Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna  Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna  
  Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe
FAQ  FAQ   Szukaj  Szukaj   Użytkownicy  Użytkownicy   Grupy  Grupy  Galerie  Galerie
 
Rejestracja  ::  Zaloguj Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
 
Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna->Konserwacja->Czyszczenie alu

Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Idź do strony 1, 2  Następny
Czyszczenie alu <-Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat->
Autor Wiadomość
Gość
PostWysłany: Sob 12:09, 02 Paź 2010 Temat postu: Czyszczenie alu







Witam, czym i jak przeczyścić aluminiowe części od SHL M11, typu klamki, kartery, aby wyczyścić i wyglądem przypomionały te z fabryki.
Nie chcę polerować.



N.


Ostatnio zmieniony przez Gość dnia Sob 12:10, 02 Paź 2010, w całości zmieniany 4 razy
Powrót do góry
ronin
PostWysłany: Pon 9:45, 04 Paź 2010 Temat postu:


Elita forum
Elita forum

Dołączył: 09 Paź 2007
Posty: 1021
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Katowice (Jaworzno)

Szkiełkowanie daje ładny efekt

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość
PostWysłany: Pon 10:23, 04 Paź 2010 Temat postu:







Szkiełkowanie daje efekt daleki od oryginalnego wyglądu elementów jakie wychodziły prosto z fabryki. Efektem jest aluminium matowe, wygląda nawet jak by było pomalowane srebrzanką. Oryginalnie powierzchnie alu były pomiędzy polerką na wysoki połysk a szkiełkowaniem. Jeśli nie chcesz polerki ani szkiełkowania to po prostu myj alu szmatą i wodą z detergentem i nic więcej.
Jeśli masz natomiast już podniszczone alu, możesz przelecieć je ręcznie pastą polerską, na połysk tak nie zapolerujesz, a powierzchnia się oczyści i odnowi.
Powrót do góry
ronin
PostWysłany: Wto 10:38, 05 Paź 2010 Temat postu:


Elita forum
Elita forum

Dołączył: 09 Paź 2007
Posty: 1021
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Katowice (Jaworzno)

Arni_ napisał:
Szkiełkowanie daje efekt daleki od oryginalnego wyglądu


Może i daleki ale powierzchnia pozostaje czysta, wiadomo że bardziej podatna na zabrudzenia ale efekt jest ciekawy i moim zdaniem godny polecenia. Osobiście bardziej podoba mi się aluminium po szkiełkowaniu niż po polerce. Ale o gustach się nie dyskutuje.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość
PostWysłany: Wto 12:39, 05 Paź 2010 Temat postu:







Czego szkiełkowania się czepiacie.Są 2 rodzaje matowy i z połyskiem.Kartery po matowym szkiełkowaniu wyglądają super i nie niszczą nadlewów fabrycznych.
Powrót do góry
bitels
PostWysłany: Wto 13:14, 05 Paź 2010 Temat postu:


Moderator
Moderator

Dołączył: 21 Sty 2007
Posty: 1326
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rzeszów

Arni_ napisał:
Szkiełkowanie daje efekt daleki od oryginalnego wyglądu elementów jakie wychodziły prosto z fabryki. Efektem jest aluminium matowe, wygląda nawet jak by było pomalowane srebrzanką. Oryginalnie powierzchnie alu były pomiędzy polerką na wysoki połysk a szkiełkowaniem.


I tu się mylisz. Elementy wyciągnięte z formy wyglądają właśnie tak jak po szkiełkowaniu czy korundowaniu.
Z odlewnictwem mam dużo do czynienia i sam zamawiam dużo odlewów.

Popatrz tu takl wyglądały nowe silniki które wychodziły z fabryki:

[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość
PostWysłany: Wto 20:16, 05 Paź 2010 Temat postu:







bitels na tym zdjęciu to nic nie widać (jest zbyt małej rozdzielczości), ale tutaj:
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
widać że jest to dalekie od matowego sziełkowania które wygląda tak:
[link widoczny dla zalogowanych]
Powrót do góry
ronin
PostWysłany: Śro 9:28, 06 Paź 2010 Temat postu:


Elita forum
Elita forum

Dołączył: 09 Paź 2007
Posty: 1021
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Katowice (Jaworzno)

A ja zdania nie zmienię Jezyk Szkiełkowanie daje bardzo dobry efekt Mruga

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość
PostWysłany: Śro 10:31, 06 Paź 2010 Temat postu:







A czy ja twierdzę, że niedobry przewala oczami
Norbi303 pytał jak uzyskać efekt fabrycznego wyglądu powierzchni, no i na pewno nie da mu tego szkiełkowanie
Powrót do góry
wild
PostWysłany: Śro 15:04, 06 Paź 2010 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 14 Sie 2008
Posty: 352
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Arni_ napisał:
bitels na tym zdjęciu to nic nie widać (jest zbyt małej rozdzielczości), ale tutaj:
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
widać że jest to dalekie od matowego sziełkowania które wygląda tak:
[link widoczny dla zalogowanych]


Taka mała różnica - Bitels pokazał fotę z epoki, a Ty dałeś współczesne odnowione motocykle w których powierzchnia silnika jest efektem pomysłu właściciela. Na jego fotce dobrze widać mimo niewielkiej rozdzielczości, widać takzę kto jest bliżej prawdy.
Poza tym część elementów np. piasty w kołach były malowane bliżej nieznaną farbą.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez wild dnia Śro 15:05, 06 Paź 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
bitels
PostWysłany: Śro 15:29, 06 Paź 2010 Temat postu:


Moderator
Moderator

Dołączył: 21 Sty 2007
Posty: 1326
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rzeszów

Arni_ napisał:
bitels na tym zdjęciu to nic nie widać (jest zbyt małej rozdzielczości), ale tutaj:
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
widać że jest to dalekie od matowego sziełkowania które wygląda tak:
[link widoczny dla zalogowanych]


Na tych zdjęciach co wkleiłeś akurat silniki,albo wypolerowały się z czasem z użytkowania ,albo są polerowane współcześnie.

Zwłaszcza błysnąłeś z zdjęciem M11 która jest mojego kumpla, zdjęcie jest zrobione w Rzeszowie na parkingu strzeżonym na Podwisłoczu.
Silnik z tego motocykla remontowałem osobiście i polerowałem za pomocą wełny stalowej Padam Rotfl Hyhy
Masz inna fotkę tego motocykla:
[link widoczny dla zalogowanych]

Tu inna fota oryginalnego silnika:

[link widoczny dla zalogowanych]

Tu silnik jaki robiłem na na oryginał dla kumpla:

[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez bitels dnia Śro 15:54, 06 Paź 2010, w całości zmieniany 4 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość
PostWysłany: Śro 19:44, 06 Paź 2010 Temat postu:







No może i macie racje jeśli silniki same się polerują, lub WSK oryginalnie polerowała silniki. Może już dokładnie nie pamiętam jak wyglądała WSK wyprowadzona ze stodoły, która przeleżała tam niewiele mniej lat niż sama miała, ale z pewnością silnik nie wyglądał tak jak po szkiełkowaniu , a nie sądzę że ktoś ją tak spolerował przez kilkakrotne mycie, bo jak się przykładowo po roku użytkowania zepsuła i ktoś ją odstawił do stodoły to przyjcież już jej nie mył

Ostatnio zmieniony przez Gość dnia Śro 19:46, 06 Paź 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
bitels
PostWysłany: Śro 20:40, 06 Paź 2010 Temat postu:


Moderator
Moderator

Dołączył: 21 Sty 2007
Posty: 1326
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rzeszów

A piszemy tu o wsk czy shl?
Dezamet Nowa dęba stosował odlewanie wysokociśnieniowe, tak samo były odlewane silniki komarów i ostatnich rysiów.Formy muszą być wtedy bardzo dobrze wykonane,podobnie jak do wtryskarek do tworzyw sztucznych.
Dobrze to widać na tej reklamówce z USA ,shl silnik matowy z przepolerowanym tylko paskiem ryś silnik błyszczący.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość
PostWysłany: Śro 22:58, 06 Paź 2010 Temat postu:







napisałem o WSK tylko dlatego, że wiem jak wyglądały w oryginale i przypuszczałem że były wykonywane tą samą technologią - teraz wiem że nie.
Dzięki za wyjaśnienie Padam
Powrót do góry
Gość
PostWysłany: Czw 17:57, 07 Paź 2010 Temat postu:







Dobra, bo namieszaliście.

Co robić, żeby uzyskać podobny efekt jak oryginału? (odpada szkiełkowanie)
Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Idź do strony 1, 2  Następny Strona 1 z 2

Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna->Konserwacja->Czyszczenie alu
Skocz do:  



Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
 
 


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
DAJ Glass (1.0.5) template by Dustin Baccetti
EQ graphic based off of a design from www.freeclipart.nu
Powered by phpBB Š 2001, 2002 phpBB Group