Autor |
Wiadomość
|
Inżynier
|
Wysłany: Czw 20:11, 23 Sie 2012 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 28 Maj 2011
Posty: 179
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kęty koło Bielska
|
NIGDY W SHL M11 NIKT NIE MONTOWAŁ ŻADNYCH LUSTEREK!!!!!!!
FABRYCZNIE PO PROSTU NIE BYŁY NA WYPOSAŻENIU!!!!
Doczepić zatem można wszystko co tylko się nada i jest z lat 60. Tyle na ten temat....
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Lolas
|
Wysłany: Czw 21:48, 23 Sie 2012 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 09 Kwi 2010
Posty: 117
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Skierniewice, Łódzkie
|
Ok, ale ja go rejestruje pierwszy raz od 20 lat i nie wiem czy koleszka od przeglądów sie nie przywali ze nie ma lusterek?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
holipa
|
Wysłany: Czw 21:53, 23 Sie 2012 Temat postu: |
|
|
Elita forum
Dołączył: 22 Cze 2012
Posty: 830
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: z wioski ;)
|
data produkcji się liczy , a wtedy nie trzeba było mieć ani lusterek , ani światła stopu
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
szczesk
|
Wysłany: Czw 22:27, 23 Sie 2012 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 08 Maj 2011
Posty: 573
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kalisz
|
Według mnie nie liczy się data produkcji, tylko pierwszej rejestracji. A jeśli teraz go rejestrujesz to prawdopodobnie musi spełniać wymagqnia współczesnych przepisów. Ale spróbuj bez przeróbek, może diagnosta się nie przyczepi
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
holipa
|
Wysłany: Czw 22:57, 23 Sie 2012 Temat postu: |
|
|
Elita forum
Dołączył: 22 Cze 2012
Posty: 830
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: z wioski ;)
|
data produkcji się liczy , rejestrowałem nigdy wcześniej nie rejestrowaną jawę 50 typ 20 jakieś półtora roku temu i tak mi powiedział znajomy diagnosta
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Suchy
|
Wysłany: Czw 23:35, 23 Sie 2012 Temat postu: |
|
|
Moderator
Dołączył: 28 Sie 2006
Posty: 1621
Przeczytał: 4 tematy
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kielce
|
Hhehe, ja zrobiłem przegląd w Janie zrobiłem bez tabliczki znamionowej, bo ,,panie wtedy nie było" i uwierzyli ;-p .
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Lolas
|
Wysłany: Pią 0:37, 24 Sie 2012 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 09 Kwi 2010
Posty: 117
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Skierniewice, Łódzkie
|
jakie byście proponowali lusterka do kupna? bo lusterko jednak ułatwia jazdę, i prosił bym o napisanie z jakiego materiału były robione te lusterka z katalogów shl..., mam coś takiego i ciekawi mnie czy da rade to pospawać czy coś w ten deseń
<script></script><noscript>[link widoczny dla zalogowanych]</noscript>
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Inżynier
|
Wysłany: Pią 7:41, 24 Sie 2012 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 28 Maj 2011
Posty: 179
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kęty koło Bielska
|
Zgodnie z moimi informacjami jeśli rejestrujesz na zwykłe tablice to niestety motocykl musi spełniać wymogi/warunki uwzględnione w obowiązujących przepisach/ustawach o ruchu drogowym. Więc lusterko musi być!!
Jeśli chcemy mieć np. w samochodzie kierownice po prawej stronie i móc z nią jeździć to co trzeba zrobić??? No po prostu zarejestrować na pojazd zabytkowy - tylko wtedy można mieć rozbieżności między tym co ustawa nakazuje a tym co jest - również nie mieć lusterka i td.........
A jeśli chodzi o lusterka noto można by wymienić 3 zasadnicze typy:
1. Lusterko (takie jakby rowerowe z dawnych czasów) tj. okrągły pręt i na nim okrągłe plastikowe lusterko z możliwym ustawianiem - mocowane na kierownicy przed manetką sprzęgła. - Wbrew pozorom najłatwiej takie można było kupić w tamtych czasach i większość motocykli z takimi właśnie jeździła - ja też takie mam obecnie odrestaurowane - no ale nie wygląda aż tak efektownie jak to na końcu kierownicy z aluminium.
2. Lusterko mocowane na końcu kierownicy (zacisk wewnątrz kierownicy) - chyba najefektowniej wygląda, ale tu trzeba się liczyć z większymi kosztami zakupu - nowe z prl zdarza się ale za 300zł, używane dość ciężko wyremontować.
3. To co na zdjęciu przedstawiłeś- mocowane opaskowo na końcu kierownicy - jak długo żyje u nikogo takiego jeszcze nie widziałem, ale domyślam się że są tacy co może i takie mają. Myślę że również będzie wyglądać efektowniej.
Najczęściej spotykałem w oryginalnych motocyklach z tamtych lat lusterka (Rowerkowe) oraz te z mocowaniem na końcu kierownicy (zacisk wewnątrz). Te co przedstawiłeś w zasadzie dość ciężko gdzieś ujrzeć, ale jak takie masz to czemu go nie zamontować???
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Inżynier dnia Pią 7:46, 24 Sie 2012, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
holipa
|
Wysłany: Pią 8:42, 24 Sie 2012 Temat postu: |
|
|
Elita forum
Dołączył: 22 Cze 2012
Posty: 830
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: z wioski ;)
|
Inżynier mylisz się i to bardzo.
wyposażenie obowiązkowe motocykla musi być takie jak w czasach gdy fabrykę opuścił. to że jakiś diagnosta wmawia ci że jest inaczej świadczy tylko o jego niedouczeniu.
za czasów produkcji shl lusterka nie były obowiązkowe , więc i teraz w niej mieć go nie musisz.
pół roku picia kawy na stacji diagnostycznej dzień w dzień mam za sobą , sporo ciekawostek się dowiedziałem.
co do anglika to już wiem jak zarejestrować na białe blachy , ale to sprawa na osobny temat
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Inżynier
|
Wysłany: Pią 11:35, 24 Sie 2012 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 28 Maj 2011
Posty: 179
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kęty koło Bielska
|
Zgadzam się z tobą. Nie dotyczy to jednak przypadku kierownicy po prawej stronie
Doczytałem właśnie i jest zmianka nt. [link widoczny dla zalogowanych]
Szkoda tylko że diagności uważają inaczej a to do nich trzeba się udać....
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Lolas
|
Wysłany: Pią 12:14, 24 Sie 2012 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 09 Kwi 2010
Posty: 117
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Skierniewice, Łódzkie
|
Inżynier otóż dlatego nie mogę załozyć tego lusterka ponieważ ta obręcz którą skręca się śrubą(która ściska kierownik) jest pęknięta i chciałbym się dowiedzieć z jakiego materiału jest zrobione to lusterko bo chciałbym je pospawać...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
holipa
|
Wysłany: Pią 12:45, 24 Sie 2012 Temat postu: |
|
|
Elita forum
Dołączył: 22 Cze 2012
Posty: 830
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: z wioski ;)
|
no to ci powiem , że nie widzę przeszkód by dowolnego anglika na polskie blachy zarejestrować.
jest luka prawna którą bardzo łatwo przeskoczyć.
tylko pozostaje kwestia kosztów , które rosną dość konkretnie w tym wypadku
dlatego też póki co vectra zostaje na blachach z Northampton
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Inżynier
|
Wysłany: Pią 13:29, 24 Sie 2012 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 28 Maj 2011
Posty: 179
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kęty koło Bielska
|
Mógłbyś zapodać fotkę tego lusterka? Albo jakiś link?
Aluminium spawać się da - jest to jednak problem ponieważ z punktu widzenia mechaniki materiału jakim jest stop aluminium dochodzi wówczas tzw. ,,strefa uplastycznienia materiału (Strefa HAZ) która powoduje obniżenie wytrzymałości w miejscu sąsiadującym bezpośrednio ze spawem. Z tych względów po pewnym czasie elementy poddawane naprężeniom mogą znów pękać- ale w przypadku lusterka to można sobie chyba podarować.
Szkoda by było lusterka. Ja bym jednak pospawał i obrobił na szlifierce a potem delikatnie skręcił i powinno być ok. - o ile to jest stop aluminium, a tak mi sie coś wydaje Daj jakąś fotkę jak masz, a może ktoś wie co to dokładnie za materiał.
Holipa - rejestrowałeś już coś może na żółte tablice? Opłacalne jest to przedsięwzięcie twoim zdaniem? Bo jak to wiem, nie wiem tylko czy to się faktycznie opłaca...
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Inżynier dnia Pią 13:51, 24 Sie 2012, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Suchy
|
Wysłany: Pią 14:37, 24 Sie 2012 Temat postu: |
|
|
Moderator
Dołączył: 28 Sie 2006
Posty: 1621
Przeczytał: 4 tematy
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kielce
|
Temat, rejestrowania na żółte moderacja prosi kontynuować w innym dziale. Dziękujęmy :-)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Lolas
|
Wysłany: Pią 14:57, 24 Sie 2012 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 09 Kwi 2010
Posty: 117
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Skierniewice, Łódzkie
|
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|