|
Remont WSK 175 M21w2 z 1975 r luki9403 |
<-Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat-> |
Autor |
Wiadomość
|
miernik13
|
Wysłany: Nie 19:11, 23 Mar 2014 Temat postu: Remont WSK 175 M21w2 z 1975 r luki9403 |
|
|
Elita forum
Dołączył: 30 Gru 2011
Posty: 489
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Ostrzeszów
|
Witam wszystkich Forumowiczów !
Chciałby przedstawić Wam mój nowy nabytek jakim jest WSK 175 M21w2 z 1975 r ,kupiona 29.01.2014 r niedaleko domu ,za 450 zł z dowodem osobistym ,sprzedający pierwszym właścicielem od nowości .Numer ramy i silnika zgodny z tabliczką znamionową .WSK wycofana z ruchu ,ale dzwoniłem do wydziału komunikacji można zarejestrować ja na zabytek lub autentyk ,ja wybiorę tą drugą opcję .Wtedy będę musiał zadzwonić do jakiegoś rzeczoznawcy ,gdy WSK będzie odnowiona oceni jej oryginalność ,jeśli dostanę opinie pozytywną rejestruje na białe tablice i tyle filozofii .Na początku myśl była taka żeby doprowadzić ja do oryginału i wszystko skompletować .Jednak zdecydowałem się na odrestaurowanie mojej WSK.Nie potrwa to szybko,ale trzeba iść pomału do przodu .Myślę ,że podjąłem dobrą decyzję .Pokażę Wam mój nabytek:
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Jak widać WSK nie była zadbana przez poprzedniego właściciela ,ale jej los się zmieni w moich rękach.Widać wiejski tuning ,ramka i szkło od innej WSK ,boczki od młodszego modelu WSK 125 ,przedni błotnik także od młodszego modelu ,tylny błotnik ucięty,kupiłem inny na allegro w idealnym stanie ,aż za 12,50 zł
[link widoczny dla zalogowanych]
.Kupując przy okazji inne pierdoły ,przedni błotnik kupiłem w innej miejscowości.Boczki metalowe miałem w domu,klakson ze złomu także pokażę go po renowacji ,lampa telewizorek zdobyłem kiedyś na allegro bo przy tej wsk była potrzaskana.Tuning część dalsza :
,bagażnik lub jego część ,niepotrzebny dodatek ,kierownica młodszy model ,korek baku to samo ,malowany silnik na czarno ,co za pomysł ,a wisienką na torcie jest przyspawany płaskownik w miejscu ,gdzie pękła rama .Jak to widziałem to ,aż wzięło mnie na wymioty ,jak można coś takiego zrobić .
Na początku zaczynam od usunięcia tego ohydnego płaskownika,na szczęście rama jest prosta :
[link widoczny dla zalogowanych]
Pęknięcie pospawałem półautomatem ,z grubsza oszlifowałem szlifierką kątową spawy ,a na koniec zjechałem wszystko papierami ściernymi ,wyszło super ,ani śladu ,tylko pytanie ,czy nie będzie dalej pękało .
[link widoczny dla zalogowanych]
Rama pospawana ,więc wziąłem się za zdzieranie starego lakieru ,wybrałem opcje gorszą szlifierka ,wiertarka i szczotki druciane,ewentualnie w trudno dostępnych miejscach wypiaskowałem .I tu pewnie nasunie się Wam pytanie ,dlaczego nie piaskowałem całych elementów ?,odpowiadam ponieważ kompresor mam za mały i cholernie ciężko schodzi lakier ,a wybrałem opcję szlifierki itp ze względu na finanse ,ale wszystko wyczyściłem dokładnie i jest dobrze ,zmatowiłem grubszym papierem ściernym ,żeby proszek dobrze trzymał i dodatkowo odtłuściłem.Oto wyczyszczone elementy gotowe do wyjazdu . Miałem problem z wyjęciem tylnego wahacza ,ośka była zapieczona ,jak to w tych WSK po tylu latach ,ale dało radę
[link widoczny dla zalogowanych]
Do proszku poszły takie elementy jak :
-rama
-tylny wahacz
-przednie osłony teleskopów
-pręt trzymający tylna lampę
-stopki centralne
-szklanki tylne
-podstawa siedzenia
-skrzynka narzędziowa
-filtr powietrza
-osłona łańcucha
-sztyca z dolną półką
-pólka kierownicy
-mocowania podnóżków
Wszystkie elementy na czarno RAL 9005 połysk z podkładem ,oprócz osłony łańcucha RAL 9006 srebrny połysk z podkładem .Za tydzień pojadę po odbiór .
Oczywiście wszystko zrobiłem wcześniej tylko nie miałem czasu w tygodniu dodać na forum .Oto elementy po lak.proszkowym ,czekają na strychu ,do składania .Zapłaciłem za wszystko 200 zł ,reszta elementów jest w kartonie .Bardzo dobrze zrobili swoja robotę,elementy w rzeczywistości wyglądają jeszcze lepiej ,na strychu się przykurzyły .
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
W tygodniu mam trochę czasu ,bo pracuje od 7:00-15:00 ,to po pracy coś dłubię przy WSK ,przygotowałem także elementy do lakierowania ,jeszcze muszę doczyścić podstawkę licznika .Nie zdzieram wszystkiego do gołej blachy bo nie widzę takiej potrzeby .Tylko zardzewiałe miejsca zdarłem ,a resztę zmatowiłem .
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Silnik także rozebrałem ,także składał to jakiś znawca .Najlepszy numer to pod głowicą była uszczelka z gazety ,resztę uszczelek na szczęście dał dobre .Po rozebraniu miła niespodzianka kartery są idealne nigdzie nie poodbijane , nie po odpryskiwane itp ,gniazda na łożyska nie wyrobione .Właściciel mówił ,że w tym silniku kiedyś było kupione dużo nowych części i był tylko raz remontowany od nowości.To według mnie jest prawda .Jednak nie fachowo złożony ,ale dobrze ,że niczego nie uszkodził .Cylinder po rozebraniu jak nowy ,bardzo mały prożek ,aby taki ciut ciut ,będzie bez szlifu ,głowica także ładna z oryginalnym gwintem ,wał bez luzów góra dół ,aby delikatne na bok ,tłok był oryginalny ale ma wyrobione delikatnie zabezpieczenia na pierścienie ,kupię nowy , łańcuszek nie wyciągnięty ,rolki całe rometowski ,kosz bardzo ładny ,zęby grube i proste ,skrzynia dobra ,zapłon także tylko muszę kupić nowe platyny ,tracze sprzęgłowe średnie kupię nowe .Zrobiłem błąd bo rozbierałem po raz pierwszy łożysko igiełkowe z trybu zdawczego i się rozsypało .Będę musiał kupić nowe .Łożyska na wał kupię nowe C3 bo tam były zwykłe z rolniczego sklepu .Ogólnie mówiąc to nie był zły zakup serducho (silnik) Wski jest bardzo zadbane i to najważniejsze .Na razie kupiłem do silnika takie części jak :
-simeringi bardzo dobrej firmy CORTECO ,sami zobaczycie ceny na opakowaniach
-oryginalne pierścienie i sworzeń na allegro ,pierścień jeden chromowany ,drugi żeliwny ,
-segery,
Resztę drobiazgów kupię w skuterdębica.hg i na allegro .
Zdjęcia zakupów :
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Zdjęcia silnika w częściach :
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Teraz nie dawno zacząłem polerkę ,dopiero zjechałem to co na foto papierami P100 i P220 :
[link widoczny dla zalogowanych]
Dojdą jeszcze bębny
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez miernik13 dnia Nie 20:22, 23 Mar 2014, w całości zmieniany 5 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Gazela
|
Wysłany: Nie 19:24, 23 Mar 2014 Temat postu: |
|
|
Elita forum
Dołączył: 12 Gru 2012
Posty: 2390
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 18 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wągrowiec
|
Super
Idziesz jak burza.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
miernik13
|
Wysłany: Pon 23:11, 24 Mar 2014 Temat postu: |
|
|
Elita forum
Dołączył: 30 Gru 2011
Posty: 489
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Ostrzeszów
|
Rozebrałem koła i zastanawiam się czy kupić nowe chromowane felgi ,czy chromować stare? ,które są proste i nie skorodowane ,aby delikatny nalot rdzy .Wysłałem do MOTO CHROMU w Poznaniu e-maila ,żeby zrobili wycenę felg ,polecam firmę ,robiłem tam chromy do swojej SHL-ki ,profesjonalna robota za konkretna kasę .Zobaczę jak będą chcieli taniej niż kosztuje nowa ,to może się skuszę .Nowa kosztuje ok 240 zł z firmy RADAELLI ,bardzo dobra z tego co czytałem .Szprychy wyczyściłem na szczotce drucianej ,ale na niektórych szprychach widać delikatne wżery ,nie wiem ,czy da się je jakoś usunąć papierem ściernym,czy czymś podobnym?.Nie mam pomysłu nie mogę ich tak zostawić bo wszystko po ocynku widać i zepsuje cały efekt ,a nowe szprychy porządne nie chińskie też swoje kosztują .Oto wyczyszczone szprychy :
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
dudek83
|
Wysłany: Wto 23:31, 25 Mar 2014 Temat postu: |
|
|
Elita forum
Dołączył: 19 Lip 2012
Posty: 433
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa
|
No super. Widzę, że powiększasz kolekcję Też muszę sobie coś znaleść do remontu.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
miernik13
|
Wysłany: Śro 17:50, 26 Mar 2014 Temat postu: |
|
|
Elita forum
Dołączył: 30 Gru 2011
Posty: 489
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Ostrzeszów
|
Tak kolekcja się powiększa ,do rodziny doszła WSK 175 M21w2 i jeszcze jedna WSK M06 B1 ,marzenie zdobyć WFM-kę ,oczywiście tanio
Do informacji chromowanie felgi jest nieopłacalne ,400 zł szt.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez miernik13 dnia Śro 22:44, 26 Mar 2014, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
miernik13
|
Wysłany: Sob 22:34, 29 Mar 2014 Temat postu: |
|
|
Elita forum
Dołączył: 30 Gru 2011
Posty: 489
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Ostrzeszów
|
Koszt chromowania jednej felgi to 400 zł ,nie opłacalna sprawa Lepiej kupić nową z RADELLI
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
towot
|
Wysłany: Sob 23:40, 29 Mar 2014 Temat postu: |
|
|
Elita forum
Dołączył: 13 Paź 2011
Posty: 1100
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
A czy te felgi Radelli są jakieś dobre?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gazela
|
Wysłany: Sob 23:41, 29 Mar 2014 Temat postu: |
|
|
Elita forum
Dołączył: 12 Gru 2012
Posty: 2390
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 18 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wągrowiec
|
Uważam że przereklamowane.
Jak kupowałem to radaelli mimo ceny 200 chrom miały gorszy od tych za 110.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Gazela dnia Sob 23:47, 29 Mar 2014, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
miernik13
|
Wysłany: Nie 21:12, 30 Mar 2014 Temat postu: |
|
|
Elita forum
Dołączył: 30 Gru 2011
Posty: 489
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Ostrzeszów
|
Dobrze wiedzieć ,dzięki kolego za info
A co powiedzie o takiej ,jak z jakością :
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
oraz HISZPAŃSKA:
[link widoczny dla zalogowanych]
Jaką najlepiej kupić?,cena nie gra roli ,żeby była bardzo dobrze wykonana i chrom po roku nie rdzewiał
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez miernik13 dnia Nie 21:18, 30 Mar 2014, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
mm8255
|
Wysłany: Nie 21:21, 30 Mar 2014 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 01 Gru 2013
Posty: 154
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
|
Ja też mam obręcze Readelli i powiem że obręczę są grube, nie szczędzili materiału jak w przypadku chinoli, które są cienkie jak papier. Chrom ja daje 4+. Ale trzeba uważać bo u nas sprzedają bardzo często obręcze które odrzucono jako obręcze 2 klasy i stąd myślę niezadowolenie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
towot
|
Wysłany: Nie 21:32, 30 Mar 2014 Temat postu: |
|
|
Elita forum
Dołączył: 13 Paź 2011
Posty: 1100
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Jeśli cena nie gra roli, to bym kupił obręcze z nierdzewki. Mieli kiedyś w tym sklepie, ale teraz nie mogę znaleźć: [link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
ewaoliwo
|
Wysłany: Nie 22:24, 30 Mar 2014 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 04 Paź 2013
Posty: 30
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gliwice
|
Jeśli pozbierałeś wszystkie "wałeczki" z łożyska igiełkowego to je po prostu wymyj, nasmaruj i poskładaj. Ja tak robiłem, potrzebne tylko troszkę cierpliowości, przynajmniej będziesz miał oryginał, bo nie wiem jak ze współczesną produkcją tej części.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
miernik13
|
Wysłany: Nie 22:53, 30 Mar 2014 Temat postu: |
|
|
Elita forum
Dołączył: 30 Gru 2011
Posty: 489
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Ostrzeszów
|
Niektóre wałeczki się na pewno pogubiły ,a ja nie wiem ile ich było przed wyjęciem
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
ewaoliwo
|
Wysłany: Nie 23:18, 30 Mar 2014 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 04 Paź 2013
Posty: 30
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gliwice
|
To kup same wałeczki, ja gdzieś mam taki komplet, kupiłem na wueska.pl od forumowicza, lux jakość, polecam.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
gazownik
|
Wysłany: Wto 15:58, 01 Kwi 2014 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 29 Sie 2010
Posty: 306
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Białystok
|
Super...
Kolejny sprzęt powoli zaczyna odżywać
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
|
|
|