Autor |
Wiadomość
|
halcik
|
Wysłany: Pon 10:31, 28 Gru 2020 Temat postu: |
|
|
Moderator
Dołączył: 20 Cze 2011
Posty: 2256
Przeczytał: 5 tematów
Pomógł: 47 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kutno
|
Będzie śmiało kupuj
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
1flamaster
|
Wysłany: Czw 11:58, 31 Gru 2020 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 13 Kwi 2020
Posty: 68
Przeczytał: 3 tematy
Ostrzeżeń: 0/5
|
Kupiłem nowy ale okazało się że mój był o 1cm za krótki, ma 185mm, ale ma sygnaturę wfm. I co teraz? Ten który miałem, mimo że oryginalny nie jest od shl?
No i trochę wystaje. Nie wiem ocb.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez 1flamaster dnia Czw 14:58, 31 Gru 2020, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
halcik
|
Wysłany: Czw 15:39, 31 Gru 2020 Temat postu: |
|
|
Moderator
Dołączył: 20 Cze 2011
Posty: 2256
Przeczytał: 5 tematów
Pomógł: 47 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kutno
|
Do osy ma 205 mm więc od osy nie jest. Załóż pokrywę i załóż wałek kopniaka. Jak znajdę chwilę to zmierza mój od SHL
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
1flamaster
|
Wysłany: Czw 16:22, 31 Gru 2020 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 13 Kwi 2020
Posty: 68
Przeczytał: 3 tematy
Ostrzeżeń: 0/5
|
Po zamknięciu wałek startera siedzi ciasno, a nowy wałek zmiany biegów 195mm dalej wystaje.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
halcik
|
Wysłany: Czw 17:40, 31 Gru 2020 Temat postu: |
|
|
Moderator
Dołączył: 20 Cze 2011
Posty: 2256
Przeczytał: 5 tematów
Pomógł: 47 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kutno
|
Ok, chyba mi się nudziło. Wsk 125 ma 180-185, shl m11 195, osa 205. Nie mam silnika s06 ani s34 rozegranego aby móc sprawdzić, ale powinny być bliźniacze
Panie kolego, ale wałek trzeba mocniej wsunąć w wybierak. U mnie wystaje na okol o 3 mm. W osie wystaje już na 5 i kończy się zabezpieczeniem. U Ciebie na obu wałakach też widać to zabezpieczenia.
Niestety mimo to raczej nie zniwelujesz aż tak dużego naddatku.
Powyżej podałem ci wymiary wałków w zależności od silnika, skoro 185 jest ok, to kupuj od wsk 125, a ten szybko oddaj.
Jak dla mnie to dziwna sprawa bo wczesne pokrywy nie miały tego wgłębienia w miejscu kopniaka i wajchy zmiany biegów w stosunku do pokrywy z wlewem na boku, a tu takie historie.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez halcik dnia Czw 17:52, 31 Gru 2020, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
1flamaster
|
Wysłany: Czw 20:11, 31 Gru 2020 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 13 Kwi 2020
Posty: 68
Przeczytał: 3 tematy
Ostrzeżeń: 0/5
|
No też się dziwię bo wszystkie wałki jakie znalazłem do shl są na 195mm.
Tego na zdjęciu nie wybijałem do końca żeby go nie katować, ale tak jak piszesz i tak nie uzyskam 10mm.
Pokrywy mam dwie identyczne, ta na zdjęciu akurat jest stara, nowa ma jedynie mniejszą średnicę otworu na wałek kopniaka, ale Kris tak chyba dał mosiężną tuleję (chociaż to też dziwne że jest 0,5mm za ciasna i stary wałek nie wchodzi).
Czyli szukać wałka na 185... Ciężka sprawa, widziałem na razie tylko 180.
Dzięki za pomoc.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
halcik
|
Wysłany: Czw 20:45, 31 Gru 2020 Temat postu: |
|
|
Moderator
Dołączył: 20 Cze 2011
Posty: 2256
Przeczytał: 5 tematów
Pomógł: 47 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kutno
|
Na alle coś jest
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
1flamaster
|
Wysłany: Nie 11:14, 03 Sty 2021 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 13 Kwi 2020
Posty: 68
Przeczytał: 3 tematy
Ostrzeżeń: 0/5
|
Dzięki, też go znalazłem i zamówiłem. Zobaczymy co przyjdzie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
1flamaster
|
Wysłany: Pią 22:45, 08 Sty 2021 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 13 Kwi 2020
Posty: 68
Przeczytał: 3 tematy
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wałek jest o 2 mm krótszy od tego co mam, ale trudno. Mam za to zagwozdkę że sprężyną zmieniacza. Wałek ma teraz 2mm luzu do drugiego kartera i traz po złożeniu przesuwa sie o te 2mm przez co sprezyna spada. O ile moge wałek przesunąć i zakleić na styk, to czy wszystko jest ok z ta sprężyną na zdjęciu? Stara była pęknięta, ta jest nowa.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
halcik
|
Wysłany: Sob 11:01, 09 Sty 2021 Temat postu: |
|
|
Moderator
Dołączył: 20 Cze 2011
Posty: 2256
Przeczytał: 5 tematów
Pomógł: 47 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kutno
|
Ten knot ma wysokość 10 mm i odstaje od elementu z którym się dążenia mechanizm o około 9 mm może tu masz coś nie tak. Poza tym wałek ma pod sobą cienką podkładkę oporową aby mechanizm nie tarł o karter lewy.
To już nie temat i różnicach, załóż swój temat z remontu i kontynuuj
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez halcik dnia Sob 11:02, 09 Sty 2021, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
hajfong
|
Wysłany: Nie 19:15, 01 Paź 2023 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 13 Paź 2018
Posty: 14
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Niedawno miałem okazję remontować silnik S34.
Tak jak pisaliście wcześniej:
części zaprojektowane do S34 -- głowica, uszczelka głowicy, cylinder, tłok, sworzeń tłoka;
części do S06 (SHL M06-U/T, WSK M06 Z-150) -- wał korbowy (od S32 różni się długością tulejki korbowodu), koło łańcuchowe zdawcze wału korbowego (13 zębów), łańcuszek sprzęgłowy (44 ogniwa);
części do późnego S06A (OSA M50) -- bęben sprzęgła;
części do S32 (SHL M11) -- kartery, uszczelki karterów, uszczelka pod cylinder, iskrownik, sprzęgło, skrzynia biegów, zmieniacz biegów, rozrusznik, zębatka łańcuchowa zdawcza;
części do S01 (WFM M06) -- dźwignia rozrusznika, dźwignia zmiany biegów
Problem z tym silnikiem jest taki, że nie natknąłem się na katalog części do niego. Na szczęście, w 1964 roku w tygodniku Motor, WFM opublikowało tabele wspólnych części silników WFM. Dzięki nim, każdy kto dysponuje katalogiem części do S32 (SHL M11) może sobie opracować katalog części silnika S34
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
halcik
|
Wysłany: Nie 19:27, 01 Paź 2023 Temat postu: |
|
|
Moderator
Dołączył: 20 Cze 2011
Posty: 2256
Przeczytał: 5 tematów
Pomógł: 47 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kutno
|
Niby większość tych danych oczywista i wszystkim znana, ale jestem pełen podziwu jeśli chodzi o posiadaną przez ciebie literaturę. Pozwoliłem sobie zapisać te zdjęcia.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
hajfong
|
Wysłany: Pon 11:40, 02 Paź 2023 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 13 Paź 2018
Posty: 14
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
I jeszcze jedna różnica, drobna ale ważna. Osłona przewodu wysokiego napięcia (przelotka przez karter) jest zakończona półkulą, a nie stożkiem. Jest to ważne, bo ze względu na różnice w ożebrowaniu cylindra przy zastosowaniu przelotki z S06/S32 przewód wysokiego napięcia dotyka żeber cylindra.
Prawdopodobnie będzie pasować przelotka wysokiego napięcia do silników S01-Zx (ma właściwy kształt, nie wiem jak ze średnicami -- nie sprawdzałem tego, gdyż użyłem przerobioną przelotkę z S32).
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
arthek
|
Wysłany: Pon 13:12, 20 Maj 2024 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 12 Sie 2009
Posty: 80
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: KIELCE
|
Przydatne info dla posiadaczy S32/33/34
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|