Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna  Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna  
  Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe
FAQ  FAQ   Szukaj  Szukaj   Użytkownicy  Użytkownicy   Grupy  Grupy  Galerie  Galerie
 
Rejestracja  ::  Zaloguj Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
 
Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna->Informacje / Opis modeli->[M11] charakterystyka rocznika 1961

To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiekTen temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Idź do strony 1, 2  Następny
[M11] charakterystyka rocznika 1961 <-Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat->
Autor Wiadomość
rudyweteran
PostWysłany: Czw 23:04, 01 Paź 2009 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 26 Paź 2008
Posty: 617
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Tomaszów Maz

w 1961r kalamitka smarująca napęd licznika w tylnej piaście dłuższy króciec ssący o ok 1cm od następnych roczników inne osłony boczne osłona łańcucha z metalowa zaślepką z blachy 1mm a nie 0,5mm zbiornik bez przetłoczeń, gąbka na kanapie cieńsza niż w następnych rocznikach rocznikach inne szkło lampy przedniej, metalowe śrubki osłon bocznych, inne amortyzatory (te z kulkami na końcach) inna kapa silnikowa, zębatka mała sprzęgłowa ta na wale składająca się z trzech elementów (2 metalowych połówek i 1 gumowy pierścień), licznik z biała tarcza wyskalowaną do 100km/h w metalowej obudowie a nie plastikowej, obudowa reflektora bez osłonki ze stacyjka zasuwaną a z chromowaną śrubą, nieco inny kranik paliwa, przy obudowie na akumulator nie powinno być miejsca na bezpiecznik (był on od września 1966r montowany), ozdobne śruby montujące tylny amortyzator - pochromowane)inne smarowniczki - śruby przedniego wahacza co wiąże się z nieco innym widelcem przednim niż w późniejszych rocznikach, inny "tylny" element mocujący silnik (ten na oście podnóżek) amortyzator skrętu, grubszy element w którym mocuję się linkę do gazu kierownicy (były o nieco masywniejszej - starsze i delikatniejszej - młodsze budowie), koła 19 a nie 18 cali
chyba to tyle
Mój ojciec miał taką z 1961r i pasjonował się zarazem fotografią dlatego mam przyzwoite archiwum fotograficzne tego rocznika


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
SM-500
PostWysłany: Pią 8:49, 02 Paź 2009 Temat postu:


Moderator
Moderator

Dołączył: 20 Wrz 2006
Posty: 1001
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Zagnańsk

Gratuluję wyczerpującego opisu. Część detali jest do weryfikacji. Można pisać, polemizować i udowadniać że tak nie było, zapraszam. Zobaczymy jak się ten temat rozwinie i może w przyszłości ktoś zbierze wszystko do kupy, podeprze zdjęciami i zrobi opis wczesnego modelu.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
picek
PostWysłany: Pią 9:00, 02 Paź 2009 Temat postu:


Moderator
Moderator

Dołączył: 14 Mar 2006
Posty: 1378
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: zwoleń

Świetny opis. Nareszcie ktoś się wykazał.
Nawet zaskoczyły mnie niektóre sprawy i muszę porównać (obsada linki gazu)
Wiedzę masz sporą, fajnie by było jakbyś zamieścił jakieś zdjęcia z twojego ojca kolekcji.

Zachęcam również pozostałych forumowiczów do uzupełnienia tej listy różnic.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
ronin
PostWysłany: Pią 9:12, 02 Paź 2009 Temat postu:


Elita forum
Elita forum

Dołączył: 09 Paź 2007
Posty: 1021
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Katowice (Jaworzno)

Dobry opis!

Warto dopowiedzieć, że oprócz baku bez przetłoczenia był tez inny schemat malowania szparunków na baku.

Fajnie by było zobaczyć fotki z archiwum Twojego ojca.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
SM-500
PostWysłany: Pią 9:41, 02 Paź 2009 Temat postu:


Moderator
Moderator

Dołączył: 20 Wrz 2006
Posty: 1001
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Zagnańsk

Dodam jeszcze że dolna półka w roku 1961 mniej "obejmowała przednie widełki"

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
picek
PostWysłany: Pią 13:14, 02 Paź 2009 Temat postu:


Moderator
Moderator

Dołączył: 14 Mar 2006
Posty: 1378
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: zwoleń

SM-500 daj wykazać się innym, jest jeszcze kilka różnic.

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez picek dnia Sob 8:30, 03 Paź 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
rudyweteran
PostWysłany: Pią 22:31, 02 Paź 2009 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 26 Paź 2008
Posty: 617
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Tomaszów Maz

jestem osoba mało czasową,ale jak znajdę odrobinę czasu postaram się jeszcze coś dorzucić w tych tematach tak malowanie zbiornika było nieco inne i widelec też inny niż w późniejszych modelach

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
arek33h
PostWysłany: Sob 23:07, 03 Paź 2009 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 05 Cze 2006
Posty: 202
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Szczytno

W M11 ogólnie liczniki wyskalowane były do 100, ale chyba charakteryzował się również cienką wskazówką i napisem na niej nie SHL tylko S-H-L ? Światło STOPu bez zapłonu? Jesli się mylę to odrazu usuńcie post

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez arek33h dnia Sob 23:08, 03 Paź 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Tomash
PostWysłany: Pią 21:03, 14 Mar 2014 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 12 Mar 2014
Posty: 18
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Cześć
Jestem tu nowy i zaczynam przygodę z remontem SHL M11.
Kupiłem ją częściowo rozebraną wraz z duża ilością części do niej.
Shl-ka jest z 1961r. nr. ramy to niecałe 3tyś.
Z tego co piszecie ,to w tym roczniku M11 różniła sie znacznie od następnych.
Chciałbym ją odrestaurować 100% na oryginał i tu od razu mam pytanie,bo widzę ,że o tym nie wspominaliście
-jaki kolor gum na zbiorniku, powinien być w tym roczniku?Bo w częściach znalazłem siwe i czarne.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
gesior
PostWysłany: Sob 13:18, 15 Mar 2014 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 09 Gru 2013
Posty: 56
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Radymno

Osłony boczne z przetłoczeniami.
A do kiedy była "zębatka mała sprzęgłowa ta na wale składająca się z trzech elementów (2 metalowych połówek i 1 gumowy pierścień)"?
Ja mam rocznik 1965 i taka własnie zębatkę


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Tomash
PostWysłany: Sob 17:11, 15 Mar 2014 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 12 Mar 2014
Posty: 18
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

gesior napisał:
Osłony boczne z przetłoczeniami.
A do kiedy była "zębatka mała sprzęgłowa ta na wale składająca się z trzech elementów (2 metalowych połówek i 1 gumowy pierścień)"?
Ja mam rocznik 1965 i taka własnie zębatkę

Z przetłoczeniami??


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
gesior
PostWysłany: Sob 20:16, 15 Mar 2014 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 09 Gru 2013
Posty: 56
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Radymno

Sorki, mój wielki błąd, przetłoczenia pojawiły się w 1966 roku.
Sorki


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Tomash
PostWysłany: Nie 23:22, 16 Mar 2014 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 12 Mar 2014
Posty: 18
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Jak ktos wie,to proszę o odpowiedź co do tych gum na zbiornik o które pytałem w poprzednim poście.
Do drapałem się na zbiorniku oryginalnego lakieru i moja shl miała takie malowanie jak na załączonej fotce
[img] [link widoczny dla zalogowanych] [/img]


Nutrują mnie jeszcze dwie sprawy,szukałem w internecie fotek shl m11 z 61r. i prawie każda miała szkło przedniej lampy odwrócone ,czyli ,,uśmiechem'' do góry nogami.Czy tak ma być,czy tak zakładali ludzie omyłkowo?

I jeszcze śrubki osłon,bo mam 2 rodzaje i nie wiem które mają iść w tym roczniku
[img] [link widoczny dla zalogowanych] [/img]
[img] [link widoczny dla zalogowanych] [/img] Help


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
skorpion_mot
PostWysłany: Pon 9:30, 17 Mar 2014 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 14 Mar 2014
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Grodków

Witam posiadam taką SHL –kę M11 z 61 r. tylko numer ramy to ponad 5 tyś. Sam przerabiam ten temat . U mnie na osłonach gumowych jest wytłoczony napis SHL m 06 (na odwrocie). Wiele rzeczy zgadza się z opisem poprzedników . Wnioskować można że, to co zostało w magazynie z M06 to wypychali?. Ciekawe czy jest jakąś dokumentacja ( spis ) w jakim miesiącu były wyprodukowane.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
gazownik
PostWysłany: Śro 15:24, 02 Kwi 2014 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 29 Sie 2010
Posty: 306
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Białystok

Z tym malowaniem to tak powinno wyglądać.
[link widoczny dla zalogowanych]
Już gdzieś to było... Ale jak ktoś by chciał zobaczyć do jakiego nr były malowania.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiekTen temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Idź do strony 1, 2  Następny Strona 1 z 2

Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna->Informacje / Opis modeli->[M11] charakterystyka rocznika 1961
Skocz do:  



Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
 
 


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
DAJ Glass (1.0.5) template by Dustin Baccetti
EQ graphic based off of a design from www.freeclipart.nu
Powered by phpBB Š 2001, 2002 phpBB Group