Autor |
Wiadomość
|
Gość
|
Wysłany: Czw 17:10, 07 Lut 2008 Temat postu: [SHL] Silnik - od czego? |
|
|
|
Witam wszystkich
Na imię mam Artur na silnikach "z epoki" zbytnio się nie znam
wygrzebałem ostatnio z dziadkowego garażu dość stary przez 8 lat nie odpalany silnik ponoć od shl
silnik ma 3 biegi na kole magnesowym miał wyklepany 1978 r.
świeca wkręcana jest do cylindra pod skosem , tata owiedział że ma 125 cm pojemności .
i tu moje pytanie czy na podstawie tych informacji można stwierdzić jak nazywa się ten silnik-który to model ?
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Gość
|
Wysłany: Czw 17:12, 07 Lut 2008 Temat postu: |
|
|
|
125cm w tym roku chyba niemontowali do SHl-ek może to od jakiejś WSK??
|
|
Powrót do góry |
|
|
arek33h
|
Wysłany: Czw 20:37, 07 Lut 2008 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 05 Cze 2006
Posty: 202
Przeczytał: 5 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Szczytno
|
Jeśli świca pod skosem i reszta poza magnetem jest orginalna to silnik byc może pochodzi z WFM lub SHL M04, a typ silnika prawdopodobnie S01.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Doli_M11
|
Wysłany: Czw 21:38, 07 Lut 2008 Temat postu: |
|
|
Moderator
Dołączył: 31 Lip 2006
Posty: 1090
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Szczecin
|
Na temat silnika sie nie wypowiadam bo nie jestem w temacie. Ale zapraszam do działu powitalnia, tam mozesz sie przedstawic i podzielic fotkami
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
pawe86
|
Wysłany: Czw 21:53, 07 Lut 2008 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 03 Lis 2006
Posty: 906
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: wrocław
|
ja tez obstawiam ze jest to S01 a magneto jest zmienione...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gość
|
Wysłany: Pią 21:10, 15 Lut 2008 Temat postu: |
|
|
|
Ok dzięki za pomoc
Pozanudzam was jeszcze moimi problemami
No więc po pierwsze primo zgubiłem śrubke od regulacji gaźnika .Odpaliłem motór rundka po okolicy i srubka znikła
Niby nic a jednak coś . Dotoczyłem sobie ze zwykłej śrubki lecz stożek nie jest idealnie taki sam jak był i to mnie martwi , pewno może mieć znaczenie przy regulacji . Lepiej spałbym gdybym miał orginalną .
Pytanie czy gdzieś moge takowa kupić ?
Po drugie , silnk regulowałem sam , sam ustawiłem przerywacz zapłon iskre itp. Motór pali , na 1 biegu ciągnie elegancko lecz dopiero jak wejdzie na duuże obroty , jak mu zapodam 2 to przygasa , silnk ogólnie zamula , jak dodaje gazu nie wchodzi odrazu na obroty tylko po pewnym czasie ... takie jakby opóźnienie ma . Lipnie to wygląda bo wcześniej chodził lepiej , miał duzo większego kopa . Gdy silnik chodzi na postoju i dodaje mu gazu to z gaźnika pryska mgiełka z benzyny , widać to dobrze pod słońce .
Co tu nie gra co może być nie tak ? Coś mi sie wydaje że to wyprzedzenie zapłonu tylko w która strone nim "pokręcić " ?
?Kolejny mój zonk dotyczy tego że nie wiem ile oleju mam wlac do skrzyni biegów . Jak wlałem litra to przestał odpalać XD Ile trzeba wlewać ?
Wiem ze pytania są laickie lecz prosze o wyrozumiałość
Jutro jade na wieś pogrzebać przy motórze tak więc prosił bym co by jeszcze dziś ktoś mi odpisał
|
|
Powrót do góry |
|
|
pawe86
|
Wysłany: Sob 8:41, 16 Lut 2008 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 03 Lis 2006
Posty: 906
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: wrocław
|
z olejem to lejesz tyle az nie wyleci srubka z boku... znaczy przechylasz moto o pare stopnik na lewo, odkrecasz srubke w pokrywie silnika od strony sprzegla, jest tam taka chyba 5 na srubokret, i czekasz az nia olej przestanie leciec jak przestanie to ja zakrecasz i juz po wszystkim, a z gazniekiem to nie wiem jak ci pomoc..... bo mi tak ciezko z opisu cos poradzic co innego na zywo jak widze prace silnika....
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Jenny
|
Wysłany: Sob 12:48, 16 Lut 2008 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 03 Lip 2007
Posty: 392
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Jarocin
|
Nie powinieneś mieć problemu z dostaniem nowej śrubki regulacji gaźnika, może rozejrzyj się gdzieś koło siebie - jeśli jest sklep z częściami do dwusuwów to pewnie takową dopasujesz A jeśli nie, to możesz napisać skąd jesteś, może któryś z forumowiczów mieszka niedaleko i akurat będzie takową posiadał
Są też sklepy internetowe i tam także znajdziesz co potrzebujesz
A gaźnik jaki masz w swojej elce...? Może napisz jeszcze którą śrubkę zgubiłeś : od regulacji mieszanki czy obrotów?
Co do oleju w skrzyni biegów jak wyżej dodam tylko że z tego co ja wiem powinno się przechylić motocykl 40 - 45 stopni na stronę oczywiście gdzie wlewasz olej (ale to chyba oczywiste jest... :| )
Co do ustawiania zapłonu na pewno znajdziesz gdzieś na stronie głównej lub podobnej o SHL-kach instrukcje Ja ustawiam na bibułkę od papierosów i śrubokręt Ale przydać Ci się może suwmiarka Jakbyś miał jeszcze jakiś problem pisz śmiało
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
pawe86
|
Wysłany: Sob 18:14, 16 Lut 2008 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 03 Lis 2006
Posty: 906
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: wrocław
|
Jenny napisał: |
Ale przydać Ci się może suwmiarka Jakbyś miał jeszcze jakiś problem pisz śmiało |
chyba szczelinomierz....
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
barteq
|
Wysłany: Sob 19:41, 16 Lut 2008 Temat postu: |
|
|
Administrator
Dołączył: 26 Lis 2005
Posty: 666
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Rybnik
|
przyda sie suwmiarka i szczelinomierz
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gość
|
Wysłany: Sob 23:38, 16 Lut 2008 Temat postu: |
|
|
|
Fajnie że ktos odpisał dziękować !
Mój silnik wygląda identycznie jak ten [link widoczny dla zalogowanych]
ma taki sam gaźnik , rozni sie jedynie pokrywa od strony sprzęgła ta wygląda jakby skladała sie z dwóch cześci a moja to jedna cześć i ma napis predom dezamet
Zgubiłem śrube tą co podnosi pływak do góry , tą pod skosem nie tą pozioma
Dzis regulowałem silnik i i tak kicha , kręciłem w zapłonie cały dzień i tez nie rozwija pełnej mocy XD troche mnie to denerwuje bo juz 3 tydzień go ustawiam
Bede dalej nie strudzenie szukał przyczyny
Skończyło się dziś na tym ze rozkręciłem cały silnik i wyszło kilka usterek
cała głowica cylindra jest w nagarze ( taki czarny osad ) tak powinno być ? bo mój tato mówi że czego się miałem tam spodziewać jak tam co chwile bęzyna wybucha XD
uszczelki do wymiany i łozyska maja luzy też wymienie , w jednej z zębatek nie ma jednego zęba , tylko nie wiem jak ona sie nazywa XD
Jakbym dał zdjęcie i podał wymiary to ktoś by zgadł co to za zębatka ? ( jest mi potrzebna jej nazwa żeby kupić nową )
Z dobrych wiadomości to silnik ma funkiel nówki pierścienie i świetną kompresje ( pierścienie po wymianie )
Szukam schematu podłączenia kabli zapłonu pod deklem jak ma być kolejnośc co ma być uziemone co nie XD schemat by sie przydał , samemu cos znaleźć nie moge
Jestem z Kołobrzegu jest tu ktoś z moich stron ?
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gość
|
Wysłany: Nie 0:22, 17 Lut 2008 Temat postu: |
|
|
|
jest to raczej silnik od wski jeżeli masz całą pokrywę, a nie dzieloną na 2 części, jeżeli sie mylę to poprawcie mnie, bo może to być silnik od WFM ,ale na 80 % WSK
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gość
|
Wysłany: Pon 17:41, 17 Mar 2008 Temat postu: |
|
|
|
Problemów z motórem ciąg dalszy
1 ?Co robić jak wrzucam bieg , bieg wchodzi i po 100 m wyskakuje ?
tak więc w ostatni łikend postanowiłem wyregulować zapłon w mej elce , silnik był składany po remoncie , wymieniłem łożyska pierścienie i zębatke ( zamontowałem od wski od shl juz nie mogłem dostać ) taką malą chyba z22 , po wymianie tej żebatki okazało się że musze wymienić jeszcze jedną - zdawczą bo ilość zębów co zazębiaja obie zębatki ze sobą były różne w shl jest ich 5 a w zębatce od wski są 3 .
Problem polega na tym że przejechałem sie kawałek bez oleju w skrzyni ( oj ja głupi ) i zębatka zdawcza - jej tulejka rozgrzała się i zapiekła z wałkiem i mi go ukręciła ... W ten oto bezmyślny sposób jestem bez wałka sprzęglowego , szukałem na allegro i nigdzie nie widać wałka od shl 125 ...
skoro mam juz zębatki od wski to wymyśliłem że wymienie tez ten nieszczęsny wałek na taki od wski tylko nie wiem czy będzie pasował , a w ciemno sie boje kupić bo sporo kosztuje
Ktos na pewno stosowal takie patenty proszę o poradę
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gość
|
Wysłany: Pią 18:56, 21 Mar 2008 Temat postu: |
|
|
|
ktoś mi napisze co robić jak bieg wyskakuje ? co się mogło popsuć ?
chyba nikt tego nie czyta dlatego nie ma odpowiedzi XD
|
|
Powrót do góry |
|
|
|