Autor |
Wiadomość
|
Bies
|
Wysłany: Czw 19:52, 24 Lis 2011 Temat postu: SHL M11 z silnikiem wfm vs wiatr |
|
|
Forumowicz
![Forumowicz Forumowicz](http://www.shlka.fora.pl/images/galleries/13209306805155c70599c2b-576005-wm.gif)
Dołączył: 12 Lis 2011
Posty: 53
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Witam
Jeśli pytanie wyda się komuś bezsensowne i głupie to przepraszam, ale ciekawi mnie to i nie znalazłem odpowiedzi.
M11 z silnikiem wfm lub wiatr, wiem tylko że wiatr to późniejsza "nowsza" konstrukcja.
Moje pytanie brzmi który jest uważany za "lepszy", mając do wyboru dwa motocykle w identycznym stanie który jest bardziej "wartościowy" i który byście wybrali ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/DAJ_Glass/images/spacer.gif) |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
gabste91
|
Wysłany: Czw 20:08, 24 Lis 2011 Temat postu: |
|
|
Elita forum
![Elita forum Elita forum](http://www.shlka.fora.pl/images/galleries/20038111495155accf361e3-569295-wm.gif)
Dołączył: 19 Cze 2008
Posty: 812
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Rzeszów
|
Ja chyba sie nie powinienem wypowiadac na temat m11w
Powiem tak m11w produkowane w latach 67-68 silnik w2a osobiscie jestem zakochany w tym modelu pomimo jego wad konstrukcja m11 a m11w jest prawie ze identyczna roznia sie tylko silnikami otóz bolączką wiatrów jest czeste pękanie pierścieni ( mam 3 m11w kazda miala ta bolączkę, robilem wiele silników w2a i wiekszosc tez dodtkneło to) Jesli ktos chciałby używac do codziennej jazdy motorka polecam aby zmienił wodziki na kute gdzy blaszane sie wyginaja.
Ogolnie konstrukcja silnika m11 jest mniej zawodna i takiz oto motocykl polecil bym dla osoby która bez przygod chciała by podróżować.
Ale co ja tam wiem dla mnie m11w to ideał na kołach
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/DAJ_Glass/images/spacer.gif) |
drix1994
|
Wysłany: Czw 20:54, 24 Lis 2011 Temat postu: |
|
|
Junior Admin
![Junior Admin Junior Admin](http://www.shlka.fora.pl/images/galleries/142390675155b6b3a4e0c-571827-wm.gif)
Dołączył: 07 Sie 2008
Posty: 1677
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: ok. Lublina
|
Popieram ! Tylko hmm z tymi pierścionkami to nie jestem taki przekonany U mnie latają już hohoho cczasu
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/DAJ_Glass/images/spacer.gif) |
gabste91
|
Wysłany: Czw 21:05, 24 Lis 2011 Temat postu: |
|
|
Elita forum
![Elita forum Elita forum](http://www.shlka.fora.pl/images/galleries/20038111495155accf361e3-569295-wm.gif)
Dołączył: 19 Cze 2008
Posty: 812
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Rzeszów
|
drix1994 napisał: |
Popieram ! Tylko hmm z tymi pierścionkami to nie jestem taki przekonany U mnie latają już hohoho cczasu |
Nie ma zasady ze kazda m11w cierpi na ta bolaczke ale jednak wiekszosc tak
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/DAJ_Glass/images/spacer.gif) |
szczesk
|
Wysłany: Czw 22:32, 24 Lis 2011 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
![Forumowicz Forumowicz](http://www.shlka.fora.pl/images/galleries/10066383085155acc96dce4-569289-wm.gif)
Dołączył: 08 Maj 2011
Posty: 573
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kalisz
|
Chyba jesteście nieco stronniczy w sprawie wiatra
Jak już gdzieś pisałem miałem kolegę który posiadał WSK M21 W2 i jestem nieco zrażony do tego silnika gdyż co chwila coś się z nim działo. Jak nie skrzynia to zacieranie się tłoka. Mam m11 ze zwykłym s32 i jeszcze nigdy mnie nie zawiódł .
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/DAJ_Glass/images/spacer.gif) |
Inżynier
|
Wysłany: Czw 23:26, 24 Lis 2011 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
![Forumowicz Forumowicz](http://www.shlka.fora.pl/images/galleries/1420275525155c7269b113-576038-wm.gif)
Dołączył: 28 Maj 2011
Posty: 179
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kęty koło Bielska
|
Oj proszę cię nie pisz ze zwykłym s32!!
Mój Tata zrobił na SHL z silnikiem S32 40 tyś KM i wszystkie podzespoły zarówno silnika jak i motocykla pozostały w oryginale. Jedyne co przeszedł to jedną regeneracje wału i szlif cylindra. Silniki s32 to naprawdę dobra konstrukcja. Co najważniejsze to podzespoły WFM!!! Wszystkie późniejsze Podzespoły ZMD były wykonywane z dużo gorszego materiału i z dużo mniejszą starannością o dobry jakościowo produkt.
Ja bym brał SHL z silnikiem WFM. W dodatku okrągły silnik stylistycznie bardziej pasuje do owalnych kształtów SHL. Takie jest moje zdanie. Ale nad gustami sie nie dyskutuje.
Ostatecznie moje zdanie jest takie że w końcu każdy zabytek trzeba poszanować bo za to właśnie ze są zabytkami je cenimy. Nie ważne czy są zawodne czy nie i czy ładnie wyglądają.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Inżynier dnia Czw 23:34, 24 Lis 2011, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/DAJ_Glass/images/spacer.gif) |
szczesk
|
Wysłany: Czw 23:43, 24 Lis 2011 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
![Forumowicz Forumowicz](http://www.shlka.fora.pl/images/galleries/10066383085155acc96dce4-569289-wm.gif)
Dołączył: 08 Maj 2011
Posty: 573
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kalisz
|
Cytat: |
Ostatecznie moje zdanie jest takie że w końcu każdy zabytek trzeba poszanować bo za to właśnie ze są zabytkami je cenimy. Nie ważne czy są zawodne czy nie i czy ładnie wyglądają. |
Tu masz w 100% rację. Dlatego trochę minie to denerwuje lak ludzie przerabiają na ten lub inny silnik. Zamiast przerabiać to już mogli by sobie kupić z tym silnikiem w oryginale, a nie niszczyć moto.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/DAJ_Glass/images/spacer.gif) |
drix1994
|
Wysłany: Pią 0:51, 25 Lis 2011 Temat postu: |
|
|
Junior Admin
![Junior Admin Junior Admin](http://www.shlka.fora.pl/images/galleries/142390675155b6b3a4e0c-571827-wm.gif)
Dołączył: 07 Sie 2008
Posty: 1677
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: ok. Lublina
|
A ja powiem, że np. w S32 gniazda na łożyska są beznadziejne, co prędzej czy później kończy się zakładaniem łożyska na loctite oraz przede wszystkim wg. mnie w S32 brakuje 4 biegu, by nie męczyć zbytnio silnika wysokimi obrotami. A w wiaterku z tego co sam zauważyłem to do wad zaliczyłbym automat zmiany biegów wraz z wodzikami i w sumie tyle.
Szczesk, co do WSK M21 W2 to sprawa jest taka, że WSKi z instalacją 12V lub 6V były bardzo dobrze wykonane. (te starsze, więc chyba 12V). Dopiero te nowsze zaczęły się sypać. Lecz mimo wszystko nie porównuj Wiatra z SHL do Wiatra z WSK
A ludzie przebierają z kilku prostych powodów: wygląd, biorą pod uwagę który jest praktyczniejszy, wytrzymalszy, który łatwiej zrobić oraz bardziej niezawodny i przede wszystkim patrzą cenowo.
A ja i tak, Wiatra nie wymieniłbym na żaden inny silnik Bo on ma w sobie to "coś"
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez drix1994 dnia Pią 0:54, 25 Lis 2011, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/DAJ_Glass/images/spacer.gif) |
szczesk
|
Wysłany: Pią 1:55, 25 Lis 2011 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
![Forumowicz Forumowicz](http://www.shlka.fora.pl/images/galleries/10066383085155acc96dce4-569289-wm.gif)
Dołączył: 08 Maj 2011
Posty: 573
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kalisz
|
Co do tych gniazd to rzeczywiście masz racje, niedawno robiłem silnik do osy i musiałem łożyska wklejać na loctite . Ale z tą skrzynią to bym polemizował ponieważ oba silniki na najwyższych biegach mają przełożenie 1:1 tylko wiatr ma po prostu biegi krótsze, poza tym dwusuwy lubią wysokie obroty.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/DAJ_Glass/images/spacer.gif) |
gabste91
|
Wysłany: Pią 9:39, 25 Lis 2011 Temat postu: |
|
|
Elita forum
![Elita forum Elita forum](http://www.shlka.fora.pl/images/galleries/20038111495155accf361e3-569295-wm.gif)
Dołączył: 19 Cze 2008
Posty: 812
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Rzeszów
|
drix1994 napisał: |
Lecz mimo wszystko nie porównuj Wiatra z SHL do Wiatra z WSK
|
A czemu?? Te silnik zaprojektował jeden Inżynier oczywiście z biegiem czasu ulegały modyfikacji. Ale wiekszosc podzespołów pozostało bez zmian.
Oczywiscie łatwiej jest ustawic zapłon w silniku w2a niz w w2b aczkolwiek z awaryjnoscia jest tak jak zawsze- jak sie dba to sie ma. Trudno sie dziwic ze wsk padaja szybko jak nie od jednego dzieciaka dostały po tyłku.
Tak jak pisalem w pierwszym poscie m11w trzeba pokochac za jej wady, co do m11 miał tez swego czasu i moge powiedziec ze sprzet jest bardziej odporny. P.S.jesli bedziesz kupował m11 szukaj z pierwszych lat produkcji.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/DAJ_Glass/images/spacer.gif) |
drix1994
|
Wysłany: Pią 14:48, 25 Lis 2011 Temat postu: |
|
|
Junior Admin
![Junior Admin Junior Admin](http://www.shlka.fora.pl/images/galleries/142390675155b6b3a4e0c-571827-wm.gif)
Dołączył: 07 Sie 2008
Posty: 1677
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: ok. Lublina
|
Jak dla mnie w2b to już inna kultura pracy, choćby gar i głowica podziurawione i jak mają to wyciszenie to paskustwo, a bez niego to jeszcze jak cie mogę.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/DAJ_Glass/images/spacer.gif) |
Inżynier
|
Wysłany: Pią 22:55, 25 Lis 2011 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
![Forumowicz Forumowicz](http://www.shlka.fora.pl/images/galleries/1420275525155c7269b113-576038-wm.gif)
Dołączył: 28 Maj 2011
Posty: 179
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kęty koło Bielska
|
A przecież Drix niektóre S32 miały gumowe wkładki pomiędzy dwoma połówkami zębatki nachodzącej na wał od strony sprzęgła. Ten patent powodował wytłumienie drgań i hałasu powstającego podczas pracy sprzęgła. W2b tego nie miały...
Ja mam u siebie ten patent i silniczek ciszej pracuje
Więc ,,innowacja,, zawitała i w silniku S32
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Inżynier dnia Pią 22:56, 25 Lis 2011, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/DAJ_Glass/images/spacer.gif) |
mruty
|
Wysłany: Nie 19:43, 27 Lis 2011 Temat postu: |
|
|
Elita forum
![Elita forum Elita forum](http://www.shlka.fora.pl/images/galleries/20038111495155accf361e3-569295-wm.gif)
Dołączył: 09 Sty 2010
Posty: 1752
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Miłomłyn
|
Z tymi zębatkami wychodziły pierwsze M11 a że z czasem się zużywały trzeba było wymieniać a zamiennikami były już zwykłe jednoczęściowe.
Co do tematu to można też patrzeć że M11W było znacznie mniej więc są mniej spotykane co też dodaje im uroku. Znowu M11 rocznikowo są ciekawsze bo starsze. Wybór należy do Ciebie ja tam polecam Gazelkę
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/DAJ_Glass/images/spacer.gif) |
JunaKiszka
|
Wysłany: Śro 13:14, 30 Lis 2011 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
![Forumowicz Forumowicz](http://www.shlka.fora.pl/images/galleries/1420275525155c7269b113-576038-wm.gif)
Dołączył: 14 Paź 2009
Posty: 177
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Łańcut
|
Najlepiej mieć oba modele M11 i M11W i po problemie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/DAJ_Glass/images/spacer.gif) |
Pawlasty
|
Wysłany: Śro 20:04, 30 Lis 2011 Temat postu: |
|
|
Junior Admin
![Junior Admin Junior Admin](http://www.shlka.fora.pl/images/galleries/142390675155b6b3a4e0c-571827-wm.gif)
Dołączył: 14 Lip 2011
Posty: 1324
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 18 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Krosno Odrzańskie
|
Haha JunaKiszka trafił w sedno sprawy Kilka dni przed kupnem Eli, kupiłem automobilistę z opisem M11. Autor opisywał silniki S32 jako dość awaryjne a Wiatry, wg. Niego są dużo lepszą konstrukcją. Nie wiem, czy czytacie automobilistę, ale dowiedziałem się od redakcji, że do 3-4 miesięcy wydrukują artykuł o silnikach p. Wiatraka
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/DAJ_Glass/images/spacer.gif) |
|