Autor |
Wiadomość
|
Gość
|
Wysłany: Pią 1:04, 17 Kwi 2009 Temat postu: SHL M06 U 1958 PIERWSZA SERIA numer ramy 00625 |
|
|
|
Witam wszystkich dzisiaj stałem się szczęśliwym posiadaczem SHL M06 U z 1958 roku czyli z pierwszego roku produkcji a co ciekawe to o bardzo niskim numerze ramy.Czyli jedyne 000625.
Dość dużo za nią dałem (1200zeta)i miałem prawie 400km w obie strony ale warto było.Gdyż posiadam już prawie wszystkie egzemplarze marki SHL:)
Jak wiadomo jest to już unikatowy egzemplarz gdyż wyprodukowany ich zaledwie ok 12 000 sztuk.
Niestety ale jest niekompletna i w związku z tym mam kilka pytań o dokładne szczegóły różniące ją od zwykłej M11.
Poniżej za pomocą linków można zobaczyć mój nowy nabytek
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
1.Koła oczywiście były 19 cali identyczne jak w m11 z pierwszych lat produkcji.Z tą różnicą że w deklu tylnego kola była dodatkowa kalamitka do smarowania napędu licznika.i to by była jedyna różnica tylnego koła
Przednie koło też jak m11 na 19 cali ale nie wiem jaki dekielek i ośka czy tez podejdzie z m11??
2. Co do opon to już nie mam zielonego pojęcia jaki wzór bieżnika??
3.Zastanawia mnie fakt mojej tylnej lampki.Bo mam wersje z kwadratowym plastykowym kloszem.A wydaje mi się że w tym roczniku powinna być mała metalowa typu żółwik???Może się mylę??
4.Tłumik wraz z kolankiem czy taki sam jak m06 T
Chętnie odpowiem na wszystkie pytania bo o tak niskim numerze ramy at tym bardziej wersja U rzadko się zdarza.Oraz czekam na podpowiedzi co do moich braków.
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
pawe86
|
Wysłany: Pią 7:44, 17 Kwi 2009 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 03 Lis 2006
Posty: 906
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: wrocław
|
przednie koło 19" takie jak w M11, oska koła jest inna i nie mam pojecia od czego pasuje.
lampka z tylu powinna byc taka jak w M04 (blaszana)
opony degum takie jak w M04
Tlumik zewnetrznie sie nie roznil od "T" tylko wkladem
po za tym masz nie oryginalna stacyjkę, kluczyk licznik. i moze jeszzce podnozki pasazera ale dokladnie nie widze
no to chyba tyle, jak mozesz to zrob wiecej zdjec tak z kazdej strony i wylij mi na maila.
i jak iwdac chyba fabrycznie byly kratki an zbiorniku bo ja tez mam taka u siebie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
picek
|
Wysłany: Pią 8:57, 17 Kwi 2009 Temat postu: |
|
|
Moderator
Dołączył: 14 Mar 2006
Posty: 1378
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: zwoleń
|
gratuluje wygranej, bo ja też chciałem kupić ten motocykl. dużo do oryginału nie brakuje, więc nie będziesz miał trudnego zadania.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
ronin
|
Wysłany: Pią 9:29, 17 Kwi 2009 Temat postu: |
|
|
Elita forum
Dołączył: 09 Paź 2007
Posty: 1021
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Katowice (Jaworzno)
|
Bardzo ładny okaz!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gość
|
Wysłany: Pią 15:11, 17 Kwi 2009 Temat postu: |
|
|
|
Dzięki chłopaki
Co do stacyjki jest oryginalna na bakelitowy duży kluczyk tylko wsadzony jest zwykły.
No i niestety okazało się że brak jest całego iskrownika dosłownie w ogóle nie ma prądów.Jak sądzę magneto było aluminiowe sygnowane datą.Tylko co do cewek mam wątpliwości czy były takie jak w WFM podwójne z ładowaniem i oświetleniem czy już lądowanie osobno??
Oraz co mnie bardzo cieszy wał okazał się w stanie idealnym tłoczek od 150 oczywiście a cylinder bez progu a wszystko zakonserwowane jakimś olejem wiec przynajmniej tu jestem dobrze do przodu.Bo bardzo często zdarzało się że przetaczano grubą tuleje cylindra i pchano tłok od m11 175.A ja mam oryginał bez potrzeby regeneracji
|
|
Powrót do góry |
|
|
pawe86
|
Wysłany: Pią 17:19, 17 Kwi 2009 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 03 Lis 2006
Posty: 906
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: wrocław
|
wesz co stacyjka powinna byc zgrzana z reszta lampy na 3 śrubki były produkowane pozniej, a co do cewek to cale to mocowanie u mnie jest wykonane z białego aluminium stopu nie znam, nie tak jak w pozniejszych wersjach a cewki wszystkie takie jak w M11 czy pozniejszych
Pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
SM-500
|
Wysłany: Pią 20:34, 17 Kwi 2009 Temat postu: |
|
|
Moderator
Dołączył: 20 Wrz 2006
Posty: 1001
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Zagnańsk
|
Licznik masz jak najbardziej odpowiedni w pierwszych SHL M06U był WFM. Gratuluje.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gość
|
Wysłany: Pią 21:18, 17 Kwi 2009 Temat postu: |
|
|
|
Stacyjka zapewne taka jak w wfm zgrzana od środka.O taką Ci kolego chodzi?? I też na bakelitowy duży kluczyk??
Co do podstawki iskrownika to ta wysoka co w WFM czy taka jak późniejsza w SHL M1 z w sumie 4 cewkami??
Kolego pawe86 masz może zdjęcia swojego iskrownika bo za bardzo nie kojarzę o jaki chodzi.
Co do licznika to tez mi się wydaje że może być WFM bo to pierwsza SHL z licznikiem dlatego mógł być importowany z WFM. Tak jak zresztą inne podzespoły i równierz pierwsze WSK
|
|
Powrót do góry |
|
|
SM-500
|
Wysłany: Pią 22:07, 17 Kwi 2009 Temat postu: |
|
|
Moderator
Dołączył: 20 Wrz 2006
Posty: 1001
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Zagnańsk
|
Moja SHL ma numer 28 i ma więcej detali od WFM.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gość
|
Wysłany: Pią 22:21, 17 Kwi 2009 Temat postu: |
|
|
|
I masz kolego kompletną tą SHL M06 U??
Jeśli tak to podeślij mi na maila fotki [link widoczny dla zalogowanych]
|
|
Powrót do góry |
|
|
pawe86
|
Wysłany: Nie 8:29, 19 Kwi 2009 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 03 Lis 2006
Posty: 906
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: wrocław
|
W mojej nr 1241 była lampa ze zgrzewana stacyjka, licznik shl ale moze ktos zmienil, podstawy iskrownika wysle zdj pozniej bo nie mam kabla teraz.
no i mam bak z przesunietym korkiem bez gum bocznych, a SHL z 59r nr nie pamietam bak ma juz gumu i miał kratke identyczna jak Ty masz, miał licznik z WFM, lampy przy niej nie bylo, no i klamki byly z WFM wiec pewnie kombinowanie
pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
SM-500
|
Wysłany: Nie 15:06, 19 Kwi 2009 Temat postu: |
|
|
Moderator
Dołączył: 20 Wrz 2006
Posty: 1001
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Zagnańsk
|
Z kratką nie byłbym pewny co do występowania w SHL M06U. Tego typu kratka była mocowana nie do zbiornika bezpośrednio ale przez śrubę mocującą zbiornik. Podejrzewam że można ją było dokupić i zamontować . W motocyklach w których kratka była montowana oryginalnie w fabryce była przykręcana do zbiornika. Mam w spisie kilka SHL z niskimi numerami i żadna nie ma kratki. Mam jedynie jeden zbiornik który był przystosowany do mocowania kratki choć nie jestem w 100% pewny jego oryginalności. Będziecie mogli go zweryfikować na zlocie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gość
|
Wysłany: Czw 8:40, 23 Kwi 2009 Temat postu: |
|
|
|
Ciekawy Sprzecik..Sprzet będzie dużo wart po renowacji .Na marginesie..masz bardzo ładne siedzenie jak na wiek tego motocykla.Za dużo nie musisz przy nim robić,tylko dobrze wyczyścić.Gratuluje zakupu,super maszyna..
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gość
|
Wysłany: Pią 22:28, 24 Kwi 2009 Temat postu: |
|
|
|
Dzięki kolego ale mam mimo wszystko duże braki.Po zdjęciu dekla okazało się że w ogóle nie ma sprzęgła i łańcuszka
Z tego co mi wiadomo było nietypowe i dość awaryjne na co mocno się skażono.Osobiście nawet nie wiem jak wygląda:(
Siedzonko rzeczywiście bardzo ładne jak na swój wiek
W ogóle ktoś poszanował ten motocykl w latach swojej świetności.
Chciałbym jak najszybciej postawić go na koła ale niestety nie mogę dopasować żądnej ośki do przedniego widelca.Tyl idealnie pasuje z m11 a z przednia mam problem. Może macie jakieś dokładniejsze zdjęcia tej ośki??
Albo jesli może ktoś to niech ją u siebie zdemontuje dokładnie pomierzy i zrobi mi fotke to sobie dorobię
Pozdrawiam wszystkich:)
|
|
Powrót do góry |
|
|
picek
|
Wysłany: Sob 8:10, 25 Kwi 2009 Temat postu: |
|
|
Moderator
Dołączył: 14 Mar 2006
Posty: 1378
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: zwoleń
|
a nie pasuje od wersji M06T?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|