniej miałem pegaza nówkę sztukę,idealnie ustawionego przez "magika" który mi zamontował CDI.
Indyjski gaźnik sam zamontowałem i ustawiałem.(nazwę go "mikun")
Teraz trochę moich wniosków i spostrzeżeń, i tutaj Halcik dla Ciebie pole do uwag jakoże wiem ,że dużo wiesz i umisz
1)CDI i na pegazie i na mikunie chodzi ok,
2)jedynie przy odpalaniu mikun na ssaniu nie chce trzymać wolnych obrotów tak jak pegaz trzymał,ale po 10s i wyłączeniu ssania,pyrka sobie idealnie
3)mikuna nie ustawiłem chyba idealnie,bo obroty mam ok,nigdy mi nie zgasł na wolnych, ale chyba za dużo paliwa mu podalem ,bo moto pali 3,5l
4) ruszanie bez problemu na cdi z wolnych obrotów bez gazu prawie i na mikunie i na pegazie tak samo
5)mikun sie nie leje,i wkręca się na maksa 2x szybciej niż pegaz,ale to też dzięki cdi chyba
6)pod góre nie ma problemu nigdy,nawet największą CDI POKONUJE JUŻ OD 50 KM/H bez problemu
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
halcik
|
Wysłany: Wto 11:36, 08 Maj 2018 Temat postu: |
|
|
Moderator
Dołączył: 20 Cze 2011
Posty: 2251
Przeczytał: 15 tematów
Pomógł: 47 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kutno
|
Pochlebiasz, ale racji nie masz. W temacie motoryzacji PRL coś wiem, ale przy niektórych tą wiedzę można uznać za żadną.
Obecnie (praca) nie mam czasu na konstruktywną polemikę. Ale
1. oba gaźniki to inne konstrukcję więc ciężko je porównywać. Nie wchodziłem w budowę mikuni, ale ma on pływak centralny i trochę inaczej rozpyla mieszankę. Nowszy, nowocześniejszy to dobre słowa. na ssaniu może chodzić gorzej bo albo go nie potrzebuje w takiej ilości, albo w ogóle. Moja MZ mimo dźwigni ssania najlepiej odpala bez niego, a w chłodne dni przy minimalnym otwarciu. Ocena nastawu gaźnika można zrobić na słuch i podczas jazdy, a w dalszej kolejności obserwując świecę. Tu powiedzmy kompromis dla mniej doświadczonych. Świeca powinna się oczyszczać, ale nie przegrzewać, dlatego idealny kolor to kawa z mlekiem.
2. CDI w 175 będzie się inaczej zachowywać niż np w 125 (patrząc na CDI w s01 i s32, a w silniku wiatra z kołem magnesowym. Wiatr jest już silnikiem może jeszcze nie wysoko, ale wyżej obrotowym, dlatego zmiana koła na mniejsze wychodzi mu jak najbardziej na plus. Wolnoobrotowe s01 i s32 ratują się momentem i dlatego czuć tą różnicę.
3. CDI to nie wada, każdy kto chce go wybrać, wybiera jakiś kompromis między oryginalnością, walorami jezdnymi, niezawodnością, łatwością obsługi itd.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
benicjanin738
|
Wysłany: Śro 9:39, 09 Maj 2018 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 01 Paź 2015
Posty: 294
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Benice; zachodniopomorskie
|
Halcik!
Dzięks!!
Wiatr to mój pierwszy motocykl,zacząłem z nim przygodę 32 lata temu,potem przerwa bo silnik padł i teraz mam go znowu do jazdy.
Mam wujka mechanika,już emeryta i zawsze twierdził,że to "szmelc" ,a tylko trójka była udana? A ja miałem obie do jazdy jako nastolatek, bo Ojcie miał.
Tak więc po bardzo długiej przerwie wracam i do jazdy i do grzebaniny w moich motorach ?
Na cdi zrobiłem przez jeden sezon i kawałek obecnego 2890km aktualnie,na jednej świecy wszystko!!! 60-70kmh jeżdżę średnio,choć czasami latam 80,przedwczoraj musiałem 10km tak jechać,żęby zdążyć na umówione spotkanie.
Za Twoją poradą wykręcę świecę i ją obejrzę,bo jako ,że moto jeździ ok,to nie musiałem?
Ogólnie jestem bardzo zadowolony z CDI, i mimo,że chciałem zostawić w drugim Wiatrze oryginał,to założę wkrótce też,bo po 450km docierania,padł już kondensator jak przypuszczam,i świec już kilka zmieniłem,w czasie przymusowych postojów po "zarzuceniu" na drodze.
Mam też s32 i tam planuję również zamontować CDI,tylko dlatego,że jest bardziej niezawodny wg moich obserwacji.Dla mnie moto ma jeździć ,bo napchałem się jako nastolatek wystarczająco
Dzięki Halcik jeszcze raz i pozdrawiam!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Szczepan_dg
|
Wysłany: Czw 0:16, 10 Maj 2018 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 03 Gru 2017
Posty: 31
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Dzięki wszystkim za informacje i podzielenie się własnymi doświadczeniami i spostrzeżeniami. Wczoraj kupiłem na allegro ori zapłon. Pewnie i ja dojdę do opinii że jednak warto będzie przejść na CDI, aczkolwiek motocykl będzie u mnie użytkowany raczej sporadycznie, na okoliczne zloty i niedzielne przejażdżki. Nie będę raczej gonił Elki na trasy kilkuset kilometrowe, a bardziej "wkoło komina". Spakuję do schowka w zapasie kondensator i cewkę w razie W. To szybka wymiana. Najwyżej dokupię CDI, a iskrownik spakuję do pudełeczka i trafi na półkę
Za tydzień będę w Polsce i spróbuję ją odpalić. Mógłbym Was prosić o podanie wartości ustawień zapłonu?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
halcik
|
Wysłany: Czw 10:45, 10 Maj 2018 Temat postu: |
|
|
Moderator
Dołączył: 20 Cze 2011
Posty: 2251
Przeczytał: 15 tematów
Pomógł: 47 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kutno
|
Platyny na pewno na 0,3 ale jak będą problemy to można zmniejszyć do 0,2. Sam zapłon obstawiam, że między 4,0 i 3,5 wystarczy
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Szczepan_dg
|
Wysłany: Sob 14:31, 12 Maj 2018 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 03 Gru 2017
Posty: 31
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Dziękuję. Za tydzień będę próbował to ogarnąć.
Mam jeszcze pytanie do posiadaczy M11W. Czy posiada ktoś foto kompletnej osłony łańcucha? Było wiele rodzajów. Z tego co wyczytałem powinna być z gumowym korkiem i przetłoczeniem koło zębatki jak na foto:
I do tego osłona krótka, 2-częściowa góra i dół:
Czy mógłby ktoś to potwierdzić lub wyprowadzić mnie z ew. błędu?
Z góry dziękuję i pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
rudyweteran
|
Wysłany: Pon 8:24, 14 Maj 2018 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 26 Paź 2008
Posty: 617
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Tomaszów Maz
|
Tak taka jak na zdjęciach;)
Kiedyś w dawnych czasach kupiłem kilka osłon do SHL M11 i każda była inna zresztą opisywałem to w jakimś temacie, ale do M11W osłona powinna być taka jak na zdjęciu.
Rudy
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez rudyweteran dnia Pon 8:27, 14 Maj 2018, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Szczepan_dg
|
Wysłany: Pon 11:13, 14 Maj 2018 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 03 Gru 2017
Posty: 31
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
No to super, bardzo Ci dziękuję za potwierdzenie.
Zasypuję Was trochę pewnie banalnymi pytaniami ale dość mało informacji jest o tej wersji, a mając niekompletny motocykl nie wiadomo czego szukać.
Nie wiem jeszcze który kranik paliwa powinien u mnie być. Ten z dużym czy małym odstojnikiem? 67 rok.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Mateusz02
|
Wysłany: Pon 19:08, 14 Maj 2018 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 21 Gru 2017
Posty: 61
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Augustów
|
ja w swojej z 68 tez m11w mam z malym
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Szczepan_dg
|
Wysłany: Wto 7:02, 15 Maj 2018 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 03 Gru 2017
Posty: 31
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Dzięki Mateusz za potwierdzenie. Na jednej historii odbudowy M11W na tym forum widziałem kranik z dużym odstojnikiem ale wydaje mi się, że powinien tutaj być właśnie ten nowego typu. Pozdrawiam.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Szczepan_dg
|
Wysłany: Sob 17:03, 19 Maj 2018 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 03 Gru 2017
Posty: 31
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Odpaliłem dzisiaj SHLke. Zajęło mi to 2 długie wieczory ale działa. Zapłon WSK 125. Kupiłem nowe platyny, ale to jakaś porażka. Po wymianie, platynki nie otwierały się wcale. Musiałem je lekko podgiąć i po wieeelu próbach udało się ustawić przerwę 0,25. Silnik na początku wogóle nie zasysał paliwa z gaźnika. Rozebrałem, wymyłem i przedmuchałem gaźnik. Następnie przytkałem ręką wlot powietrza na gaźniku i zapaliła od 2 kopa. Potem już za każdym razem od 2-3 kopa.
Czeka mnie jeszcze czyszczenie baku, montaż kranika i zobaczę jak to będzie pracowało. Regulacja na paliwie ze strzykawki byłaby trudna, ale motocykl miał nawet całkiem przyjemne wolne obroty (do póki miał paliwo)
Dziękuję tym samym wszystkim za pomoc.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
halcik
|
Wysłany: Sob 18:50, 19 Maj 2018 Temat postu: |
|
|
Moderator
Dołączył: 20 Cze 2011
Posty: 2251
Przeczytał: 15 tematów
Pomógł: 47 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kutno
|
Czyli nie kupiłeś polecanych platynek. Pewnie szybciej się wyrobią. Jak się źle otwierały to albo złe wymiary albo koło ma już wyrobioną krzywkę. Będziesz z nim jeszcze walczył. Wiesz jak działa ssanie i masz wszystkie elementy? Silnik się przelewa, kopię bez zapłonu i dopiero zapłon i musi palić od pierwszego.
Gratulacje
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|