Autor |
Wiadomość
|
Gość
|
Wysłany: Sob 12:09, 02 Paź 2010 Temat postu: Czyszczenie alu |
|
|
|
Witam, czym i jak przeczyścić aluminiowe części od SHL M11, typu klamki, kartery, aby wyczyścić i wyglądem przypomionały te z fabryki.
Nie chcę polerować.
N.
Ostatnio zmieniony przez Gość dnia Sob 12:10, 02 Paź 2010, w całości zmieniany 4 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
ronin
|
Wysłany: Pon 9:45, 04 Paź 2010 Temat postu: |
|
|
Elita forum
Dołączył: 09 Paź 2007
Posty: 1021
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Katowice (Jaworzno)
|
Szkiełkowanie daje ładny efekt
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gość
|
Wysłany: Pon 10:23, 04 Paź 2010 Temat postu: |
|
|
|
Szkiełkowanie daje efekt daleki od oryginalnego wyglądu elementów jakie wychodziły prosto z fabryki. Efektem jest aluminium matowe, wygląda nawet jak by było pomalowane srebrzanką. Oryginalnie powierzchnie alu były pomiędzy polerką na wysoki połysk a szkiełkowaniem. Jeśli nie chcesz polerki ani szkiełkowania to po prostu myj alu szmatą i wodą z detergentem i nic więcej.
Jeśli masz natomiast już podniszczone alu, możesz przelecieć je ręcznie pastą polerską, na połysk tak nie zapolerujesz, a powierzchnia się oczyści i odnowi.
|
|
Powrót do góry |
|
|
ronin
|
Wysłany: Wto 10:38, 05 Paź 2010 Temat postu: |
|
|
Elita forum
Dołączył: 09 Paź 2007
Posty: 1021
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Katowice (Jaworzno)
|
Arni_ napisał: |
Szkiełkowanie daje efekt daleki od oryginalnego wyglądu |
Może i daleki ale powierzchnia pozostaje czysta, wiadomo że bardziej podatna na zabrudzenia ale efekt jest ciekawy i moim zdaniem godny polecenia. Osobiście bardziej podoba mi się aluminium po szkiełkowaniu niż po polerce. Ale o gustach się nie dyskutuje.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gość
|
Wysłany: Wto 12:39, 05 Paź 2010 Temat postu: |
|
|
|
Czego szkiełkowania się czepiacie.Są 2 rodzaje matowy i z połyskiem.Kartery po matowym szkiełkowaniu wyglądają super i nie niszczą nadlewów fabrycznych.
|
|
Powrót do góry |
|
|
bitels
|
Wysłany: Wto 13:14, 05 Paź 2010 Temat postu: |
|
|
Moderator
Dołączył: 21 Sty 2007
Posty: 1326
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Rzeszów
|
Arni_ napisał: |
Szkiełkowanie daje efekt daleki od oryginalnego wyglądu elementów jakie wychodziły prosto z fabryki. Efektem jest aluminium matowe, wygląda nawet jak by było pomalowane srebrzanką. Oryginalnie powierzchnie alu były pomiędzy polerką na wysoki połysk a szkiełkowaniem. |
I tu się mylisz. Elementy wyciągnięte z formy wyglądają właśnie tak jak po szkiełkowaniu czy korundowaniu.
Z odlewnictwem mam dużo do czynienia i sam zamawiam dużo odlewów.
Popatrz tu takl wyglądały nowe silniki które wychodziły z fabryki:
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gość
|
Wysłany: Wto 20:16, 05 Paź 2010 Temat postu: |
|
|
|
bitels na tym zdjęciu to nic nie widać (jest zbyt małej rozdzielczości), ale tutaj:
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
widać że jest to dalekie od matowego sziełkowania które wygląda tak:
[link widoczny dla zalogowanych]
|
|
Powrót do góry |
|
|
ronin
|
Wysłany: Śro 9:28, 06 Paź 2010 Temat postu: |
|
|
Elita forum
Dołączył: 09 Paź 2007
Posty: 1021
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Katowice (Jaworzno)
|
A ja zdania nie zmienię Szkiełkowanie daje bardzo dobry efekt
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gość
|
Wysłany: Śro 10:31, 06 Paź 2010 Temat postu: |
|
|
|
A czy ja twierdzę, że niedobry
Norbi303 pytał jak uzyskać efekt fabrycznego wyglądu powierzchni, no i na pewno nie da mu tego szkiełkowanie
|
|
Powrót do góry |
|
|
wild
|
Wysłany: Śro 15:04, 06 Paź 2010 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 14 Sie 2008
Posty: 352
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Arni_ napisał: |
bitels na tym zdjęciu to nic nie widać (jest zbyt małej rozdzielczości), ale tutaj:
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
widać że jest to dalekie od matowego sziełkowania które wygląda tak:
[link widoczny dla zalogowanych] |
Taka mała różnica - Bitels pokazał fotę z epoki, a Ty dałeś współczesne odnowione motocykle w których powierzchnia silnika jest efektem pomysłu właściciela. Na jego fotce dobrze widać mimo niewielkiej rozdzielczości, widać takzę kto jest bliżej prawdy.
Poza tym część elementów np. piasty w kołach były malowane bliżej nieznaną farbą.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez wild dnia Śro 15:05, 06 Paź 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
bitels
|
Wysłany: Śro 15:29, 06 Paź 2010 Temat postu: |
|
|
Moderator
Dołączył: 21 Sty 2007
Posty: 1326
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Rzeszów
|
Arni_ napisał: |
bitels na tym zdjęciu to nic nie widać (jest zbyt małej rozdzielczości), ale tutaj:
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
widać że jest to dalekie od matowego sziełkowania które wygląda tak:
[link widoczny dla zalogowanych] |
Na tych zdjęciach co wkleiłeś akurat silniki,albo wypolerowały się z czasem z użytkowania ,albo są polerowane współcześnie.
Zwłaszcza błysnąłeś z zdjęciem M11 która jest mojego kumpla, zdjęcie jest zrobione w Rzeszowie na parkingu strzeżonym na Podwisłoczu.
Silnik z tego motocykla remontowałem osobiście i polerowałem za pomocą wełny stalowej
Masz inna fotkę tego motocykla:
[link widoczny dla zalogowanych]
Tu inna fota oryginalnego silnika:
[link widoczny dla zalogowanych]
Tu silnik jaki robiłem na na oryginał dla kumpla:
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez bitels dnia Śro 15:54, 06 Paź 2010, w całości zmieniany 4 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gość
|
Wysłany: Śro 19:44, 06 Paź 2010 Temat postu: |
|
|
|
No może i macie racje jeśli silniki same się polerują, lub WSK oryginalnie polerowała silniki. Może już dokładnie nie pamiętam jak wyglądała WSK wyprowadzona ze stodoły, która przeleżała tam niewiele mniej lat niż sama miała, ale z pewnością silnik nie wyglądał tak jak po szkiełkowaniu , a nie sądzę że ktoś ją tak spolerował przez kilkakrotne mycie, bo jak się przykładowo po roku użytkowania zepsuła i ktoś ją odstawił do stodoły to przyjcież już jej nie mył
Ostatnio zmieniony przez Gość dnia Śro 19:46, 06 Paź 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
bitels
|
Wysłany: Śro 20:40, 06 Paź 2010 Temat postu: |
|
|
Moderator
Dołączył: 21 Sty 2007
Posty: 1326
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Rzeszów
|
A piszemy tu o wsk czy shl?
Dezamet Nowa dęba stosował odlewanie wysokociśnieniowe, tak samo były odlewane silniki komarów i ostatnich rysiów.Formy muszą być wtedy bardzo dobrze wykonane,podobnie jak do wtryskarek do tworzyw sztucznych.
Dobrze to widać na tej reklamówce z USA ,shl silnik matowy z przepolerowanym tylko paskiem ryś silnik błyszczący.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gość
|
Wysłany: Śro 22:58, 06 Paź 2010 Temat postu: |
|
|
|
napisałem o WSK tylko dlatego, że wiem jak wyglądały w oryginale i przypuszczałem że były wykonywane tą samą technologią - teraz wiem że nie.
Dzięki za wyjaśnienie
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gość
|
Wysłany: Czw 17:57, 07 Paź 2010 Temat postu: |
|
|
|
Dobra, bo namieszaliście.
Co robić, żeby uzyskać podobny efekt jak oryginału? (odpada szkiełkowanie)
|
|
Powrót do góry |
|
|
|