Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna  Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna  
  Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe
FAQ  FAQ   Szukaj  Szukaj   Użytkownicy  Użytkownicy   Grupy  Grupy  Galerie  Galerie
 
Rejestracja  ::  Zaloguj Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
 
Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna->Konserwacja->Cynowanie karoserii

Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Idź do strony 1, 2, 3  Następny
Cynowanie karoserii <-Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat->
Autor Wiadomość
kuba876
PostWysłany: Śro 19:32, 25 Lut 2015 Temat postu: Cynowanie karoserii


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 27 Sty 2014
Posty: 71
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5

Witam !
Chciałbym Was prosić o radę w sprawie cynowania , chciałbym tą metodą zastąpić tradycyjne szpachlowanie, gdyż szpachla na dłuższą mete nie jest wystarczająco dobra, chociażby do elementów, które są narażone na wysoką temperaturę, bądź drgania
Czy wiecie co do tego cynowania będzie potrzebne, jakie narzędzia, sprzęt, technika , ???


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
halcik
PostWysłany: Śro 19:53, 25 Lut 2015 Temat postu:


Moderator
Moderator

Dołączył: 20 Cze 2011
Posty: 2250
Przeczytał: 15 tematów

Pomógł: 47 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kutno

Palnik, cyna i osełka, wnioskuje to po filmiku jaki kiedyś oglądałem odnośnie odnawiania amerykańskich zabytków

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gazela
PostWysłany: Śro 20:27, 25 Lut 2015 Temat postu:


Elita forum
Elita forum

Dołączył: 12 Gru 2012
Posty: 2390
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wągrowiec

I kwas lub pasta do lutowania.
https://www.youtube.com/watch?v=wXFpBODtmSM
http://www.odrdzewiacz.fora.pl/blacha-karoseria-nadwozie,4/cynowanie-wypelnianie-wgniecen-praktyczny-poradnik,16.html


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Gazela dnia Śro 20:31, 25 Lut 2015, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kuba876
PostWysłany: Śro 20:07, 08 Kwi 2015 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 27 Sty 2014
Posty: 71
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5

odświeżam temat
będę zamawiał materiały pod cynowanie i chciałbym się Was poradzić czy to będzie dobry wybór :

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

mam jeszcze pytanie, dotyczące chromowania. Jeśli mam wgniecenia na tłumiku i chciałbym je wypełnić stopem Sn i Pb , czy wysoka temp. będzie topiła ten stop pod warstwą miedzi, niklu i chromu ?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez kuba876 dnia Śro 20:07, 08 Kwi 2015, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Doktor
PostWysłany: Śro 22:46, 08 Kwi 2015 Temat postu:


Elita forum
Elita forum

Dołączył: 07 Lut 2009
Posty: 869
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rybnik

Co do użytkowania to nie wiem, ale to się będzie gotować już jak przycisną na etapie polerki.. Kwadratowy wiadomo- pośpiech, szybko szybko.. Kwasny

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gazela
PostWysłany: Czw 0:26, 09 Kwi 2015 Temat postu:


Elita forum
Elita forum

Dołączył: 12 Gru 2012
Posty: 2390
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wągrowiec

Nie szkoda kasy?
Po kite cynować?
Wyszpachluj a resztę zaoszczędzoną na benzynę.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kuba876
PostWysłany: Czw 11:29, 09 Kwi 2015 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 27 Sty 2014
Posty: 71
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5

paweł gazela napisał:
Nie szkoda kasy?
Po kite cynować?
Wyszpachluj a resztę zaoszczędzoną na benzynę.


noo dobra, a jeśli mam tłumik od wfm-ki (rybka) i chciałbym go pochromować, a wgniecenia wypełnić ????


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gazela
PostWysłany: Czw 21:12, 09 Kwi 2015 Temat postu:


Elita forum
Elita forum

Dołączył: 12 Gru 2012
Posty: 2390
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wągrowiec

Powodzenia!
Tłumik tylko nowy.
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mruty
PostWysłany: Czw 21:24, 09 Kwi 2015 Temat postu:


Elita forum
Elita forum

Dołączył: 09 Sty 2010
Posty: 1752
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Miłomłyn

Raczej nikt tego tutaj nie próbował, więc nie dziw się takich komentarzy.
Cyna do takiego szpachlowania ma więcej ołowiu niż cyny, więc wytrzymałość na temperaturę jest wyższa. Najlepiej zapytaj się tych co chromują powinni wiedzieć czy się da czy nie.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
towot
PostWysłany: Czw 21:26, 09 Kwi 2015 Temat postu:


Elita forum
Elita forum

Dołączył: 13 Paź 2011
Posty: 1100
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/5

W tym temacie jak zwykle się nie zgodzę. Kupiłem dwa tłumiki u Hartmanna i oba są do du.... Tłumik do Osy nie pasował, a do WFM-ki bardzo szybko zaczął rdzewieć.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gazela
PostWysłany: Pią 9:36, 10 Kwi 2015 Temat postu:


Elita forum
Elita forum

Dołączył: 12 Gru 2012
Posty: 2390
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wągrowiec

Ja mam od Hartmana 3 szt i są ok.
Z tą cyną i ołowiem w chromowaniu to o temperaturę chyba nie chodzi bo to zimny proces ale za to elektrolityczny.
Pytanie tylko czy da się pochromować?
Kolanko natomiast trochę się nagrzewa ale mniej od tłumika w czasie jazdy i kolejne pytanie czy tu nie będzie problemów?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mruty
PostWysłany: Pią 15:43, 10 Kwi 2015 Temat postu:


Elita forum
Elita forum

Dołączył: 09 Sty 2010
Posty: 1752
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Miłomłyn

Paweł sam sobie zaprzeczasz, jeszcze niedawno "płakałeś" że tłumik krótszy i źle spasowane w Gazeli, do tego na końcu coś się z chromem stało.
Zamiast od razu pisać "Kup nowy" trzeba się zastanowić czy faktycznie nie da się tego inaczej rozwiązać.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
towot
PostWysłany: Pią 15:51, 10 Kwi 2015 Temat postu:


Elita forum
Elita forum

Dołączył: 13 Paź 2011
Posty: 1100
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/5

Oczywiście, hartmannowski tłumik do Gazeli tak naprawdę nie jest do Gazeli, zatem może wygląda ładnie, ale niech GH będzie uczciwy i nie wali w ch... i napisze, że jest to tłumik który różni się wymiarami, a nie wciska kit, że jest prawidłowo wykonany.
Za dwa spaprane tłumiki jestem na niego cięty.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gazela
PostWysłany: Pią 21:12, 10 Kwi 2015 Temat postu:


Elita forum
Elita forum

Dołączył: 12 Gru 2012
Posty: 2390
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wągrowiec

Tak były problemy Marcin, ale Hartmann bardzo ładnie i miło je rozwiązał.
Nie pasował bo chujowy pracownik źle przyspawał zawiesia.
To samo było z chromem.
Ale wszystko załatwił na miód.
Wystarczy reklamować.
A jestem zadowolony bo jestem.
Nic tak estetycznego nie kupisz nigdzie indziej.
A to nażekactwo a to chińszczyzna a to do dupy to mnie strasznie mierzi.
Bo jakość jest tam gdzie sprawnie reklamacje załatwiają.
No i bądźmy szczerzy, jaką masz alternatywę?
Cynować za 300 zeta? i gdzie i jak to pochromować?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
towot
PostWysłany: Pią 23:03, 10 Kwi 2015 Temat postu:


Elita forum
Elita forum

Dołączył: 13 Paź 2011
Posty: 1100
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/5

Jasne, że nie ma alternatywy i ten GH to wykorzystuje, bo jest na rynku jedyny. Może teraz zmienił podejście, bo kiedyś nie przyjmował do wiadomości, że tłumiki są spier......lone, a najłatwiej zwalić oczywiście na pracownika. Poza tym jak kupowałem tłumiki to się nie targowałem, płaciłem tyle ile chciał, więc mam prawo skrytykować jeśli kupuję towar pełnowartościowy, a dostaję fajans. Osa na starym dziurawym tłumiku ładniej chodziła niż na tym jego badziewiu.

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez towot dnia Pią 23:03, 10 Kwi 2015, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Idź do strony 1, 2, 3  Następny Strona 1 z 3

Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna->Konserwacja->Cynowanie karoserii
Skocz do:  



Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
 
 


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
DAJ Glass (1.0.5) template by Dustin Baccetti
EQ graphic based off of a design from www.freeclipart.nu
Powered by phpBB Š 2001, 2002 phpBB Group