Autor |
Wiadomość
|
Gość
|
Wysłany: Czw 21:05, 24 Lip 2008 Temat postu: Szparunki |
|
|
|
Witam Wszystkich.Mam prośbe o jakieś rady co do szparunków.Jakie są lepsze;naklejane czy malowane od szablonu.Może jakieś fotki lub linki.Dzięki za wszystkie sugestie.
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Gość
|
Wysłany: Czw 21:10, 24 Lip 2008 Temat postu: |
|
|
|
dużo lepsze są szparunki malowane najlepiej pędzelkiem
Te naklejane sztucznie wyglądają
|
|
Powrót do góry |
|
|
ronin
|
Wysłany: Czw 21:12, 24 Lip 2008 Temat postu: |
|
|
Elita forum
Dołączył: 09 Paź 2007
Posty: 1021
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Katowice (Jaworzno)
|
Zgadzam się z przedmówcą, malowane są dużo lepsze. Sam się niedługo do tego zabieram i radzę poszukać na forum bo na ten temat było juz powiedziane baaardzo dużo.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
bitels
|
Wysłany: Czw 21:24, 24 Lip 2008 Temat postu: |
|
|
Moderator
Dołączył: 21 Sty 2007
Posty: 1326
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Rzeszów
|
Opcja szukaj !!!
Juz pisałem an ten temat!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
barteq
|
Wysłany: Czw 23:15, 24 Lip 2008 Temat postu: |
|
|
Administrator
Dołączył: 26 Lis 2005
Posty: 666
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Rybnik
|
jak wyżej, w dodatku jest do tego odpowiedni dział
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
marianek_spox
|
Wysłany: Nie 14:07, 01 Lut 2009 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 28 Lut 2007
Posty: 175
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Myszków/Kraków-DS14kapitol
|
Także korzystając z nadmiaru czasu namyśliłem się i na wiosnę rozbiorę moją Elkę i poprawię parę szczegółów. Przeszła ona remont ,który zakończył się ok lipca 2008. Wiadomo ,brakło $ na szparunki ,a chciałem jak najszybciej pośmigać. Zrobiłem 1kkm z uśmiechem na ustach ,więc czas doprowadzić motor do pełnego oryginału.
Otóż. Proszę o opinie na temat szparunków z allegro. Zdecydowałem się wstępnie na klejone:
[link widoczny dla zalogowanych]
Pomijając kwestie tego czy paski nadadzą się do blach bocznych M11W ,mam kilka pytań odnośnie ich naklejania. Słyszałem że paskudy strasznie ciężko przykleić - paski są cienkie i kleją się do siebie.
Widziałem na allegro coś ,co sprzedawca zatytułował "szparunki" ,ale po przeczytaniu treści ogłoszenia sam nie wiem do końca co koleś sprzedaje Wesoly
[link widoczny dla zalogowanych]
Sprzedaje taśmę i naklejkę ,czyli tak na prawdę szparunki trzeba samemu wyprodukować Wesoly Nie wiem ,co z tym. Proszę o komentarz ludzi którzy mieli z tym styczność.
Na motorze mam położony czarny akryl ,na baku srebrne pola oraz warstwa klaru. Myślę że przed naklejeniem szparunków (malowaniem) trzeba całość zmatowić papierem wodnym. Potem na wszystko położyć klar. Końcowe lakierowanie zamierzam powierzyć lakiernikowi (malował mi blaszki i jestem w pełni zadowolony). Ile warstw klaru należy położyć aby przejście między szparunkami było najmniej wyczuwalne ? Ile warstw klaru wystarczy do zabezpieczenia powierzchni lakierowanej przed urazami mechanicznymi ?
Aktualnie sprzęt prezentuje się tak:
[link widoczny dla zalogowanych]
No niestety kiedyś przewrócił się gdy stał na glebie i zarysowałem przedni błotnik. Korzystając z okazji - czarna baza była kładziona na 2 warstwy .Aby zlikwidować rysę wystarczy zeszlifować i wyrównać lakier w tym miejscu? Później przy okazji i tak będzie kładziony klar na cały element.
Jak wygladają naprawy lakiernicze zarysowanych elementów ?
Ok post przeniosłem do innego tematu.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
bitels
|
Wysłany: Nie 21:53, 01 Lut 2009 Temat postu: |
|
|
Moderator
Dołączył: 21 Sty 2007
Posty: 1326
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Rzeszów
|
marianek_spox napisał: |
Ile warstw klaru wystarczy do zabezpieczenia powierzchni lakierowanej przed urazami mechanicznymi ? |
Baza to tylko barwny podkład pod lakier bezbarwny(nie wiem czego u nas się przyjęło z angielskiego clear) ile byś warstw nie położył to zawsze możesz mechanicznie uszkodzić to tylko lakier ,a im grubsza warstwa tym łatwiej potem możne odprysnąć większą powierzchnią.
Bezbarwny instrukcyjne kładzie się 2-3 warstwy w odstępie 15-30 minutowym zależnie od temperatury aby nie przeszyć poprzedniej warstwy ,bo się nie połączą.
W miejscach szparunków aby usunąć gzyms kładłem nawet od 7-10 warstw po to aby było co zeszlifować potem polerka.
marianek_spox napisał: |
Aby zlikwidować rysę wystarczy zeszlifować i wyrównać lakier w tym miejscu? Później przy okazji i tak będzie kładziony klar na cały element.
Jak wygladają naprawy lakiernicze zarysowanych elementów ? |
W przypadku akrylu , rysę zapyla się podkładem wypełniającym szlifuje, maluje się cały element do miejsc gdzie można zgubić łączenie.
W twoim przypadku musisz zetrzeć rysę na równo co jak znam Zycie skończy się przetarciem do podkładu , zmatowić cały element , wypylić bazę w miejscu naprawianym po czym bezbarwny na cały element.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
marianek_spox
|
Wysłany: Śro 13:40, 04 Lut 2009 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 28 Lut 2007
Posty: 175
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Myszków/Kraków-DS14kapitol
|
Jakieś porady w związku ze szparunkami z aukcji powyżej ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
rybamlooda
|
Wysłany: Wto 12:16, 18 Sie 2009 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 09 Mar 2009
Posty: 340
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wrocław
|
a ja niedługo będę malował bak i zastanawiam się jak wyznaczyć szarą powierzchnię do malowania? ma ktoś jakiś szablon lub coś czym mógłby się podzielić?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
gofer017
|
Wysłany: Nie 12:25, 15 Lis 2009 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 06 Wrz 2009
Posty: 75
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Brusy
|
Dajcie jakies skany tych szparunków jezeli macie wielu ludziom to ułatwi życie:)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|