Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna  Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna  
  Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe
FAQ  FAQ   Szukaj  Szukaj   Użytkownicy  Użytkownicy   Grupy  Grupy  Galerie  Galerie
 
Rejestracja  ::  Zaloguj Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
 
Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna->Informacje->Dylemat SHL M11 czy Gazela

Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Idź do strony Poprzedni  1, 2
Dylemat SHL M11 czy Gazela <-Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat->
Autor Wiadomość
halcik
PostWysłany: Czw 8:43, 07 Lut 2019 Temat postu:


Moderator
Moderator

Dołączył: 20 Cze 2011
Posty: 2250
Przeczytał: 14 tematów

Pomógł: 47 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kutno

Najprościej i najszybciej
[link widoczny dla zalogowanych]
wychodzi że W2, popatrz jaka jest różnica między nim a np W2a (z wyglądu strona zapłonu). Silniki 4 biegowe miały jeszcze oznaczenia 059 i 060, te są już od wuesek.
Zobacz np tutaj jak i gdzie znajduje się ten numer
[link widoczny dla zalogowanych]
Czym się różni cylinder już pewnie wiesz


Post został pochwalony 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
ŁukaszNT1990
PostWysłany: Pią 18:52, 07 Cze 2019 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 14 Lis 2018
Posty: 39
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Nowy Tomyśl

Witam po długiej przerwie !
Niestety kupno M17 przeciągnęło się w czasie z powodu niespodziewanych wydatków.
Z racji tego ,że właścicielowi nie zależało na sprzedaży i nie wystawiał jej na portalach typu olx, SHL-ka jest cały czas dostępna.
Pieniądze mam i jutro z bratem jedziemy na oględziny i być może kupno. Po powrocie oczywiście dam znać jak i co się okazało na miejscu.
W związku z tym, że do naszego wyjazdu pozostało niewiele, chciałbym się dowiedzieć "rzutem na taśmę" na co jeszcze zwrócić uwagę przy kupnie ? Najlepiej jakbyście mogli mi tutaj wrzucić zdjęcia porównawcze - proszę. Jestem z Nowego Tomyśla i jadę do Gorzowa Wlkp. Jeżeli jest ktoś bystry w tym temacie i jest z tych okolic to z chęcią go zabiorę (zapłacę bezbarwnym lub złotym alkoholem 40 %). Mój numer jakby co 660 193 179. Pozdrawiam Wesoly
PS. nie jestem nagrzany na kupno, nie chce się wpuścić w maliny i dlatego proszę o szczerze odpowiedzi.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
seba101626
PostWysłany: Sob 15:16, 08 Cze 2019 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 12 Lis 2015
Posty: 433
Przeczytał: 7 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Pszczyna

Najlepiej jak sam pooglądasz trochę zdjęć odrestaurowanych SHL-ek.

Najważniejsze "detale"
- osłony boczne
- osłony łańcucha
- tylna lampa
- bagażnik
- licznik
- stacyjka
- tzw. obrzeże przedniego błotnika
- obrzeża i blacha siedzienia
- stopki (nie tylko czy są ale czy potrafią utrzymać motor)


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
ruszi
PostWysłany: Sob 21:13, 08 Cze 2019 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 08 Paź 2015
Posty: 431
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Lublin

Nie nie. To sa nieistotne szczegoly w wiekszosci.
WGazeli najwazniejsze sa: silnik, wklad przedniej lampy, ‚kopytko’ czyli chlapcz tylnego blotnika, rzeczywiscie obrzeze przedniego blotnika i licznik, dzwignia ssania, klamki, emblematy, stan schowka narzedziowego, rolgaz, listwy siedzenia. Reszta to szczegoly latwodostepne lub bez klopotu w regeneracji


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
seba101626
PostWysłany: Nie 11:42, 09 Cze 2019 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 12 Lis 2015
Posty: 433
Przeczytał: 7 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Pszczyna

@ruszki - nie chciałem wymieniać rzeczy niemal oczywistych, no ale w takim razie dodam, że najważniejszą rzeczą jest sprawdzenie czy motor posiada tabliczkę znamionową no i czy jej numery zgadzają się z numerem nabitym na ramę (już nie mówię o tym czy ten numer nie wygląda tak jakby go ktoś ręcznie nabijał).
Sporo rzeczy można oczywiście kupić, ale są dość drogie m. in. osłony boczne i łańcucha.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
ŁukaszNT1990
PostWysłany: Nie 12:38, 09 Cze 2019 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 14 Lis 2018
Posty: 39
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Nowy Tomyśl

Witam.
A więc tak byłem, zobaczyłem, trochę rozczarowany wróciłem, ale pełen nadziei.

Motocykl z roku 1969, tabliczkę znamionową ma i co najważniejsze silnik jest z tego motocykla sądząc po numerach.
Parę lat temu Pan nazwijmy go Panem Mietkiem postanowił posprzątać swój garaż. W zagraconym garażu była również SHL M17 Gazela z 69 roku. Pan Mietek spytał się Pana Jurka (sąsiada z garażu) czy nie chce kupić za przysłowiową flaszkę motocykla. Ten bez wachania się zgodził. I tak bez sporządzania umowy kupna sprzedaży Pan Jurek stał się posiadaczem Gazeli i dowodu rejestracyjnego od tego motocykla..
Pan Jurek (mechanik z zamiłowania) zajął się przywracaniem Gazeli do stanu używalności ponieważ w momencie zmiany właściciela nie była za piękna jak i również sprawna. Tłok "skleił" się z cylindrem.
Okazało się że potrzebna była również rozbiórka silnika ponieważ należało wymienić uszczelniacze oraz należało się zająć tłokiem i cylindrem - to tak po krótce co mi Pan Jurek powiedział.
Pan Jurek zajął się również malowaniem motocykla...ponieważ jak go kupił był gdzie niegdzie ...żółty....taki tuning epoki prl-u. Niemniej jednak fabrycznie była cała czarna z wyjątkiem klapki i obudowy reflektora. Domowymi sposobami (nie pędzlem) i za pomocą odpowiednich narzędzi Pan Jurek przywrócił motocykl do stanu uzywalności i trzeba przyznać ,że wyszło mu to całkiem ładnie Wesoly Motocykl jak widać w poprzednich moich postach jest czarno - bordowy.
Co do Gazeli:
Jak już mówiłem z roku 69, w mojej obecności został odpalony od drugiego kopnięcią, obroty ładnie trzyma, wszystko jest w nim sprawne, światła , prądy itp itd poprostu można wsiadać i jechać.
Wszystkie wymienione wyżej elementy motocykl posiada tj, osłony, stopki bagażnik, listwy itp. Co
najwyżej można się doczepić do blachy siedzenia bo poprostu została pomalowana pędzlem w celu zapewne zabezpieczenia przed korozją, ale mniejsza o to. Z wad, delikatnie wgniecony bak z lewej strony przy gumie (do wyciągnięcia lub nie wiem może zaszpachlownia podczas lakierownia) oraz ułamana klamka sprzegła mniej więcej 1/4 czyli przy motocyklu jest 3/4 klamki.
Ogólna wrażanie motocykl sprawił na 4 (w 5 stopniowej skali).
Ogólnie na szybko podczas oględzin nasunął mi się pomysł ,że gdybym został jego właścicielem to pomalował bym mu bak, błotniki, osłony, klapkę na baku i obudowę lampy w profesjonalnym zakładzie aby to wyglądało na ZICHER + wymiana klamki sprzegła (tutaj pytanie od jakich motocykli pasują klamki do gazeli, czy gazelowskie są specyficzne i nie zamienne z innymi?) i stałbym się posiadaczem Gazeli w przyzwoitym stanie. Więc postanowiłem kupić. Cena tak jak pisałem wcześniej 5500 zł, niestety jednak nawet nie zaczęliśmy negocjacji jej PONIEWAŻ:
Pan Jurek powiadomił mnie że pomimo posiadania motocykla i dowodu rejestracyjnego nie może mi jej jeszcze sprzedać. Dlaczego spytacie. Dlatego że Pan Mietek widząc razu pewnego do jakiego stanu przywrócił Pan Jurek jego były motocykl postanowił, że zarząda pieniędzy za niego, nie wiem ile dokładnie. !! Niezłe jaja !.Pan Jurek kasy nie chce mu dać (ponieważ włożył w niego sporo pracy i nakładów finansowych) ,a motocykla powiedział że napewno mu nie odda tylko sprzeda mi.
I teraz tak bez podpisu Pana Mietka na umowie kupna sprzedaży nic nie zrobie, nawet jeśli będę miał dowód. Czekam aż Panowie się dogadają, przypuszczam że chodzi o to żeby Pan Jurek odpalił Mieciowi coś ze sprzedaży. I to wszystko. Pan Jurek obiecał udać się do p. Mietka w celu dogadania. Także czekam cierpliwie z nadzieją na szczęśliwy happy end dla mnie.
Odnośnie jeszcze Gazeli, miałem w ręku dowód rejestracyjny. Wynika z tego że jeździł tylko do 1978 roku czyli tylko 9 lat po czym został wyrejestrowany. ! A później stał w garażu przez grubo ponad 30 lat więc się poprostu zastał.Przebieg 14 000 choć wiemy że w takich przypadkach stan a nie przebieg jest ważny.
Więc zdecydowany na kupno jestem, ale wciąż będe czekać.
Małe pytanie na koniec: rozumiem że bez podpisu na umowie właściciela z dowodu rejestracyjnego motocykla nie zarejestruje na normalne tablice?
Pozdrawiam i przepraszam z góry za chaoś w tym poście Wesoly Wesoly Dam znać co i jak będzie dalej.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez ŁukaszNT1990 dnia Nie 12:41, 09 Cze 2019, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
CZESIO1958
PostWysłany: Nie 13:28, 09 Cze 2019 Temat postu:


Elita forum
Elita forum

Dołączył: 10 Maj 2009
Posty: 2079
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Myslowice

Czyli masz normalne "schody" z kupnem tej Gazeli.
Zostało tylko czekać aż wyżej wymienieni się dogadają
Trzymam kciuki i powodzenia


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
seba101626
PostWysłany: Nie 14:28, 09 Cze 2019 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 12 Lis 2015
Posty: 433
Przeczytał: 7 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Pszczyna

Pociesz się tym, że ja mam teraz podobne "schody" tyle, że z Rometem Ogarem...
Nie wiem też czy obecny posiadacz Gazeli nie zapłaci podatku po niemal natychmiastowej (od)sprzedaży.

Poza tym masz tak trochę zbyt wysokie wymagania, zwykłem poprawki lakiernicze to na prawdę nic takiego Mruga Jeśli rama nie jest zgnita ani krzywa, a inne części nie są pogniecione to mało ważne jaki mają kolor i jaki "fachowiec" je malował - i tak wszystko należy oddać do piaskowania, na egzemplarze w stanie oryginalnym/muzealnym nie ma co liczyć, a jak już to byłyby warte... 20-30 tys. zł.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
ŁukaszNT1990
PostWysłany: Pon 15:00, 19 Sie 2019 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 14 Lis 2018
Posty: 39
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Nowy Tomyśl

Witam ponownie.
A więc po przeszło dwóch miesiącach sprawa skończyła się pozytywnie...zostałem posiadaczem Gazeli Wesoly zdjęcia i drobne informacje znajdą się w dziale "nowy nabytek" . Pozdrawiam i dziękuje za pomoc Wesoly


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Idź do strony Poprzedni  1, 2 Strona 2 z 2

Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna->Informacje->Dylemat SHL M11 czy Gazela
Skocz do:  



Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
 
 


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
DAJ Glass (1.0.5) template by Dustin Baccetti
EQ graphic based off of a design from www.freeclipart.nu
Powered by phpBB Š 2001, 2002 phpBB Group