Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna  Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna  
  Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe
FAQ  FAQ   Szukaj  Szukaj   Użytkownicy  Użytkownicy   Grupy  Grupy  Galerie  Galerie
 
Rejestracja  ::  Zaloguj Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
 
Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna->Informacje->Róznice miedzy silnikiem s34 a s32 -hymmm?

Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Idź do strony Poprzedni  1, 2
Róznice miedzy silnikiem s34 a s32 -hymmm? <-Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat->
Autor Wiadomość
halcik
PostWysłany: Pon 10:31, 28 Gru 2020 Temat postu:


Moderator
Moderator

Dołączył: 20 Cze 2011
Posty: 2256
Przeczytał: 5 tematów

Pomógł: 47 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kutno

Będzie Wesoly śmiało kupuj

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
1flamaster
PostWysłany: Czw 11:58, 31 Gru 2020 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 13 Kwi 2020
Posty: 68
Przeczytał: 3 tematy

Ostrzeżeń: 0/5

Kupiłem nowy ale okazało się że mój był o 1cm za krótki, ma 185mm, ale ma sygnaturę wfm. I co teraz? Jezyk Ten który miałem, mimo że oryginalny nie jest od shl?


No i trochę wystaje. Nie wiem ocb.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez 1flamaster dnia Czw 14:58, 31 Gru 2020, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
halcik
PostWysłany: Czw 15:39, 31 Gru 2020 Temat postu:


Moderator
Moderator

Dołączył: 20 Cze 2011
Posty: 2256
Przeczytał: 5 tematów

Pomógł: 47 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kutno

Do osy ma 205 mm więc od osy nie jest. Załóż pokrywę i załóż wałek kopniaka. Jak znajdę chwilę to zmierza mój od SHL

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
1flamaster
PostWysłany: Czw 16:22, 31 Gru 2020 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 13 Kwi 2020
Posty: 68
Przeczytał: 3 tematy

Ostrzeżeń: 0/5

Po zamknięciu wałek startera siedzi ciasno, a nowy wałek zmiany biegów 195mm dalej wystaje.



Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
halcik
PostWysłany: Czw 17:40, 31 Gru 2020 Temat postu:


Moderator
Moderator

Dołączył: 20 Cze 2011
Posty: 2256
Przeczytał: 5 tematów

Pomógł: 47 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kutno

Ok, chyba mi się nudziło. Wsk 125 ma 180-185, shl m11 195, osa 205. Nie mam silnika s06 ani s34 rozegranego aby móc sprawdzić, ale powinny być bliźniacze


Panie kolego, ale wałek trzeba mocniej wsunąć w wybierak. U mnie wystaje na okol o 3 mm. W osie wystaje już na 5 i kończy się zabezpieczeniem. U Ciebie na obu wałakach też widać to zabezpieczenia.
Niestety mimo to raczej nie zniwelujesz aż tak dużego naddatku.
Powyżej podałem ci wymiary wałków w zależności od silnika, skoro 185 jest ok, to kupuj od wsk 125, a ten szybko oddaj.
Jak dla mnie to dziwna sprawa bo wczesne pokrywy nie miały tego wgłębienia w miejscu kopniaka i wajchy zmiany biegów w stosunku do pokrywy z wlewem na boku, a tu takie historie.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez halcik dnia Czw 17:52, 31 Gru 2020, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
1flamaster
PostWysłany: Czw 20:11, 31 Gru 2020 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 13 Kwi 2020
Posty: 68
Przeczytał: 3 tematy

Ostrzeżeń: 0/5

No też się dziwię bo wszystkie wałki jakie znalazłem do shl są na 195mm.

Tego na zdjęciu nie wybijałem do końca żeby go nie katować, ale tak jak piszesz i tak nie uzyskam 10mm.

Pokrywy mam dwie identyczne, ta na zdjęciu akurat jest stara, nowa ma jedynie mniejszą średnicę otworu na wałek kopniaka, ale Kris tak chyba dał mosiężną tuleję (chociaż to też dziwne że jest 0,5mm za ciasna i stary wałek nie wchodzi).

Czyli szukać wałka na 185... Ciężka sprawa, widziałem na razie tylko 180.

Dzięki za pomoc.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
halcik
PostWysłany: Czw 20:45, 31 Gru 2020 Temat postu:


Moderator
Moderator

Dołączył: 20 Cze 2011
Posty: 2256
Przeczytał: 5 tematów

Pomógł: 47 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kutno

Na alle coś jest
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
1flamaster
PostWysłany: Nie 11:14, 03 Sty 2021 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 13 Kwi 2020
Posty: 68
Przeczytał: 3 tematy

Ostrzeżeń: 0/5

Dzięki, też go znalazłem i zamówiłem. Zobaczymy co przyjdzie.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
1flamaster
PostWysłany: Pią 22:45, 08 Sty 2021 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 13 Kwi 2020
Posty: 68
Przeczytał: 3 tematy

Ostrzeżeń: 0/5

Wałek jest o 2 mm krótszy od tego co mam, ale trudno. Mam za to zagwozdkę że sprężyną zmieniacza. Wałek ma teraz 2mm luzu do drugiego kartera i traz po złożeniu przesuwa sie o te 2mm przez co sprezyna spada. O ile moge wałek przesunąć i zakleić na styk, to czy wszystko jest ok z ta sprężyną na zdjęciu? Stara była pęknięta, ta jest nowa.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
halcik
PostWysłany: Sob 11:01, 09 Sty 2021 Temat postu:


Moderator
Moderator

Dołączył: 20 Cze 2011
Posty: 2256
Przeczytał: 5 tematów

Pomógł: 47 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kutno

Ten knot ma wysokość 10 mm i odstaje od elementu z którym się dążenia mechanizm o około 9 mm może tu masz coś nie tak. Poza tym wałek ma pod sobą cienką podkładkę oporową aby mechanizm nie tarł o karter lewy.

To już nie temat i różnicach, załóż swój temat z remontu i kontynuuj


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez halcik dnia Sob 11:02, 09 Sty 2021, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
hajfong
PostWysłany: Nie 19:15, 01 Paź 2023 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 13 Paź 2018
Posty: 14
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Niedawno miałem okazję remontować silnik S34.

Tak jak pisaliście wcześniej:
części zaprojektowane do S34 -- głowica, uszczelka głowicy, cylinder, tłok, sworzeń tłoka;
części do S06 (SHL M06-U/T, WSK M06 Z-150) -- wał korbowy (od S32 różni się długością tulejki korbowodu), koło łańcuchowe zdawcze wału korbowego (13 zębów), łańcuszek sprzęgłowy (44 ogniwa);
części do późnego S06A (OSA M50) -- bęben sprzęgła;
części do S32 (SHL M11) -- kartery, uszczelki karterów, uszczelka pod cylinder, iskrownik, sprzęgło, skrzynia biegów, zmieniacz biegów, rozrusznik, zębatka łańcuchowa zdawcza;
części do S01 (WFM M06) -- dźwignia rozrusznika, dźwignia zmiany biegów

Problem z tym silnikiem jest taki, że nie natknąłem się na katalog części do niego. Na szczęście, w 1964 roku w tygodniku Motor, WFM opublikowało tabele wspólnych części silników WFM. Dzięki nim, każdy kto dysponuje katalogiem części do S32 (SHL M11) może sobie opracować katalog części silnika S34





Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
halcik
PostWysłany: Nie 19:27, 01 Paź 2023 Temat postu:


Moderator
Moderator

Dołączył: 20 Cze 2011
Posty: 2256
Przeczytał: 5 tematów

Pomógł: 47 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kutno

Niby większość tych danych oczywista i wszystkim znana, ale jestem pełen podziwu jeśli chodzi o posiadaną przez ciebie literaturę. Pozwoliłem sobie zapisać te zdjęcia.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
hajfong
PostWysłany: Pon 11:40, 02 Paź 2023 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 13 Paź 2018
Posty: 14
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

I jeszcze jedna różnica, drobna ale ważna. Osłona przewodu wysokiego napięcia (przelotka przez karter) jest zakończona półkulą, a nie stożkiem. Jest to ważne, bo ze względu na różnice w ożebrowaniu cylindra przy zastosowaniu przelotki z S06/S32 przewód wysokiego napięcia dotyka żeber cylindra.

Prawdopodobnie będzie pasować przelotka wysokiego napięcia do silników S01-Zx (ma właściwy kształt, nie wiem jak ze średnicami -- nie sprawdzałem tego, gdyż użyłem przerobioną przelotkę z S32).


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
arthek
PostWysłany: Pon 13:12, 20 Maj 2024 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 12 Sie 2009
Posty: 80
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: KIELCE

Przydatne info dla posiadaczy S32/33/34

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Idź do strony Poprzedni  1, 2 Strona 2 z 2

Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna->Informacje->Róznice miedzy silnikiem s34 a s32 -hymmm?
Skocz do:  



Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
 
 


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
DAJ Glass (1.0.5) template by Dustin Baccetti
EQ graphic based off of a design from www.freeclipart.nu
Powered by phpBB Š 2001, 2002 phpBB Group