Autor |
Wiadomość
|
Gość
|
Wysłany: Śro 18:24, 07 Paź 2009 Temat postu: Kilka pytań co do remontu SHL M06-T 1959r. |
|
|
|
Jestem nowy i postanowiłem odnowić swoją SHL tak, żeby była ładna i paliła na dotyk.
Moje pytania:
1. Ile wg was orientacyjnie wyniesie remont:
*chromowanie felg, tłumika, kolanka, kierownicy i paru innych elementów
*zdarcie i pomalowanie od nowa(na wiśniowo - taki był w orygiale)
*szpalunki
*remont silnika(wymiana tłoka i pierścieni, szlif cylindra, wymiana zębatek w skrzyni biegów i ogólna naprawa, bo czasem pali z kopa a czasem nie)
*wymiana hamulców, licznika, klamek i manetek
*zmiana obicia kanapy
*wymiana opon
*polerka deklów skrzyni biegów
*wyczyszczenie z zewnątrz cylindra
2. Co zrobić, żeby cylinder się błyszczał, jak go oczyścić?
3. Gdzie mogę kupić wyżej wymienione części(oczywiście oryginalne)?
4. Czy po tych zabiegach dalej będzie to oryginalny motocykl?
5. Motor jest w mojej rodzinie od ok. 10-20 lat, po czym poznać, że jest oryginalny.
Ostatnio zmieniony przez Gość dnia Śro 18:25, 07 Paź 2009, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
picek
|
Wysłany: Śro 20:37, 07 Paź 2009 Temat postu: |
|
|
Moderator
Dołączył: 14 Mar 2006
Posty: 1378
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: zwoleń
|
Widzę że już sporo tematów czytasz- czytaj je uważnie to nie będziesz musiał zadawać tak mało fachowych pytań.
Jeśli chodzi o pytanie piąte to zamieść zdjęcia to ocenimy.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Marcio
|
Wysłany: Śro 22:49, 07 Paź 2009 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 30 Sty 2008
Posty: 356
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kraków
|
Sam remont silnika wyniesie Cie kilka dobrych stowek.
Chromuj tylko te czesci ktore byly chromowane w oryginale. W innym wypadku moto ani nie jest w pelni oryginalne ani ladnie nie wyglada.
Jesli chodzi o lakier to zamiesc zdjecia. Masz mozliwosc usuwania lakieru poprzez piaskowanie lub preparat do usuwania starych powlok lakierniczych zwiacy sie "Scansol" - dobry sprawdzony. Metoda druga raczej mija sie z celem jesli masz sporo rdzy na danych elementach. Dla delikatnego obciecia kosztow co sie da mozesz czyscic recznie papierkiem, szcztka druciana, scansolem, a reszte oddac do piaskowania.
Zamiesc zdjecia czesci ktore chcesz wymienic, bo moze da sie je odratowac.
Na allegro rozejrzyj sie za oponami - czesto wyplywaja.
Polerka kosztuje tyle co pasta polerska lub inne cudo przeznaczone do polerki czyli pare zlotych.
Zdjecia cylindra tez zamiesc. Jesli jest w slabym stanie mozesz go oddac do szkielkowania, a nastepnie pomalowac farba zaroodporna.
To narazie tyle, dopoki nie zamiescisz zdjec.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gość
|
Wysłany: Czw 18:38, 08 Paź 2009 Temat postu: |
|
|
|
Oto zdjęcia mojej maszynki
|
|
Powrót do góry |
|
|
Suchy
|
Wysłany: Czw 19:53, 08 Paź 2009 Temat postu: |
|
|
Moderator
Dołączył: 28 Sie 2006
Posty: 1621
Przeczytał: 5 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kielce
|
Fajna motora, też bym taką chciał
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
SM-500
|
Wysłany: Czw 20:02, 08 Paź 2009 Temat postu: |
|
|
Moderator
Dołączył: 20 Wrz 2006
Posty: 1001
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Zagnańsk
|
Twój motocykl pochodzi z 1959 roku. Jest to wersja przejściowa pomiędzy modelem "U" a modelem "T" Szczerze Ci powiem że więcej ma braków niż oryginalnych części ale skoro napisałeś że jest to pamiątka rodzinna jedyną słuszną drogą jest odnowienie motocykla.
Silnik ok, rama też, tak jak i puszki i błotniki. Amortyzatory przód pasują. Kanapa super z listwami. Korek i zbiornik pasują. Masz tłumik, to dobrze. Dekiel tylnego koła ok.
Klamki i rolgaz do wymiany. Być może cały przód to przeszczep. Potrzebuję fotek dolnej półki. Amortyzatory tył są od nowszego modelu. Lampy poszukaj całej nowej, kompletnej. Sprawdź jakiej wielkości masz koła. Powinny być 19"
Przy okazji napiszę że to "najniższy" UT jaki widziałem.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gość
|
Wysłany: Czw 20:16, 08 Paź 2009 Temat postu: |
|
|
|
1. Co jest nie oryginalne?
2. Czemu stwierdzasz, że przód to przeszczep?
3. Co to jest ta dolna półka, bo nie wiem?
|
|
Powrót do góry |
|
|
SM-500
|
Wysłany: Czw 20:24, 08 Paź 2009 Temat postu: |
|
|
Moderator
Dołączył: 20 Wrz 2006
Posty: 1001
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Zagnańsk
|
Ad.1
To jest nieoryginalne lub wymaga wymiany.
SM-500 napisał: |
Klamki i rolgaz do wymiany. Być może cały przód to przeszczep. Potrzebuję fotek dolnej półki. Amortyzatory tył są od nowszego modelu. Lampy poszukaj całej nowej, kompletnej. |
Ad.2
Pólka nie powinna być srebrna, nakrętka sztycy ma otwór pod amortyzator skrętu ale teraz widzę że wahacz jest dobry.
Ad.3
Zrobię fotki to Ci pokarzę.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gość
|
Wysłany: Czw 20:34, 08 Paź 2009 Temat postu: |
|
|
|
A co z tłumikiem. Lepiej wymienić czy pochromować?
Aha bym zapomniał, czy w komorze gdzie jest sprzęgło ma być olej, jeśli tak to jaki i ile?
|
|
Powrót do góry |
|
|
pawe86
|
Wysłany: Czw 20:58, 08 Paź 2009 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 03 Lis 2006
Posty: 906
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: wrocław
|
powinien być olej, i tyle zeby przestal wyciekac przez otwór na odpowiedniej wysokości, gdy motocykl jest przechylona na strone sprzegla o 10st od pionu
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Suchy
|
Wysłany: Czw 21:32, 08 Paź 2009 Temat postu: |
|
|
Moderator
Dołączył: 28 Sie 2006
Posty: 1621
Przeczytał: 5 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kielce
|
O K...a!! CZY TAKA GŁOWICA WYJECHAŁA Z FABRYKI???!!!
MIOŁ KTOŚ FANTAZJĘ!!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
SM-500
|
Wysłany: Czw 21:40, 08 Paź 2009 Temat postu: |
|
|
Moderator
Dołączył: 20 Wrz 2006
Posty: 1001
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Zagnańsk
|
Suchy napisał: |
O K...a!! CZY TAKA GŁOWICA WYJECHAŁA Z FABRYKI???!!!
MIOŁ KTOŚ FANTAZJĘ!! |
Ot i w tym cały figiel że taka wyjechała z fabryki
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gość
|
Wysłany: Czw 19:41, 08 Paź 2009 PRZENIESIONY Czw 21:56, 08 Paź 2009 Temat postu: |
|
|
|
|
Powrót do góry |
|
|
pawe86
|
Wysłany: Pią 7:36, 09 Paź 2009 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 03 Lis 2006
Posty: 906
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: wrocław
|
SM-500 napisał: |
Suchy napisał: |
O K...a!! CZY TAKA GŁOWICA WYJECHAŁA Z FABRYKI???!!!
MIOŁ KTOŚ FANTAZJĘ!! |
Ot i w tym cały figiel że taka wyjechała z fabryki |
z tym ze wyjechała to na pewno prawda, tylko pytanie czy w SHL montowano taka głowicę bo z tego co wiem to była inwencja twórcza inż z WSK, i na pewno wszystkie WSK 150ccm miały takową co do SHL nie mam pewności( to jest druga SHL która widze z taką głowicą, 1 była moja M06U)
co do tego czy to jest unikat odpowiedź "nie" jeżeli chodzi o coś wiecej niż M06, to jest zwykły model M06T, fabryka zrobiła dużo ram do M06U i nastąpiło przestawienie produkcji na M06T, skoro ramy już były to po co je wyrzucać wystarczyło nabić nową litere modelu.
Pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez pawe86 dnia Pią 7:39, 09 Paź 2009, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
SM-500
|
Wysłany: Pią 8:51, 09 Paź 2009 Temat postu: |
|
|
Moderator
Dołączył: 20 Wrz 2006
Posty: 1001
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Zagnańsk
|
pawe86 napisał: |
z tym ze wyjechała to na pewno prawda, tylko pytanie czy w SHL montowano taka głowicę bo z tego co wiem to była inwencja twórcza inż z WSK, i na pewno wszystkie WSK 150ccm miały takową co do SHL nie mam pewności( to jest druga SHL która widze z taką głowicą, 1 była moja M06U) |
Widziałem sporo takich SHL ale w jednym przedziale być może WSK M-150 była produkowana w tym samym przedziale czasowym.
pawe86 napisał: |
co do tego czy to jest unikat odpowiedź "nie" jeżeli chodzi o coś wiecej niż M06, to jest zwykły model M06T, fabryka zrobiła dużo ram do M06U i nastąpiło przestawienie produkcji na M06T, skoro ramy już były to po co je wyrzucać wystarczyło nabić nową litere modelu. |
Mam nadzieje że chodziło Ci o tabliczki bo co ma do tego rama? Po co wyrzucać ramę skoro tabliczki nie są jeszcze zamontowane.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|