Autor |
Wiadomość
|
halcik
|
Wysłany: Czw 7:10, 30 Cze 2016 Temat postu: |
|
|
Moderator
Dołączył: 20 Cze 2011
Posty: 2256
Przeczytał: 5 tematów
Pomógł: 47 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kutno
|
Nie mam gazeli ale na logikę zasuwki powinny mieć ścięcie zgodne z manetką, a Ty ułożyłeś jedno w jedną stronę, a drugie w przeciwną. W MZ Trophy tylko jeden suwak jest ruchomy i w sumie zaczął chodzić płynnie jak założyłem linkę i korek na zewnątrz kierownicy
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Gazela
|
Wysłany: Czw 9:57, 30 Cze 2016 Temat postu: |
|
|
Elita forum
Dołączył: 12 Gru 2012
Posty: 2390
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 18 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wągrowiec
|
Suwak nr1 jest od gazeli.
Będzie lekko chodził, ale trzeba wszystko na maksa towotem wysmarować.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Krzychu
|
Wysłany: Czw 15:57, 30 Cze 2016 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 02 Sty 2013
Posty: 35
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Bieruń
|
Wg Pancewicza suwak nr 1 jest prawy, a suwak nr 2 - lewy.
Mam identyczną spiralę w manetce, która współpracuje z suwakiem podobnym do tego dłuższego ze zdjęcia, różnica tkwi jedynie w mocowaniu linki, u mnie jest u dołu suwaka a mam suwak z Jawy 250, można znaleźć taki komplet na znanym portalu aukcyjnym.
Wydaje mi się, że będzie to śmigać na tym dłuższym suwaku, ale wtedy linka gazu musiała by być krótsza, bo mocowanie linki będzie bliżej suwaka.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Krzychu dnia Czw 15:59, 30 Cze 2016, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
ruszi
|
Wysłany: Czw 18:47, 30 Cze 2016 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 08 Paź 2015
Posty: 431
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Lublin
|
Gazela: sprobuje towotem wysmarowac. Zobaczymy co z tego wyjdzie
Krzychu: czyli wg Ciebie w dobrej kolejnosci mam ulozone te suwaki czy w zlej? Bo nie wiem czy mowisz prawa i lewa patrzac od strony kierowcy czy stojac przed motocyklem
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Krzychu
|
Wysłany: Czw 19:42, 30 Cze 2016 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 02 Sty 2013
Posty: 35
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Bieruń
|
Wychodzi na to, że ma być odwrotnie.
Wydaje mi się, że do poprawnego działania dwóch suwaków potrzebne są osobne krzywki w manetce.
Jeśli popatrzy się na tą krzywkę i zacznie obracać manetką w dół, tzn. tak jak by dodawało się gazu to można zauważyć, że prowadnica w suwaku umożliwia ruch tylko w prawo i to od początku manetki.
Może się mylę, (nie mam oryginalnego rolgazu), ale krzywki manetki powinny zaczynać się od środka i kręcić się w dwie przeciwne strony, aby móc odpychać dwa suwaki.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
ruszi
|
Wysłany: Czw 20:37, 30 Cze 2016 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 08 Paź 2015
Posty: 431
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Lublin
|
Mi sie wydaje nieco inaczej. Mianowicie: ten blizszy kierownicy jest jedynie podpora zeby nie uginala sie manetka i prowadnica dla linki. Drugi jest wlasciwym elementem wykonawczym. I uwazam ze one sa w dobrej kolejnosci bo ten ktory jest dalej od srodka kierownicy bo ma 'obsade' na koncowke linki. Moge byc w bledzie bo to nie dziala jak powinno i powiem szczerze nie mam konkretnego pomyslu co z tym zrobic. Nawet drugiego rolgazu do porownania nie mam ale na pierwszy rzut oka nie wyglada na zmeczony jesli chodzi o suwaki
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Krzychu
|
Wysłany: Czw 22:16, 30 Cze 2016 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 02 Sty 2013
Posty: 35
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Bieruń
|
Według książki po zastosowaniu dwóch suwaków zamiast jednego zmniejsza się ruch kątowy manetki, więc oba mają pracować.
W drugim suwaku jest także mocwanie linki, odsyłam do świetnego bloga o renowacji Gazeli:
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Doktor
|
Wysłany: Nie 23:53, 03 Lip 2016 Temat postu: |
|
|
Elita forum
Dołączył: 07 Lut 2009
Posty: 869
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Rybnik
|
Jeśli chodzi o zdjęcie, to wystarczy zamienić suwaki miejscami, i wtedy w zestawieniu z oryginalną "rurką" rolgazu będzie to pracować jak najbardziej (ta manetka jest z Jawy, tak po wzorze gumy sądząc)
Post został pochwalony 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
ruszi
|
Wysłany: Pon 14:14, 04 Lip 2016 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 08 Paź 2015
Posty: 431
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Lublin
|
Krzychu napisał: |
Według książki po zastosowaniu dwóch suwaków zamiast jednego zmniejsza się ruch kątowy manetki, więc oba mają pracować.
W drugim suwaku jest także mocwanie linki, odsyłam do świetnego bloga o renowacji Gazeli:
[link widoczny dla zalogowanych] |
Doktor napisał: |
Jeśli chodzi o zdjęcie, to wystarczy zamienić suwaki miejscami, i wtedy w zestawieniu z oryginalną "rurką" rolgazu będzie to pracować jak najbardziej (ta manetka jest z Jawy, tak po wzorze gumy sądząc) |
Podwójny plus dla Was Sherlocki! tego mi brakowało. Źle zinterpretowałem podtoczenie w suwaku, a przecież ono jest oporem dla pancerza i jak przekręcam suwakiem to nie dość że pociągam linkę, to i pancerz odpycham czyli faktycznie zmniejszam ruch kątowy manetki.
Doktorze co do tulei to może być oryginalna, ponieważ 'pojedynczo na sucho' ładnie te suwaczki się kręcą w tym ślimaku, ale mam jeszcze jedną w zapasie to ją przetestuję dla pewności.
Jesteście boscy
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
ruszi
|
Wysłany: Pon 21:09, 04 Lip 2016 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 08 Paź 2015
Posty: 431
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Lublin
|
update:
Doktorowi należy się browar. po tym jak wszystko ostro przesmarowałem towotem i odwróciłem i nadal nie działało zacząłem przeglądać internety i faktycznie cały rolgaz mam z jawy. jedynie suwaki, pierścień i ten elemencik oddzielający suwaki są od gazeli. więc... ma ktoś może manetkę obrotową i korek na sprzedaż?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Doktor
|
Wysłany: Wto 17:12, 05 Lip 2016 Temat postu: |
|
|
Elita forum
Dołączył: 07 Lut 2009
Posty: 869
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Rybnik
|
E tam zaraz browar.., za karę na rajd Mohikański proszę przyjechać, no żeby czeskiego wzoru gumy rolgazu nie poznać, no wstyd, wstyd Panowie ;-)
"Rurkę" rolgazu mam na zbyciu, żaden problem jedynie korek ten aluminiowy to częsty brak, sam dopiero co udało mi się kupić na allegro do swojej czarnej, a w zielonej poratowałem się adekwatnym detalem z mztki
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
kotek
|
Wysłany: Śro 20:16, 24 Sie 2016 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 01 Gru 2015
Posty: 83
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
|
I ja też o coś poproszę. Mam suwak ale tylko jeden. czy ktoś posiada drugi? (nie wiem czy lewy czy prawy. Ale chętnie sprawdzę )
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Sherif
|
Wysłany: Czw 14:44, 25 Lis 2021 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 18 Sty 2021
Posty: 52
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa
|
Podłącze się.
Mam problem z nabyciem suwaków i rolgazu.
Czy ktoś orientuje się, czy można to dobrać od innego motocykla?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
seba101626
|
Wysłany: Czw 17:46, 25 Lis 2021 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 12 Lis 2015
Posty: 434
Przeczytał: 5 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Pszczyna
|
Ja mam u siebie rolgaz od zwykłej WSK 125. Na czas poszukiwań wystarcza.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
halcik
|
Wysłany: Czw 21:37, 25 Lis 2021 Temat postu: |
|
|
Moderator
Dołączył: 20 Cze 2011
Posty: 2256
Przeczytał: 5 tematów
Pomógł: 47 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kutno
|
Tak spytam, suwak i rolgaz nie pasuje od M11?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|