Autor |
Wiadomość
|
Doli_M11
|
Wysłany: Czw 20:20, 06 Wrz 2007 Temat postu: [M11 LUX] Pytania o kilka szczegułów. |
|
|
Moderator
Dołączył: 31 Lip 2006
Posty: 1090
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Szczecin
|
Witam wszystkich.
Potrzebuje odpowiedzi i najlepiej fotek do nastepujących pytan (oczywiscie chodzi o M11 Lux):
1. Jak w oryginale wygląda nakrętka oraz zpinka pokryw bocznych pod bakiem?
2. Gdzie mozna kupic lub z czego dorobic opaske akumulatora, jak ją przymocowac do podstawki?
3a. Czy tylne amortyzatory oryginalnie są przykręcone do wahacza i ramy zwykłymi srubami czy takimi jak przednie?
3b. Czy sruby amoryzatórów oryginalnie powinny byc na szeroki srubokręt czy klucz płaski?
4. Czy głowki amortyzatorów byly chromowane?
5. Czy szpilka łącząca osłony boczne była chromowana?
6. Czy pręt hamulca i nakrętka regulacyjna byly chromowane?
7. Czy głowice przykręcac kluczem dynamometrycznym? jesli tak to z jaką siła?
8. Gdzie stosowane czarne a gdzies siwe gumy na bak?
9. Czy oryginalnie (pod oryginalnym lakierem) ba błotnikach widoczne są szwy?
10. Czy osie kół (lub chociaz ich końce) i nakrętki byly chromowane?
11. Czy dźwignie/popychacze (te na piastach) hamulców byly chromowane?
To byloby chyba na tyle moich pytan... jak cos sobie przypomne to napisze
czekam na odpowiedzi
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
ToX
|
Wysłany: Czw 20:24, 06 Wrz 2007 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 01 Kwi 2007
Posty: 402
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gliwice
|
Na 3a i 3b znam odpowiedź. Przód jest takimi na płaski śrubokręt, tył na normalne śruby. Dobrze się zastanów przed chromowaniem tych śrub z przodu, później ciężko je skręcić i wsadzić w tuleje.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Doli_M11
|
Wysłany: Nie 23:56, 09 Wrz 2007 Temat postu: |
|
|
Moderator
Dołączył: 31 Lip 2006
Posty: 1090
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Szczecin
|
Jesli rzeczywiście tak będzie to gwint przelece narzynką a nie gwintowaną część pilniczkiem
Czy odpowie mi ktos na pozostałe pytania? Bardzo jest mi to potrzzebne.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Jenny
|
Wysłany: Pon 18:35, 10 Wrz 2007 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 03 Lip 2007
Posty: 392
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Jarocin
|
Hehe....co do pytania numer 2 to ja bym użyła opasek samozaciskowych, czarnych, w ostateczności
na resztę pytań dotyczących oryginału odpowiem później, bo najpierw muszę obejrzeć moją SHL-cię, oki?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
bitels
|
Wysłany: Śro 10:31, 12 Wrz 2007 Temat postu: |
|
|
Moderator
Dołączył: 21 Sty 2007
Posty: 1326
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Rzeszów
|
ToX napisał: |
Na 3a i 3b znam odpowiedź. Przód jest takimi na płaski śrubokręt, tył na normalne śruby. Dobrze się zastanów przed chromowaniem tych śrub z przodu, później ciężko je skręcić i wsadzić w tuleje. |
Nie ma problemu tylko trzeba lekko przelecieć gwintownikiem a tuleję lekko rozwiertakiem nastawnym.
ad.1 Wyślę ci fotę jutro albo w piątek(okrągła cynkowana na obwodzie radełkowany pasek szerokości ok. 50mm)
ad.2 widziałem na allegro szukaj pod wsk jest taka sama [link widoczny dla zalogowanych] (do gazeli zrobiłem tak : dwa druty stalowe wygjęte w kwadrat i zlutowane pasek gumy szerokości ok. 5 cm nawlekasz na niego druty i sklejasz w pętle)
ad.3a Zależy od rocznika do 65 są ozdobne półokrągłe jedno wycięcie pod klucz(od góry u dołu normalne)od 65 normalne sześciokątne chromowane
ad 3b na śrubokręt ale tyko w przednich amorach
ad. 4 Nie, polerowane aluminium
ad. 5 cynkowana z czarnymi nakrętkami
ad.6 cynkowana
ad. 7 nigdzie nie ma danych odnośnie siły (mam oryginalną książkę napraw dla serwisów do osy ,w niej podają tylko na krzyż) ,najpierw dociągasz lekko aby śruby się oparły o głowicę ,a potem dociągasz równomiernie o ten sam kąt każdą śrubę na przykład o 90 stopni
ad.8 siwych nigdy nie było, to są czarne tylko wyblaknięte ze starości i od słońca
ad. 9 tak ale lekko gubił je podkład i lakier oraz szparunki
ad. 10 cynkowane
ad. 11 cynkowane
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez bitels dnia Śro 21:06, 12 Wrz 2007, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
irek
|
Wysłany: Śro 20:32, 12 Wrz 2007 Temat postu: Re: Pytania o kilka szczegułów. |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 18 Cze 2007
Posty: 609
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Szczecin
|
Doli_M11 napisał: |
2. Gdzie mozna kupic lub z czego dorobic opaske akumulatora, jak ją przymocowac do podstawki?
|
Możesz zobaczyć w tym sklepie na Milczańskiej róg Powstańców w Szczecinie tam mają wiele części do starszych motorków.
Jednak najlepszy patent to z gumy tak jak to proponuje bitels. Opaski samozaciskowe są b. wygodne ale za to nie są tak elastyczne i w trakcie jazdy (np.po kocich łbach) mogą pękać bądź rysować akumulator.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Doli_M11
|
Wysłany: Pon 20:23, 10 Gru 2007 Temat postu: |
|
|
Moderator
Dołączył: 31 Lip 2006
Posty: 1090
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Szczecin
|
No teraz jeszcze jedno mi sie przypomniało. Wydaje mi sie ze było juz o tym na forum ale nie moge znalezc... a mianowicie od ktorego roku byly montowane osłony boczne z zaokrąglonymi brzegami? Pilnie potrzebuje informacji bo znalazłem dwie ładne osłony własnie z zaokraglonymi brzegami a sam mam te z prostymi i nie wiem ktorych bede potrzebował.
Pozdrawiam!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Doli_M11
|
Wysłany: Pon 2:19, 04 Lut 2008 Temat postu: |
|
|
Moderator
Dołączył: 31 Lip 2006
Posty: 1090
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Szczecin
|
bitels napisał: |
ad.8 siwych nigdy nie było, to są czarne tylko wyblaknięte ze starości i od słońca
|
Jestes tego pewien? Wydaje mi sie ze gdyby wyblakły od Słońca to od wewnątrz bylyby jesli nie czarne to przynajmniej ciemniejsze, a sam mam komplet własnie siwych (ale jedna jest pęknięta) i u jednego gościa z allegro czeka na mnie druga para w ładnym stanie) i od wewnątrz i od zewnątrz mają taki sam odcień. Napisałem Ci juz PW w sprawie mocowania podstawki bocznej, ale byłbym wdzięczny za fotke tej nakrętki od osłon bocznych.
Pozdrawiam!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
lehoom
|
Wysłany: Pon 13:20, 04 Lut 2008 Temat postu: Re: Pytania o kilka szczegułów. |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 11 Lut 2007
Posty: 328
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: London,Bydgoszcz
|
[1. Jak w oryginale wygląda nakrętka oraz zpinka pokryw bocznych pod bakiem?
2. Gdzie mozna kupic lub z czego dorobic opaske akumulatora, jak ją przymocowac do podstawki?
3a. Czy tylne amortyzatory oryginalnie są przykręcone do wahacza i ramy zwykłymi srubami czy takimi jak przednie?
3b. Czy sruby amoryzatórów oryginalnie powinny byc na szeroki srubokręt czy klucz płaski?
4. Czy głowki amortyzatorów byly chromowane?
5. Czy szpilka łącząca osłony boczne była chromowana?
6. Czy pręt hamulca i nakrętka regulacyjna byly chromowane?
7. Czy głowice przykręcac kluczem dynamometrycznym? jesli tak to z jaką siła?
8. Gdzie stosowane czarne a gdzies siwe gumy na bak?
9. Czy oryginalnie (pod oryginalnym lakierem) ba błotnikach widoczne są szwy?
10. Czy osie kół (lub chociaz ich końce) i nakrętki byly chromowane?
11. Czy dźwignie/popychacze (te na piastach) hamulców byly chromowane?
1. Zapinka pod bakiem to blaszka przpominająca literę z otworem po środku a nakrętka ma być radełkowana cvo by ręką można było odkręcać
2. Opaske akumulatora mozna dostać czasem na allegro a zrobić możesz z paska mocnej gumy o szerokości 2-3cm, końce paska podłożyć i skleić albo zeszyć ale przed tym założ w te oczka metalowe, kwadratowe sprzączki które się zamocują na haczyki u dołu i u góry (z tyłu przy filtrze)
3. Śruby amorków tył u góry są raczej zwykłe a na dole możesz dać ozdobne "zamknięte" nakrętki
3b. Nie bardzo iwem o co ci chodzi z tym śrubokrętem ale normalnie to jest tam przerwa na śrubokręt 2-3mm w mocowaniu przednich amorków
4. Głowki amorków yły chromowane jeśli były stalowe a jesli aluminium to polerowane, osobiście spotkałem 2 rodzaje w swoich sprzętach
5. Szpilka lącząca raczej nie była chromowana bo nikt jej tam nie widzi więc po co, ewentualnie ocynk jako powłoka ochronna
6. Pręt hamulca i nakrętka też raczej ocynk ale spotyka się też chromowane
7. Głowice jak i pozostałe śruby w silnikach powinno się dokręcać kluczem dyn. ale bez odpowiednich wartości trudno to zrobić, możesz użyc tego klucza aby dokręcic wszytkie 4 śruby z taką samą siłą która osbie obierzesz doścwiadczalnie,
9. szwy na tylnym błotniku są w postaci wgłebienia na łączeniu, czasem ich nie widać pod grubszą warstwa lakieru, apsekt czysto estetyczny
11. Dzwignie podstawowo były ocynkowane ale chromik nie zaszkodzi chodziaż to mały element i niezbyt widoczny
tyle ja wiem. pozdro.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Doli_M11
|
Wysłany: Czw 10:44, 28 Lut 2008 Temat postu: |
|
|
Moderator
Dołączył: 31 Lip 2006
Posty: 1090
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Szczecin
|
Jeszcze jedno pytanko apropos tych śrub amortyzatórów przednich bo nie mam pewności. A mianowicie własnie oglądam sobie fotki mojej SHLki przed rozbiórką i mam chcę sie upewnić... amortyzator na górze i na dole jest przykręcony do wachacza i widełek ozdobnymi, chromowanymi śrubami, na śrubokręt, a widełki do wachacza takimi samymi? Pytam poniewaz na fotce wachacz jest przykrecony do widełek równiez ozdobną śrubą ale szcześciokątną.
Prosze o wypowiedz kogos kto jest pewny tego co mówi, np. Bitels
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
barteq
|
Wysłany: Czw 19:06, 28 Lut 2008 Temat postu: |
|
|
Administrator
Dołączył: 26 Lis 2005
Posty: 666
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Rybnik
|
z tego co ja pamiętam to mam tymi samymi śrubami
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Doli_M11
|
Wysłany: Pon 23:45, 03 Mar 2008 Temat postu: |
|
|
Moderator
Dołączył: 31 Lip 2006
Posty: 1090
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Szczecin
|
No ja sprawdziłem i te śruny którymi przykręcone są amortyzatory są po 1. za krotkie a po 2. za wąskie zeby przymocować nimi wachacz do widełek.
Ale teraz jeszcze jedno pytanie za 100 punktów A mianowicie czy przełącznik świateł, a w zasadzie jego obudowa powinna być aluminiowa czy metalowa i pochromowana? Pytam bo mam kilka starych aluminiowych, ale jakis czas temu na allegro kupiłem nowy ze starych zapasów i jest metalowy i pochromowany... Jaki powinien być oryginalnie?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|