Autor |
Wiadomość
|
ToX
|
Wysłany: Czw 23:20, 24 Sty 2008 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 01 Kwi 2007
Posty: 402
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gliwice
|
Ojciec mi opowiadał że właśnie pierwsze gazele były policyjne i że już gazelka była nie zbyt popularna(w jego kręgach)bo kosztowała więcej a osiągi ani wygląd nie były zachęcające. Mi bardziej podobają się nity i nie będę specjalnie zmieniał ich na listwy, były na pewno SHLki z siedzeniami na nitach więc u mnie też tak może być.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
bitels
|
Wysłany: Pią 21:11, 25 Sty 2008 Temat postu: |
|
|
Moderator
Dołączył: 21 Sty 2007
Posty: 1326
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Rzeszów
|
Co do kolorów gazeli to były takie:
Pierwsze serie malowane na srebrno: lampa, błotnik przedni, tylny widelec nakładka zbiornika,czerwono: zbiornik boczki kierownica nakładka na błotniku przednim listwy bagażnika rama.
Następnie wszedł model lakierowany chyba najładniej z wszystkich gazeli:
czerwono- błotnik przedni, tylny, kierownica , zbiornik,rama srebrno - lampa nakładka zbiornika i czarno -nakładka błotnika przedniego listwy bagażnika osłony boczne. Ostatnie miały listwy bagażnika i nakładkę błotnika chromowane.
Późniejsza była wersja najbardziej wypasiona w chromy którą nazywam patykiem pisaną sam taką posiadam dlatego ,że ze zbiornika znikł plastikowy znaczek a jego miejsce zajął stylizowany napis w formie stosowanej w wielu polskich pojazdach lat 50 i 60:
cała czarna tylko lampa nakładka zbiornika, widelec,wahacz mocowanie stopek jest srebrny.Bagażnik i nakładka błotnika oczywiście chromowana.
Podobno w miedzy czasie była zielona ale ja jeszcze nie widziałem nigdy takiej, udało mi się kupić na allegro osłony boczne od takiej ale czy to oryginał to sie okaże jak przyjdą.
Najbiedniejsza była ostatnia seria cała czerwona z bardzo niestarannym, na dodatek krzywo namalowanym napisem na zbiorniku, były to motocykle ostatniej serii styczeń- luty 70.
Motocykl był cały czerwony a srebrną farbę na lampie nakładce zbiornika wahaczu i widelcu przednim zastąpiła farba o kolorze kość słoniowa .
Co do koloru ciemnogranatowego to czarne motocykle malowane farbą piecową, w pewnym świetle mogą sie wydawać ciemno granatowe.
A co do waszej dyskusji o siedzenia nitowane to konia z rzędem temu kto pokaże mi stare zdjęcie z lat 60 motocykla z takim siedzeniem!!!!
A skąd oryginalne nitowane ??
Już się dowiedziałem od jednego starszego pana, który śmigał shl-ką ponad trzydzieści lat ,do wczesnych lat 90.
W tamtych czasach motocykle te jako ,że często nie było innego środka transportu ,były bardzo intensywnie eksploatowane nie tylko do przewozu ludzi a różnych ,często dziwnych towarów przez to pokrycia siedzenia bardzo sie szybko zużywały. Jak sie miało szczęście to w sklepie motozbytu można było kupić oryginalny poszycie siedzenia ,jako część zamienną,a szybciej i łatwiej był jązanitować jak sie bawić z listwami i blaszkami które często przy rozginaniu pękały.
I stąd w oryginalnych pokrowcach nieoryginalne nity.
Często tez było też tak ,że na przykład jak sie pracowało w PKS-ie albo w PKP zakłady naprawy taboru posiadały właśnie taki kolor dermy(a pamiętajmy,że to wszystko dzieje sie w latach komuny gdzie gospodarka była z centralizowana i jedną rzecz wykorzystywano w wielu innych produktach np. reflektory- wsk, żuk ,nysa ,star ,jelcz, tarpan, autosan ,san ,żubr itd.) do naprawy siedzeń i bardzo dobrych tapicerów , takie siedzenie jak sie jeszcze dodatkowo przyniszczyło - dziś jest nie do rozpoznania!
Ten starszy Pan w swojej eli wymienił dwa poszycia a trzecie nowe oryginalne sprzedał wraz z motorem- pod koniec lat 60 miał szczęście i udało mu sie kupić w polmozbycie w Rzeszowie trzy oryginalne pokrowce.
A co do tapicerowania siedzenia w gazeli to nie było na nitach tylko na takich śrubeczkach rozmiar 4 ,w kształcie litery T które sie wsuwało w listwę. U siebie zastosowałem takie rozwiązanie tyle ,że wsunąłem normalne 4 na śrubokręt.Ale tego nie widać a od środka gwint jest tak jak w oryginale!
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez bitels dnia Pią 21:21, 25 Sty 2008, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
SM-500
|
Wysłany: Pią 21:14, 25 Sty 2008 Temat postu: |
|
|
Moderator
Dołączył: 20 Wrz 2006
Posty: 1001
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Zagnańsk
|
No coment
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gość
|
Wysłany: Pią 21:45, 25 Sty 2008 Temat postu: |
|
|
|
Zieloną ma kolega, pryginał na 100%, mniej więcej zielone jest to, co w czerwonej czerwone, ale nie pamiętam dokładnie, bo widziałem ją ostatnio kilka lat temu.
U mnie ten dziwny odcień błotnika i pokryw był całkowicie inny niż czarny pozostałych części i na bank oryginalny (sam go zdzierałem i nic pod nim nie było, a pomalowane było identyczną techniką, co reszta, ilość warstw też ta sama), gdzieś kiedyś widziałem identyczną kolorystycznie> Albo ktoś kiedyś wymienił te blachy na oryginalne, ale dokupywane, albo wyszła jakaś seria, gdzie oszczędzali na czarnej farbie, muszę przyznać że to malowanie było najładniejsze i będę dążył do jego odtworzenia.
A co z białymi boczkami?
|
|
Powrót do góry |
|
|
barteq
|
Wysłany: Pią 23:55, 25 Sty 2008 Temat postu: |
|
|
Administrator
Dołączył: 26 Lis 2005
Posty: 666
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Rybnik
|
bitels powinieneś książke napisać
rzeczywiście w tamtych czasach wszelkie rzeczy jakie były dorabiane do tych motocykli były robione tak dokładnie jakby robiła je fabryka, pewnie dlatego że tą sama technologią bo nie było wtedy jakiś szczególnych maszyn i większośc rzeczy dorobionych w tamtych czasach wygląda jakby były oryginalne...
co do białych elementów to z tego co sie dowiedziałem można było kupić je w sklepach i raczej nie były montowane oryginalne w SHL-kach
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez barteq dnia Pią 23:56, 25 Sty 2008, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
picek
|
Wysłany: Pią 23:56, 25 Sty 2008 Temat postu: |
|
|
Moderator
Dołączył: 14 Mar 2006
Posty: 1378
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: zwoleń
|
No czekałem aż bitels się wypowie - bo przecież to największy specjalista od gazel na naszym forum. a co do zielonej gazeli to były takie bo sam mam taką.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
bitels
|
Wysłany: Sob 13:56, 26 Sty 2008 Temat postu: |
|
|
Moderator
Dołączył: 21 Sty 2007
Posty: 1326
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Rzeszów
|
Foty ZIELONEJ GAZELI!!!!(oczywiście jeżeli to oryginał)Fenix też sie ucieszy!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
picek
|
Wysłany: Sob 23:34, 26 Sty 2008 Temat postu: |
|
|
Moderator
Dołączył: 14 Mar 2006
Posty: 1378
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: zwoleń
|
Oczywiście fotki mogę zrobić, ale tą gazele kupiłem na allegro jakoś w listopadzie. Wprawdzie lakier jest po polerce ale jest oryginalny. Na zdjeciach aukcyjnych nie widać szczegółów ,ale w rzeczywistości lakier jest nadgryziony przez czas i z bliska doskonale widać że to lakier oryginalny.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
bitels
|
Wysłany: Nie 13:39, 27 Sty 2008 Temat postu: |
|
|
Moderator
Dołączył: 21 Sty 2007
Posty: 1326
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Rzeszów
|
Picek wyślij mi na priva zdjęcie tabliczki znamionowej numer silnika a resztę fotek obowiązkowo na forum. Zrób też fotkę osłon bocznych wewnątrz, i skrzynki narzędziowej .
A co do białych boczków to już czyjaś fanaberia, pamiętam ,że na przykład notorycznie przemalowywano boczki z czarnego na białe w MZ Trophy, aby "ładniej wyglądały" jak ..... milicyjne, może jak gazele służyły w milicji to przemalowywano im boczki na biało,tak jak dziś w samochodach policyjnych zakłada sie białe drzwi, fabrycznie kolor biały nigdy nie był stosowany w żadnym motocyklu shl i z tego co kojarzę to biała była tylko(i to nie licznie) w tamtych latach osa,a w latach 80 romet chart. Całe dostawy białej i szarej farby w tamtych latach pochłaniała warszawska FSO z wiadomych powodów.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez bitels dnia Nie 13:50, 27 Sty 2008, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gość
|
Wysłany: Wto 22:20, 29 Sty 2008 Temat postu: |
|
|
|
No i jak tam fotki zielonej.
A WY co macie niezielone, to też wrzuccie, przyda się taki zbiór wiedzy dotyczącej Gazelki Pomożecie?
Po cichu liczę że nie zdarłem z osłon wewnętrznej strony lakieru więc spróbuję dowiedzieć się co to za odcień...
|
|
Powrót do góry |
|
|
picek
|
Wysłany: Śro 0:10, 30 Sty 2008 Temat postu: |
|
|
Moderator
Dołączył: 14 Mar 2006
Posty: 1378
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: zwoleń
|
Zdjęcia już zrobiłem ale niestety kabel od aparatu u dziewczyny został więc dopiero jutro zamieszczę zdjęcia a i jeszcze osłony boczne muszę sfotografować bo leżą w innym miejscu niż motor.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Demmli
|
Wysłany: Śro 21:02, 30 Sty 2008 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 18 Wrz 2007
Posty: 141
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Łuków
|
W sumie może mam złe podejście do tematu ale jakoś od poczatku nie bardzo byłem za oryginalnym lakierowaniem. Mój od wczoraj jest w bordowym i szarym metaliku
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gość
|
Wysłany: Śro 21:41, 30 Sty 2008 Temat postu: |
|
|
|
A jaki był oryginalnie, masz fotki?
|
|
Powrót do góry |
|
|
Demmli
|
Wysłany: Czw 10:56, 31 Sty 2008 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 18 Wrz 2007
Posty: 141
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Łuków
|
Oryginalnie jaki był to będzie problem bo był rozmontowny na części. Ogólnie to był szaro-czerwony z czarnym błotnikiem i bicznymi osłonami. Części było sporo i w róznych kollorach dlatego cięzko było mi to składac wybierając odpowiednie a mając znikomą wiedzę w tym temacie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
bitels
|
Wysłany: Pią 10:52, 01 Lut 2008 Temat postu: |
|
|
Moderator
Dołączył: 21 Sty 2007
Posty: 1326
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Rzeszów
|
Mam fotki tej zielonej , a na dodatek przyszły mi te zielone osłony i stwierdzam ,że jest to oryginalny kolor, na dodatek bardzo brzydki.
Pewnie dlatego nie był długo produkowany.
Z numerów wynika że ten kolor był produkowany marzec-kwiecień 69,początkowo równocześnie z czerwono czarną. Pasowało by jeszcze kilka numerów zielonych to mniej więcej określił by ilość i okres produkcji.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|