Autor |
Wiadomość
|
Patafil65
|
Wysłany: Pon 22:49, 06 Lut 2017 Temat postu: Prędkościomierz na kraj do M11W |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 07 Kwi 2016
Posty: 81
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: okolice Torunia
|
Kupiłem ostatnio taki licznik:
[link widoczny dla zalogowanych]
Róznice pomiędzy wersją eksportową M11W to:
Skala w KM/H a nie KPH
Wskazówka jest wytłoczką blaszaną o kolorze ciemna śiwka, a nie czarny matowy plastik
Brak sygnowania SHL w kółeczku.
Rok produkcji 1968.
I teraz pytanie, czy ktoś zetknął się z takim licznikiem w SHL M11W? Czy to jest odpowiednik licznika eksportowego na rynek krajowy dla tego modelu SHL-ki? Z pewnością nie jest to licznik do WSK-ki Garbuski, bo te zaczęto produkować w 1972 r. Będę wdzięczny za komentarze.
Pozdrawiam.
Pat
P.S. Tu dla porównania wersja eksportowa licznika:
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Patafil65 dnia Pon 22:52, 06 Lut 2017, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Patafil65
|
Wysłany: Czw 0:13, 09 Lut 2017 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 07 Kwi 2016
Posty: 81
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: okolice Torunia
|
Hey czyżby nikt nic nie wiedział n/t tego licznika?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
benicjanin738
|
Wysłany: Czw 2:27, 09 Lut 2017 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 01 Paź 2015
Posty: 294
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Benice; zachodniopomorskie
|
Wg mnie ten licznik, który masz Kolego nie jest od wiatra? to licznik do WSK.
Nie pamiętam dokladnie ale ktoś mi mówił,że wiatr miał sygnaturę SHL NA DOLE ZAWSZE, i tylko kp/h oraz km/h je odróżniało?
Mam dwa w motocyklach i jeden zapasowy,więc przy okazji będąc w garażu,rzucę okiem i zapytam się fachury co mi jeden motor zrobił,bo on dużo wie?ale to już przez telefon też przy okazji?
Pozdrawiam!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Patafil65
|
Wysłany: Czw 12:05, 09 Lut 2017 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 07 Kwi 2016
Posty: 81
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: okolice Torunia
|
benicjanin738 napisał: |
Wg mnie ten licznik, który masz Kolego nie jest od wiatra? to licznik do WSK.
Nie pamiętam dokladnie ale ktoś mi mówił,że wiatr miał sygnaturę SHL NA DOLE ZAWSZE, i tylko kp/h oraz km/h je odróżniało?
Mam dwa w motocyklach i jeden zapasowy,więc przy okazji będąc w garażu,rzucę okiem i zapytam się fachury co mi jeden motor zrobił,bo on dużo wie?ale to już przez telefon też przy okazji?
Pozdrawiam! |
Dzięki za odpowiedź. Przekopałem głębokie pokłady internetu i nigdzie nie spotkałem się z licznikiem w km/h i sygnaturą SHL, natomiast bardzo rzadko udaje mi się znaleźć licznik identyczny z zakupionym przeze mnie czyli: cyferblat jak ten eksportowy lecz z km/h i sygnaturą producenta licznika, czyli jakaś "Mera". Podkreślam, że licznik ma datę produkcji 1968 na odlewie plastikowym puszki licznika, więc pokrywa się z produkcją SHL M11 W, a WSK Garbata rozpoczyna się od 1972 r i to chyba inny licznik, czyli tzw. T52;
[link widoczny dla zalogowanych]
Ponad to nikt nie produkuje replik cyferblatów z sygnaturą SHL i km/h, choć to żaden dowód.
Czy ktoś pomoże rozwikłać tę zagadkę?
Pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gazela
|
Wysłany: Czw 15:16, 09 Lut 2017 Temat postu: |
|
|
Elita forum
Dołączył: 12 Gru 2012
Posty: 2390
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 18 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wągrowiec
|
Też mam taki jak Twój i mi też mówią że nieoryginalny, ale....
Nie mam innego i się przestałem przejmować i dociekać.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Patafil65
|
Wysłany: Czw 19:02, 09 Lut 2017 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 07 Kwi 2016
Posty: 81
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: okolice Torunia
|
Gazela napisał: |
Też mam taki jak Twój i mi też mówią że nieoryginalny, ale....
Nie mam innego i się przestałem przejmować i dociekać. |
EEE nie mam eksportowy sygnowany SHL ze skalą KPH, ale zastanowiło mnie co wkładali na rynek krajowy, nawet jeśli te same co na eksport, to na pewno
była jakaś ilość motocykli z licznikiem "krajowym", a jeśli tak to jak on wyglądał? Głównym podejrzanym jest ten właśnie licznik identyczny cyferblatem z eksportowym, lecz bez sygnatury SHL . Poza tym rok produkcji
1968 wskazuje na SHL M11W, WSK M21W2 powstała dopiero za cztery lata, więc gdzie był używany ten bardzo rzadki licznik. Zauważ, że można go spotkać o wile rzadziej od licznika eksportowego, choć i ten dość rzadki, a liczniki od M06/M11 to przy nim są tak popularne jak pisów rasy pies
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Patafil65 dnia Czw 19:03, 09 Lut 2017, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
bromba111
|
Wysłany: Czw 20:57, 09 Lut 2017 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 03 Lis 2011
Posty: 178
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: kraków
|
[img][link widoczny dla zalogowanych][/img]
100% oryginalny licznik wiatra 68'
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez bromba111 dnia Czw 20:59, 09 Lut 2017, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
krzysiekM11
|
Wysłany: Czw 21:04, 09 Lut 2017 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 14 Sty 2014
Posty: 519
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: podlasie
|
Od jakiego modelu jest ten licznik ????
[link widoczny dla zalogowanych][/img]
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez krzysiekM11 dnia Czw 21:08, 09 Lut 2017, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Patafil65
|
Wysłany: Pią 0:20, 10 Lut 2017 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 07 Kwi 2016
Posty: 81
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: okolice Torunia
|
bromba111 napisał: |
[img][link widoczny dla zalogowanych][/img]
100% oryginalny licznik wiatra 68' |
Tak tzw "eksportowy", mi chodzi o krajowy.
"KrzysiekM11" to jest właśnie licznik od WSK-i M21W2 produkowanej od 1972 z sygnaturą T52, choć w moim M11W, zakupionej rok temu, właśnie taki jest zainstalowany. Mam podejrzenie, że został wymieniony oryginalny licznik i wstawiony późniejszy z Garbuski 175, czyli taki jak Twój. Na marginesie w klamotach dodatkowych znalazłem licznik jak kol. "bomba111", czyli eksportowy. Z motocyklem kupiłem również dwa komplety dokumentów na M11W( czyli jedne zgodne z motocyklem i dodatkowe) wskazujące na to, że kiedyś ojciec poprzedniego właściciela miał dwa kompletne motocykle. Ja kupiłem 1 1/2 motocykla, czyli kompletny motocykl z dokumentami, oraz pozostałości drugiego z dodatkowym silnikiem i numerami zgodnym z dodatkowymi dokumentami. Obecnie staram się dociec prawdy historycznej .
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
benicjanin738
|
Wysłany: Pią 2:42, 10 Lut 2017 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 01 Paź 2015
Posty: 294
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Benice; zachodniopomorskie
|
idę do garażu...popatrzeć?...
...a gdy się okaże,że nie znajdę odpowiedzi,to kupie 3 wiatra 100% oryginalnego!...podobno?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
bromba111
|
Wysłany: Pią 16:30, 10 Lut 2017 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 03 Lis 2011
Posty: 178
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: kraków
|
Nie eksportowy. Motocykl kupiony jako nowy w salonie w kraju. U mnie nie ma napisu made in poland.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez bromba111 dnia Pią 16:35, 10 Lut 2017, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Patafil65
|
Wysłany: Pią 19:18, 10 Lut 2017 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 07 Kwi 2016
Posty: 81
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: okolice Torunia
|
bromba111 napisał: |
Nie eksportowy. Motocykl kupiony jako nowy w salonie w kraju. U mnie nie ma napisu made in poland. |
Ale licznik masz eksportowy KPH (Kilometers Per Hours) u nas obowiązuje znacznik km/h, choć to de facto te same jednostki.
Edyta: Znalazłem bloga n/t remontu SHL M11W, i przed remontem motocykl posiadał licznik identyczny z zakupionym przeze mnie, oczywiście właściciel odrestaurował go z należytą pieczołowitością i regenerując licznik, zainstalował cyferblat identyczny ze starym- zniszczonym.
[link widoczny dla zalogowanych]
Mam taką teorię, że w 1968 pod koniec produkcji M11W, fabryka zmieniła cyferblat na km/h bez logo SHL. Moim zdaniem, odbyło się to dlatego, że wywiązali się z zobowiązań eksportowych i z chwilą gdy skończyły im się liczniki eksportowe, zakładane również na rynek krajowy, zmienili wzór cyferblatu. Na poparcie moich słów powiem, że SHL Gazela nie miała również logo SHL. Nie widzę również innego zastosowania dla licznika do 120 km/h jak silnik Wiatra, w WSK 125 wystarczał do 100 km/h i takie tam były wkładane z podobnym wzorem cyferblatu, ok 1968 r. Podobny wzór cyferblatu posiadał również komar z tego okresu ze skalą do 60 km/h, więc to była seria liczników. Wygląda mi na to, że ten licznik, o którym piszę był w samej końcówce produkcji M11W i dlatego jest tak rzadki, że część znawców uważa go za licznik do WSK. Choć przypomnę, że WSK 175 typ M21W2 zaczęto produkować w 1972r i cyferblat do niej nosi sygnaturę T52 i ma całkowici inny cyferblat, bez pasków u dołu.
Proszę o komentarze.
Pat
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Patafil65 dnia Sob 13:14, 11 Lut 2017, w całości zmieniany 3 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
lukasz972
|
Wysłany: Nie 10:55, 12 Lut 2017 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 23 Lis 2012
Posty: 92
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kielce
|
Koledzy podepnę się pod temat posiadam Luxa z 1963 i mam licznik jak kolega "bromba111" czy w tym roku też takie montowali, a może w 1963 zwykle były montowane?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Patafil65
|
Wysłany: Nie 15:39, 12 Lut 2017 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 07 Kwi 2016
Posty: 81
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: okolice Torunia
|
lukasz972 napisał: |
Koledzy podepnę się pod temat posiadam Luxa z 1963 i mam licznik jak kolega "bromba111" czy w tym roku też takie montowali, a może w 1963 zwykle były montowane? |
Na obudowie tego akurat licznika, od spodu jest data produkcji, zajrzyj tam i podziel się z nami .
Obstawiam rok 1967 lub 1968. Wcześniej były liczniki białym cyferblatem. Twój powinien dodatkowo mieć obudowę z wytłoczki blaszanej, a nie plastikowy odlew jak w egzemplarzu kol. "bomba111".
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Hokunin
|
Wysłany: Nie 23:25, 12 Lut 2017 Temat postu: |
|
|
Moderator
Dołączył: 27 Sie 2012
Posty: 802
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Mielec
|
Licznik eksportowy na blogu shlki.blogspot należy do mnie i jest od nowości w moim Wiatrze z 1967 roku.
Odrestaurowana SHL należy do naszego Junior Admina Pawlastego.
Tu masz jego temat:
http://www.shlka.fora.pl/m11-w,71/shl-m11w-pawlasty,5051.html
W '67 jak i w '68 roku zdarzało się,że montowali różne eksportowe części które im zostały w fabryce do motocykli przeznaczonych na rynek krajowy.Cała filozofia.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|